بهترین هتل های ارزان و 3 ستاره استانبول

3.3
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بین هتل های ارزان و 3 ستاره استانبول کدام بهتر است؟
30 تیر 1402 08:00
0

استانبول آنقدر دیدنی است که گردشگران فرصت زیادی برای ماندن در هتل را نخواهند داشت؛ از این جهت بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند دنبال یکی از بهترین هتل های 3 ستاره استانبول بگردند تا ضمن برخوردار شدن از یک سری امکانات واجب و ضروری، هزینه‌های سفرشان را هم کاهش دهند. در این مطلب، قرار است لیستی از مراکز اقامتی ارزان استانبول را در اختیارتان بگذاریم تا با کمک آن بتوانید بهترین هتل 3 ستاره استانبول را که با تمام شرایط و انتظاراتتان سازگار است، پیدا کنید.

بهترین هتل های 3 ستاره استانبول کدامند؟

عموماً هتل‌های سلطان حمید، سانتا سوفیا، یونیون هتل پورت، آتلانتیس رویال، باسیلیسیس، اپل تری و ننا از هتل های 3 ستاره خوب استانبول هستند. تقریباً تمام هتل های خوب 3 ستاره استانبول در منطقه فاتح و بی‌اغلو واقع شده‌اند. به عبارت دیگر در این دو منطقه، تراکم هتل‌ها بسیار زیاد است و به دلیل وجود خیابان استقلال و میدان تکسیم در مرکز شهر، بسیاری از ساختمان‌هایی را که در این ناحیه می‌بینید، هتل هستند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، مسافران بیشترین سود را از زیاد بودن هتل‌های مرکز شهر استانبول می‌برند؛ زیرا تراکم بالای هتل در این مناطق دستتان را برای انتخاب باز می‌گذارد و از سوی دیگر رقابت بین هتل های 3 ستاره خوب در استانبول شدت می‌گیرد و استانداردهای هتل‌ها در این مناطق سطح بهترین پیدا می‌کند.

 هرچند هتل های 3 ستاره خوب در استانبول از نظر کیفیت و موقعیت، پاسخگوی اکثر نیازهای شما هستند، اما نباید فراموش کنیم که جای خالی امکاناتی مثل استخر و اسپا در این هتل‌ها حس می‌شود. بنابراین اگر در فصل گرما در تورهایی مثل تور استانبول مرداد ثبت‌نام کرده‌اید و وجود امکاناتی مثل استخر برایتان مهم است، پیدا کردن یک هتل 3 ستاره استخر‌دار کمی مشکل خواهد بود.

تراکم هتل ها در منطقه فاتح.jpg
تراکم مراکز اقامتی در نواحی مرکزی استانبول

1. سلطان حمید (Sultan Hamit Hotel)

هتل سلطان احمد یکی از بهترین هتل های 3 ستاره استانبول است که در یکی از مناطق قدیمی شهر واقع شده است. این هتل هم برای سفرهای تفریحی و هم برای سفرهای کاری گزینه ایدئالی به شمار می‌رود، چراکه به بسیاری از مراکز مهم اداری و گردشگری دسترسی دارد؛ مثلاً وقتی در هتل سلطان حمید اقامت دارید، با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توانید به مسجد ایاصوفیه، موزه توپقاپی و مسجد سلطان احمد دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه از هتل سلطان حمید تا بازار بزرگ و ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی هم کمتر از 10 دقیقه فاصله دارد. تمام اتاق‌های هتل سلطان حمید، تلوزیون صفحه‌تخت، قهوه‌ساز و چای‌ساز، اینترنت رایگان، سشوار و لوازم بهداشتی دارد. با درخواست سرویس رفت‌وآمد در این هتل می‌توانید به آسانی فاصله 46 کیلومتری تا فرودگاه را طی کنید.

