جاهای دیدنی اطراف تهران برای گردش + عکس

4.1
از 32 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تهرانی ها، برای آخر هفته چه برنامه ای دارید؟
23 آذر 1401 08:00
2

جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفرهای یک‌روزه، این امکان را به ما می‌دهند تا بتوانیم کمی از شلوغی و تشویشی که روزانه در زندگی شهری با آن سروکار داریم، فاصله بگیریم. مکان های دیدنی اطراف تهران، طیف وسیعی از گزینه‌ها هستند که شما با توجه به آن‌ها می‌توانید سفرهای کوتاه و حتی چند روزه را برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب، پیشنهاد می‌کنیم برای آخر هفته و چندساعتی دور ماندن از شلوغی شهر، سفری کوتاه را به یکی از مقاصدی بروید که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم.

بعضی از این جاهای دیدنی اطراف تهران چند جاذبه دیگر را هم اطراف خود دارند که باتوجه به آن‌ها می‌توانید مدت زمان بیشتری را برای گشت‌وگذارتان در نظر بگیرید. هر مقصد ویژگی‌هایی دارد که باید پیش از سفر به آن، این ویژگی‌ها را در نظر بگیرید. درجه سختی، لوازم مورد نیاز و مسائلی از این دست، همگی اطلاعاتی هستند که غیر از جاذبه‌های خود مقصد، باید از این‌ها هم آگاهی پیدا کنید. ما در این مطلب از لست سکند، این موارد را برای هر مقصد بررسی کرده‌ایم و جاذبه‌های آن‌ها را هم جداگانه معرفی کرده‌ایم.

04.jpg

جاهای دیدنی اطراف تهران در شمال پایتخت

عرض شمالی تهران، جاهای دیدنی فروانی دارد که با طی کردن مسافتی نه چندان زیاد، امکان بازدید از آن‌ها وجود دارد. در این بخش، برخی از جاهای دیدنی اطراف تهران در جهت شمالی پایتخت را معرفی کرده‌ایم و آن‌ها را به ترتیب مسافت آورده‌ایم. به این ترتیب ابتدا کمترین مسافت را مشاهده می‌کنید و سپس با گزینه‌های بعدی، جاهای دیدنی دورتر نسبت به مرکز تهران را می‌بینید. این جاذبه در کنار جاهای دیدنی تهران می‌تواند پکیج کاملی برای تهرانگردی شما بسازد.

کن سولقان

کن و سولقان در واقع نام دو روستا هستند که در قسمت شمالی و شمال غربی استان تهران قرار گرفته‌اند؛ اما به‌دلیل نزدیکی این دو روستا به یکدیگر، معمولاً آن‌ها را با عنوان «کن سولقون» می‌شناسیم. آب‌وهوا و مناظر زیبای این روستاها به‌خوبی مخاطب را به خود جذب می‌کنند و حس و حال او را تغییر می‌دهند.

در مسیر این دو روستا، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارند و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های روستاها، رودخانه کن است. غیر از این موارد، باغ‌های مختلف میوه، روستاهای گوناگون و خیلی از جاذبه‌های دیگر، همگی از جاهای دیدنی اطراف تهران در کن و سولقان به‌حساب می‌آیند. از بین دیگر جاذبه‌های این دو روستا، امامزاده داوود و غار بیوک هم از جاذبه‌های کن و سولقان به‌شمار می‌روند.

در مجموع، اینجا برای کسانی که می‌خواهند روز متفاوتی داشته باشند بسیار مناسب است. حتما نیازی نیست که با خود تجهیزات حرفه‌ای همراه ببرید، داشتن کفش و لباس مناسب برای پیاده‌روی و حرکت روی پستی‌ها و بلندی‌ها، کافی است.

  • آدرس کن سولقان: تهران، جاده تهران‌شمال

  • مسافت مرکز تهران تا کن سولقان: حدود 20 کیلومتر

  • فاصله زمانی تا کن سولقان از مرکز تهران: حدود 30 دقیقه

  • مناسب برای: خانواده و دوستان

  • فعالیت‌های مناسب در کن سولقان: پیک‌نیک‌های یک‌روزه، کوه‌پیمایی
  • بهترین فصل سفر به کن سولقان: بهار و تابستان

موقعیت دقیق کن سولقان روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-kan-soleghan.jpg
طبیعت کن و سولقان

روستای سنگان

روستای سنگان در نزدیکی کن سولقان قرار دارد و از مرکز تهران، خیلی دور نیست. این روستا و جاهای دیدنی آن، بیشتر برای کسانی مناسب است که می‌خواهند از طبیعت استفاده کنند و کمی پیاده‌روی هم برای رسیدن به مقصد مورد نظرشان داشته باشند.

یکی از مکان های دیدنی اطراف تهران که در روستای سنگان قرار دارد، آبشار سنگان است که بسیاری از گردشگران برای دیدن این آبشار به روستای سنگان می‌روند. مناظر آبشار و روستا در بهار بسیار دیدنی می‌شوند و همین طور در پاییز هم رنگ‌های متنوع برگ درختان، قاب‌های جذابی را خلق می‌کنند که برای عکاسی بسیار درخور هستند. به این نکته باید اشاره کنیم که آبشار در زمستان یخ می‌زند و این هم جذابیت خاص خود را دارد.

برای رفتن به این روستا لزوماً نیازی ندارید که کفش و لباس مخصوص ببرید، اما اگر می‌خواهید طبیعت‌گردی کنید و به کوه و رودخانه بروید، بهتر است که لباس و کفش مناسب‌تری همراه خود داشته باشید.

  • آدرس روستای سنگان: 20 کیلومتری شمال غربی تهران، بخش کن، روستای سنگان

  • مسافت مرکز تهران تا سنگان: حدود 25 کیلومتر

  • فاصله زمانی تا سنگان از مرکز تهران: حدود 30 دقیقه

  • مناسب برای: خانواده‌ها و جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در روستای سنگان: گردش‌های یک‌روزه، کوه‌پیمایی، عکاسی
  • بهترین فصل سفر به سنگان: بهار و پاییز

موقعیت دقیق روستای سنگان روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-sangan-village-omid-khodayari.jpg
نمایی از روستای سنگان، عکس از آرشیو لست سکند، امید خدایاری

روستای فشم

روستای فشم هم مانند دو روستای قبلی، تقریباً در جهت شمال و شمال شرقی پایتخت قرار دارد و از روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه به شمار می‌روند. این منطقه، هم برای خانواده‌ها و هم برای جمع‌های دوستانه مناسب است که همین امر باعث می‌شود خیلی از افراد، آخر هفته خود را در این روستا بگذرانند. غیر از طبیعتی که روستای فشم دارد، شما می‌توانید از امکانات تفریحی و متنوع آن هم استفاده کنید.

رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های مختلف، باغ‌های میوه، دشت، آبشار و رودخانه و خیلی جاهای دیگر، همگی از ویژگی‌ها و امکانات روستای فشم هستند. در این روستا، خانه‌هایی با بافت‌های قدیمی وجود دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست، گرچه امروزه بسیاری از آن‌ها جای خود را به ویلاها و منازل لوکس داده‌اند، همچنان ردی از خانه‌های قدیمی پیدا می‌شود. اطراف فشم می‌توانید مناطق دیگری همچون میگون و شمشک را ببینید. جاهایی مثل شمشک در فصول سرد برای تفریحات زمستانی مانند اسکی بسیار پرطرفدارتر می‌شوند.

اینکه در چه فصلی به این روستا می‌روید، کاملاً روی انتخاب لباس و تجهیزات تأثیر می‌گذارد. جدای از این مورد، بهتر است از کفش‌هایی استفاده کنید که برای پیاده‌روی و گذر از پستی‌ها و بلندی‌ها عملکرد خوبی داشته باشد.

  • آدرس روستای فشم: 25 کیلومتری شمال شرقی تهران، رودبار قصران، روستای فشم

  • مسافت مرکز تهران تا فشم: حدود 47 کیلومتر

  • فاصله زمانی تا فشم از مرکز تهران: حدود یک ساعت

  • مناسب برای: خانواده‌ها و جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در فشم: گردش‌های یک‌روزه، کوه‌پیمایی، عکاسی
  • بهترین فصل سفر به فشم: بهار، تابستان و زمستان (هر فصل ویژگی‌های خود را دارد)

موقعیت دقیق فشم روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-fasham.jpg
نمایی از طبیعت فشم

شهرستانک

یکی دیگر از روستاهایی که در شمال تهران قرار دارد، روستای شهرستانک است که برای سفرهای یک روزه اطراف تهران گزینه مناسبی به حساب می‌آید. شهرستانک برای گردش میان طبیعتی بکر و زیبا، جاهای دیدنی فراوانی دارد، افزون بر آن از نظر تاریخی هم از اهمیت بسیاری برخوردار است و درون آن می‌توانیم بقایای بناهای تاریخی متعددی را مشاهده کنیم.

یکی از معروف‌ترین این بناها، کاخ ناصری است که می‌توانید قسمت‌هایی از آن را ببینید و عکاسی کنید. این بنا تنها یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران در شهرستانک است و غیر از آن، درختان میوه، گیاهان دارویی، آب‌و‌هوا و...، از جذابیت‌های دیگر این منطقه به حساب می‌آیند. با توجه به این ویژگی‌ها، این روستا برای انجام فعالیت‌های ورزشی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کارهایی از این دست جذاب است. یکی از مزیت‌های شهرستانک این است که در هر فصلی جذابیت دارد، شما فقط باید سلیقه خود را برای سفری یک‌روزه بدانید.

با توجه به بافت این روستا، توصیه می‌کنیم که حتما کفش مناسب برای پیاده‌روی و بالا و پایین رفتن از پستی‌ها و بلندی‌های این روستا داشته باشید و از اواخر تابستان تا اوایل بهار، اگر به آنجا می‌روید، حتماً لباس گرم هم داشته باشید.

  • آدرس روستای شهرستانک: 54 کیلومتری شمال شرقی کرج، جاده تهران-شمال

  • مسافت مرکز تهران تا شهرستانک: حدود 53 کیلومتر

  • فاصله زمانی تا شهرستانک از مرکز تهران: حدود یک ساعت

  • مناسب برای: خانواده

  • فعالیت‌های مناسب در شهرستانک: فعالیت‌های عکاسی، گردش‌های طبیعی
  • بهترین فصل سفر به شهرستانک: هر فصل، جذابیت خود را دارد

موقعیت دقیق شهرستانک روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-shahrestanak-maryam-rajaei.jpg
طبیعت شهرستانک، عکس از آرشیو لست سکند، مریم رجایی

روستای آهار و شکراب

فصل بهار با شکوفه‌هایش، تابستان با آب‌وهوای مطبوع ییلاقی و پاییز رنگارنگ، هر یک جلوه‌ای زیبا به روستای آهار می‌دهند. این روستا و طبیعت سرسبز آن، یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در دهستان رودبار قصران در منطقه شمیران تهران است. این روستا در محل تلاقی دو تنگه‌ای قرار دارد که یکی به سمت شمال غرب به ده‌تنگه و گردنه زرگاه و دیگری به سمت جنوب غرب، یعنی به منطقه و مزارع و آبشار شکرآب، قله توچال و مرز شهرستانک منتهی می‌شود.

روستای آهار از روستاهای آباد منطقه است و به‌علت داشتن باغ‌های وسیع، بیشتر ساکنان این روستا به باغداری مشغول هستند. اگر اهل پیاده‌روی باشید، قدم زدن در مسیر کوچه‌باغ‌ها و دشت‌ها و گوش دادن به صدای جریان آب، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. کافی است کوله‌پشتی، کفش پیاده‌روی و لباس مناسب فصل بردارید و راهی شوید.

روستای آهار در نزدیکی روستای شکراب قرار دارد که آن هم با وجود طبیعتش برای گردش‌های طبیعی بسیار مناسب است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که می‌توانیم در این منطقه مشاهده کنیم، آبشار شکراب است که از نظر گردشگری بسیار اهمیت دارد. افزون بر آبشار، وجود رودخانه، باغ‌های مختلف، کوه‌ها و دیگر جاذبه‌های طبیعی از بهترین بخش‌های روستا به‌شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب تجربه‌ای بهتر، حتماً لباس و کفش مناسب داشته باشید.

  • آدرس روستای آهار و شکراب: شمیران، رودبار قصران، جاده آهار

  • مسافت مرکز تهران تا آهار و شکراب: حدود 60 کیلومتر

  • فاصله زمانی تا آهار و شکراب از مرکز تهران: حدود دو ساعت

  • مناسب برای: خانواده (غیر از کودکان و افراد سال‌خورده)، جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در آهار و شکراب: عکاسی، گردش‌های طبیعی
  • بهترین فصل سفر به آهار و شکراب: بهار و پاییز، زیباترین فصل‌ها برای دیدن آهار و شکراب هستند

موقعیت دقیق آهار و شکراب روی نقشه

آهار.jpg
نمایی از طبیعت آهار و شکراب

روستای لالان

روستای لالان که با عنوان روستای لالون هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران است که با طبیعتش، افراد بسیاری را به سمت خودش می‌کشاند. قله‌های متعددی در این روستا هستند که نزدیک به هم بودن آن‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر کوهنوردان به این روستا محسوب می‌شود.

غیر از قله‌ها و کوه‌ها، روستای لالان چشمه‌ها و آبشارهای گوناگونی هم دارد که بر جذابیت‌های لالون می‌افزایند. غارنوردی هم از دیگر کارهایی است که می‌توانید در این روستا انجام دهید. در نهایت باید بگوییم که اگر به‌دنبال طبیعت و کمی ماجراجویی در آن هستید، این روستا گزینه بسیار جذابی برای شماست. اگر فکر می‌کنید که تنها در یک روز نمی‌رسید همه جاذبه‌های روستا را ببینید، امکان اقامت در روستا هم هست.

  • آدرس روستای لالان: شمیرانات، رودبار قصران، پس از زایگان، روستای لالان

  • مسافت مرکز تهران تا لالان: حدود 61 کیلومتر

  • فاصله زمانی تا لالان از مرکز تهران: حدود یک ساعت و نیم

  • مناسب برای: جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در لالان: عکاسی، گردش‌های طبیعی، کوهنوردی، ماجراجویی
  • بهترین فصل سفر به لالان: بهار و تابستان

موقعیت دقیق روستای لالان روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-lalan.jpg
بخش‌هایی از روستای لالان

روستای ناتر

روستای ناتر در میان رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته و به حدی زیبا و بکر است که به آن لقب بهشت پنهان یا گنج پنهان کوهستان را داده‌اند و تجسمی عینی از بهشت زمینی می‌دانند. این روستا از کلان‌روستاهای چالوس در منطقه مرزن‌آباد است.

به‌دلیل داشتن یونجه‌زارها، علف‌زارها، جالیزها و درختانی مثل گردو، سیب، فندق، بید، صنوبر و تبریزی از مناطق جذاب برای گردشگران به‌حساب می‌‌آید. رویش گیاهان دارویی در این روستا در فصل بهار و تابستان، گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. «قلقله چشمه» و «ککی چشمه» و «چشمه لنار» به این روستا زندگی و صفای خاصی بخشیده‌اند. چشمه شفابخش داریو در منطقه کندیچال، از دیگر جاذبه‌های روستای ناتر محسوب می‌شود که چشمه‌‌ای گازدار است و بیماری‌هایی مثل سنگ کلیه را بهبود می‌بخشد.

با این تفاسیر، این مجموعه طبیعی با خانه‌های روستایی و چشمه‌ها و کوه‌هایش، یکی از بهترین مناطق برای عکاسی از طبیعت یا در کنار طبیعت است. باتوجه به اینکه روستای ناتر در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، آب‌وهوایش معمولاً در زمستان بسیار سرد است و شاید برای هر کسی خوش نیاید، اما در تابستان، آب‌وهوای این روستا بسیار دل‌نشین‌تر می‌شود. مسیر دسترسی به روستا هم از طریق جاده چالوس است که خود به‌تنهایی یک جاذبه به حساب می‌آید.

بهتر است که پیش از حرکت کردن، از وضعیت راه‌ها مطلع شوید و لباس مناسب هم با خودتان ببرید تا به مشکلی برنخورید. با توجه به تعدد جاذبه‌های روستای ناتر، حتما پیش از سفر برنامه‌ریزی کنید که می‌خواهید از چه جاذبه‌هایی بازدید کنید و با در نظر گرفتن آن‌ها لباس مناسب ببرید.

  • آدرس روستای ناتر: 50 کیلومتری جاده چالوس، روستای ناتر

  • مسافت مرکز تهران تا روستای ناتر: حدود 132 کیلومتر

  • فاصله زمانی تا روستای ناتر از مرکز تهران: حدود سه ساعت و نیم

  • مناسب برای: خانواده

  • فعالیت‌های مناسب در ناتر: عکاسی، گردش‌های طبیعی، سفرهای یک تا چند روزه
  • بهترین فصل سفر به روستای ناتر: بهار و تابستان

موقعیت دقیق روستای ناتر روی نقشه

روستای-ناتر.jpg
نمایی از روستای ناتر

دریاچه فراخین و آبشار دارنو

اگر اشتهای سیری‌ناپذیری از دیدن طبیعت دارید، دریاچه فراخین و آبشار دارنو از زیباترین جاذبه های اطراف تهران محسوب می‌شوند که بازدید از آن‌ها برای هر طبیعت‌گرد و طبیعت‌دوستی واجب است. شما می‌توانید از مسیر جاده چالوس به دریاچه فراخین راه پیدا کنید و بازدید خودتان را شروع کنید. این دریاچه بین طبیعتی بکر احاطه شده که هر قسمتش جذاب است و سوژه‌ چشم‌نوازی برای عکاسی به حساب می‌آید.

