قلعه کالمگدان، تلفیقی از بقایای جنگ و طبیعت وصف ناپذیر

4.4
از 8 رای

قلعه کالمگدان از قدیمی ترین قسمت های شهر بلگراد و به نوعی قلب این شهر محسوب می شود. برای قرن های متمادی، ساکنین بلگراد در محدوده حصار قلعه بلگراد زندگی می کردند و تاریخ قلعه کالمگدان به نوعی تاریخ شهر بلگراد محسوب می شود. واژه کالمگدان را ترک ها بر این محوطه گذاشتند: کاله  (kale) به معنای شهر و قلعه است و مگدان (megdan) در ترکی معنای زمین را می دهد.  قلعه بلگراد در طول قرن ها و دوران متمادی بارها فروریخته بود و مجددا بازسازی شد. حتی طبق افسانه های صرب  محل دفن آتیلا، رهبر مشهور قوم هون، را زیر قلعه بلگراد می دانستند.

ورود به پارک و قلعه کاملا رایگان است ولی پارک دایناسور ها که در نزدیک به ورودی قلعه قرار گرفته است رایگان نمی باشد.

دقیقا در قسمت ورودی ثانویه قلعه و یا درب دوم تسلیحات نظامی از بقایایی جنگ جهانی دوم خواهید دید.   

قسمت اصلی قلعه که گواهییست بر تاریخ پرفراز و نشیب بلگراد، هر تکه اش داستانی شنیدنی از یک دوره تاریخی را بازگو می کند. این قلعه به چند بخش تقسیم می شود. قسمت هایی به نام بالا شهر، پایین شهر و همینطور فضای سرسبز بسیار وسیع جلوی قلعه که به نام کالمگدان بود.

وارد محوطه اصلی قلعه که میشوید طبیعت زیبای آنجا خودنمایی میکند و از دیدن محل تلاقی دو رود عظیم ساوا و دانوب بسیار لذت خواهید برد.

بالا شهر، اصلی ترین بخش و قلب قلعه بلگراد محسوب می شود. این بخش آخرین سد دفاعی بلگراد در برابر دشمنان و محل سکونت فرماندهان بود. یکی از قسمت های دیدنی بالا شهر «مجسمه ویکتور» است که به نوعی سمبل شهر بلگراد محسوب می شود. ویکتور پیکره بسیار بزرگ یک مرد از جنس برنز با شمشیری در دست راست و کبوتری در دست چپ است.  این مجسمه نمادی برای پیروزی علیه عثمانی ها است.

در این مجموعه علاوه بر خود قلعه و تسلیحات نظامی، از زیبایی بینظیر طبیعت آنجا لذت خواهید برد.