  • امتیاز هتل سلطان حمید درگوگل: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل سلطان حمید در بوکینگ: 9.2 از 10
  • امتیاز هتل سلطان حمید در تریپ ادوایزر: 3.5 از 5
  • آدرس هتل سلطان حمید: محله فاتح، روبروی پارک سلطان احمد، خیابان عَلِمدار

 
موقعیت هتل سلطان حمید در نقشه

حمید.jpg
نمای بیرونی هتل سلطان حمید
حمید 3.jpg
هتل سلطان حمید، یکی از هتل های 3 ستاره خوب در استانبول

2. یونیون هتل پورت (Union Hotel Port)

هتل یونیون پورت یکی از هتل‌های نزدیک به تکسیم استانبول است، با این حال، پنجره‌های عایق و موقعیت این هتل باعث شده است که شلوغی این منطقه مزاحم استراحتتان نشود. یکی از بهترین ویژگی‌هایی که در نظرات مهمانان سابق این هتل دیده می‌شود، نظافت مثال‌زدنی اتاق‌ها و محیط آن است. نزدیک‌ترین ایستگاه حمل‌ونقل عمومی به این هتل، تراموای پارک فیندیکلی است که زحمت رفت‌وآمد شما را به صفر می‌رساند و با یک استانبول کارت می‌توانید از آن استفاده کنید. در کل از نظر امکانات، این هتل را می‌توانیم یکی از بهترین هتل های ارزان استانبول بدانیم.

  • امتیاز یونیون هتل پورت در گوگل: 4.8 از 5
  • امتیاز یونیون هتل پورت در بوکینگ: 9.8 از 10
  • امتیاز یونیون هتل پورت در تریپ ادوایزر: 5 از 5
  • آدرس یونیون هتل پورت: محله بی اغلو، میدان تکسیم، خیابان مجلس مبوسان

موقعیت یونیون هتل پورت استانبول در نقشه

یونیون.jpg
ورودی هتل یونیون پورت
یونیون 2.jpg
نمای شهر از هتل یونیون پورت
یونیون 3.jpg
یکی از اتاق‌های هتل یونیون

3. هتل تانگو (The Tango Hotel)

اگر دنبال هتلی هستید که با اقامت طولانی‌مدت در آن هزینه‌های سفرتان سر به فلک نکشد و در عین حال در نواحی مرکزی استانبول ساکن شوید، پیشنهاد می‌کنیم هتل تانگو را انتخاب کنید. این هتل انواع مختلفی از اتاق‌های تک‌تخته و سه تخته را در اختیار مسافران قرار می‌دهد که در هر کدام از آن‌ها یک حمام جداگانه، تلوزیون صفحه‌تخت، سیستم تهویه سرمایشی و گرمایشی به همراه میز مطالعه قرار دارد. ضمن اینکه بعضی از اتاق‌های هتل تانگو، یک بالکن کوچک هم دارند. مهمانان هتل تانگو می‌توانند غذای خود را از غذاخوری این هتل با قیمت خوبی سفارش دهند. از آن‌جایی که مسافران هتل تانگو معمولاً شب‌های متوالی زیادی را رزرو می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم از کمی قبل‌تر برای رزرو اتاق در این هتل اقدام کنید.

  • امتیاز هتل تانگو در گوگل: 3.9 از 5
  • امتیاز هتل تانگو در بوکینگ: 8.2 از 10
  • امتیاز هتل تانگو در تریپ ادوایزر: 3.5 از 5
  • آدرس هتل تانگو: خیابان دولاپدره استانبول

موقعیت هتل تانگو در نقشه

هتل تانگو 1.jpg
هتل تانگو
تانگو 2.jpg
اتاق‌ها هتل تانگو

4. هتل آتلانتیس رویال (Atlantis Royal Hotel)

هتل آتلانتیس رویال هم از بهترین هتل های 3 ستاره استانبول در نزدیکی مسجد ایاصوفیه و بازار ادویه استانبول است که با نزدیک‌ترین فرودگاه به آن حدود 40 کیلومتر فاصله دارد. این هتل، امکانات مختلفی مثل، خدمات رفت‌وآمد به فرودگاه، خشک‌شویی، آسانسور، صبحانه حلال، خدمات 24 ساعته میز پذیرش و اتاق‌های خانوادگی دارد؛ البته یکی از بیشترین امتیازاتی که هتل آتلانتیس رویال کسب کرده، از کسانی بوده است که در سفر دونفره‌شان مهمان این هتل بوده‌اند.

طبق نظرات کاربران، اینترنت پرسرعت این هتل کفاف نیازهای مسافران را می‌دهد و اگر در طول سفرتان فقط به اینترنت نیاز دارید، با اقامت در این هتل دیگر نیازی به خرید سیمکارت در ترکیه نخواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم در هتل آتلانتیس اتاق‌هایی را رزرو کنید که بالکن دارند تا بتوانید از مناظر دیدنی شهر استانبول دیدن کنید.

  • امتیاز هتل آتلانتیس رویال در گوگل: 4.1 از 5
  • امتیاز هتل آتلانتیس رویال در بوکینگ: 9.2 از 10
  • امتیاز هتل آتلانتیس رویال در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل آتلانتیس رویال: مرکز استانبول خیابان دیزداریه چشمسی

موقعیت هتل آتلانتیس رویال در نقشه

آتلانتیس 1.jpg
ورودی هتل آتلانتیس رویال
آتلانتیس 2.jpg
یکی از اتاق‌های هتل آتلانتیس رویال

5. هتل باسیلیسیس (basilissis hotel)

اول از همه از موقعیت این هتل 3 ستاره خوب استانبول بگوییم؛ باسیلیسیس فقط پنج دقیقه با مسجد ایاصوفیه، حمام جاله اوغلو، مسجد سلطان احمد و کاخ توپقاپی فاصله دارد. به عبارتی با اقامت در این هتل توسط بسیاری از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول احاطه شده‌اید. ضمن اینکه باسیلیسیس تا میدان تکسیم حدود 3 کیلومتر فاصله دارد. کارکنان این هتل غذای گیاهی و حلال را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و اگر برای سفرهای کاری به استانبول می‌روید، خوب است بدانید که امکانات این هتل شامل دستگاه کپی و فکس هم می‌شوند.

  • امتیاز هتل باسیلیسیس در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل باسیلیسیس در بوکینگ: 9.2 از 10
  • امتیاز هتل باسیلیسیس در تریپ ادوایزر: 5 از 5
  • آدرس هتل باسیلیسیس: محله فاتح استانبول، خیابان زینت سلطان

موقعیت هتل باسیلیسیس در نقشه

باسیلیسیس 2.jpg
ساختمان هتل باسیلیسیس
هتل باسیلیسیس.jpg
یکی از اتاق‌های هتل باسیلیسیس

6. هتل ایبیس استانبول توزلا (Istanbul ibis Tuzla Hotel)

هتل ایبیس استانبول بر خلاف بسیاری از بهترین هتل های 3 ستاره استانبول، در جنوب شرقی این شهر واقع شده است و فاصله کمی تا مهم‌ترین بندرگاه‌های استانبول دارد. این هتل نمای زیبایی از شهر و رفت‌وآمد کشتی‌ها به بندرگاه‌ها را به نمایش می‌گذارد. از امکانات و خدمات این هتل می‌توانیم به اینترنت و پارکینگ رایگان، سرویس اتاق، تسهیل رفت‌وآمد معلولین، قهوه‌ساز و چای‌ساز در هر اتاق و صبحانه معروفش اشاره کنیم.

