با وحشتناک ترین زندان های جهان آشنا شوید!

4
از 137 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
وحشتناک ترین زندان های جهان! +تصاویر و جزئیات شکنجه ها
26 بهمن 1398 07:00
11

زندان‌ها برای مجازات قانون‌شکنان و دور نگه‌داشتن مجرمان از دنیای خارج ساخته شده‌اند؛ اما آنچه واقعاً در آنجا اتفاق می‌افتد، بسته به روش‌های اجرا، از زندان به زندان متفاوت و بعضا بسیار وحشتناک است. در لست سکند نگاهی به وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان می‌اندازیم که اغلب به عنوان دروازه‌های جهنم توصیف شده‌اند. همراه ما باشید.

1. زندان دلفین سیاه، روسیه

زندان دلفین سیاه، روسیه

زندان دلفین سیاه موضوع مستند نشنال جئوگرافیک بوده است. این زندان، محل زندگی بعضی از وحشی ترین قاتلان، آدمخواران و متجاوزان است. کارکنان زندان زندانیان را مجبور می‌کنند، تمام روز در یک نقطه بایستند و تا زمان خواب اجازه ندارند بنشینند یا استراحت کنند. همچنین چشم‌های آن‌ها را می‌بندند و در هنگام جابجایی در موقعیت‌های استرس‌زا نگه می‌دارند.

​2. زندان لا سانته، پاریس، فرانسه

زندان لا سانته، پاریس، فرانسه

زندانیانی که از نظر جسمانی ضعیف‌تر هستند، اغلب توسط افراد قوی‌تر اسیر می‌شوند. خودکشی و تجاوز در لا سانته اتفاقاتی عادی است. ۱۲۴ زندانی در سال ۱۹۹۹، ۱۲۲ نفر دیگر در سال ۲۰۰۲ و حدود ۱۵۰ نفر در سال ۲۰۰۳ خودکشی کردند. فعالان حقوق بشر شرایط وحشتناک زندگی را مسئول خودکشی می‌دانند.

 

3. زندان دیاربکر، ترکیه ​​​​​​​

زندان دیاربکر، ترکیه ​​​​​​​

زندان دیاربکر میزبان برخی از بدنام‌ترین مجرمان در ترکیه است. کارکنان زندان به شکنجه فیزیکی و روانی زندانیان مشهور هستند. آن‌ها زمانی ۱۰ زندانی را کشتند و ۲۳ تن دیگر را در یک حادثه زخمی کردند. همچنین زندان، زندانیان بسیار بیشتری را نسبت به ظرفیت خود نگه می‌دارد که منجر به ازدحام بیش از حد می‌شود. «جنایات علیه زندانیان» آن را به یکی از وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان تبدیل کرده‌ است.

 

4. زندان کاراندیرو، برزیل

زندان کاراندیرو، برزیل

این زندان در برزیل تقریبا یک قرن پیش ساخته شده است. البته در سال 1956 اولین زندانیان به آن وارد شدند و در سال ۲۰۰۲ نیز تعطیل شد. این زندان خشن ترین زندان زمان خود بوده است. سال ۱۹۹۲، شورش‌هایی در زندان رخ می‌دهد و بیش از صد زندانی توسط کارکنان زندان در شورش‌ها قتل‌عام می‌شوند. نهایتا این زندان در سال ۲۰۰۲ به دلیل شیوع ایدز در میان زندانیان و نقض فاحش حقوق بشر برای همیشه بسته شده است.

 

​5. ای دی ایکس فلورانس سوپرمکس، کلرادو

ای دی ایکس فلورانس سوپرمکس، کلرادو

زندان ای دی ایکس فلورانس سوپرمکس، خطرناک‌ترین مجرمان ایالات‌متحده آمریکا را در خود جای داده‌ است. در حال حاضر، این زندان تنها حدود ۴۵۰ زندانی دارد، اما از درجه امنیتی بالایی برای هر زندانی برخوردار است. زندانیان مجبور می‌شوند ۲۳ ساعت در روز در سلول‌هایی بی‌آب و غذا زندگی کنند. زندانی‌های این زندان، بدترین سوابق قتل و جنایت وحشتناک را دارند. زندانیان بسیاری در این زندان به دلیل انفرادی اجباری، خودکشی کرده‌اند. رابرت هود، سرپرست سابق این زندان، ای دی ایکس فلورانس را به عنوان "نسخه پاک‌تر جهنم" توصیف کرده است.

