نگاهی به نورسلطان (آستانه) پایتخت قزاقستان

5
از 6 رای

آستانه، پایتخت قزاقستان است که از سال 1997 به جای آلماتی انتخاب شد. به جرات می‌توان گفت، تا آن زمان آستانه اصلا شهر به حساب نمی‌آمد و یک زمین خالی بود. اما امروزه آسمان خراش‌ها سراسر شهر را پر کرده‌اند و آستانه یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. در این ویدئو سری به نور سلطان قزاقستان، پایتخت قزاقستان زده‌ایم، با ما هماره باشید.

نور سلطان، پایتخت قزاقستان

شهر نور سلطان با نام دیگر آستانه، یکی از مدرن‌ترین شهرها و پایتخت قزاقستان است. اگر از مسافران تور قزاقستان باشید و به زودی قصد سفر به این کشور را داشته باشید، با این شهر مدرن روبه‌رو می‌شوید که معماری جذابی دارد. سالن کنسرت مرکزی ‏Central Concert Hall‏ این ‏شهر یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین سالن‌ها در جهان است که 3500 تماشاچی را در خود جای می‌دهد. ‏

آب و هوای پایتخت قزاقستان کمی گیج کننده است. در فصل زمستان دمای این شهر به -40 درجه سلسیوس می‌رسد که همین باعث می‌‏شود آستانه، دومین پایتخت سرد جهان باشد اما در تابستان دما تا 30 درجه سلسیوس افزایش می‌یابد. ‏اما این‌ها تنها معرفی کوتاه و اجمالی از این شهر و کشور زیبا است و اگر کنجکاو شدید از این کشور بیشتر بدانید به مطلب برترین جاذبه های گردشگری قزاقستان رجوع کنید.