  • امتیاز هتل ایبیس استانبول توزلا در گوگل: 4.2 از 5
  • امتیاز هتل ایبیس استانبول توزلا در بوکینگ: 7.9 از 10
  • امتیاز هتل ایبیس استانبول توزلا در تریپ ادوایزر: 4 از 5
  • آدرس هتل ایبیس استانبول توزلا: جنوب شرقی استانبول، منطقه گوزلیالی

هتل ایبیس استانبول توزلا

هتل ایبیس.jpg
ساختمان هتل ایبیس
ایبیس 2.jpg

لابی هتل ایبیس

ایبیس 3.jpg
اتاق هتل ایبیس

7. هتل اپل تری (Apple Tree Hotel)

هتل اپل تری هم مثل سایر بهترین هتل های 3 ستاره استانبول که تا اینجا معرفی کردیم، در منطقه فاتح قرار دارد؛ بنابراین با کمتر از یک کیلومتر پیاده‌روی از این هتل به جاذبه‌های مهمی دست می‌یابید؛ البته هتل اپل تری یک فرق اساسی با سایر بهترین هتل های 3 ستاره استانبول دارد و آن هم جمع‌وجور بودن محیطش است، به طوری که این هتل فقط 19 اتاق دارد. تعداد کم اتاق‌های این هتل باعث شده است که کیفیت خدمت‌رسانی آن به بیشترین حد ممکن برسد و در اتاق‌هایش بهترین امکانات را پیدا کنید.

  • امتیاز هتل اپل تری در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل اپل تری در بوکینگ: 9.1 از 10
  • امتیاز هتل اپل تری در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل اپل تری: منطقه فاتح استانبول

موقعیت هتل اپل تری در نقشه

اپل تری.jpg
هتل اپل تری
اپل تری 2.jpg
یکی از اتاق‌های هتل اپل تری

8. هتل ننا (Hotel Nena)

امکانات و خوش‌موقعیتی هتل ننا را که کنار بگذاریم، معماری جذابی از آن نمایان می‌شود که در بین بسیاری از هتل های 3 ستاره خوب استانبول تکرار نشدنی است، این هتل، ترکیبی از هنر ساختمان‌سازی ترکی و بیزانسی است. اگر دنبال اتاق‌های خوش‌منظره هستید، پیشنهاد لست‌سکند به شما انتخاب هتل ننا است؛ چراکه از اتاق‌های هتل ننا گنبد مسجد سلطان احمد پیداست و در تراس‌های این هتل می‌توانید حین صبحانه خوردن، به تماشای مناظر دیدنی شهر بنشینید. از امکانات این هتل می‌توانیم به یک بوفه با غذای ترکی و بین‌المللی، آسانسور، خشک‌شویی، قهوه‌ساز و چای‌ساز در تمام اتاق‌ها و سرویس رفت‌وآمد به فرودگاه اشاره کنیم.

  • امتیاز هتل ننا در گوگل: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل ننا در بوکینگ: 9 از 10
  • امتیاز هتل ننا در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل ننا: محله فاتح، خیابان دیوان یولو

موقعیت هتل ننا در نقشه

ننا.jpg
نمای جذاب هتل ننا
2 ننا.jpg
نمای یکی از اتاق‌های هتل ننا

9. هتل امپرس زو (Hotel Empress Zoe)

هیچ کدام از بهترین هتل های 3 ستاره استانبول، به اندازه هتل امپرس زو سرشار از آرامش نیستند. این هتل کمتر از 1000 متر از مسجد ایا صوفیه فاصله دارد و در کنارش خانه‌های قدیمی و رها شده‌ای را می‌بینید که برخی از آن‌ها قدمت چند صد ساله دارند. هر کدام از اتاق‌ها هتل امپرس زو دکوراسیون مخصوص خود را دارند و در طراحی آن‌ها از عناصر معماری سنتی، اسلامی و ترکی استفاده شده است. محیط‌ تاریخی، فضاسازی دیدنی، مهمان‌نوازی مثال زدنی و امکانات کامل این هتل باعث شده است که بعضی از کسانی که تورهای بلند مدتی مثل تور استانبول 7 شب و 8 روز را می‌خرند، این هتل را انتخاب کنند.

  • امتیاز هتل امپرس زو در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل امپرس زو در بوکینگ: 9.1 از 10
  • امتیاز هتل امپرس زو در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل امپرس زو: مرکز استانبول، خیابان آکبیک

موقعیت هتل امپرس زو در نقشه

امپرس زو2.jpg
فاصله کم هتل امپرس زو از المان شهرهای استانبول
امپرس زو.jpg
یکی از اتاق‌های هتل امپرس زو

10. هتل رویال توپهانه (Royal Tophane Hotel)

در لیست بهترین هتل های ارزان استانبول، هیچ‌یک به اندازه رویال توپهانه به بندر مرکزی استانبول نزدیک نیستند. در اطراف این هتل به جز جاذبه‌های تاریخی، انواع مختلفی از کافه و رستوران را می‌بینید که تا پاسی از شب باز هستند؛ بنابراین برای کسانی که به زندگی شبانه علاقه ویژه دارند، رویال توپهانه بهترین هتل 3 ستاره استانبول حساب می‌شود.

لازم به ذکر است که این هتل تا میدان تکسیم حدود 2 کیلومتر و تا کاخ دلما باغچه حدود 15 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. کافیست از هتل رویال توپهانه چند قدم آنطرف‌تر بروید تا به ایستگاه مترو دسترسی داشته باشید. بد نیست اشاره کنیم که قیمت بالای تاکسی در ترکیه باعث می‌شود که بیشتر گردشگران سمت وسایل نقلیه عمومی بروند، با مطالعه مطلب حمل و نقل عمومی در استانبول بسیاری از سوالاتتان درباره انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی در استانبول و مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها رفع خواهد شد.

  • امتیاز هتل رویال توپهانه در گوگل: 4.2 از 5
  • امتیاز هتل رویال توپهانه در بوکینگ: 8.6 از 10
  • امتیاز هتل رویال توپهانه در تریپ ادوایزر: 4 از 5
  • آدرس هتل رویال توپهانه: مرکز استانبول خیابان مومهانه

موقعیت هتل رویال توپهانه در نقشه

توپهانه.jpg
هتل توپهانه
توپهانه2.jpg
یکی از اتاق‌های هتل توپهانه

11. هتل اومیا (The Omiya Hotel)

نقطه قوت هتل اومیا، راهنمایی گردشگری مهمانانش است که توسط کارکنان متعهد آن انجام می‌شود؛ اما به جز آن، خدمات جامعی ارائه می‌دهد و در کل برای هر نوع مسافرتی مناسب است. مثلاً در این هتل حتی دستگاه فکس و کپی و امکان تبادل ارز هم وجود دارد یا در منوی غذای آن غذای گیاهی و حلال هم دیده می‌شود. از آن‌جایی که هتل اومیا در طول سال تخفیفات بسیاری را شامل حال مهمانانش می‌کند، گزینه مناسبی برای تور استانبول 5 شب و 6 روز به شمار می‌رود.  

  • امتیاز هتل اومیا در گوگل: 4.9 از 5
  • امتیاز هتل اومیا در بوکینگ: 9.5 از 10
  • امتیاز هتل اومیا در تریپ ادوایزر: 5 از 5
  • آدرس هتل اومیا: منطقه فاتح استانبول

موقعیت هتل اومیا

اومیا.jpg
لابی هتل اومیا
هتل اومیا2.jpg
اتا‌های هتل اومیا

12. هتل سانتا سوفیا (Santa Sophia Hotel)

سانتا سوفیا هم یک هتل 3 ستاره خوب استانبول است که یکی از اصلی‌ترین دلایل شهرتش رستوران آن است. رستوران این هتل در سرو غذاهای آمریکایی حرف اول را در استانبول می‌زند. بعضی از اتاق‌های این هتل به مناظر دریا اشراف دارند و برخی دیگر از بالکن برخوردارند. جالب است اشاره کنیم که هتل سانتا سوفیا کمتر از 50 متر با هتل اومیا فاصله دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هتل که در نظرات کاربران به کثرت دیده می‌شود، قیمت ارزان اتاق‌های آن است؛ بنابراین اگر دنبال بهترین هتل های ارزان استانبول هستید، سانتا سوفیا را در اولویت‌هایتان قرار دهید.

