عجیب ترین غذاهای چینی، از ستاره دریایی تا عقرب!

4
از 471 رای

جمهوری خلق چین، بزرگترین کشور آسیایی است و بیشترین جمعیت را در بین کشورهای جهان دارد. این کشور تقریباً کل خشکی آسیای شرقی را اشغال کرده و حدود یک چهاردهم مساحت زمین را دربرمی‌گیرد. در میان کشورهای بزرگ جهان، چین از نظر مساحت از روسیه و کانادا پیشی گرفته و تقریباً به اندازه کل اروپا است. این کشور جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی را در خود جای داده است. بسیاری از توریست‌های جهان با تور چین همراه می‌شوند تا از این جاذبه‌ها بازدید کنند. 

غذاهای چینی، غذایی متفاوت با تمام جهان

وقتی نام غذای چینی را می‌شنویم تمام ذهن ما به طرف غذاهای چندش‌آور می‌رود. تصور اینکه یک نفر بتواند حشرات و حیوانات عجیب را به عنوان یک وعده غذایی مصرف کند برای ما بسیار مشکل است؛ اما در کشور چین این موضوع یک امر متداول است. از طرفی، اگر قرار باشد ساکنان این کشور بزرگ با آن حجم از جمعیت فقط گوشت یا گیاهان را به عنوان غذا مصرف کنند، ممکن است برای کل دنیا و محیط‌زیست یک تهدید جدی باشد؛ مثل خوردن حیوانات زنده در چین که تعجب بسیاری از افراد را برمی‌انگیزد. به هر حال، غذاهای چینی با تمام غذاهای دنیا متفاوتند و نمی‌توان محدوده‌ای مشخص برای آن‌ها در نظر گرفت.

غذای چینی از سوسک تا عقرب!

بسیاری از رستوران‌ها برای ترغیب مشتری و معروف شدن، اقداماتی عجیب در رستوران خود از جمله طراحی عجیب و غریب یا ابتکارات حیرت انگیز انجام می‌دهند که نقش موثری در محبوبیت آنها دارد، در این میان رستوران‌هایی هم هستند که از روش طبخ غذاهای متنوع و در عین حال عجیب و چندش‌آور استفاده می‌کنند و در لیست غذاهای خود چنان غذاهایی را گنجانده‌اند که تصور کردنشان برایمان حال به‌هم‌زن است چه برسد به خوردن آن. برای لحظاتی به چین سفر می‌کنیم و این رستوران‌های عجیب و غذاهایشان را از دریچه دوربین می‌بینیم.

غذا‌های عجیب چینی، شهره خاص و عام!

آوازه غذا‌های چینی در سراسر جهان پیچیده و البته که شهرت همیشه چیز خوبی نیست! همین شهرت غذا‌‌های عجیب چینی بود که در بحبوبه همه‌گیری کرونا مایه دردسر شد. گمانه‌زنی‌هایی از طرف مردم جهان مطرح می‌شد که شاید سوپ مخوفی به اسم سوپ خفاش، باعث تمام این دردسر‌‌ها و مصائب شده و چینی‌ها با این رژیم غذایی عجیب و غریب خود، تمام جهان را در ورطه خطرناکی انداخته‌اند. اگر با تمام این اوصاف، وسوسه شدید سفری به چین داشته باشید و از غذا‌های چینی امتحان کنید، اما نگرانی‌هایی از بابت هزینه سفر دارید، تور اقساطی امکان جدیدی برای رفع همین نگرانی‌هاست.