اوپرت سوادکوه، شگفت انگیزترین مرز ایران

4.5
از 294 رای

اوپرت سوادکوه مرزی بین دو استان سمنان و مازندران است. در این ناحیه منطقه کوهستانی با منطقه جنگلی برخورد می کند و زیباترین چشم اندازها را به وجود می آورد. این دیواره در جنوبی ترین قسمت استان مازندران و شمالی ترین قسمت استان سمنان قرار دارد. طبیعت بی‌نظیر اوپرت آن را به یکی از شگفت انگیزترین نواحی ایران و بهترین جاهای دیدنی فیروزکوه تبدیل کرده است. در این ویدئو به سراغ چشم‌انداز‌های باور‌نکردنی از اوپرت ایران رفتیم. 

اوپرت، زیبایی باورنکردنی!

اوپرت یکی از آن مناطقی است که با شنیدن نام و دیدن تصاویرش ممکن است با خودمان بگوییم چه بهشتی، کاش اینجا ایران بود و می توانستیم به آن سفر کنیم. منطقه‌ای بین استان سمنان و مازندران با طبیعتی زیبا و خیره کننده. دیواره ای از کوه که مسیر حرکت ابرها را سد می کند، این دیواره اوپرت نام دارد. منطقه‌ایی ییلاقی برای مردم محلی که دام‌های خود را به چرا می برند. خانه‌های روستایی دشت‌های زیبا، کوه‌های زیبا پوشیده شده از چمن، چشمه‌های جوشان با آب گوارا که در این منطقه به چشم می‌خورد، همه از زیبایی‌های اوپرت است.

به دلیل ارتفاع زیاد و ابرهای باران‌زا، بیشتر در شمال دامنه متوقف می‌شود و سمت شمالی دیواره همیشه پوشیده شده از گیاهان تازه ولی سمت جنوبی به دلیل بارش کمتر بیشتر به سمت زردی می‌رود. اوپرت ایران، یک مقصد محبوب برای کوه‌نوردان و علاقه‌مندان به کمپ در طبیعت است و در فصل‌‌های بهار و تابستان، بهترین زمان سر زدن به اوپرت و تماشای مرز تلاقی کوهستان و جنگل است.