توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان + تصاویر
11 اردیبهشت 1397 15:00
0

توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان

تا به حال رویای ترک شغل، اجاره خانه ی تفریحی و اکتشافات بلند مدت در جهان را در سر داشته اید؟ این رویای اکثر والدین است اما اصولا تا مرحله برنامه ریزی بیشتر پیش نمی روند به ویژه زمانی که می دانند خارج از خانه باید بیشتر مراقب کودکان خود باشند و دائما آنها را چک کنند. اما سفر رفتن با کودکان از فکر کردن در مورد این موضوع ساده تر است. فقط تصمیم بگیرید که سفر خانوادگی خود را به یک واقعیت تبدیل کنید؟ در این مقاله راهنمای های اصلی در این مورد ارائه می شود.

تصمیم بگیرید و به آن بچسبید (آن را انجام دهید)

سفر رفتن با کودکان در هر سنی نکات مثبت و منفی بسیاری دارد: سفر رفتن با کودکان و نوزادان بسیار ارزان است و هیچ مدرسه ای وجود ندارد که باعث نگرانی شما شود اما بعید به نظر می رسد که آنها چیزی از سفر به خاطره بیاورند؛ کودکان بزرگتر خاطرات بیشتری از سفرها به خاطر دارند اما شما باید به مطالعه خود ادامه دهید؛ در حالی که اداره نوجوانان کار سخت تری است اما روابط صمیمی و آزمون های بیشتر ممکن است که آنها را متقاعد کند.

در مورد زمان «درست» نگرانی نداشته باشد و ممکن است با این تفکر هرگز به سفر نروید. فقط یک تاریخ انتخاب کنید و برنامه ریزی کنید. شما از آن پشیمان نخواهید شد.

توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان

 

سبک سفر کردن مناسب خانواده خود را انتخاب کنید

در سفر با کودکان و نوزادان سفرهای پرماجرا را کنار نگذارید. بعضی مقاصد مانند جنوب شرق آسیا و جنوب اقیانوس آرام بسیار مناسب سفرهای دوستانه هستند. با کودکان بزرگتر و نوجوانان می توانید گزینه های چالش برانگیزتری مانند سافاری در شاه آفریقا یا پیاده روی در هیمالیا را تجربه کنید.

فراموش نکنید که سفرهای ماجراجویانه در دور دنیا نیاز به داشتن بلیت هواپیما و کوله پشتی ندارد، سفر از طریق راه زمینی با یک کاروان راهی بسیار سرگرم کننده و قابل انعطاف است یا حتی می توانید دوچرخه سواری یا حتی کشتی سواری در اقیانوس را انتخاب کنید.

توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان

 

سلامتی را در اولویت قرار دهید

سلامتی خانواده خود را در اولویت قرار دهید. قبل از شروع سفر واکسن ها (مانند واکسن ضد مالاریا) و ازمایشات لازم را انجام دهید و به خاطره داشته باشید برخی بیماری ها تا یک سن مشخصی در کودکان شایع هست. یک جعبه کمک های اولیه به همراه خود داشته باشید و در مورد اینکه در شرایط اضطراری چه باید بکنید تصمیم بگیرید. بیمه مسافرتی تکمیلی را فراموش نکنید.

داشتن بیمه تکمیلی دلیل بر این نیست که فعالیت های هوازی را فراموش کنید. همچنین می توانید فرصت امتحان غذاهای جدید و متنوع را به خانواده بدهید در حالی که مطمئنید به دور از خانه می توانید غذا سالم بخورید.

توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان

 

چمدان هایتان را ببندید

ایا لوازم کودک را بسته بندی کرده اید یا با کودکان بزرگتر که سفر می کنید اجازه می دهید خودشان مسئولیت وسایلشان را بپذیرند ؟ سبک سفر شما کوله به دوش است یا با ماشین شخصی سفر می کنید؟ در مورد فصل نگران هستند یا اصولا در فصل گرم فقط سفر می کنید؟

هر آنچه که برنامه ریزی کرده اید که بردارید را تا حد ممکن کم کنید. شما می توانید غذا کودک، پوشک بچه یا حتی لباس را در سفر خریداری کنید

فقط چند مورد را حتما فراموش نکنید از جمله یک شی راحت برای کودکان کوچک ، یک کوله پشتی سبک برای بچه ها و نوزادان و یک تبلت یا لب تاب که بازی یا فیلم در آن باشد تا زمانی که کنترل بچه ها از دست شما خارج شد بتوانید آرامش را به خانواده برگردانید. یک کوله پشتی سبک که بچه های بزرگتر بتوانند وسایل خود را داخل آن قرار دهند تا مسئول وسایل خود باشند و در حمل وسایل به خانواده کمک کنند.

توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان

 

بودجه، بودجه، بودجه

سعی کنید نیمی از بودجه خود را خرج نکنید و فقط در مواقع اضطراری به این بخش از پولتان فکر کنید.  بخشی از پولتان را نقد داشته باشید. اگر هزینه سفرتان خیلی زیاد نیست به کشورهای ارزان تر فکر کنید. در آمریکای شمالی و اروپایی غربی نسبت به آسیا و هند زودتر پولتان خرج می شود.

صرفه جویی کنید، برای نمونه برای اقامت از چادرمسافرتی یا هاستل ها استفاده کنید (هاستل های می توانند دوستان خوبی به شما معرفی کنند) و غذا خود را خودتان درست کنید و هر روز یک وعده در رستوارن غذا بخورید. از کوچسرفینک (Couchsurfing ) یا housesitting  برای صرفه جویی در بودجه تان استفاده کنید علاوه بر آن از بودن در کنار خانواده های محلی لذت ببرید.

توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان

 

اجازه دهید مشارکت به کودکان بدهید

اجازه بدید بچه ها در تصمیم های روزانه ی خانواده مشارکت داشته باشند و از آنها نظر بخواهید که چه کاری انجام دهیم یا برای بازدید کجا بروید. کودکانتان را تشویق کنید که خاطرات روزانه سفرتان را بنویسند یا نقاشی کنند یا به آنها دوربین شخصی بدهید که با نگاه خودشان از سفر عکس بگیرند.

ممکن است مجیور باشید خیلی آرام حرکت کنید. بسیار از کودکان دوست ندارند در مکان های که شلوغ هستد یا در صف باید باشند،  اما مشارکت آنها در تصمیم گیری باعث می شود برخی موارد را تحمل کنند.

توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان

 

بخشی از زمانتان را تنها باشید

برای سلامتی هر کسی این فکر خوبی است که بخشی از روز را  از کودکان خود دور باشید. بخشی از زمان را تنها سپری کنید و نگهداری کودکان را به همسر خود بسپارید (می توانید به مکان های که دوست دارید و همراه با کودکان امکان پذیر نبود را بروید) البته به یاد داشته باشید که این لطف را شما هم در حق همسر خود انجام دهید. حتی می توانید یک پرستار برای کودک خود استخدام کنید و با همسرتان در شهر بگردید. همچنین می توانیدکودکانتان را به  باشگاه کودکان هتل بسپارید و علاوه بر اینکه تنها به مکان های که دوست دارید سر می زنید، اجازه دهید کودکانتان نیز کمی از شما دور باشند.

توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان

 

آموزش را فراموش نکنید

کودکانی که به مدرسه می روند را می توانید در مسیر آموزش های بدهید.  می توانید زمانی را برای مطالعه مشخص کنید  و از طبیعت اطراف الهام بگیرید.  هنر و تاریخ را بازدید از موزه ها و سایت های باستانی مرور کنید. از سفر به عنوان بازاری ساده برای درس ریاضی استفاده کنید، برای درک جغرافیای کشورهای که بازدید کرده اید با کودکانتان نقشه ها را بخوانید. همچنین به کودکانتان اجازه دهید با مردم محلی تعامل داشته باشند و زبان آنها را یاد بگیرند.  

سایت های بیشماری وجود دارند که علاوه بر هدف اصلی خود آموزش های مختلفی در سایت خود قرار می دهند مانند National Geographic  .

البته سفر کردن به خودی خود تجربه های آموزشی مثبتی به کودکان شما ارائه می دهد.آنها می توانند در سفر مهارت های اجتماعی و زبانی خود را تقویت کنند و این موراد زمانی که به خانه برگردید، آشکار می شود برای مثال افزایش روابط عمومی کودکان یا افزایش اعتماد به نفس آنها.

9.jpg

 

در بازگشت سخت گیری نکنید

تطبیق خود با زندگی یکنواخت می تواند کمی سخت باشد اجازه دهید هر کسی مطابق شرایط خود به زندگی عادی برگردد.

اگر شما و کودکانتان دلتنگ روزهای سفرتان شده اید آلبومی از عکس های سفر را بیاورید و در کنار هم عکس ها را مشاهده و خاطرات خود را مرور کنید. از کودکان خود بخواهید خاطرات بامزه یا هیجان انگیز سفر را تعریف کنند.

توصیه های برای داشتن یک سفر بلند مدت با کودکان

 

منبع: lonelyplanet

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی