گردش در صوفیه، پایتخت باستانی بلغارستان

4
از 6 رای

سفر به صوفیه، پایتخت بلغارستان، می‌‌تواند برای هر اهل سفری شبیه به یک رویا باشد. صوفیه یکی از کهن‌ترین پایتخت‌های اروپا و دومین شهر بزرگ بلغارستان است. از حیث جاذبه‌ها و دیدنی‌ها، شهر صوفیه دست پری دارد و اصلا دور از انتظار نیست که تور بلغارستان، تا به این اندازه در میان مسافران محبوبیت دارد. در این ویدئو، گردش در صوفیه و پرسه در این شهر باستانی را می‌بینیم.

سفر به صوفیه، مقصد رویایی هر سلیقه

گردش در صوفیه، این شهر باستانی با تاریخ کهن، تجربه‌ای بی‌نهایت دلچسب است. بخش مهمی از سفر به هر مقصدی می‌تواند گردش و پرسه بی هدف در دل شهر باشد و به گواه اهالی سفر از دل این تجربه، شناخت و تعامل عمیقی با مقصد به دست می‌آید. صوفیه، از آن شهر‌هایی است که ظرفیت بسیاری برای گردش و پرسه و پیاده‌گردی دارد. در برنامه‌ریزی سفر به صوفیه، حتما زمانی را برای این پرسه خالی کنید و به دل شهر بزنید. از پارک‌های معروف این شهر مثل پارک وارنا، که زمانی اقامتگاه تزار رانده شده روسیه بعد از انقلاب بلشویکی بوده، گردش در صوفیه را آغاز کنید و با سر زدن به آمفی تئاتر رومی سردیکا ادامه دهید.

اگر در پرسه‌های خود حرفه‌ای تر شدید، قلمرو‌تان را گسترش دهید و به محلاتی که بافت تاریخی دارند سر بزنید و گردش در صوفیه را پی بگیرید. میدان لارگو، بلوار ویتوشا، محوطه موزه ملی فرهنگ، همه از نقاطی هستند که در راهنمای سفر به بلغارستان مفصل از آنها یاد شده است. این نقاط علاوه بر ارزش تاریخی و فرهنگی، از نظر پرسه و آشنایی با بافت شهری صوفیه هم ظرفیت غنی دارند. خلاصه که گردش در صوفیه را در سفر خود به هیچ وجه از قلم نندازید که غنیمت شمردن فرصت‌ها در سفر، خود اهمیت دوچندان دارد.