اوشاک، منطقه عشاق ترکیه و جاذبه های بی نظیرش

4.5
از 23 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
منطقه‌ی عشاق در همسایگی ایران کجاست؟ +تصاویر
15 مرداد 1398 10:00
0

منطقه اوشاک یا عشاق در قسمت غربی و مرکزی آناتولی قرار دارد که بخش مرکزی دریای اژه در بوتلر را به حوزه فلات گوردز وصل می‌کند. جاده اوشاک: 211کیلومتر تا ازمیر، 368 کیلومتر تا آنکارا و 491 کیلومتر تا استانبول فاصله دارد. جمعیت این منطقه 187886 نفر است. جمعیت استان باتلر که دارای 6 منطقه می‌باشد 342626 نفر است که شامل 18 شهر و روستا می‌باشد. این شهر از شمال به کوتاهیالین، از شرق به استان افیون کاراحیصار سینان پاشا و هوکالار، از جنوب به دنیزلی چیوریل، باندو، و از غرب به استان مانیسا، سالتز، آلاشهیر، کولا و سلندی محدود می شود.

فرهنگ غنی، مناظر زیبا، مردمان دوست‌داشتنی و بسیاری از نقاط دیدنی شهر از ویژگی‌های اوشاک است.

موزه‌ها

در این منطقه موزه‌های زیادی وجود دارد، این موزه‌ها مانند موزه آتاتورک که دربردارنده یافته‌های باستان‌شناسی چندین هزارساله هستند و ریشه در سنت دارند، در مرکز شهر قرار گرفته‌اند.

کارهایی که باید در اوشاک انجام داد

 

مکان‌های مخروبه و تاریخی مانند بسیاری از شهرهای منطقه

تاریخ! می‌توانید هم‌راستا با تاریخ و تمدن‌های مختلف که ریشه در شهر قدیمی اوشاک دارند، همچنین از شهر قدیمی آکمونیا باناز، دیدن کنید و سفری لذت‌بخش به تاریخ داشته باشید.

کارهایی که باید در اوشاک انجام داد

 

زیبایی‌های طبیعی

این مکان مملو از مناظر دیدنی است. پارک طبیعی اوا، پارک آیس، دره اوما، دریاچه گونش، مخزن آب، و خیلی از مکان‌های دیگر را باید در لیست بازدید خود قرار دهید.

کارهایی که باید در اوشاک انجام داد

 

چشمه‌های آب گرم

پیشنهاد می‌کنیم که حین سفر به اوشاک از چشمه‌های آب گرم آن نیز دیدن کنید، مخصوصاً حمام آکساز، آناد و حامام بوقازی که جزء بهترین اسپاها در این منطقه هستند.

کارهایی که باید در اوشاک انجام داد

 

خانه‌های تاریخی

یکی از مکان‌های فرهنگی و تاریخی این شهر جزء حفاظت سازمان فرهنگ است که می‌توانید حین سفر به اوشاک از آن دیدن کنید. در این میان 86 خانه تاریخی در این شهر وجود دارد که شامل آلیسون محلسی و محله کانگ است.

کارهایی که باید در اوشاک انجام داد

می‌توانید در مراکز خرید شهر به گشت زنی بپردازید. در این شهر حدود 100مرکز خرید وجود دارد. آیا پیش از این تجربه‌ی سفر به اوشاک را داشته‌اید؟ برایمان از تجربیاتتان بگویید.

منبع: greatworldtr.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.