اقامتگاه‌ های زیردریایی بی‌ نظیری که می توان در آن ها نفس تازه کرد

4.5
از 20 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
لذت اقامت در اعماق آب‌های آزاد دنیا که تجربه‌ی آن از عهده‌ی هرکسی برنمی‌آید! +تصاویر
05 تیر 1398 10:00
3

هتل‌ها باید دروازه‌ای برای عبور از مشکلات روزمره زندگی به‌سوی فراغت و تفریح باشند و در آن‌ها احساس راحتی داشته باشید. یک هتل عالی می‌تواند خانه دوم شما محسوب شود و البته بهتر است چند ویژگی بخصوص نیز داشته باشد. یکی از این ویژگی‌های خاص که مسافران خوش‌سلیقه به دنبال آن هستند، در هتل‌های زیردریایی متحیرکننده‌ای که به تازگی ساخته شده‌اند، دیده می‌شود. چیزی که همین چند سال پیش غیرممکن به نظر می‌رسید، در واقع الآن امکانش برای میهمانان ماجراجویی که به حیات زیر آب علاقه دارند، فراهم‌ شده است. هتل‌های زیردریایی مجهزی در سراسر جهان وجود دارند که برای شما امکانات متنوعی را فراهم می‌کنند و می‌توانید حیات‌وحش دریایی را از دریچه اتاق خود و از روی صندلی راحتی‌تان مشاهده کنید.

مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم 10 هتل زیردریایی بی‌نظیر هستند که قطعاً ماندن در آن‌ها برای شما باارزش خواهد بود، پس همراهمان باشید تا شما را با آن‌ها آشنا کنیم!

 

10. هتل موراکا

هتل موراکا

موقعیت مکانی: کشور مالدیو

حدود 5 متر زیر اقیانوس هند یک ویلای لوکس دو طبقه وجود دارد که قیمت آن حدود 15 میلیون دلار برآورد شده است. این هتل که در مالدیو واقع‌ شده است، موراکا نام دارد و توسط مجموعه هتل و تفرجگاه‌های کنراد (Conrad) مدیریت می‌شود. در سوئیت‌های آن‌، یک‌ تخت دونفره بزرگ، یک اتاق پذیرایی و یک حمام شخصی در نظر گرفته‌ شده است و یک استخر بزرگ، یک باشگاه بدن‌سازی و رستوران در طبقه پایین برای استفاده مشتریان هتل قرار دارد. با اقامت در این هتل، یک محیط دریایی جالب و سه‌ بعدی را تجربه خواهید کرد؛ البته اگر بتوانید 50000 دلار برای هر شب اقامت در آن پرداخت کنید.

 

9- هتل لاورز دیپ (Lovers Deep)

هتل لاورز دیپ (Lovers Deep)

موقعیت مکانی: کشور مکزیک

این هتل هیجان‌انگیز برای زوج‌ها بسیار مناسب است. هتل در واقع در یک زیردریایی مجهز قرار گرفته است و مهمانان آن طی اقامت خود یک سفر زیر آبی را نیز تجربه می‌کنند. گروه بریتانیایی اولیورز تراولز (به معنی سفرهای الیور) این ایده را در سر داشتند که سفری مطمئن را در دل دریا فراهم کنند و معنای تازه‌ای به عبارت «اقامت لوکس» ببخشند. این زیردریایی در یکی از این دونقطه لنگر می‌اندازد: نزدیک یک صخره مرجانی پایین ساحل سینت لوسیا (St. Lucia) یا نزدیک به یک کشتی غرق‌شده در دریای سرخ.

 

8- تفرجگاه زیردریایی پوزیدون Poseidon

تفرجگاه زیردریایی پوزیدون Poseidon

موقعیت: مجموعه جزایر فیجی

این مکان نخستین تفرجگاه زیر آبی است که تحت نظارت مرکز تفرجگاه‌های زیردریایی پوزیدون در فیجی می‌باشد. پروژه آن ده سال پیش آغاز شد و هنوز هم رزرو می‌پذیرد. تفرجگاه به‌گونه‌ای ساخته‌ شده بود تا اقیانوس را به زمین‌بازی مهمانانش تبدیل کند. فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی که مسئولان آن به مهمانان ارائه می‌دهند شامل غواصی، درمان با آبگرم و حتی سپری کردن شبی در یکی از دو رستوران آن می‌باشد. هتل زیرآبی فوجی در ابتدای زنجیره پنج هتل بین‌المللی زیردریایی قرارگرفته است، البته معلوم نیست چه زمانی تاریخ رزرو آن حالتی منظم به خود بگیرد.

