مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی و ویدیویی سال 98

4.5
از 247 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بزرگترین مسابقه گردشگری در ایران
29 مرداد 1398 09:30
95

Banner Lastgram11.jpg

همانطور که بسیاری از شما همراهان در جریان هستید، وب‌سایت لست‌سکند با همراهی آژانس‌های مسافرتی همکار و در جهت ترویج فرهنگ سفر و به اشتراک‌ گذاری دانش و تجربه‌ی کاربران خود، اقدام به راه‌اندازی مسابقه‌ای با عنوان "مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی" برای هشتمین سال متوالی کرده است. (اگر نمی‌دانید سفرنامه چیست اینجا را کلیک کنید).

تاریخ شروع مسابقه، آذر 97 و پایان مسابقه نیز 30 آبان 98 (فرصت ارسال آثار تا 30 آذر 98 تمدید شد.) است. (توجه داشته باشید که تمامی سفرنامه‌ها و ویدیوهای ارسالی بعد از پایان مسابقه سال 1397 به صورت اتوماتیک در مسابقه شرکت داده می‌شوند. اگر علاقمند هستید که از انتشار تمامی آثار این مسابقه مطلع شوید، در کانال تخصصی سفرنامه عضو شوید.)

 بخش‌های مسابقه

این مسابقه در 2 بخش اصلی و 7 زیرگروه و به شرح زیر برگزار می‌شود:

مسابقه سفرنامه نویسی

  1. مسابقه سفرنامه نویسی آماتور سفرهای داخلی
  2. مسابقه سفرنامه نویسی حرفه‌ای سفرهای داخلی
  3. مسابقه سفرنامه نویسی آماتور سفرهای خارجی
  4. مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی

مسابقه ویدئویی

  1. مسابقه ویدیویی Vlog
  2. مسابقه ویدیویی آماتور
  3. مسابقه ویدیویی حرفه‌ای

 

توضیحات هر بخش

 1. مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای و آماتور (بخشهای 1 الی 4)

امسال هم مثل سال پیش، برای اینکه شانس دوستان جهت برنده شدن بیشتر باشد، شرکت در 2 دسته‌بندی حرفه‌ای (یا جایزه بزرگ) و یا آماتور را خواهیم داشت. بعد از ارسال آثار، مدیریت سایت به نویسنده اعلام می‌کند که شرایط شرکت در کدام بخش را دارد. برای کاربرانی که برای بار اول برای ما سفرنامه ارسال می کنند، پیشنهاد می‌شود تا در قسمت آماتور (دفعه اولی‌ها) شرکت کنند تا شانس برنده شدن داشته باشند، اما ممکن است شخصی در همان دفعه اول به قدری خوب و مسلط نوشته باشد که در بخش حرفه‌ای شرکت داده شود. در مسابقه سفرنامه نویسی داخلی شما می‌توانید درباره مکانی که در آن زندگی می‌کنید، مطلب بنویسید و جاذبه‌های آن را برای دیگران تشریح کنید.

نکته مهم :بعد از درج سفرنامه در پنل و بررسی توسط کارشناسان به نویسنده اطلاع رسانی میشود که سفرنامه در کدام بخش منتشر میشود ( حرفه‌ای یا آماتور) در صورتیکه کیفیت سفرنامه به حد استاندارد نرسد در مسابقه شرکت داده نمیشود و به صورت "آزاد" و خارج از مسابقه منتشر خواهد شد و در صورتیکه کیفیت از حداقل استانداردها پایین تر باشد، منتشر نخواهد شد.

 

 2. مسابقه ویدیویی (بخشهای 5-7)

بخش ویدئویی در 3 بخش ولاگ (vlog) یا ویدیوبلاگ، مسابقه‌ ویدیویی حرفه‌ای و آماتور انجام خواهد گرفت و دسته‌بندی بر اساس آثار داخلی و خارجی نخواهیم داشت. ولاگ یا ویدیوبلاگ، به محتوایی تصویری گفته می‌شود که جنسی شبیه به محتوای وبلاگ یا بلاگ دارد. آنچه در ولاگ گفته می‌شود، لحنی کاملا غیر رسمی دارد. در فضای ولاگ، تعامل تولیدکننده‌ی محتوا با بیننده‌ها و یا خواننده‌ها به راحتی انجام می‌شود و به طور کلی به دلیل فضای صمیمی و راحت آن، تولید ولاگ از قانون خاصی هم پیروی نمی‌کند (مشاهده نمونه شماره 1 – مشاهده نمونه شماره 2).

