نانوا‌های گرجستان، چالاک برای عبور از آتش!

4.3
از 21 رای

نان در تاریخ بشر، همواره نقش پر رنگی داشته اما برای نانوا‌های گرجستان موضوع نان واقعا مسئله‌ای حیاتی است! در این ویدئو شیوه عجیب و در عین حال مهیج و ترسناک پخت نان پوری توسط نانوا‌های گرجستان را در تنور‌های مخصوص کشور گرجستان می‌بینیم. اگر قرار است با تور تفلیس همراه شوید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار بازدید از جاهای دیدنی تفلیس، دیدن جاذبه‌های فرهنگی شهر مثل سبک پخت نان در گرجستان که در این ویدئو نمایش می‌دهد را از دست ندهید.

نانوا‌های گرجستان، بازی با جان برای یک لقمه نان!

نانی که در تنور گرجستان پخت می‌شود و طرز تهیه و طبخ آن را در این ویدئو می‌بینیم، شاتیس پوری یا به اختصار پوری نام دارد. این نان در تنور‌های به خصوصی که از خاک رس ساخته شده، پخت می‌شود. اما بیش از تنور گرجستان این نانوا‌های گرجستان هستند که عجیب‌اند! این شیوه شیرجه زدن در دل آتش تنور برای پخت یک نان، دقیقا به همان شیوه سنتی‌اش با تمام مخاطراتی که ممکن است داشته باشد در نوع خود شگفت‌انگیز است.

نانوا‌‌های گرجستان به معنای حقیقی کلمه، برای یک لقمه نان در دل آتش می‌روند. این نوع پخت و محل قرار دادن خمیر هم بخشی از شیوه پخت نان پوری به سبک اصلی آن است که باعث می‌شود این نان طعمی ویژه و لذیذ داشته باشد. اگر با تور گرجستان سری به این کشور زدید، نان پوری را حتما امتحان کنید تا بتوانید ارزیابی کنید که طعم آن ارزش این خطرات را دارد یا خیر!