شهر لندن، شهری پوشیده از مه

4.5
از 118 رای

شهر لندن (London) بزرگ‌ترین شهر انگلستان و پایتخت این کشور است. این شهر از تمدن و تاریخ غنی برخوردار است. در تاریخ، لندن یکی از شهرهای بسیار مهم جهان بوده است. نژادهای متنوعی در این شهر در کنار هم زندگی می‌کنند که همزیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها را نشان می‌دهد. اگر برای لندن گردی به دنبال جاذبه‌های این شهر هستید، به موارد زیادی می‌توان اشاره کرد که همگی سبب شهرت لندن هستند، از چشم لندن گرفته، تا کاخ باکینگهام و باغ‌های کیو.

چرا لقب شهر لندن دود بزرگ یا (big smoke) است؟

در شهر لندن مه‌گرفتگی‌های زیادی اتفاق می‌افتد. چراکه به دلیل موقیت این شهر در کنار رودخانه «تیمز» (Thames) اغلب اوقات مه‌گرفتگی شکل می‌گیرد. همچنین هوای ناپاک این شهر در گذشته چالش بسیار بزرگی را برای ساکنانش رقم می‌زد. تا زمانی که در سال1952 میلادی یک مه‌گرفتگی بسیار شدید، شهر را در دود غرق کرد. سیستم حمل و نقل لندن با مشکل مواجه شد و بعد از آن مه‌گرفتگی، این شهر لقب دود بزرگ را به خود گرفت. امروزه لندن یکی از شهرهای بزرگ و زیبای جهان است که توریست‌های بسیاری را جذب خود می‌کند و از آن‌ها خاطرات بسیاری در سفرنامه‌های لندن به‌جا می‌گذارد.

چند دقیقه‌ای به لندن گردی!

اگر از شما بپرسند لندن کجاست شاید اولین چیزی که به ذهنتان برسد برج لندن یا ساعت بیگ بن باشد. اما با ما همراه باشید، تا سری بزنیم به این شهر زیبا و دیگر جاذبه‌هایش که باعث شهرت لندن شدند و شاید از آن‌ها بی خبر باشید.