 در خصوص بخش مسابقه ویدیویی حرفه‌ای و آماتور بهتر است بدانید که حداقل کیفیت مورد قبول 720 (HD) است و ویدئو ها باید به صورت افقی (Landscape) فیلمبرداری شده باشند. تصمیم اینکه اثر در کدام بخش باید شرکت داده شود بر اساس نظر شورای داوری سایت لست‌سکند است.

زمان استاندارد ویدیوهای ارسالی به صورت زیر است:

- بین 1 تا 15 دقیقه برای ویدیوهای آماتور و حرفه ای

- حداکثر 30 دقیقه برای Vlog

 ‌شرایط شرکت در مسابقه

  1. سفرنامه/ویدئو می‌بایست توسط شخص شرکت کننده در مسابقه تهیه شده و به صورت کامل و مفید باشد و از هیچ وب‌سایت/ وبلاگ دیگری کپی نشده باشد و همچنین برای اولین بار در سایت لست‌سکند منتشر شود.
  2. سفرنامه‌ها نباید تا قبل از تاریخ اعلام برندگان، در سایت دیگری منتشر شوند یا منتشر شده باشند.
  3. بعد از انتشار سفرنامه/ویدئو، به هیچ عنوان امکان حذف آن از روی سایت وجود ندارد و کپی‌رایت مطالب منتشر شده متعلق به لست‌سکند خواهد بود.
  4. در صورتیکه مشخص شود سفرنامه/ویدئو توسط شخص مذکور نوشته/تولید نشده است، کاربر شانس شرکت در مسابقه را از دست خواهد داد و چنانچه بعد از انتخاب شدن به عنوان برنده هر گونه عدم صحت اطلاعات ارسالی مشخص گردد، نام کاربر از لیست برندگان خارج خواهد شد.
  5. سفرنامه‌ها/ویدئوها می‌بایست مربوط به سفرهای سال 96 به بعد باشد و از درج سفرنامه‌های قدیمی‌تر در بخش مسابقه امتناع خواهیم نمود. (هیچ گونه فرقی نمی‌کند که آیا شما مسافر آژانس‌های این سایت بوده‌اید یا خیر.)
  6. برندگان برای تحویل جایزه‌ی خود، می‌بایست اسکن رنگی کارت ملی خود را برای ما ارسال کنند .
  7. محدودیتی در ارسال تعداد سفرنامه یا ویدیو توسط یک شخص وجود ندارد و هر کس به هر تعدادی که بخواهد، می‌تواند سفرنامه یا ویدیوهای خود را ارسال کرده و شانس برنده شدن خود را افزایش دهد.
  8. سفرنامه‌ها می‌بایست از لحاظ لحن و نوشتار مناسب بوده و از لحاظ حجم و تعداد کاراکتر در سطح قابل قبولی باشند. ویدئوها باید مطابق با قوانین شرعی و عرفی جمهوری اسلامی ایران باشد. (قوانین کامل در بخش فاکتورهای امتیازدهی ذکر شده است)
  9. از طریق لینک مخصوص به عضویت کاربران، به عضویت وب‌سایت درآمده و نام کاربری خود را فعال کنید. جهت نمایش بهتر در سایت، از شما خواهش می‌کنیم تصویر آواتار خود را نیز آپلود کنید .
  10. از ارسال تصاویر و ویدئوهای شخصی خود و همراهانتان خودداری فرمایید، آثار شما می‌بایست از مناظر دیدنی، هتل، خیابان‌ها و... قابل انتشار و منطبق با اصول اخلاقی و اجتماعی باشند.
  11. شما می‌توانید در تمامی بخش‌ها شرکت کنید، اما اگر همزمان در هر دو بخش آماتور و حرفه‌ای شرکت کرده باشید، ما فقط شما را در بخش حرفه‌ای شرکت خواهیم داد.