 

7- هتل زیردریایی SUBSIX AT NIYAMA

هتل زیردریایی SUBSIX AT NIYAMA

موقعیت مکانی: جزایر مالدیو

این شاهکار دریایی، زیر تفرجگاه جزیره‌ای خصوصی نیاما در مالدیو واقع‌ شده است. می‌توان با یک قایق جت به رستوران دسترسی داشت و مسافران پس از رسیدن به محل موردنظر به‌ سوی یک راه‌پله بزرگ سه ردیفی راهنمایی می‌شوند تا به رستورانی در اعماق اقیانوس دسترسی داشته باشند. دور رستوران سابسیکس را حیات دریایی فرا گرفته است و دسته‌های رنگارنگ ماهی و مارماهی در اطراف رستوران در حرکت هستند. این هتل رستوران، تازه‌ترین غذاهای دریایی این قسمت از اقیانوس اطلس را سرو می‌کند. صبحانه، ناهار و شام‌های لذیذی در این رستوران تهیه می‌شوند و اینجا تنها کلوپ شبانه زیردریایی در جهان است.

صندلی‌ها با لایه‌ای از گل لاله نعمان پوشیده شده‌اند و ردیف‌هایی از صدف‌های کاپیز از سقف آن آویزان‌اند. می‌توانید در این اتاق شیشه‌ای منحنی، نمایی پانوراما از تمام اقیانوس را ببینید و حیواناتی که از روبرویتان رد می‌شوند آن‌قدر متنوع‌اند که نمی‌توانید حدس بزنید آبزی بعدی چه خواهد بود.

 

6- هتل Utter

هتل Utter

مکان: وستراس، کشور سوئد

 هتل آتر یک اقامتگاه جالب است که در وسط دریاچه مالارن در سوئد شناور است. زیر واحد مسکونی اصلی آن‌یک اتاق کوچک (که حدوداً سه متر زیر سطح آب است) قرار گرفته است و این اتاق دو تخت خواب دوقلو دارد. مهمان این اقامتگاه می‌تواند از پنجره‌های کوچک اتاق نمایی بی‌نظیر از حیات آبزیان درون دریاچه را ببیند.

کلبه قرمز و سفید آن یادآور خانه‌های روستایی سوئدی است و هنرمند و مجسمه‌ساز مایکل گنبرگ (Mikael Genberg) آن را طراحی کرده است. هتل آتر از سال 2000 پذیرای مهمانان بوده است و نظرات مثبت بسیاری درباره آن وجود دارد. امکانات ساده واحد مسکونی روی آب عبارت‌اند از یک کتری، وسایل آشپزی و یک سرویس بهداشتی کوچک. مهمانان با یک قایق به این عرشه بتنی شناور حمل می‌شوند و می‌توانند به‌راحتی با یک قایق بادی به خشکی برگردند.

 

5- سوییت اقیانوس Ocean’s Suites

سوئیت اقیانوس Ocean’s Suites

سوییت اقیانوس برای مهمانانی در نظر گرفته‌ شده است که در مرکز تفریحات جهانی سنتوسا در کشور سنگاپور اقامت می‌کنند. مسافران می‌توانند روز خود را در سطح زمین و در یک آبادی ساکت که با یک جکوزی روی ایوان بیرونی تکمیل‌ شده است، بگذراند. در این خانه‌ی دو طبقه یک اتاق پذیرایی و تلویزیون کوچک در نظر گرفته‌شده است و در اتاق پایین نیز یک‌تخت دو نفره بزرگ قرار داده‌ شده است. مهمانان می‌توانند به آکواریوم طبیعی خود خیره شوند که نمایی از بیش از 40000 نوع ماهی دریایی در آن دیده می‌شود. سایر امکانات این استراحتگاه مبله‌ی لوکس عبارت‌اند از یک استخر شنا، یک حمام داخلی مجهز و یک خدمتکار که در اسرع وقت به شما کمک می‌کند.

 

4- کلبه زیردریایی ژولز Jules

کلبه زیردریایی ژولز Jules

مکان: جزیره کیلارگو، ایالات فلوریدای ایالات‌متحده

این کلبه نزدیک به ساحل فلوریدا و 9 متر پایین‌تر از سطح اقیانوس اطلس واقع‌شده است. هتل با  نام Emerald Lagoon در سال 1986 بازگشایی شد و در طراحی آن از رمان کلاسیک ژول‌ورن به نام بیست هزار فرسنگ زیر دریا، الهام گرفته‌شده است. جنبه بی‌نظیر این هتل آن است که مهمانان آن باید غواصی بلد باشند، زیرا تنها راه ورودی و خروجی هتل غواصی کردن در عمق 6 متری دریا تا رسیدن به در ورودی است.

