عجیب ترین جاهایی که گوگل مپ ماهواره ای کشف کرده است!

4.1
از 518 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عجایب پنهانی در سطح زمین که به دست نقشه ماهواره‌ای گوگل لو رفت! +تصاویر
25 مهر 1400 08:00
9

استفاده از نقشه ماهواره‌ای گوگل یا گوگل مپ، ماهواره ای یکی از بهترین راه‌های بازدید هوایی از نقاط مختلف جهان است. از طریق این برنامه می‌توانید مسیرها را مشاهده کنید، برای عبور از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید یا حتی سفری مجازی به آن‌ها داشته باشید. همچنین از زمانی که این سرویس به صورت آزاد در اختیار عموم مردم قرار گرفت، آن‌ها متوجه شدند که می‌توانند به‌ وسیله نقشه ماهواره ای گوگل اشکال جالبی را از منظره بالای کوه‌ها، دشت‌ها و جاده‌ها پیدا کنند. در این مطلب لست سکند قصد داریم بعضی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین چیزهایی را که مردم از طریق این نقشه کشف کرده‌اند و برخی از جالب ترین تصاویر هوایی ثبت شده را نشان‌تان دهیم.

 09.jpg

 

اجنه زمینی یا گروهی از بیگانگان؟

هنوز مشخص نیست این اشکال عجیب‌ و غریب چه هستند؟ درست است که آن‌ها شکل بدی ندارند، ولی اندازه‌شان بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید! شاید در اثر کارهای کشاورزی به وجود آمده‌اند و شاید هم دلیلی ماوراءالطبیعی داشته‌اند، در هر صورت کسی از دلیل به وجود آمدن این اشکال خبر دقیقی ندارد.

نقشه ماهواره ای گوگل
تصاویر هوایی عجیب

 

اهرام کشف نشده

امکان ندارد صحبت از عکس و جاهای عجیب باشد و اشاره‌ای به مصر نشود. سال‌های پیش بود که از هرم خمیده مصر و قرار دادن آن در معرض بازدید عمومی صحبت کردیم. اما به نظر می‌رسد رازهای این سرزمین تمامی ندارد و این بار نقشه ماهواره ای گوگل هرم‌های کشف نشده دیگری را در دیدرس کاربران قرار داده است. 

اهرام کشف نشده مصر
اهرام کشف نشده مصر

 

این مرد آبی، بسیار بزرگ‌تر از حد تصور است

احتمالاً شما هم وقتی برای بار اول به این دریاچه نگاه کنید، نگران می‌شوید. در تصویر هوایی یک مرد کامل را می‌بینید که دست‌های خود را بلند کرده است و گویی در حال فریاد زدن است! اگر کنجکاو شده‌اید که چگونه چنین تصویری ایجاد شده، باید بدانید در ساخت این دریاچه عوامل انسانی نقش داشته است. موقعیت مکانی دریاچه‌ انسان‌نما در سائوپائولوی برزیل است.

تصویر هوایی عجیب در برزیل
تصویر هوایی عجیب در برزیل

 

نیمه پنهان یک گنج

این تصویر در نظر اول یک کشتی غرق‌شده به نظر می‌رسد. ظاهراً نیمی از این کشتی حاصل خیز بوده و حتی تعدادی درخت نیز روی آن رشد کرده است؛ اما سؤال اینجاست که این درختان ریشه در چه دارند؟ و در نیمه دیگر کشتی چه چیزی نهفته است؟

تصاویر ماهواره‌ ای عجیب
تصاویر ماهواره‌ ای عجیب

 

کارهای هنری از بالا بهتر دیده می‌شوند

معمولاً آثار هنری که در اندازه‌های بزرگ و بر روی زمین ایجاد می‌شوند از نمای بالا بسیار بهتر دیده می‌شوند. افرادی که از پایین در کنار اثر هنری قرار دارند احتمالاً درک کاملی از شکل آن ندارند، اما نمای هوایی، این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد که به بهترین شکل، اثر را مشاهده کنیم. تصویری که مشاهده می‌کنید متعلق به پارک گالیور در والنسیای اسپانیا است.

تصویر هوایی
تصویر هوایی پارک گالیور

 

هواپیمای پنهان شده در زیر آب

جالب است بدانید نقشه ماهواره ای گوگل بیشتر به دلیل نشان دادن هواپیماها و کشتی‌های زیر آب مشهور شده. این عکس برای وضوح بیشتر کمی به‌ صورت دیجیتالی ویرایش شده است، اگر کمی دقت کنید، متوجه هواپیمای زیر آب در دریاچه هریت آمریکا می‌شوید.

گوگل مپ ماهواره ای
تصاویر هوایی عجیب 

 

کاخ یا دستگاهی برای ارتباط با جهان دیگر؟!

این عکس را یکی از کاربران گوگل ارث (google earth) از نمای بالای کشور قطر کشف کرده است. بعد از انتشار عکس و این سؤال که این ساختمان عجیب چیست، مشخص شد کاخ اختصاصی امیر قطر است که به دریا راه دارد. در واقع این ساختمان با طراحی فانتزی ساخته شده است.

