کشورهایی که مقصد اصلی عاشقان غذا هستند را بشناسیم!

4.5
از 8 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اگر عاشق غذا خوردن هستید، حتما به این کشورها سفر کنید! +تصاویر
12 شهریور 1398 12:00
0

اساساً غذایی که می‌خورید همان چیزی است که به‌طور طبیعی شما را زنده و سالم نگه می‌دارد. اما غذا چیزی فراتر از این‌هاست. به‌طور مثال، یک وعده غذایی مناسب و معقول، خانواده و حتی غریبه‌ها را کنار هم جمع می‌کند. غذا ممکن است برای شما جذابیت، ارزش غذایی یا طعم عجیب و بی‌نظیری داشته باشد، اما همین غذا برای مسافران می‌تواند یک خاطره بشدت بیادماندنی از تعطیلاتشان باشد. در حقیقت غذا میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان به کار می‌گیرد تا در صنایع مختلف ازجمله کشاورزی، میهمان‌داری، آشپزی و در رستوران‌ها مشغول به کار شوند. از این منظر جای تعجب نیست که چرا تورهای غذایی در این زمانه محبوبیت زیاد و روزافزونی پیداکرده‌اند. از این گذشته، چه تعطیلاتی لذت‌بخش‌تر از گذراندن وقت در آشپزخانه‌های خارجی خواهد بود؟ اگر علاقه‌مند به غذا هستید و به دنبال تورهای غذایی می‌گردید در اینجا چند گزینه وجود دارد که حتماً دوست خواهید داشت آن‌ها را امتحان کنید.

 

آفریقای جنوبی

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

اگر رویای آغاز یک سفر واقعاً سرگرم‌کننده سافاری افریقا (safari: سافاری يا وحش‌گشت به سفری گردشگری می‌گویند که باهدف دیدن و تهیه‌ی فیلم و عکس از جانوران بزرگ‌جثه‌ی حیات‌وحش در آفريقا انجام می‌شود.) را در سر دارید، از کسانی که این تجربه را داشته‌اند بپرسید، آن‌ها  بدون شک به شما خواهند گفت که هرچه زودتر چمدان‌های خود را ببندید و آماده سفر شوید. در این سفر از دیدن شیرها، گورخرها، زرافه‌ها، پلنگ‌ها و سایر جانوران جنگل که در چمن‌های بلند ساوانا (savannahs) استتار کرده‌اند و همچنین سواحل شگفت‌انگیز و فرهنگ غنی آفریقایی لذت ببرید. غذاهای لذیذ و خوشمزه آفریقای جنوبی مانند چاکالاکا (Chakalaka : چاکالاکا غذایی ساده و خوشمزه است که خاستگاه آن شهرک‌های مناطق مختلف آفریقای جنوبی هستند. مواد اصلی این غذا، لوبیای پخته‌شده، کاری، فلفل و هویج است.)، پاتجیکاس (Potjiekos : این خوراکی یکی از غذاهای مهم آفریقای جنوبی است که درواقع از ضرورت آشپزی در سفر زاده شده است. ریشه‌های این غذا را باید در سنت‌های Afrikaaner جستجو کرد که امروز بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ غذایی آفریقای جنوبی شده است.)، بردیه (Bredie : یکی از خورش‌های پر ادویه آفریقای جنوبی است که معمولاً از گوشت بره به همراه سبزیجات تهیه می‌شود.) و سوساتیز(Sosaties : سوساتیز در حقیقت همان کباب خودمان است و جزء خوراک‌های سنتی آفریقای جنوبی به‌حساب می‌آید.) را امتحان کنید و مطمئناً سالهای بعد سفر سافاری خود را به همین خاطر به‌خوبی به یاد خواهید آورد. بعلاوه، در این سرزمین آفریقایی چیزهای شگفت‌آور زیادی وجود دارد و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که حیرت و هیجان در انتظار شما می‌باشد.

