نکاتی درباره سفر به قلم "آنتونی بوردین" فقید

4.8
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
نکات سفر: چطور در سفر خارجی بیشتر خوش بگذرانیم؟
21 تیر 1397 10:00
0

خبر درگذشت آنتونی بوردین برای همه شوکه کننده بود، این اتفاقی نبود که به سادگی بتوان از کنارش گذشت و هیچ واکنشی نشان نداد. هرکسی که یک بار برنامه تلویزیونی یا یکی از مستندهایش را دیده باشد او را فراموش نمی‌کند چون آنتونی بوردین فقط یک سرآشپز، مجری، نویسنده و مستند ساز نبود، آنتونی بوردین چگونه فکر کردن و چگونه دیدن جهان را آموزش می‌داد، وقتی آنتونی بوردین به کشوری سفر می‌کرد صمیمیت در او موج می‌زد و نگاه بدون قضاوت او هرکسی را جذب می‌کرد. فارغ از دلایلی که منجر به فوت آنتونی بوردین شد، اگر همانند خود او فکر کنیم باید گفت او در هر جایی و در هر فرصتی تلاش می‌کرد ارزش‌های انسانی را پررنگ جلوه دهد و همه را به این سو دعوت کند.

 

آنتونی بوردین سفر کردن با قلب و ذهن باز، نترسیدن از ماجراجویی، متوقف نشدن، احترام و پا گذاشتن به فراتر از مرزها را آموزش داد. هرچند او دیگر زنده نیست اما آثار و نوع نگاه او به دنیا همچنان زنده خواهد ماند. آنچه که در ادامه می‌خوانید نکاتی زیبا و پر معنی به قلم آنتونی بوردین هستند که به لذت بردن بیشتر در سفر کمک می‌کنند.

 

ذهن‌تان را باز بگذارید

نکاتی درباره سفر به قلم آنتونی بوردین

نکاتی درباره سفر به قلم آنتونی بوردین

 

۱. اگر فقط ۲۲ سال دارید پس از نظر جسمانی قوی و سالم هستید و تشنه یادگیری! پس من به کسی مثل شما توصیه می‌کنم که هرچقدر می‌توانید سفر کنید! حتی اگر مجبور شدید کف زمین بخوابید این کار را بکنید. ببینید مردم چگونه زندگی می‌کنند، چگونه غذا می‌پزند و چگونه می‌خورند. به هرجایی که می‌روید از مردمشان بیاموزید.

 

۲. آیا صرفاً می‌خواهید به لوکس‌ترین مناطق شهری جهان با لوکس‌ترین خودروها و در فضایی بسته سفر کنید؟ فقط به کافی‌شاپ‌های معروف بروید؟ یا بهتر است بدون ترس غذاهای محلی را امتحان کنید؟ یک غذای محلی پر رمز و راز است! مثل سر ماهی کباب شده‌ای که به تازگی صید شده یا هرچیز دیگر! من می‌دانم چه می‌خواهم، من همه چیز را می‌خواهم، مزه‌ای از هرچیز را باید بچشم.

 

۳. اگر طرفدار چیزی هستید پس باید حرکت کنید، هرچقدر که می‌توانید و هرچقدر که در توان دارید. اگر لازم بود از اقیانوس عبور کنید یا از یک رودخانه، محدودیتی برای خود نسازید. این فرصت‌ها یک امتیاز برای شما محسوب می‌شود، ذهن خود را باز کنید، بلند شوید و حرکت کنید.

 

برنامه‌ریزی خوب است اما نه همیشه!

نکاتی درباره سفر به قلم آنتونی بوردین

نکاتی درباره سفر به قلم آنتونی بوردین

 

۴. اگر برای سفر خود یک برنامه مشخص داشته باشید هیچ وقت با اتفاقات عجیب و غیر منتظره مواجه نمی‌شوید.

 

۵. من سال‌ها قبل یاد گرفتم که مدیریت کردن همه ریزه‌کاری‌های سفر کار اشتباهی است چون در نهایت منجر به فاجعه می‌شود.

 

۶. من به قدرت اشتیاق باور دارم، شما هیچ‌ وقت یک تجربه سفر عالی در بهترین شهرها یا بهترین غذا را بدون اشتیاق برای تجربه کردن بدترین‌ها به دست نخواهید آورد. اجازه دهید شادی و لذت خودش به سراغتان آید، این همان موردی است که بسیاری از برنامه ریزی‌های سفر ندارند.

 

حواستان به دنیای اطرافتان باشد

نکاتی درباره سفر به قلم آنتونی بوردین

نکاتی درباره سفر به قلم آنتونی بوردین

 

۷. دیدن مکان‌های غیر قابل توصیف در این دنیا یک محرک واقعی برای سفر است.  برای مثال رفتن به انگکور وات یا ماچوپیچو شما را در سکوت فرو می‌برد، مثل یک داستان عاشقانه که هیچ وقت درباره آن صحبت نمی‌کنید. درست پس از مدتی تلاش می‌کنید آنچه مشاهده کردید را بیان کنید و در نهایت از این که در آن لحظه آنجا بودید و زنده بودید تا آن را تجربه کنید، عمیقا احساس خوشحالی خواهید کرد.

 

۸. هرچه مکان‌های بیشتری را دیدم بهتر دنیای اطرافم را درک کردم، آگاهی من افزایش یافت، فهمیدم که چقدر هنوز نمی‌دانم و چقدر چیزهای زیادی هست که باید بیاموزم. هیچ جایی برای خسته شدن نداریم و هیچ نقطه‌ای برای راضی شدن نهایی هم وجود ندارد. عقل و بینش انسان است که در نهایت نشان می‌دهد ما چقدر کوچک هستیم و چه راه طولانی در پیش داریم.

 

نترسید و ارتباط برقرار کنید

نکاتی درباره سفر به قلم آنتونی بوردین

نکاتی درباره سفر به قلم آنتونی بوردین

 

۹. موقعیت‌هایی در سفر برایتان پیش می‌آید، که به صورت تصادفی با مهربانی دیگران مواجه می‌شوید! این اوقات را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد، این همان انسانیت است که در همه جای دنیا بین همه‌ی انسان‌ها مشترک است.

 

۱۰. ارتباط برقرار کردن با انسان‌هایی که فکر می‌کنید کمترین نقطه مشترکی با هم ندارید، یا برخوردی محترمانه در جایی که انتظارش را ندارید، لحظاتی لذت بخش هستند، این لحظات را قدر بدانید.

 

ماجراجویی روح زندگی است

نکاتی درباره سفر به قلم آنتونی بوردین

نکاتی درباره سفر به قلم آنتونی بوردین

 

۱۱. به هرجایی در این دنیا که سفر کنید، ردپایی از خود به جا می‌گذارید، وقتی سفر تمام شود اثراتی هم روی شما باقی می‌ماند. بیشتر وقت‌ها این اثرات زیبا  روی روح و جسم شما باقی می‌مانند حتی اگر به شما آسیب زده باشند.

 

۱۲. سفرها همیشه راحت، زیبا و خوب نیستند. بعضی وقت‌ها یک سفر امکان دارد قلب شما را بشکند اما مشکلی نیست. سفرها شما را تغییر می‌دهند، اثراتی در میان خاطرات شما باقی می‌گذارند و خودآگاهی یا جسم و روح شما را تغییر می‌دهند. بعضی چیزها را با خود نگه می‌دارید و برخی چیزهای خوب دیگر را رها می‌‌کنید.

 

در مطالب بعدی، بیشتر با آنتونی بوردین و سفرهای او آشنا خواهیم شد.

 

منبع: matadornetwork

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.