سوسن سرخاب در خوزستان، ییلاق بهشتی استان

4.8
از 12 رای

در این ویدئو به سراغ سوسن سرخاب در خوزستان رفتیم و تصاویری از این بهشت کوچک و سبز را می‌بینیم. در تابستان‌های جانکاه و شرجی استان خوزستان که دمای هوا حتی به بالای 50 درجه می‌رسد و اصطلاح خرما پزان دقیقا به وقوع می‌پیوندد، در فاصله نسبتا کوتاهی مناطق ییلاقی هست که خنکی و سبزی بهار را دارد. منطقه سوسن سرخاب، در شمال خوزستان در شهرستان اندیکا واقع شده است. اندیکا، جاذبه‌‎های طبیعی متنوعی دارد و منطقه سوسن سرخاب یکی از زیباترین‌های آن است. در این ویدئو با ما همراه باشید.

منطقه سوسن سرخاب، بهشت سبز شمال خوزستان

تصور غالب از استان خوزستان، گرمسیری بودن آب وهواست و اکثرا فصل زمستان را برای سفر به این استان پیشنهاد می‌کنند؛ اما این استان در کنار تنوع جاذبه‌های تاریخی چند هزار ساله خود مثل قلعه شوش، تنوع اقلیمی و آب و هوایی بسیاری دارد. منطقه سوسن سرخاب، در حصاری از کوه‌های سر به فلک کشیده قرار گرفته که بعضی از این کوه‌ها در تابستان هم حتی پوشیده از برف هستند. آب شدن این برف‌ها و جاری شدن چشمه‌ها و شکل گیری آبشار‌ها و رود‌‌ها، باعث سبزی و خنکای بی‌بدیل اینجا شده و منطقه سوسن سرخاب، به بهشت گمشده خوزستان معروف شده است. آب رودخانه‌های اینجا به حدی سرد است که حتی در نیمه مرداد هم نمی‌توان تنی به آب زد.

منطقه سوسن سرخاب، پوشیده از درختان چنار است و در کنار چنار‌ها، وجود باغ‌های انگور، انجیر و گردو و سایه درختان انبوه و مناظر ییلاقی و خنکی هوا از سوسن سرخاب یک بهشت کوچک سبز ساخته است. به زیبایی‌ها، مناظر طبیعی و آب و هوای مطبوع منطقه سوسن سرخاب، باید جاهای دیدنی شیمبار و پل تاریخی نگین را هم اضافه کرد. خلاصه که آنچه خوبان دارند، سوسن سرخاب همه یکجا دارد.