مسیر رسیدن به دریاچه به‌تنهایی جذاب است و مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای عبور از آن در نظر بگیرید، این است که تجهیزات لازم مانند کفش مناسب همراهتان ببرید. با در نظر گرفتن فصل سفر، راحت‌تر می‌توانید این کار را انجام دهید. با توجه به فصل و وضعیت آب‌وهوای دریاچه فراخین، باید در نوع وسیله‌ای که برای پیمایش مسیر انتخاب می‌کنید، دقت کافی داشته باشید تا به مشکل برنخورید.

اطراف دریاچه، دیدنی‌های فراوان دیگری مانند آبشار دارنو هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها هم دیدن کنید. اگر اهل کمپ کردن باشید، محوطه اطراف منطقه دریاچه محل مناسبی برای این کار است. با توجه به مسیرهایی که وجود دارند، همه افراد نمی‌توانند از هر قسمت دریاچه و طبیعت آن بازدید کنند. برای مثال، این کار برای سالمندان و کودکان بسیار سخت و دشوار است.

  • آدرس دریاچه فراخین: نوشهر، کجور، ویسر

  • مسافت مرکز تهران تا دریاچه فراخین: حدود 168 کیلومتر

  • فاصله زمانی تا دریاچه فراخین از مرکز تهران: حدود چهار ساعت و نیم

  • مناسب برای: جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در دریاچه فراخین: عکاسی، گردش‌های طبیعی، ماجراجویی، کمپ
  • بهترین فصل سفر به دریاچه فراخین: بهار و تابستان

موقعیت دقیق دریاچه فراخین روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-farakhin-lake-Loli.jpg
دریاچه فراخین، عکس از آرشیو لست سکند، Loli

دریاچه ارواح (دریاچه ممرز)

همان طور که از اسم این دریاچه پیداست، یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی اطراف تهران، دریاچه ارواح است که برای سفر یک روزه اطراف تهران هم گزینه درخور توجهی است. نام دیگر این اینجا، دریاچه ممرز است. باتوجه به فضا و محیطی که دریاچه ارواح دارد، این محل برای بازدید کسانی جالب توجه است که از فضاهای مرموز و رازآلود خوششان می‌آید و کمی ماجراجویی در چنین جاهایی دوست دارند.

طبیعت بکر و خود دریاچه به علت فرم ظاهری و جَوی که دارند، هر کسی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. برخی از درختان دریاچه ارواح شکسته‌اند و خود این درختانِ شکسته، حالتی را ایجاد کرده‌اند که محیط دریاچه را رمزآلودتر می‌کنند. پیاده‌روی در اطراف این دریاچه و کمپ زدن در نزدیکی آن، تجربه متفاوتی را برای شما ایجاد می‌کند.

پیش از اینکه به این دریاچه بروید، حتما وضعیت آب‌وهوا را بررسی کنید، چراکه بعضی اوقات باتوجه به وضعیت بد آب‌وهوایی، از ورود گردشگران جلوگیری می‌کنند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، این است که از رفتن به دریاچه در فصول سرد مثل زمستان، پرهیز کنید، مگر با تجهیزات کامل.

  • آدرس دریاچه ارواح: مازندران، نوشهر، شمال روستای چلندر در فاصله پنج کیلومتری

  • مسافت مرکز تهران تا دریاچه ارواح: حدود 194 کیلومتر

  • فاصله زمانی تا دریاچه ارواح از مرکز تهران: حدود پنج ساعت

  • مناسب برای: جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در دریاچه ارواح: عکاسی، گردش‌های طبیعی، ماجراجویی، کمپ
  • بهترین فصل سفر به دریاچه ارواح: بهار و تابستان تا اوایل پاییز

موقعیت دقیق دریاچه ارواح روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-ghost-lake-zinat-mehrabadi.jpg
نمایی از دریاچه ارواح، عکس از آرشیو لست سکند، زینت مهرآبادی

جاهای دیدنی اطراف تهران در شمال غربی پایتخت

در شمال غربی تهران هم جاهای دیدنی فراوانی وجود دارند. البته برخی از این جاذبه‌ها در استان البرز قرار گرفته‌اند، منتها به‌خاطر فاصله کمی که بین تهران تا این جاهای دیدنی وجود دارد، برخی از آن‌ها را در این لیست آورده‌ایم و به‌عنوان جاهای دیدنی اطراف تهران معرفی می‌کنیم.

آدمک‌های سنگی روستای وردیج و واریش

در نزدیکی شهر، جایی وجود دارد که یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی اطراف تهران است و آن هم به‌واسطه صخره‌هایی است که فرم ظاهری خاصی دارند. این صخره‌ها، بعضاً شبیه به صورت‌های انسان هستند و اگر از قدرت تجسم خوبی برخوردار باشید، اشکال متفاوتی در آن‌ها می‌بینید. روی این صخره‌ها یا سنگ‌تراشه‌های طبیعی وردیج، بر اثر پدیده هوازدگی، حفره‌هایی ایجاد شده که ترکیب آن‌ها در کنار یکدیگر فرم‌های جالبی را شکل داده‌اند. در گویش ساکنین منطقه به این فرم‌ها «آدمک جیان» گفته می‌شود.

برای رسیدن به این جای دیدنی، باید از غرب تهران به سمت شمال وردآورد حرکت کنید تا از قسمت شمالی شهرک دانشگاه شریف پس از طی 10 کیلومتر به روستای وردیج برسید. این روستا یکی از مسیرهای صعود کوهنوردان به قله‌های پهنه حصار، لیزان و لیچه محسوب می‌شود. روستای وردیج بزرگ‌ترین روستای حریم شمال غرب تهران نیز به شمار می‌رود؛ اما روستای واریش به لحاظ موقعیتی، كمی از وردیج بالاتر و سرسبزتر است.

سنگ‌تراشه‌ها در قسمت غربی جاده و در حد فاصل این دو روستا قرار گرفته‌اند. در روستای وردیج رودخانه‌ای جریان دارد که با نیزارهایی بلند و به‌هم‌فشرده، احاطه شده است. وجود آبشاری زیبا، باغ‌های سیب، گیلاس، هلو، گلابی، گردو و انگور، جذابیت وردیج و واریش را بیشتر می‌کنند.

  • آدرس روستای وردیج و واریش: اتوبان خرازی، جاده وردیج‌واریش

  • مسافت مرکز تهران تا روستای وردیج و واریش: حدود 34 کیلومتر

  • فاصله زمانی روستای وردیج و واریش از مرکز تهران: حدود 45 دقیقه

  • مناسب برای: خانواده‌ها، جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در روستای وردیج و واریش: عکاسی، گردش‌های طبیعی، کوهنوردی
  • بهترین فصل سفر به روستای وردیج و واریش: بهار و تابستان تا اوایل پاییز

موقعیت دقیق روستای وردیج و واریش روی نقشه

آدمک های سنگی روستای-وردیچ.jpg
نمایی از برخی صخره‌های روستای وردیج و واریش

جاهای دیدنی اطراف تهران در غرب پایتخت

در کرج و استان البرز، جاذبه‌های فراوانی وجود دارند. پیش‌تر، در مطلب جاهای دیدنی اطراف کرج، تعدادی از این جاذبه‌ها را معرفی کرده‌ایم. با این حال به‌طور مختصر تعدادی از جاهای دیدنی اطراف تهران در سمت غربی پایتخت را معرفی می‌کنیم.

یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران در جهت غربی پایتخت، کردان است. روستای کردان و اطراف آن، برای بسیاری از مردم یکی از بهترین مقاصد به‌منظور گذراندن اوقات فراغت و سفرهای یک‌روزه هستند. در مجموع از قسمت شمال غربی تا جنوب غربی حاشیه تهران، جاهای دیدنی کم نیستند. روستای برغان هم جای دیگری است که گردشگران را به سمت خودش می‌کشاند و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و درخور توجهی دارد.

جاهای دیدنی اطراف تهران در جنوب پایتخت

بخش جنوبی پایتخت از مقدار سرسبزی و طراوت کمتری نسبت به شمال پایتخت برخوردار است. عمده دلیلش هم وضعیت جوی غالباً حاکم بر این قسمت‌هاست. با وجود این وضعیت جوی، باز هم جاذبه‌هایی در جنوب پایتخت قرار دارند که حتماً باید آن‌ها را در لیست جاذبه های دیدنی اطراف تهران قرار دهیم و هر یک را معرفی کنیم.

حوض سلطان و دریاچه نمک

دریاچه نمک و حوض سلطان دو تا از جاهای دیدنی اطراف تهران در قسمت جنوبی پایتخت هستند که هر یک از آن‎‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. البته شباهت‌هایی میان این دو جاذبه وجود دارد، ولی نباید آن‌ها را یکی دانست.

کشور ایران، کویرها و بیابان‌های متعددی دارد که ارزش و اهمیت فراوانی دارند. اگر از آن‌ دسته افرادی هستید که از بیابان‌ها و کویرها خوشتان می‌آید و در تهران زندگی می‌کنید، می‌توانید با شناسایی کویرهای نزدیک تهران، فواصل نسبتاً کوتاهی را تا آن‌ها طی کنید و از حضور در آن‌ها لذت ببرید.

  • آدرس دریاچه نمک: آزادراه تهران-قم، آزادراه قم‌گرمسار

  • مسافت مرکز تهران تا دریاچه نمک: حدود 198 کیلومتر

  • فاصله زمانی دریاچه نمک از مرکز تهران: حدود دو ساعت و 20 دقیقه

  • مناسب برای: دوستان، جوانان

  • فعالیت‌های مناسب در دریاچه نمک: گردش در کویر، عکاسی و کمپ
  • بهترین فصل سفر به دریاچه نمک: پاییز و اویل زمستان

موقعیت دقیق دریاچه نمک روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-hoze-soltan-tahmine-m.jpg
نمایی از دریاچه حوض سلطان، عکس از آرشیو لست سکند، تهمینه م

جاهای دیدنی اطراف تهران در شرق پایتخت

در بخش‌های قبلی که به توضیح آن‌ها پرداختیم، جاهای دیدنی اطراف تهران در دسته‌های مختلفی قرار می‌گرفتند. حالا می‌خواهیم جاهای دیدنی اطراف تهران در حاشیه شرق پایتخت را معرفی کنیم که بیشتر این جاهای دیدنی مربوط به رودخانه‌ها و سدها می‌شوند.

سد لتیان

شاید خود سد به‌تنهایی جذابیت خاصی نداشته باشد، اما قطعاً حال و هوای اطرافش، جایی دیدنی را خلق می‌کند. سد لتیان برای پیک‌نیک و گذراندن یک آخر هفته متفاوت با خانواده و کمی دوری از شهر، گزینه مناسبی است. در کنار سد لتیان می‌توانید از برخی تفریحات آبی لذت ببرید که چند نمونه از آن‌ها ماهیگیری، قایق‌سواری و... هستند. در هر حال، شنا کردن در آب سد ممنوع و بسیار خطرناک است.

برای رفتن به این سد، نیازی نیست که حتماً ابزار و تجهیزات خاصی همراه خود ببرید. البته این کاملاً به نوع سفر شما بستگی دارد، اگر قصد ماندن دارید، حتماً باید ابزار کافی و تجهیزات مناسب همراه خود داشته باشید تا بتوانید کمپ کنید، در غیر این صورت برای سفرهای کوتاه، نیازی به وسیله خیلی خاصی ندارید. سد لتیان به جاده هراز نزدیک است.

