بمبئی، شهر ترافیک‌های بی‌پایان

4.3
از 6 رای

اگر از ترافیک شهر خود خسته شده و مدام در حال گلایه هستید، لطفا دست نگه ‌دارید، همیشه جای شکرش باقی است! بمبئی، پرجمعیت‌ترین شهر هند با جمعیتی در حدود 20 میلیون نفر، در لیست شلوغ‌ترین شهر‌های جهان قرار دارد. آوازه ترافیک‌های سرسام‌آور و کلافه‌کننده بمبئی در همه جهان پیچیده و هر مسافری که با تور بمبئی به این شهر سر می‌زند، با معنای تازه‌ای از ترافیک مواجه می‌شود. در این ویدئو، تصاویری از ازدحام و شلوغی، ریتم تند زندگی شهری و هیاهوی وسایل نقلیه در بمبئی را می‌بینیم.

بمبئی، صدای بوق تا بی‌نهایت!

بمبئی، پایتخت ایالت مهاراشترا است و بعد از دهلی دومین شهر پر‌جمعیت هند است. این شهر قطب مراکز بانک‌داری، مبادلات مالی، تجارت و امور اقتصادی است و به همین دلیل شهروندان زیادی به امید فرصت‌های شغلی بهتر، از ایالت‌های دیگر هندوستان راهی بمبئی می‌شوند و همین موجب شلوغی و ازدحام این شهر شده است و شدید‌ترین جلوه‌های اختلاف طبقاتی در این شهر به چشم می‌خورد.

از دیگر عجایب بمبئی ریکشا‌ها هستند، که خود به تنهایی یکی از عوامل ترافیک این شهر محسوب می‌شوند و تقریبا به هیچ قانونی پایبند نیستند! ریکشا‌ها در واقع موتور سیکلت‌های سه چرخی هستند که در نقاطی از جهان که آب و هوای گرمسیری دارند، مثل تایلند، فیلیپین و بنگلادش استفاده می‌شوند و کرایه‌های آن‌ها نسبت به سایر وسایل نقلیه ارزان‌تر است. اهالی بمبئی رکورد دیگری را هم در کارنامه خود دارند، بوق زدن! بوق زدن آن هم از نوع بوق‌های ممتد و گوش‌‌خراش، امری کاملا بدیهی و معمول است و حتی جریمه هم، حریف این تمایل عجیب نشده است.

هند اما با تمام این‌ها، تجربه سفر کم‌نظیر است که به تمام ترفیک‌های جهان می‌ارزد. اگر برای رفتن به این سفر ذره‌ای تردید دارید، کافی است سری به راهنمای سفر به هند بزنید تا ببینید که این ترافیک و صدای بوق کاملا قابل اغماض است. اگر با تور هند، راهی سفر به کشور هفتاد و دو ملت شدید، بعد از بازدید از دهلی، پایتخت هند می‌توانید با قطار راهی بمبئی، شهر بوق و ترافیک بی‌پایان شوید.