دنیزلی در ترکیه، شهر معروف‌ترین آبگرم‌های جهان

4.5
از 24 رای

مقاصد رایج در بین مسافران با تور ترکیه، معمولا شهر‌هایی مثل، استانبول، آنکارا و آنتالیا است. غافل از اینکه زیبایی‌های این سرزمین، بی‌پایان است. مثلا همین شهر دنیزلی که قرار نداشتن نام آن در بین بهترین شهر‌های ترکیه برای سفر کمی بی‌انصافی است. نماد شهر دنیزلی ترکیه، خروس است و علاوه بر اینکه معروف‌ترین استخر‌های آبگرم جهان در این شهر قرار گرفته است، بنا‌های تاریخی کهنی، با قدمتی در حدود تخت جمشید ایران دارد. در این ویدئو سری به شهر دنیزلی در ترکیه زدیم، تا با زیبا‌یی‌های این شهر دیدنی کمی آشنا شویم.

شهر دنیزلی ترکیه، شهر نساجی و پارچه

شهر دنیزلی در ترکیه، جایی بین ازمیر و آنتالیا، در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است. دنیزلی، در لغت به معنای شهر کنار دریا است، فاصله این شهر از سواحل دریای اژه و مدیترانه حدودا چهار ساعت است. شهر دنیزلی ترکیه، با صنعت نساجی و پارچه شناخته می‌شود و شهری صنعتی محسوب میگردد. شهر دنیزلی ترکیه را اهالی سفر معمولا با استخر‌های آبگرم پاموکاله می‌شناسند اما، در مسیر این آبگرم‌‌‌‌ها، شهری با تاریخ هزاران ساله وجود دارد! شهر باستانی هیراپولیس که در آن می‌توانید یکی از قدیمی‌ترین آمفی تئاتر‌های تاریخ بشر را ببینید که ظرفیت برگزاری نمایش برای پانزده هزار نفر را داشته است.

لیست جذابیت‌های شهر دنیزلی ترکیه اما، به همین‌جا ختم نمی‌شود و حسابی طول و طویل است. عبادتگاه آپولو، غار پلوتونیوم، قبرستان باستانی نکروپولیس، از جاذبه‌های تاریخی این شهر زیبا هستند و به تمام این‌ها باید جاذبه‌های طبیعی و مناظر خیره‌کننده را هم اضافه کرد. اگر با تور آنتالیا عازم ترکیه شدید، فقط 260 کیلومتر با دنیزلی فاصله دارید و می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید و بعد از بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا، خود را به دنیزلی ترکیه برسانید.