لوکیشن های واقعی فیلم جنگ ستارگان؛ مقاصدی برای گردشگری فیلم

4.6
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
لوکیشن های واقعی فیلم جنگ ستارگان؛ مقاصدی جذاب برای گردشگری فیلم! +تصاویر
22 دی 1398 10:00
0

اگر اهل فیلم‌های ژانر تخیلی هستید، حتماً با سری فیلم‌های جنگ ستارگان که طی سال‌های 1977 تا 2019 اکران شده‌اند آشنایی دارید. این مجموعه فیلم در لوکیشن‌هایی واقعی ساخته‌ شده‌اند که هرکدام از آن‌ها می‌تواند جاذبه گردشگری منحصربه‌فردی برای علاقه‌مندان به حوزه گردشگری فیلم محسوب شود. با ما در لست سکند همراه باشید تا با 10 لوکیشن واقعی این فیلم پرطرفدار آشنا شویم.

 

وادی رم، اردن

وادی رم، اردن

وادی رم (Wadi Rum) صحرایی ماسه‌ای در کشور اردن است که برای فیلم آخر جنگ ستارگان «خیزش اسکای واکر»(The Rise of Skywalker) به‌عنوان لوکیشن استفاده‌ شده است. این منظره چشمگیر که در جنوب اردن واقع‌ شده است، به‌عنوان دره ماه نیز شناخته می‌شود. همچنین در فیلم دیگر مشتق شده از جنگ ستارگان، «روگ وان» (Rogue One) نیز به‌عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته است.

 

پازل وود، انگلیس

پازل وود، انگلیس

مسیرهای پرپیچ‌وخم و صخره‌هایی پوشیده از خزه که در میان درختان سر به فلک کشیده قرار گرفته‌اند، پازل وود را به یکی از بهترین لوکیشن‌های فیلم‌برداری تبدیل کرده است. البته این منطقه بیشتر شهرت خود را مدیون فیلم جنگ ستارگان است. در فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»(Star Wars: The Force Awakens) از لوکیشن پازل وود برای بخش نبرد در جنگل‌های اطراف تاکودانا استفاده‌ شده است.

 

رینِسفیارا، ایسلند

رینِسفیارا، ایسلند

مناظر فوق‌العاده ایسلند به‌ سرعت توانستند جای خود را در میان لوکیشن‌های فیلم‌های علمی - تخیلی باز کنند. یکی از فیلم‌های علمی - تخیلی که لوکیشن رینِسفیارا (Reynisfjara) در کشور ایسلند را برای محل فیلم‌برداری خود انتخاب کرد، فیلم «روگ وان» (Rogue One) بود. ساحل ماسه‌ای رینِسفیارا در جنوبی‌ترین نقطه ایسلند واقع‌ شده است و جایی است که جین ارسو تلاش می‌کند تا پدر زخمی خود را نجات دهد ولی تلاش وی بی‌نتیجه میماند.

 

کرافلا، ایسلند

کرافلا، ایسلند

بازهم لوکیشنی از فیلم «روگ وان» (Rogue One) که در ایسلند زیبا واقع‌ شده است. این بار آتش‌فشانی فعال در شمال شرقی این کشور به نام کرافلا به‌عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته است. دهانه در حال بخار این منبع انرژی زمین‌گرمایی، در نزدیکی دریاچه میواتن (Mývatn) قرار گرفته است.

