11 موزه شگفت انگیز آفریقای جنوبی

4.8
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
11 موزه شگفت انگیز آفریقای جنوبی + تصاویر
26 تیر 1397 15:00
0

اگر به تازگی قصد سفر با تور آفریقای جنوبی را دارید یا می‌خواهید این بار یکی از تورهای آفریقای جنوبی را انتخاب کنید، سری به موزه‌هایش بزنید. این موزه ها به دلیل ارزش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پیچیده ای که دارند به توریست ها پیشنهاد می شود.

 

موزه آپارتاید ( Apartheid)، ژوهانسبورگ

این موزه در سال 2001 افتتاح شد و نشان دهنده دوران حکومت و سقوط آپارتاید است و این که چگونه آفریقای جنوبی با گذشته ی سرکوبگر خود می جنگد. نمایشگاه ها توسط گروهی از مدیران، فیلمسازان، مورخان و طراحان به دقت مونتاژ و سازماندهی شده است. موزه شامل فیلم های مختلف، عکس ها، پانل های متنی و مصنوعاتی است که رویدادها و داستان های سالهای 1948 تا 1994 را نشان می دهد.

موزه آپارتاید ( Apartheid)، ژوهانسبورگ

 

موزه قانون اساسی هیل، ژوهانسبورگ

قانون اساسی هیل، اسناد سفر آفریقای جنوبی به سوی دموکراسی است. این بنا یک زندان و قلعه نظامی بوده، اما در حال حاضر دادگاه قانون اساسی کشوری شده است که حقوق همه شهروندان را ارائه می کند. راهنمای تور مراجعه کنندگان را به زندان های زنان و زندان شماره چهار (که برای زندانیان سیاه پوست ساخته شده است)، و در نهایت به دادگاه می برد و برای آن ها از اتفاقات آن جا می گوید.

موزه قانون اساسی هیل، ژوهانسبورگ

 

موزه منطقه شش، کیپ تاون

منطقه شش در اواسط قرن نوزدهم به عنوان یک جامعه مخلوط که شامل بردگان آزاد، کارگران و مهاجران بود به کیپ تاون متصل شد. در اواسط قرن بیستم، این منطقه به عنوان "منطقه سفید" از سیاه پوستان پاکسازی شد و تبعید و تخریب اجباری خانه های سیاه پوستان آغاز شد. یکی از راه های کاوش در مورد میراث تاریخ آفریقای جنوبی، رفتن با تور به این منطقه است. بازدیدکنندگان به زندگی ساکنان سابق این منطقه سفر می کنند و هویت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن را درک می کنند.

موزه منطقه شش، کیپ تاون

 

موزه موتور فرانسشوک ( Franschhoek)

موزه موتور Franschhoek بهترین موزه در جنوب آفریقا برای کشف تاریخ وسایل نقلیه موتوری، از جمله موتور سیکلت است. مجموعه موزه بیش از 220 مدل است که در این میان یک تریلر دوچرخه ای 1898 بوستون به علاوه یک فراری انزو سوپر اسپرت فرانسوی را نیز می توانید ببینید. بیش از 80 نمایشگاه وجود دارد که به ترتیب زمانی در چهار تالار نمایش داده شده است.

موزه موتور فرانسشوک ( Franschhoek)

 

موزه ملی تاریخ طبیعی

موزه ملی تاریخ طبیعی، که قبلا به عنوان موزه Transvaal شناخته می شد، میراث طبیعی آفریقای جنوبی را نشان می دهد. نمایشگاه ها شامل فسیل های مختلف حیوانات و نمونه هایی از دوزیستان، ماهی، بی مهرگان، پستانداران و غیره است.

موزه ملی تاریخ طبیعی

 

یادبود هکتور پیترسون، سوتو

این موزه در غرب اورلاندو غربی واقع شده است و این موزه به دانش آموزانی که علیه آپارتاید قیام کردند و به ویژه کودکان مدرسه ای که در روز 16 ژوئن 1976 در سوتو اعتراض داشتند، اختصاص داده شده است. آنها در برابر تحصیلات درجه دوم در مدارس سیاه پوستان آفریقای جنوبی تظاهرات کردند. بسیاری از آنها در آن روز جان خود را از دست دادند، 13 سال است که این موزه افتتاح شده است.

یادبود هکتور پیترسون، سوتو

 

مرکز ریشه ها، ژوهانسبورگ

مرکز ریشه ها به بیان تاریخ بشری مدرن به ویژه در جنوب آفریقا متمرکز است. این موزه مجموعه گسترده ای از مواد پالوآنتیروپولوژیکی، باستان شناسی و ژنتیکی را نشان می دهد که ریشه های آن، تکامل و توسعه انسان را ثبت می کند.

بازدید کنندگان مرکز ریشه ها به دنبال یک مسیر 80000 ساله در جستجوی هنر و فرهنگ می روند که الهام بخش همه ی انسان ها است.

مرکز ریشه ها، ژوهانسبورگ

 

موزه یهودی آفریقای جنوبی، کیپ تاون

این موزه در اولین کنیسه آفریقای جنوبی به نامOld Shul  در سال 1863 ساخته شده و به عنوان نقطه عطفی در کیپ تاون تاسیس شده است. بازدیدکنندگان می توانند نمایش هایی پر جنب و جوش را ببینند که در آن یهودیان آفریقای جنوبی به ایجاد شهرک های بزرگ در کشور کمک می کنند. موزه ترکیبی از معماری سنتی و معاصر است.

موزه یهودی آفریقای جنوبی، کیپ تاون

 

گالری ملی آفریقای جنوبی، کیپ تاون

گالری ملی خانه، فضایی برای نمایش کارهای هنری نه تنها از آفریقای جنوبی، بلکه سایر کشورهای آفریقایی و همچنین اروپا است. اقلام هنری از مجموعه دائمی آنها به طور مرتب عوض می شود و به بازدید کنندگان دسترسی گسترده تری به نمایشگاه های مختلف از آثار متفاوت خواهند داشت. علاوه بر نقاشی، عکاسی و مجسمه سازی، دکوراسیون، پارچه و معماری نیز در این موزه موجود می باشد.

گالری ملی آفریقای جنوبی، کیپ تاون

 

موزه تاریخی نظامی آفریقای جنوبی، ژوهانسبورگ

این موزه در سال 1947 افتتاح شد و موزه جنگهای آفریقای جنوبی نام گرفت. در سال 1975 دامنه آن گسترش یافت و تاریخ تمام جنگ هایی که کشور در آن شرکت کرده بود، را در بر گرفت. مجموعه ی تاریخی نظامی گنجینه ی قابل توجه ی شامل همه چیز از جمله سخت افزار نظامی، دکوراسیون و مدال و سلاح های کوچک است.

موزه تاریخی نظامی آفریقای جنوبی، ژوهانسبورگ

 

خانه ملوروس ، پرتوریا

این عمارت ویکتوریایی غول پیکر در سال 1886 ساخته شد و در جنگ های انگلو بوئر نقش مهمی ایفا کرد. پیمان صلح Vereeniging، که به جنگ دوم بوئر پایان داد، در اینجا امضا شد. امروزه، موزه نمونه ای از گذر از معماری و دکوراسیون ویکتوریا به ادواردین است و نمایشگاهی در مورد دو جنگ علیه بریتانیا را نمایش می دهد.

خانه ملوروس ، پرتوریا

 

منبع: theculturetrip

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.