این هتل قبلا پایگاه یک آزمایشگاه دریایی زیرآبی به نام آزمایشگاه تحقیقاتی La Chalupa بود. از زمانی که به‌عنوان هتل بازسازی شد و تغییر کرد، مهمانان و بازیگران معروفی مانند استیو تایلر و تیم آلن نیز به آنجا رفته‌اند. در کلبه زیردریایی ژولز، آموزش غواصی هم داده می‌شود و یک اقامت دونفره‌ی یک‌ شبه در آن به همراه پیتزای معروف آن‌ها در وعده‌ی شام، 800 دلار هزینه خواهد داشت. یک صبحانه عالی به همراه مقدار زیادی نوشیدنی و میان وعده و لباس‌ها و وسایل غواصی با پرداخت هزینه مذکور به شما ارائه خواهد شد. گران است، نه؟

 

3- استراحتگاه مانتا

استراحتگاه مانتا

مکان: جزیره پمبا، زنگبار، کشور تانزانیا

در این جزیره گرمسیری که از ساحل شرقی آفریقا مقداری فاصله دارد، استراحتگاه مانتا با امکانات لوکس و آب‌های زلال و تمیزش قرارگرفته است. این هتل پنج ستاره به علاقه‌مندان ماجراجویش، آب زلال، غذای طبیعی و یک اقامت زیرآبی بی‌نظیر را ارائه می‌کند. اتاق زیرآبی آن سه‌ طبقه دارد که جزیره شناور خصوصی شما را تکمیل می‌کند.

ابتدا کارمندان این هتل شما را با قایق به اینجا می‌آورند و پیش از آنکه با قایق پارویی، لوله تنفس، باله‌ها و غیره تنهایتان بگذارند، آموزش‌ها و توضیحات لازم را به شما می‌دهند. وسایل و مبلمان های راحتی در طبقه بالایی عرشه در نظر گرفته‌ شده‌اند، اما مهمانان عمدتاً ترجیح می‌دهند تا بیشتر عصرهای خود را در اتاق‌خواب زیردریایی‌شان بگذرانند. می‌توانید در اتاق شیشه‌ای که تنها توسط آب‌های زلال بلوری احاطه‌ شده است بنشینید و استراحت کنید و ماهی‌هایی را که از بهشت زیرآبی شما می‌گذرند تماشا کنید.

 

2- هتل آتلانتیس د پالم

هتل آتلانتیس دپالم

موقعیت مکانی: دبی

سوئیت نپتون برای کسانی فراهم‌شده است که می‌توانند پول زیادی را خرج اقامت خود در هتل آتلانتیس د پالم کشور دبی کنند. مهمانان با پرداخت 8000 دلار برای هر شب، انواع بهترین خدمات را دریافت می‌کنند. البته ویژگی اصلی هتل این است که اتاق‌هایش نماهای زیردریایی حیرت‌انگیزی دارند. در سوئیت‌های سه‌ طبقه آن، نماهای پانورامای عالی‌ای فراهم‌شده است و 65000 آبزی را می‌توان از دریچه آن‌ها مشاهده کرد (بله، کوسه هم هست). حمام آن از طلای 24 عیار ساخته‌شده است و یک خدمتگزار نیز 24 ساعته در خدمت شماست. اگر به دنبال یک تجربه لوکس و عالی و البته پرهزینه هستید، اتاق‌های این هتل برای شما بسیار مناسب هستند. البته بعید به نظر می‌رسد یک آدم عادی بتواند از پس هزینه‌ی هنگفت آن بربیاید!

 

1-هتل زیردریایی Planet Ocean

هتل زیردریایی Planet Ocean

مکان: ایالت فلوریدا

هتل زیردریایی پلنت اوشن در رأس بهشت قرار گرفته است و ایده خلاقانه‌ای پشت ساخت آن بوده است زیرا تمام هتل زیر سطح اقیانوس ساخته‌شده است. همه منتظر آن‌ هستند که این هتل در تمام شهرهای زیر دریایی سرتاسر جهان شعبه‌هایی بزند. با یک آسانسور به سالن اصلی زیردریایی هتل منتقل می‌شوید و نخستین چیزی که آنجا می‌بینید یک کپسول زیردریایی غواصی است. سپس عوامل هتل شمارا به اتاق شخصی‌تان راهنمایی می‌کنند؛ اتاقی که به فضای کافی، حمام و یک‌تخت خواب دونفره بزرگ مجهز شده است.

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.