 

6. زندان جزیره پتاک، ولوگدا، روسیه

زندان جزیره پتاک، ولوگدا، روسیه

این زندان نیز عده‌ای از خطرناک‌ترین مجرمان روس را نگهداری می‌کند. نگهبانان این زندان از روش‌های مختلف استرس روانی و فیزیکی برای شکنجه زندانیان استفاده می‌کنند. زندانیان ۲۲.۵ ساعت در روز را در اتاق‌های کوچک دو نفره می گذرانند. همچنین فقط دو ساعت در سال اجازه ملاقات دارند. زندان جزیره پتاک از طریق آب‌های سرد و منجمد کننده دریاچه وایت احاطه شده‌ است و راهی به بیرون ندارد.

 

​ 7. زندان جزیره رایکرز، نیویورک

زندان جزیره رایکرز، نیویورک

در این زندان نیز زندانیان مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می‌گیرند و این موارد امری عادی تلقی می‌شود. بسیاری از زندانیان از طریق حلق آویز کردن خود با ملافه خودکشی کرده‌اند تا شکنجه نشوند. این زندان یکی از وحشتناک ترین زندان‌های جهان و سومین زندان بزرگ ایالات‌متحده است. براساس گزارش نیویورک‌تایمز، ۱۲۹ زندانی طی یک دوره ۱۱ ماهه در سال ۲۰۱۳ از طریق شکنجه های نگهبانان با آسیب های جدی مواجه شدند.

 

8.زندان بنگ کوانگ، تایلند ​​​​​​​​​​​​​​

وحشتناک ترین زندان های جهان

این زندان به "بانکوک هیلتون" نیز مشهور است. بنگ کوانگ ظرفیت نگهداری تنها حدود ۳۵۰۰ زندانی را دارد، اما تعداد واقعی زندانیان همیشه نزدیک به ۱۰،۰۰۰ نفر است. بیشتر زندانیان از طریق زنجیر پا، زنجیر می‌شوند. همچنین اعدام در زندان بنگ کوانگ حدودا دو ساعت قبل به زندانی اعلام می‌شود. غذای زندانیان تنها یک کاسه سوپ برنج در روز است. سلول های این زندان نیز محل زندگی موش‌هایی است که محیط زندان را به یکی از آلوده‌ترین محیط ها تبدیل کرده‌اند. زندان بنگ کوانگ یکی از وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان است.

 

9. زندان لا سابانِتا، ماراکایبو، ونزوئلا

زندان لا سابانِتا، ماراکایبو، ونزوئلا

لا سابانِتای ونزوئلا به عنوان یکی از وحشیانه ترین زندان های جهان شناخته می‌شود. بسیاری از زندانیان آن بیمار هستند و این بیماری ها معمولا قربانیانی می‌گیرد. به عنوان نمونه، یک مرتبه شیوع وبا بیش از ۷۰۰ زندانی را کشت. علاوه بر بیماری، خشونت، شورش، تجاوز و شکنجه نیز قربانیان بیشتری را از زندانیان می‌گیرد. زندانیان لا سابانتا اجازه هیچ گونه فعالیتی ندارند و به همین دلیل خشم و انرژی آن‌ها تخلیه نمی‌شود و در نهایت بر سر کوچکترین مسائل درگیری‌هایی رخ می‌دهد که حتی در ساده‌ترین موارد به شکسته شدن استخوان‌های هم اقدام می‌کنند.

شما زندان های وحشتناک دیگری می‌شناسید که جایشان در این فهرست خالی باشد؟

منبع: valuewalk.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی