وقتی جاذبه زمین از کار بیفتد!

4.3
از 15 رای

جذب گردشگر که همیشه با بنا‌‌های تاریخی و طبیعت و ساحل اتفاق نمی‌افتد، گاهی نبود نیروی جاذبه زمین، می‌تواند برای کشوری جاذبه گردشگری محسوب شود! مثلا مسافرینی که با تور هند، به این کشور سفر می‌کنند و با استفاده از، راهنمای سفر به هند از جاذبه‌های دیدنی این کشور رنگارنگ دیدن می‌کنند، می‌توانند سری به منطقه لاداخ بزنند تا از تپه‌ مغناطیسی که ماشین خاموش را به سمت بالای تپه می‌کشد دیدن کنند! باور نمی‌کنید؟ در این ویدئو سراغ نقاطی از جهان رفتیم که در آن‌ها، نیروی جاذبه زمین از کار می‌افتد و همین نبود جاذبه، رویداد‌های جالب و شگفتی‌ساز خلق می‌کند.

جهان، در نبود نیروی جاذبه

وقتی نیوتون نیروی جاذبه زمین را کشف کرد، از وجود نقاطی در زمین که، جاذبه در آن‌ها از کار می‌افتد یا آب سر بالا می‌رود بی‌خبر بود! نیروی جاذبه، همان نیرویی است که باعث افتادن یک سیب از درخت، روی سر اسحاق نیوتون شد و بعد از آن علم فیزیک، به کلی دگرگون شد. اما جهان همیشه چیزی برای شگفت‌‎زده کردن بشر دارد!

مسافرین تور ترکیه و تور ارمنستان، می‌توانند به کوهستانی در مرز بین این دو کشور سر بزنند تا با چشم خود سربالا رفتن آب را تماشا کنند. در آمریکا، کانادا، انگلستان و میانمار هم مثال‌های نقضی برای قانون نیوتون وجود دارد وباید فکر کرد اگر نیوتون، به جای دراز کشیدن زیر درخت سیب، مثلا در کنار تخته سنگ طلایی میانمار بود، چه اتفاقی می‌افتاد و سرنوشت علم فیزیک امروز چه بود؟