نقشه ماهواره ای با زوم بالا
تصاویر هوایی عجیب گوگل

 

مردی سنگی، تقریباً شبیه به یک مرد واقعی

همانند آنچه پیش‌تر در پارک والنسیا دیدید، این مجسمه نیز طرحی غول پیکر از شخصیت گالیور است که در شهر ادینبورگِ اسکاتلند ساخته شده است. اما مورد عجیبی که درباره این طرح وجود دارد، به سازنده‌ آن، جیمی بویل برمی‌گردد که یک قاتل و گنگستر سرشناس اسکاتلندی است!

نقشه ماهواره ای
تصویر هوایی عجیب در اروپا، اسکاتلند

 

طراحی‌های انسانی مرموز

زمین‌های کشاورزی یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها برای بررسی نقشه ماهواره ای آنلاین گوگل هستند، طراحی این زمین هم شبیه به یک علامت است، اما دقیقاً مشخص نیست چه چیزی را می‌خواهد نشان دهد. ولی چیزی که مشخص است، این طرح ساخته دست بشر بوده و شاید هدفی خاص را دنبال می‌کند.

نقشه هوایی
تصویر ماهواره‌ای عجیب

 

 پلی با طرحی عجیب

در تصاویر ماهواره‌ ای مسیرها و پل‌ها معمولا با شکل‌های عجیب و وسیع‌تری به چشم می‌آیند؛ اما این پل با شیب‌های تند و ایمنی کمش بسیار ترسناک به نظر می‌رسد. البته اگر این پل برای شما ترسناک به نظر می‌رسد نگاهی به ترسناک‌ترین پل‌های جهان هم بیندازید.

نقشه ماهواره ای
تصویر هوایی از پل عجیب

 

برآمدگی عجیب

شاید این عکس به کار سایت‌های طراحی معما بیایید. هنوز کسی حقیقت آن را متوجه نشده است. بعضی میگویند احتمالاً بازمانده‌های یک سانحه هوایی است، برخی نیز آن را پدیده‌ای قطبی در قطب شمال می‌دانند.

تصاویر هوایی
تصاویر هوایی باورنکردنی در گوگل 

 

دریاچه‌ای در یک جزیره و دریاچه و جزیره دیگر در داخل آن

یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعی که توسط نقشه ماهواره ای گوگل ثبت شده است، دریاچه‌ها و جزایر تودرتوی جزیره لوزون فیلیپین است. به طور دقیق‌، این دریا جزیره‌ای دارد که دریاچه‌ای در آن واقع شده است و در آن دریاچه، جزیره دیگری وجود دارد که داخل آن‌ هم یک دریاچه و جزیره دیگر شکل گرفته! برای دیدن این جزئیات کافی‌ست از یک نقشه ماهواره ای با زوم بالا استفاده کنید تا این منظره حیرت‌انگیز را تماشا کنید. 

تصویر ماهواره ای
تصویر ماهواره ای گوگل از جزیره‌ای تودرتو

 

راه شیری در صحرا

 یک پورتال مار پیچ به دنیای موازی یا شاید هم یک بنای باستانی ماوراء طبیعی که فضایی‌ها در زمین برجا گذاشته‌اند! این طرح مارپیچی عظیم در صحرایی دور افتاده واقع در مصر دیده می‌شود که فاصله زیادی با دریای سرخ ندارد. امّا در واقع این طرح در سال 2007 توسط سه هنرمند یونانی خلق شد و نفس صحرا نام دارد.

 

تصویر هوایی از نفس صحرا
تصویر هوایی از نفس صحرا

 

مرزهایی که از فضا مشاهدهمی‌شوند! 

 شاید باورتان نشود ولی برخی از مرزهای کشورهای مختلف در فضا کاملا مشخص و متمایز هستند. مشاهده این تصاویر عجیب از مرزها حتی به نقشه ماهواره ای با زوم بالا هم نیازی ندارد و فقط به وسیله دو عدد چشم سالم هم کاملا مشخص می‌شود. در ویدئو زیر این مرزها به همراه علت نمایان بودن‌شان از فاصله‌ چند هزار کیلومتری توضیح داده شده است.  

 

تصاویر هوایی از عجیب‌ترین مرزها 

 

کلام آخر 

عجایب و شگفتی‌های جهان تمامی ندارند. شگفتی‌هایی که برخی از آن‌ها به سبب عوامل طبیعی به وجود آمده‌اند، برخی توسط فعل و انفعالات انسانی و برخی دیگر بدون منشاء کشف شده! آنچه در این مطلب دیدید، تنها بخش بسیار کوچکی از جاهای عجیب و جالبی بود که توسط نقشه ماهواره ای گوگل به ثبت رسیده است. بدون شک، اجسام و جاهای این چنینی بسیاری  هم در حال حاضر وجود دارند و هم امکان دارد در آینده به طور اتفاقی پدیدار بشوند، همانند شی فلزی مرموز در بیابان‌های آمریکا که توسط نقشه ماهواره ای آنلاین در سال 2020 کشف شد و برای مدتی به خبر داغ رسانه‌ها تبدیل شده بود. در آخر آیا شما تابه‌حال چیز عجیبی را توسط نقشه ماهواره ای گوگل کشف کرده‌اید؟ در این صورت می‌توانید موقعیت یا جزئیات آن را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: thetravel و livescience

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی