غذای مصری به نام فسیخ

4.6
از 9 رای

مصر کشور رازآلودی که اغلب ما با مجسمه ابوالهول و اهرام ثلاثه آن را به یاد می‌آوریم ناگفته‌های زیادی دارد. از غذاهای مصری چه می‌دانید؟ اگر که مسافر تور مصر هستید و کنجکاو دانستن از فرهنگ غذایی این کشور، دیدن این ویدئو و آشنایی با فسیخ، این غذای مصری معروف را از دست ندهید. 

غذا مصری به نام فسیخ، محبوب اما کشنده!

اگر اهل ماجراجویی باشید، چشیدن مزه‌ها و طعم‌های جدید و وارد شدن به فرهنگ غذایی کشورهایی که به آنها سفر می‌کنید بخش از این ماجراجویی است؛ اما سوال اینجاست که تا چه اندازه ریسک‌پذیر هستید و ذائقه منعطفی داریدکه بتوانید فسیخ، این غذای مصری عجیب اما محبوب را امتحان کنید؟

فسیخ از نوعی شاه‌ماهی بدبو و متعفن به شکل تخمیر شده تهیه می‌شود، اما اگر در مراحل تهیه این غذای مصری دقت صورت نگیرد ممکن است سمی به نام بوتولیسم تولید کند که منجر به فلج عضلانی و یا حتی مرگ می‌شود!

با تمام این تفاسیر اما حتی خطر مرگ هم نتوانسته جلوی علاقه مردم مصر به این غذای مصری عجیب را بگیرد و اطلاعیه و اخطارهای وزارت بهداشت این کشور هم کارساز نبوده است. اگر علاقه‌مند بیشتر دانستن از مصر و غذاهای مصری شدید توصیه می‌کنیم اپیزود مصر پادکست رادیو ماجرا را حتما گوش کنید. 

منبع: Youtube