  • امتیاز هتل سانتا سوفیا در گوگل: 3.5 از 5
  • امتیاز هتل سانتا سوفیا در بوکینگ: 8.3 از 10
  • امتیاز هتل سانتا سوفیا در تریپ ادوایزر: 3 از 5
  • آدرس هتل سانتا سوفیا: مرکز استانبول خیابان پیر لوتی

موقعیت هتل سانتا سوفیا در نقشه

سانتا.jpg
نمای بیرونی هتل سانتا سوفیا

13. هتل آتیک پالاس (Atik Palace Hotel)

هتل آتیک پالاس یکی از خوش‌موقعیت‌ترین و بهترین هتل های 3 ستاره استانبول است که کمتر از 5 دقیقه پیاده‌روی، تا ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی در استانبول فاصله دارد. اتاق‌های جمع‌وجور این هتل برای سفرهای دو نفره بسیار مناسب هستند و قیمت ارزانشان به کاهش هزینه‌های سفر شما کمک می‌کنند. چینش وسایل، نظم، نظافت و وسایل اتاق‌های هتل آتیک پالاس بیشترین رضایت مهمانان را در نظرات این هتل ثبت کرده است و خدمات این هتل 3 ستاره را به خدمات هتل‌های 5 ستاره و لوکس شبیه می‌کند.

  • امتیاز هتل آتیک پالاس در گوگل: 3.3 از 5
  • امتیاز هتل آتیک پالاس در بوکینگ: 9.3 از 10
  • امتیازهتل آتیک پالاس در تریپ ادوایزر: 3 از 5
  • آدرس هتل آتیک پالاس: مرکز استانبول، محله عثمان بی

موقعیت هتل آتیک پالاس در نقشه

hotelsdotcom-402401-38cea5ce_w-244827.jpg
ساختمان هتل آتیک پالاس
449348146.jpg
لابی هتل آتیک پالاس
Atik-Palace-Hotel-Vienna-Exterior.jpg
اتاق هتل آتیک پالاس

اقامت در هتل های 3 ستاره خوب استانبول با خرید تور

 شاید یکی از سخت‌ترین قسمت‌های سفر، طی کردن مراحل رزرو هتل و پیدا کردن ظرفیت خالی در هتل‌های مد نظرتان باشد. خصوصاً اگر قرار باشد در فصول پربازدید به استانبول بروید؛ چراکه در این فصول معمولاً ظرفیت بهترین هتل های 3 ستاره استانبول به زودی پر می‌شود. به همین دلیل بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند با خرید تور استانبول، این مراحل را پشت‌سر بگذارند. در صفحه تورهای لست‌سکند، می‌توانید از آخرین و پایین‌ترین قیمت‌های تور استانبول مطلع شوید و با یک مقایسه اجمالی، بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

سخن آخر

در این مطلب تعدادی از بهترین هتل های 3 ستاره استانبول را معرفی کردیم که از نظر امکانات و طراحی، تقریباً با هر سلیقه‌ای هم‌خوانی دارند. اگر از آن دسته از مسافرانی هستید که اقامت در هتل‌های خاص و امکانات لوکس برایتان بسیار مهم است اما از نظر مالی محدودیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید تور اقساطی استانبول، بعضی از هزینه‌هایتان را سرشکن کنید و در هتل‌های سطح بالا ساکن شوید. اگر تا به حال در هر یک از هتل‌هایی که معرفی کردیم، اقامت داشته‌اید، می‌توانید نظرتان را با سایر کاربران لست‌سکند به اشتراک بگذارید و آن‌ها را راهنمایی کنید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.