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

 

مکزیک ، آمریکای شمالی

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

هرگاه نام مکزیک و غذا در یک جمله آورده شود، کلمه تاکو(Tacos: تاکو غذای سنتی مکزیک است که از یک نان تورتیلا پخته‌شده از آرد ذرت یا گندم تشکیل‌شده که دور محتویات داخلی را می‌گیرد.) اولین چیزی است که به ذهن اغلب ما می‌رسد. تاکو در همه‌جا ازجمله خیابان‌ها، خانه‌ها و رستوران‌های درجه‌یک در دسترس شماست. اگر از علاقه‌مندان به غذا هستید، فراموش نکنید که حتماً طعم و مزه آن را امتحان کنید، و طرز پخت غذاهایی مانند بوریتو (burritos: نوعی غذای مکزیکی است که با تورتیلا گندمی که به شکل استوانه‌ای پیچیده یا تا شده درست‌ شده ‌است.)، انچیلادا(enchiladas: انچیلادا از لذیذترین غذاهای مکزیکی است که عموماً گوشت ماهی که درون نان تورتیلای ذرتی رول شده طبخ می‌کنند. ) وگواکاموله(guacamole: این سس، متعلق به دوره‌ی «آزتک‌ها» (Aztecs) است. این سس از آووکادوی له‌شده، پیاز، گوجه، آب‌لیمو و فلفل‌های تند درست می‌شود.) را یاد بگیرید.

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

 

ایتالیا، اروپا

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

نه‌تنها ایتالیا بلکه غذاهای ایتالیایی نیز در لیست برترین جذابیت‌های گردشگری اروپا قرار دارند. کافی است در مورد ماکارونی‌های خوشمزه، نوشیدنی‌های عالی و سس‌های گوجه‌فرنگی ایتالیایی صحبت کنید تا دهانتان آب بیفتد. هر فرد علاقه‌مند به آشپزی آرزو می‌کنند روزی بتواند در کلاس‌های آشپزی ایتالیا به‌خصوص توسکانی، شرکت کند. جای تعجب نیست که ایتالیا یا "Eataly" بهترین مکان برای شروع آشپزی است.

 

توکیو، ژاپن

هرگاه به غذای ژاپنی فکر می‌کنیم ، سوشی(Sushi) اولین چیزی است که به ذهن ما می‌رسد. کشور ژاپن در سنت، تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است و همچنین بدلیل داشتن غذاهای منحصربه‌فرد در سراسر جهان مشهور است. یک‌ضرب المثل مشهور می‌گوید: «اگر علاقه‌مند به غذا هستید هرگز  ژاپن را بدون امتحان سوشی ترک نکنید.» اگر علاقه‌مند به آشپزی هستید، بدیهی است که می‌خواهید بدانید که چگونه غذاهای سنتی خوشمزه ژاپنی مانند: سوشی(Sushi: سوشی ترکیبی از برنج آغشته شده به سرکه و غذاهای دریایی است)، رامن(Ramen : رامن یک نوع سوپ نودل پرطرفدار است که اصالتا بااستخوان مرغ درست می‌شود.)، ساشیمی(Sashimi : ساشیمی یک غذای سنتی ژاپنی از ماهی خام است که در آن قطعات کوچک ماهی به همراه سس سویا سرو می‌شوند.)، تمپورا(Tempura: تمپورا غذایی است که در آن غذاهای دریایی، سبزیجات تازه و سایر مواد به آرد و خمیر تخم‌مرغ آغشته شده و سپس سرخ می‌شوند.)، یاکیتوری(Yakitori : یاکیتوری غذایی است که در آن قطعات مرغ طعم‌دار شده بانمک شیرین و سس سویا به سیخ کشیده شده و کباب می‌شوند.) و سوپ میسو(Miso soup: سوپ میسو از ترکیب سبزیجات و خوراک‌های دریایی به همراه سس سویا تهیه می‌شود.) را تهیه کنید.

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

 

البته لیست فوق به‌هیچ‌وجه جامع نیست. زیرا صحبتی از فرانسه(France)، هاوایی(Hawaii)، پرو(Peru) یا بانکوک(Bangkok)، تایلند(Thailand) و غیره به میان نیامده است. تقریبا در هر مکان جدیدی که بازدید می‌کنید، یک غذای اصلی یا سنتی را کشف خواهید کرد که شاید در جاهای دیگر دنیا ندیده باشید. برخی از این غذاها واقعا ارزش آن را دارند که امتحان کنید یا حتی دستور پخت آن‌ها را یاد بگیرید. با شرکت در سایر فعالیت‌ها و ماجراجویی‌ها تا آنجا که می‌توانید از تعطیلات آشپزی خود لذت ببرید، مبادا تجربه کلی سفر را فراموش کنید.

شما چه مقاصد دیگری را در کشور خودمان می‌شناسید که مناسب گردشگری غذا هستند؟

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

تورهای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به غذا

منبع: youramazingplaces.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.