 ‌قوانین و مقررات

تمامی دوستانی که اقدام به تهیه و ارسال سفرنامه‌ها و ویدئوهای خود می‌کنند، می‌بایست شرایط و قوانین زیر را قبول داشته باشند:

  1. تعداد اسپانسرها و تعداد و ارزش جوایز، تیم داوری و... در هر لحظه امکان افزایش، کاهش و تغییر داشته و هیچ گونه اعتراضی در این زمینه از طرف شرکت کنندگان مورد قبول نمی‌باشد.
  2. هیچ گونه اعتراضی به روند داوری و نتایج، مورد قبول نخواهد بود.
  3. تخریب و یا درج امتیاز منفی برای دیگر شرکت کنندگان مسابقه، توسط هر شرکت کننده‌ای باعث حذف نام او از مسابقه خواهد شد. همچنین در صورتیکه در داوری هر شرکت کننده‌ای موارد مشکوکی مشاهده شود (مانند اینکه به همه به غیر از تعداد معدودی سفرنامه امتیاز پایین بدهد و یا...) باعث حذف آن داور از لیست داوران خواهد شد.
  4. کیفیت و کمیت سفرنامه، تصاویر و ویدئوهای ارسالی می‌بایست مورد تایید تیم لست‌سکند باشد و سفرنامه‌ها و معرفی شهرهایی که از چهارچوب درخواستی خارج باشند و یا کیفیت و کمیت لازم را نداشته باشند، در مسابقه شرکت داده نخواهند شد. (مشکلات سفرنامه ار طریق داشبورد به شما اطلاع رسانی می‌شوند.)
  5. جهت شرکت در مسابقه سفرنامه نویسی، ارسال تصاویر همراه با متن الزامی‌ است و از شرکت دادن آثار بدون تصویر در مسابقه معذوریم.

 ‌داوری و انتخاب برندگان

1-کابران در بخشی که اثرشان شرکت داده شده است نمی‌توانند داوری کنند.

2- تمامی کاربران با سطح سفرنامه نویسی 1 به بالا در صورتیکه اثری نداشته باشند می‌تواند درخواست داوری در تمامی بخشها را بدهند.

3- داوران باید حداقل 70% آثار را داوری کرده باشند و حتما باید پس از مطالعه‌ی سفرنامه، نظر کلی خود را در پایان اعلام کرده باشند.

4- به عنوان بخشی جدید در مسابقه امسال، به 4 نفر از داورانی که بیشترین تعداد اثر را قضاوت کرده باشند جوایزی به صورت قرعه کشی تعلق خواهد گرفت.

این مسابقه 34 برنده خواهد داشت و برندگان مسابقه تا اوایل اسفند 98 مشخص خواهند شد و این لیست از طریق وب‌سایت، خبرنامه و شبکه‌های اجتماعی لست‌سکند اطلاع رسانی خواهد شد.

برندگان در بخش ویدیویی بر اساس رای و نظر 3 داور که به صورت تخصصی روی این بحث تسلط دارند، مشخص خواهند شد و در مجموع 7 برنده در این بخش خواهیم داشت. (یک برنده در بخش vlog، دو برنده در بخش حرفه‌ای و دو برنده در بخش آماتور و یک برنده در بخش مردمی)

 تعداد برندگان و نحوه توزیع و تقسیم جوایز بدون اطلاع قبلی امکان تغییر خواهد داشت و در این زمینه هیچ گونه شکایتی از طرف شرکت کنندگان مورد قبول نخواهد بود.

نکته مهم :در صورتیکه شخص جر برندگان داوری باشد امکان برنده شدن در بخش مردمی را از دست خواهد داد (برنده تکراری نخواهیم داشت)

safarname01.jpg

 

سیستم داوری و داوران حرفه‌ای 

در مسابقه‌ی  سال 98 از تمامی کاربرانی که نشان 1 به بالا در بخش سفرنامه نویسی را دریافت کرده باشند، دعوت میکنیم تا در صورتیکه اثری در مسابقه ندارند درخواست خود را به عنوان "داور حرفه‌ای" 4 بخش سفرنامه نویسی اعلام نمایند.