  • آدرس سد لتیان: جاده دماوند، جاده سد لتیان، سد لتیان

  • مسافت مرکز تهران تا سد لتیان: حدود 49 کیلومتر

  • فاصله زمانی سد لتیان از مرکز تهران: حدود یک ساعت

  • مناسب برای: خانواده‌ها

  • فعالیت‌های مناسب در سد لتیان: گردش یک روزه، ماهیگیری، برخی تفریحات آبی
  • بهترین فصل سفر به سد لتیان: بهار تا اوایل پاییز

لیست بهترین جاهای دیدنی جاده هراز

موقعیت دقیق سد لتیان روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-latian-dam-rouzbe-shahnavaz.jpg
نمایی از طبیعت سد لتیان، عکس از آرشیو لست سکند، روزبه شهنواز

تنگه واشی

تقریباً محال است که از مکان های دیدنی اطراف تهران صحبت کنیم و نامی از تنگه واشی به میان نیاوریم. تنگه واشی هم از نظر طبیعی اهمیت دارد و هم در آن کتیبه‌ای تاریخی از صحنه رزم هست که جالب توجه است. اگر از هوای گرم فصل تابستان خسته شده‌اید و می‌خواهید برای چند ساعتی از آن دوری کنید، تنگه واشی یک فرصت طلایی برای دستیابی به این هدف است.

در این منطقه گردشگری، دو تنگه در مسیر خود دارید و برای اینکه بخواهید به آبشار برسید، باید از این تنگه‌ها عبور کنید. مسیر عبوری شما از رودخانه است که آبی سرد دارد و شما باید در جهت مخالف آن حرکت کنید. ازاین‌رو این مسیر برای کودکان، سالمندان و کسانی که مشکلات جسمانی دارند، مناسب نیست. البته امکان کرایه کردن چهارپایان هم وجود دارد، اما طی کردن مسیر با آن‌ها هم مشکلات خود را دارد.

  • آدرس تنگه واشی: جاده فیروزکوه، 17 کیلومتری شمال فیروزکوه، تنگه واشی

  • مسافت مرکز تهران تا تنگه واشی: حدود 165 کیلومتر

  • فاصله زمانی تنگه واشی از مرکز تهران: حدود سه ساعت

  • مناسب برای: جمع‌های دوستانه و جوانان

  • فعالیت‌های مناسب در تنگه واشی: گردش یک روزه، پیاده‌روی، ورزش
  • بهترین فصل سفر به تنگه واشی: اواسط بهار تا اواخر تابستان

موقعیت دقیق تنگه واشی روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-tangevashi-saeide-ghasem-pour.jpg
نمایی از تنگه واشی، عکس از آرشیو لست سکند، سعیده قاسم‌پور

پل و آبشار ورسک

پل ورسک و همچنین آبشار آن که در نزدیکی پل قرار دارد، هر دو از جاهای دیدنی اطراف تهران هستند و از جنبه‌های مختلفی ارزش دارند. خود پل که در دوره اول پهلوی ساخته شده است، یکی از بزرگ‌ترین پل‌های راه‌آهن سراسری ایران است و با توجه به زمان ساخت و همین طور ساختاری که دارد، بسیار ارزشمند است. پل ورسک برای کسانی که می‌خواهند عکاسی کنند، منظره جذابی دارد.

در نزدیکی پل ورسک، آبشار ورسک وجود دارد که آن هم بسیار زیبا و دیدنی است و برای کسانی که دوست‌دار طبیعت هستند، بسیار دیدنی است. در مجموع می‌توانید از دو جنبه تاریخی و طبیعی این منطقه و جاذبه‌های آن را ببینید و از آن‌ها لذت ببرید.

  • آدرس پل ورسک: جاده فیروزکوه، جاده ورسک، 85 کیلومتری قائم‌شهر، روستای ورسک عباس‌آباد

  • مسافت مرکز تهران تا پل ورسک: حدود 180 کیلومتر

  • فاصله زمانی پل ورسک از مرکز تهران: حدود سه ساعت

  • مناسب برای: خانواده

  • فعالیت‌های مناسب در پل و آبشار ورسک: عکاسی، بازدید تاریخی
  • بهترین فصل سفر به پل ورسک: پل در هر فصلی زیباست؛ اما برای دیدن آبشار، بهار بهترین فصل است

موقعیت دقیق پل ورسک روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-veresk-bridge-ehsantrips.jpg
نمایی از پل ورسک، عکس از آرشیو لست سکند، Ehsantrips

جاهای دیدنی اطراف تهران در شمال شرقی پایتخت

شمال شرقی ایران هم به‌سبب اقلیمی که دارد، از مراتع سرسبز و آب‌و‌هوایی دل‌پذیر برخوردار است که همین موارد، جاهای دیدنی مختلفی را در این بخش از نقشه، به‌وجود آورده‌اند. تعدادی از این جاهای دیدنی اطراف تهران را بررسی می‌کنیم و این را هم باید اضافه کنیم که برخی از این جاذبه‌ها گزینه‌های خوبی برای مسافرت یک روزه اطراف تهران هستند.

روستای افجه

اگر می‌خواهید تور یک روزه اطراف تهران برای خود برنامه‌ریزی کنید، روستای افجه گزینه بسیار مناسبی برای شماست. افجه یکی از نزدیک‌ترین روستاها به تهران است که در آن می‌توانید روستاگردی خوبی را تجربه کنید. طبیعت افجه به‌تنهایی جذاب است و یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید در افجه دیدن کنید، دشت هویج افجه است.

باغ‌هایی که در این روستا وجود دارند، منظره زیبایی را در کنار خانه‌های روستایی افجه ایجاد کرده‌اند که پیاده‌روی بین آن‌ها را بسیار جذاب‌تر می‌کند. با در نظر گرفتن آب‌وهوا، باید بگوییم که این روستا برای سفرهای یک‌روزه در تابستان، انتخاب خوبی است که کمی شما را از گرمای هوا دور کند. توجه کنید که در فصل‌های سرد، امکان بازدید از روستا وجود ندارد.

  • آدرس افجه: جاده لواسان، پنج کیلومتری شمال شرق لواسان

  • مسافت مرکز تهران تا افجه: حدود 48 کیلومتر

  • فاصله زمانی افجه از مرکز تهران: حدود یک ساعت

  • مناسب برای: خانواده

  • فعالیت‌های مناسب در روستای افجه: عکاسی، پیاده‌روی، روستاگردی
  • بهترین فصل سفر به افجه: بهار و تابستان

موقعیت دقیق روستای افجه روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-afje-village.jpg
نمایی از روستای افجه

دشت لار

در نزدیکی افجه و شمال شرقی لواسان و تهران، دشت لار وجود دارد که طبیعت بکر و زیبایی دارد و همین دست‌نخورده بودنش، مهم‌ترین عامل در جذب گردشگران است. دشت لار در دامنه کوه دماوند قرار گرفته و منطقه‌ای حفاظت‌شده و از دیدنی های اطراف تهران است.

گردشگران می‌توانند علاوه بر لذت بردن از آب‌وهوای این منطقه، ماهیگیری کنند و تجربه‌ای متفاوت را برای خود رقم بزنند. دشت لار، پوشش گیاهی متنوع و همین طور تنوع جانوری درخور توجهی دارد که بر ارزشش می‌افزایند.

  • آدرس دشت لار: استان مازندران، آمل، بخش لاریجان

  • مسافت مرکز تهران تا دشت لار: حدود 120 کیلومتر

  • فاصله زمانی دشت لار از مرکز تهران: حدود سه ساعت

  • مناسب برای: خانواده، جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در دشت لار: پیاده‌روی، فعالیت‌های ورزشی، ماهیگیری، کمپ
  • بهترین فصل سفر به دشت لار: بهار و تابستان

موقعیت دقیق دشت لار روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-lar-plain-parvane-keshavarz.jpg
نمایی از دشت لار؛ عکس از آرشیو لست سکند، پروانه کشاورز

آبشار شاهاندشت

برای مسافرت یک روزه اطراف تهران، آبشار شاهاندشت انتخاب بسیار خوبی است. این آبشار یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران به شمار می‌رود که در عین حال زیبایی‌اش هم چشم شما را به خودش می‌دوزد. آبشار شاهاندشت چند تکه است و این حالت آن را جذاب‌تر کرده است.

اگر در حالت کلی به دیدن آبشار علاقه دارید، آبشارهای اطراف تهران کم نیستند و می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست، هر یک را در زمانی مناسب ببینید. این آبشارها در اطراف تهران پراکنده هستند و شما می‌توانید برای دیدن آن‌ها، سفرهای یک‌روزه هم برنامه‌ریزی کنید.

  • آدرس شاهاندشت: در فاصله 65 کیلومتری شهر آمل، کیلومتر 96 جاده هراز، روستای شاهاندشت

  • مسافت مرکز تهران تا شاهاندشت: حدود 123 کیلومتر

  • فاصله زمانی شاهاندشت از مرکز تهران: حدود دو ساعت و نیم

  • مناسب برای: خانواده

  • فعالیت‌های مناسب در شاهاندشت: پیاده‌روی، فعالیت‌های ورزشی، ماهیگیری
  • بهترین فصل سفر به شاهاندشت: بهار و تابستان

موقعیت دقیق آبشار شاهاندشت روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-shahandasht-waterfall.jpg
نمایی از آبشار شاهاندشت

الیمستان

روستای الیمستان مجموعه‌ای از جاذبه‌های مختلف است که همین جاذبه‌ها باعث شده‌اند تا الیمستان یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران باشد. مراتع سرسبز، چشمه‌های مختلف، کوه، جنگل و قسمت‌های دیگر این روستا، همگی آن را به یکی از مقصدهای مهم برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. شما با توجه به فعالیتی که می‌خواهید در الیمستان انجام دهید، باید لباس و تجهیزات مناسب هم با خود ببرید.

اگر می‌خواهید کوهنوردی کنید، حتماً کفش کوه همراه ببرید و با توجه به مقاصد مورد نظرتان تجهیزات لازم مثل چادر و کیسه خواب، داشته باشید. الیمستان یکی از مقاصدی است که برای تابستان گردشگران زیادی به آنجا می‌روند. چون هوا نسبت به جاهای دیگر، دمای تقریباً پایین‌تری دارد. شما می‌توانید در اینجا کمپ کنید یا از اقامتگاه‌هایش استفاده کنید.

  • آدرس الیمستان: کیلومتر 20 جاده هراز، الیمستان

  • مسافت مرکز تهران تا الیمستان: حدود 168 کیلومتر

  • فاصله زمانی الیمستان از مرکز تهران: حدود سه ساعت

  • مناسب برای: خانواده، جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در الیمستان: پیاده‌روی، فعالیت‌های ورزشی، ماهیگیری
  • بهترین فصل سفر به الیمستان: اواسط بهار و اوایل پاییز

موقعیت دقیق الیمستان روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-alimestan-orkideh.jpg
نمایی از جنگل الیمستان روی نقشه

ییلاق فیلبند

فیلبند یکی از زیباترین روستاهای مناطق جنوبی بابل در استان مازندارن است. این منطقه معمولا در حجم عظیمی از ابر فرو رفته و چشم‌اندازی دیدنی را برای هر مسافر و طبیعت‌گردی به تصویر می‌کشد. آب‌وهوای روستای فیبلند بسیار متغیر است و در یک روز می‌شود هم شاهد باران و برف بود و هم تابش داغ خورشید را حس کرد.

فیلبند به‌علت ارتفاع زیادی که از سطح دریا دارد به بام شرقی مازندران معروف است. بهترین زمان برای لذت بردن از هوای این ییلاق، اواخر اردیبهشت تا اوایل مهرماه است؛ اما زیبایی‌های این منطقه در فصل‌های سرد هم جذابیت‌های زیادی برای اهالی طبیعت‌گردی دارد. نکته‌ای که در فصول سرد باید به آن توجه کنید، این است که مسیر صعب‌العبور و هوای آنجا بسیار سرد می‌شود. فیلبند به‌قدری چشم‌نواز است که می‌توانید سفر یک‌روزه خود را طولانی‌تر کنید و با کمپ زدن در آن، زمان بیشتری را صرف گردش کنید. البته می‌توانید از اقامتگاه‌های اطرافش هم استفاده کنید.

  • آدرس فیلبند: جنوب بابل در استان مازندران، 56 کیلومتری آمل

  • مسافت مرکز تهران تا فیلبند: حدود 197 کیلومتر

  • فاصله زمانی فیلبند از مرکز تهران: حدود چهار ساعت

  • مناسب برای: جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در فیلبند: عکاسی، طبیعت‌گردی، کمپ
  • بهترین فصل سفر به فیلبند: بهار، تابستان و پاییز

موقعیت دقیق فیلبند روی نقشه

فیلبند.jpg
نمایی از ییلاق فیلبند

جنگل لفور

لفور از ییلاق‌های اطراف تهران و از دهستان‌های سرسبز شمالی کشور است که در شهرستان سوادکوه در استان مازندران قرار دارد. اگر از سفرهای جاده‌ای خسته شده‌اید و قصد جنگل‌پیمایی در منطقه‌ای بکر را دارید، جنگل لفور بهترین انتخاب است.

پیاده‌روی در میان درختان راش و ازگیل و دیگر انواع درختان و همین طور پوششی غنی از گیاهان مختلف، نفس کشیدن در هوای پاک جنگل و تماشای آبشارهای پلکانی، احساس یگانگی با طبیعت را در وجود شما زنده خواهد کرد. دره اسکلیم، آبشار ترز، سد لفور و بسیاری از جاهای دیدنی دیگری هستند که در این منطقه می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. اگر از جاده فیروزکوه سفر کنید، پس از گذر از شهرهای پل سفید، زیرآب و شیرگاه در مسیر جاده سد البرز قرار می‌گیرید و از آنجا می‌توانید قدم‌هایتان را به طبیعت بسپارید.

  • آدرس لفور: استان مازندران، سوادکوه، لفور

  • مسافت مرکز تهران تا لفور: حدود 210 کیلومتر

  • فاصله زمانی لفور از مرکز تهران: حدود چهار ساعت

  • مناسب برای: خانواده، جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در لفور: عکاسی، طبیعت‌گردی، کمپ، ماجراجویی
  • بهترین فصل سفر به لفور: فصل بهار و تابستان

موقعیت دقیق جنگل لفور روی نقشه

لفور.jpg
نمایی از جنگل لفور

دریاچه شورمست

اگر فکر می‌کنید دریاچه ارواح برای بازدید مناسب نیست و ممکن است وهم‌انگیز باشد، دریاچه شورمست می‌تواند جایگزین بهتری برای شمایی باشد که می‌خواهید از یک دریاچه بازدید کنید. سرسبزی اطراف دریاچه و درختانش برای یک گردشگر بسیار جذاب است و حال‌وهوای هر کسی را می‌تواند تغییر دهد. از جنگل‌ها و غارهای محیط که بگذریم، دریاچه شورمست تفریحات مختلفی را دارد که از میان آن‌ها قایق‌سواری، ماهیگیری و برخی دیگر از تفریحات آبی، گزینه‌هایی هستند که امکان بهره‌مندی از آن‌ها برای شما وجود دارد.

شورمست برای سفرهای یک روزه اطراف تهران، مسافت خیلی زیادی را ندارد، اما می‌توانید در آنجا کمپ بزنید و بمانید. این در صورتی است که وسایل کامل چادر زدن و کمپ را همراه خود ببرید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که برای گذراندن یک یا چند شب، از اقامتگاه‌های روستاهای اطراف استفاده کنید. فراموش نکنید که برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار، کفش و لباس مناسب داشته باشید.

  • آدرس دریاچه شورمست: بخش جنوب غربی سوادکوه، شش کیلومتری غرب پل سفید

  • مسافت مرکز تهران تا دریاچه شورمست: حدود 211 کیلومتر

  • فاصله زمانی دریاچه شورمست از مرکز تهران: حدود سه ساعت و نیم

  • مناسب برای: خانواده، جمع‌های دوستانه

  • فعالیت‌های مناسب در دریاچه شورمست: عکاسی، طبیعت‌گردی، کمپ، ماجراجویی، تفریحات آبی (قایق‌سواری، ماهیگیری و...)
  • بهترین فصل سفر به دریاچه شورمست: فصل بهار و فصل تابستان

موقعیت دقیق دریاچه شورمست روی نقشه

Lastsecond.ir-seven-destinations-for-a-one-day-trip-around-tehran-shurmast-lake-omid-khodayari.jpg
نمایی زیبا از دریاچه شورمست

کلام آخر

دریاچه‌ها، جنگل‌ها و روستاهای بسیاری در اطراف تهران قرار دارند که به ویژه در فصل بهار، بسیار زیبا و دیدنی می‌شوند. اگر برای تعطیلاتی یک‌روزه دوست دارید شلوغی شهر تهران را پشت سر بگذارید و به دل طبیعت بروید، این جاهای دیدنی اطراف تهران می‌توانند برای شما پیشنهاد مناسبی باشند. به نظر شما، چه جاهای دیدنی دیگری در اطراف تهران وجود دارند که شرایط فراهم کردن سفر یک روزه را دارند؟

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!