دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران آغاز شد

4.3
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
آغاز دوازهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و حواشی عجیب آن! +تصاویر
24 بهمن 1397 12:00
0

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با همراهی وزیر فرهنگ و گردشگری عراق و هیأت‌هایی از کشورهای ترکیه، افغانستان، عمان، بلغارستان و چین در روز گذشته، آغاز شد. ولی تیموری، معاون گردشگری در ابتدای این مراسم افتتاحیه که با یک ساعت تأخیر آغاز شد، رویکرد نمایشگاه امسال را متمایز از گذشته و متمرکز بر سفرهای داخلی دانست و ادامه داد: «شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی درباره گردشگری الکترونیک است که در تمام غرفه‌ها اجرا شده است. با اینکه هدف هر نمایشگاهی معرفی جاذبه‌های گردشگری است ولی ما از این مرحله گذر کرده‌ایم و این نمایشگاه را به محلی برای تعامل تخصصی فعالان گردشگری تبدیل کرده‌ایم، از همین رو ١٠٠ رویداد در حاشیه‌ی نمایشگاه دوازدهم برگزار می‌شود.» او همچنین به حضور ٦٦٠ شرکت داخلی و ٥٧ شرکت خارجی در نمایشگاه امسال اشاره کرد که فرصتی را برای برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی پدید می‌آوردند.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران آغاز شد

علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در این مراسم حضور داشت افزود: «آینده گردشگری را امیدوارکننده می‌دانم و سیگنال‌ها و حجم سرمایه‌گذاری‌ها این را تأیید می‌کند. گردشگری با همه مشکلات و تحریم‌ها، رشد خود را حفظ کرده است.» معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه گردشگری در کنار صنایع دستی، اشتغال‌زایی دارد، اظهار کرد: «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یک سال گذشته در ایجاد اشتغال پیشروترین سازمان بوده و تاکید رئیس‌جمهور بر بهره‌مندی از حضور معاونان گردشگری نیز نشان از عزم دولت برای توسعه این صنعت دارد.»

مونسان گفت: «تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از فضای دیجیتال بیشترین بهره را ببریم. به زعم بنده نداشتن تبلیغات مهمترین مشکل گردشگری کشور است.» در جلسه‌ی روز گذشته، رئیس‌جمهور هم این نکته را یادآور شد و ایشان دستورات مهمی را صادر کردند.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران آغاز شد

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در حالی از صبح دیروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد که مراسم افتتاحیه آن با یک ساعت تأخیر همراه بود. این در حالی بود که بسیاری از مهمانان رأس ساعت در برنامه حضور داشتند. برای جبران این تأخیر، گروه‌های موسیقی از استان‌های شمالی و غربی به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال حاضران نیز مواجه شد. ازدحام جمعیت در سالن کوچک مراسم افتتاحیه که فضای محدودی برای نشستن حاضران داشت سبب بی‌نظمی و هرج و مرج در آغاز مراسم افتتاحیه شد. بسیاری در آغاز صندلی برای نشستن نداشتند و برای همین مراسم را ترک کردند. برخی از حاضران هم ترجیح دادند در جایگاه خبرنگاران که فضای گسترده‌ای به آنها اختصاص داده شده بود، بنشینند.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران آغاز شد

امسال هیچ‌ نماینده‌ی دیگری از دولت در افتتاحیه‌ی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری حضور نداشت. قرار بود طبق اعلام کنداکتور، همزمان با افتتاحیه، تفاهم‌نامه‌هایی درباره‌ی برند گردشگری با صدا و سیما و وزارت خارجه و همین‌طور پکیج تصویرسازی ایران در خارج از کشور با حضور نماینده وزارت خارجه امضا شود که این اتفاق رخ نداد. قبلاً مجریان نمایشگاه گفته بودند سالن ویژه‌ای به خوراک اختصاص داده خواهد شد تا از ازدحام مخاطبانِ نمایشگاه گردشگری در غرفه‌های غذا جلوگیری شود، اما همچنان در محوطه‌ی‌ نمایشگاه غرفه‌های غذا برپاست.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران آغاز شد

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران آغاز شد

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران آغاز شد

در پایان مراسم، مونسان با همراهی هیأت‌های خارجی و سفیران در جمع گروه‌های موسیقی و رقصنده، به صورت نمادین یکی از سالن‌ها را که به کشورهای خارجی و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و کردستان اختصاص داشت، افتتاح کرد .دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تا روز جمعه، مورخ 26 بهمن ماه 97 از ساعت ١٠ صبح تا ١٨ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.

آیا تمایل دارید که از این نمایشگاه دیدن کنید؟ به نظرتان چرا برپایی این نمایشگاه با چنین حواشی همراه بوده است؟