وزن داوری این دوستان بر اساس درجه نشان سفرنامه نویسی آنها خواهد بود و به این شرح زیر می‌باشد:

  • سطح 1 سفرنامه نویسی : وزن داوری 2
  • سطح 2 سفرنامه نویسی : وزن داوری 3
  • سطح 3 سفرنامه نویسی : وزن داوری 4
  • سطح 4 سفرنامه نویسی : وزن داوری 5
  • سطح 5 سفرنامه نویسی : وزن داوری 6

نکته: در صورتی که در مسابقه سفرنامه نویسی اثری داشته باشید، می‌توانید به غیر از بخشی که در آن اثر دارید، در باقی بخش‌ها داوری نمایید. این بخش با توجه به اینکه به چندین داور برای قضاوت بخش سفرنامه نویسی حرفه‌ای نیاز داریم، اضافه شده است.

 

آرای مردمی

در بخش آرای مردمی سیستم به این صورت است که همزمان با انتشار آخرین سفرنامه در سایت و تا هنگام اعلام نتایج همه سفرنامه‌ها فرصت یکسانی خواهند داشت تا امتیازات مردم را جمع کنند. در این بخش کاربرانی که قصد امتیاز دادن دارند، باید کاربری خود را هم به صورت ایمیلی و هم به صورت sms فعال کرده باشد. امتیاز کاربران در این بخش براساس سطح کلی کاربر متفاوت خواهد بود و تاثیر بیشتری خواهد داشت. 

بازه امتیاز بین 1 الی 5 ستاره خواهد بود.

وزن داوری کاربران بر اساس سطح‌ آنها خواهد بود و به شرح زیر می‌باشد:

  • سطح 0 : وزن امتیاز 1
  • سطح 1 : وزن امتیاز 2
  • سطح 2 : وزن امتیاز 3
  • سطح 3 : وزن امتیاز 4
  • سطح 4 : وزن امتیاز 5
  • سطح 5 : وزن امتیاز 6
  • سطح 6 : وزن امتیاز 7

نکته مهم: کاربر در بخشی که اثر داشته باشد نمی‌تواند شرکت کند و امکان اینکه به اثر خود و دیگران را امتیاز بدهد را ندارد.

 

 ‌بهترین و کامل‌ترین سفرنامه‌ها

بهترین و کامل‌ترین سفرنامه، سفرنامه‌ای خواهد بود که به بیان موشکافانه و دقیق تمامی جزئیات سفر به همراه عکس‌های اختصاصی توسط فرد تهیه کننده مطلب، پرداخته باشد. شما امکان نوشتن سفرنامه داخلی و خارجی را دارید. برای آگاهی دقیق تر از این موضوع می‌توانید سفرنامه برندگان سالهای قبل را مطالعه فرمایید.

 ‌لیست برندگان سال‌های قبل

لیست برندگان مسابقه سال 97

لیست برندگان مسابقه سال 96

لیست برندگان مسابقه سال 95

لیست برندگان مسابقه سال 94

لیست برندگان مسابقه سال 93

لیست برندگان مسابقه سال 92

لیست برندگان مسابقه سال 91

 ‌شاخص‌های امتیازدهی

بخش سفرنامه

  1. پایبندی به اصول املاء، نگارش و دستور زبان فارسی
  2. چندرسانه‌ای بودن محتوا (عکس، ویدیو و فایل صوتی)
  3. شرح جزییات مفید مرتبط با سفر
  4. انتقال تجربه‌های نو و مبتکرانه

امتیازات ویژه و مازاد

  1. خلاقیت در روایت تجربه‌ها
  2. امتیاز کلی به سفرنامه

بخش ویدیو

  1. مهارت فیلمبرداری
  2. ادیت و تدوین
  3. سناریو (داستان) و روایتگری
  4. مطابقت با محدودیت زمانی تعیین شده

 ‌لیست جوایز و اسپانسرها

Untitled-1.jpg

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.