کلیسای آبونا یماتا ی اتیوپی در آسمانها

4.3
از 3 رای

بهترین مقصد گردشگری دنیا در سال 2015 اسپانیا یا فرانسه نیست! بلکه کشوری بسیار دورافتاده و کمتر شناخته شده به نام اتیوپی است.
، شورای تجارت و گردشگری اروپا (ECTT) کشور اتیوپی که در شرق قاره آفریقا واقع است را به عنوان برترین مقصد گردشگری جهان در سال جاری میلادی معرفی کرد.
اگرچه اتیوپی در دهه 1980 چند دوره خشکسالی را پشت سر گذاشت، اما یکی از کشورهایی است که مناظر بدیع و کم نظیرش گردشگران را مسحور می‌کند. کلیسای تک سنگی «لالی بلا» متعلق به قرن سیزدهم میلادی و پارک کوهستانی «سیمین» که در فهرست میراث فرهنگی طبیعی یونسکو هم ثبت شده و خانه گرگ‌های اتیوپیایی و بزهای کوهی است، از جمله جاذبه‌های این کشور هستند.
از بُعد تاریخی هم بقایای شهر اکسوم و شهر حرار که 82 مسجد و 102 مکان مقدس با معماری داخلی شگفت‌انگیز دارد، همیشه مورد توجه اروپایی‌ها قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهد سالانه 20 هزار انگلیسی راهی اتیوپی می‌شوند.

اِتیوپی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی (نام تاریخی حبشه) کشوری محصور در خشکی واقع در شاخ آفریقا است. این کشور با ۸۲٫۵ میلیون نفر جمعیت دومین کشور پرجمعیت و با ۱٬۱۰۰ هزار کیلومتر مربع دهمین کشور بزرگ آفریقا است. پایتخت آن آدیس آبابا است.
سابقه سکونت انسان در اتیوپی به زمان‌های بسیار دور بر می‌گردد: قدمت استخوان‌های انواع انسان‌های اولیه که در اتیوپی کشف شده‌اند، مربوط به ۸٫۵ هزار سال قبل می‌باشد.
اتیوپی از لحاظ یافته‌های باستان‌شناسی و ابنیه تاریخی از تمام کشورهای آفریقای سیاه (شامل سودان) غنی‌تر است. در آوریل سال ۲۰۰۵، میل‌سنگ آکسام یکی از خزائن مذهبی و تاریخی اتیوپی توسط ایتالیا به این کشور برگردانده شد. با فرمان دیکتاتور بنیتو موسولینی سربازان ایتالیا میل‌سنگ را در سال ۱۹۳۷ (میلادی) ربوده و به روم منتقل نمودند. در سال ۱۹۴۷ (میلادی) و در طی یک موافقتنامه در سازمان ملل متحد، ایتالیا موافقت نمود که اوبلیکس را مرجوع نماید که بالاخره در همین اواخر یعنی سال ۲۰۰۵ برگردانده شد. از سوی دیگر در حفاری‌های باستان‌شناسی، یافته‌های بسیار زیادی شامل قدیمی‌ترین فسیل کامل انسان کشف گردیده‌است، لوسی. در حال حاضر نیز حفاری‌ها ادامه دارد