جا‌های دیدنی صوفیا، پایتخت کهن بلغارستان

4.4
از 10 رای

فهرست جاهای دیدنی صوفیا بسیار طول و دراز است. شهر صوفیا، پایتخت بلغارستان و یکی از قدیمی‌ترین پایتخت‌های اروپا است. بلغارستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی و تنها کشوری است که در طول این مدت نامش تغییر نکرده است. کشور بلغارستان سومین کشور اروپایی پس از یونان و ایتالیا، از لحاظ تعداد آثار باستانی بوده و بلغاری‌ها اولین مردمانی بودند که از الفبای سیریلیک در قرن نهم استفاده کردند. جا‌های دیدنی بلغارستان، بسیار متنوع است، اما دیدنی‌های صوفیا، گل سر سبد هستند. در این ویدئو از فراز آسمان به یکی از کهن‌ترین پایتخت‌های اروپا یعنی، صوفیا و دیدنی‌های بی‌پایانش نگاه می‌کنیم.

جاذبه‌های صوفیا، شهر زیبایی‌های بی‌پایان

تنوع جاهای دیدنی صوفیا، بسیار زیاد است. این شهر برای هر سلیقه‌ و هر مسافری، چیزی درخور توجه دارد. اگر از آن دسته مسافرانی هستید که طبیعت‌گردی در کشور و شهر مقصد برای شما جذاب است، از جاذبه‌های صوفیا برای شما، کوه ویتوشا و چشمه‌های معدنی صوفیا را می‌توان نام برد و اگر قدم زدن در اماکن تاریخی و بازدید از معماری‌های شگفت‌انگیز و باستانی انگیزه اصلی شما برای هر سفری است، انواع و اقسام کلیسا‌های باستانی مثل، کلیسای بویانا، کلیسای سنت جورج و کلیسای الکساندر تا مساجد قدیمی و زیبا مثل، مسجد بانیا باشی، قطعا و یقینا شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

مضاف بر این‌‌ها، شهر صوفیا مقصد بسیار محبوبی برای هنرمندان و هنر دوستان هم هست. مثلا موزه هنر سوسیالیست که به نمایش آثار هنرمندان، نقاشان و مجسمه‌سازان بلغاری در دوره سوسیالیستی تاریخ این کشور پرداخته است. به این لیست جاذبه‌های صوفیا، تنوع و غنای فرهنگی را هم اضافه کنید. واقعا بی‌دلیل نیست که صنعت گرشگردی در بلغارستان هر روز بیشتر و بیشتر رونق می‌گیرد و تور بلغارستان یکی از محبوب‌ترین تورها است.