 

ویلا دل بالبیانلو، ایتالیا

ویلا دل بالبیانلو، ایتالیا

در فیلم «جنگ ستارگان: حمله کلون‌ها»(Attack of the Clones) آناکین و پدمه در گوشه‌ای از یک دریاچه مخفی می‌شوند. این لوکیشن در زندگی واقعی نیز بسیار مورد توجه زوجین جوان قرار گرفته است تا بتوانند عکس‌هایی با پس‌زمینه خاص بیندازند. نام این دریاچه، دریاچه کوکو (Como) ایتالیا است. شبه‌جزیره کوچکی که در گوشه دریاچه کوکو قرار گرفته است ویلا دل بالبیانلو (Villa del Balbianello) نام دارد و تاریخ ساختش به سال 1787 بازمی‌گردد. با وجود اینکه قسمت بیرونی این ساختمان کمی اصلاحات دیجیتالی در فیلم جنگ ستارگان داشته است ولی بالکن آن‌که آناکین و پدمه بر روی آن قرار داشتند، به‌ راحتی قابل‌ تشخیص است.

 

پلازا دِ اسپانا، اسپانیا

پلازا دِ اسپانا، اسپانیا

لوکیشن پلازا دِ اسپانا (Plaza de Espana) در قسمتی که آناکین و پدمه از کاخی در تید خارج می‌شوند، مورد استفاده قرار گرفته است. این مکان برای نمایشگاه ایبرو امریکن (Ibero-American) در سال 1929 ساخته‌ شده است. در اصل این مکان میدانی است که توسط چهار پل به هم متصل شده است. البته برای بعضی از صحنه‌ها در فیلم‌های «جنگ ستارگان: حمله کلون‌ها»(Attack of the Clones) و «جنگ ستارگان: تهدید شبح»(Star Wars: Episode I - The Phantom Menace) کمی تغییرات در آن داده شد.

 

خرابه‌های مایا، گواتمالا

خرابه‌های مایا، گواتمالا

ویرانه‌های هزاران ساله مایاها لوکیشنی عالی را برای صحنه اتحاد نیروهای شورشی فراهم کرده است. معابد دوم و سوم این لوکیشن در فیلم «جنگ ستارگان: امیدی تازه»(Star Wars: Episode IV - A New Hope) مورداستفاده قرار گرفته است.

 

دره باتر‌کاپ، آریزونا

دره باتر‌کاپ، آریزونا

 برخلاف آنچه همگان فکر می‌کردند، لوکیشن گودال بزرگ کارکون و خانه‌ای که سارلاک به آن بازگشت در فیلم «جنگ ستارگان: بازگشت جدای»(Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi) در تونس فیلم‌برداری نشده بود، بلکه در آریزونا فیلم‌برداری این صحنه‌ها انجام‌ گرفته بود. این لوکیشن درواقع دره باتر‌کاپ (Buttercup Valley) در صحرای یوما در ایالت آریزونا آمریکا است.

 

خیابان 7 نوامبر، تونس

خیابان 7 نوامبر، تونس

در فیلم «جنگ ستارگان: تهدید شبح»(Star Wars: Episode I - The Phantom Menace) که آناکین به‌عنوان یک برده حضور داشت، محلات این خیابان تونسی به‌عنوان لوکیشن فیلم‌برداری استفاده‌ شده است. ساختمان‌هایی متمایز همراه با سقف‌های طاق دار که توسط بربرها (Berbers) برای ذخیره غلات استفاده می‌شده است، ساختمان اصلی این خیابان را تشکیل داده است.

 

دوبروونیک، کرواسی

دوبروونیک، کرواسی

دوبروونیک (Dubrovnik) به خاطر مناظر زیبا و شهرت تاریخی خود مورد توجه کارگردانان بسیاری قرار گرفته است. این روز‌ها این شهر که لوکیشن مهمی در فیلم «بازی تاج‌وتخت» نیز داشته است، بسیار مورد توجه واقع شده است، ولی دلیل حضورش در این فهرست برای نقش آفرینی در فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای»(Star Wars: The Last Jedi) است. این شهر قرون‌ وسطایی که تا حدود زیادی نیز دست‌نخورده باقی‌ مانده است، به دلیل شهرتی که دارد گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

شما چه لوکیشن‌های دیگری از سری فیلم‌های جنگ ستارگان می‌شناسید که با ما در میان بگذارید؟

 

منبع: cnn.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی