موزه شطرنج آنکارا، دنیایی از مهره‌های هنرمندانه

4.4
از 18 رای

شطرنج یک نوع بازی و ورزش دو نفره است که به بازی شاهان شناخته می‌شود و قدمت در شرق هندوستان دارد. هر یک از مهره‌های شطرنج دارای ارزش متفاوتی هستند و به شکل مخصوصی حرکت می‌کنند. موزه شطرنج آنکارا یکی از موزه‌های جالب در ترکیه است که مهره‌های شطرنج با طراحی‌های مختلف در آن نگه‌داری می‌شوند. بازدید از موزه شطرنج در سفر با تور آنکارا، می‌تواند برای مسافران و گردشگران، جالب و دیدنی باشد.

گردش در یکی از خاص‌ترین موزه‌ های آنکارا

آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه، شهری تاریخی شمرده شده و جاذبه‌های تاریخی آن دارای ارزش بسیاری هستند. اما یکی از خاص‌ترین موزه های آنکارا، موزه شطرنج آن به نام موزه شطرنج گوکیای است. این موزه دارای کلکسیون و مجموعه‌ای از شطرنج‌هایی است که طرح مهره‌های آن‌ها، با نگاهی هنرمندانه تغییر کرده است. اگر اهل بازی شطرنج هستید و تاریخچه آن برای شما جالب است، در سفرتان با تور ترکیه، از موزه شطرنج آنکارا دیدن کنید.

علاوه بر این موزه، آنکارا دارای موزه‌های متنوع دیگری هم هست که مسافران در سفر خود می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. موزه تمدن های آناتولی یا موزه هنر و مجسمه سازی از این دسته هستند. در ادامه برای گردشی کوتاه در موزه شطرنج آنکارا همراه لست‌سکند باشید.