معابد جالب و متنوع هندو

4.8
از 4 رای

معابد هندو، یکی از هزاران شگفتی و جذابیت تور هندوستان برای مسافران است. تنوع کیش و مذهب در هند باعث شده که این کشور مجموعه‌ای جذاب از ادیان و مذاهب باشد و هر کدام از این مذاهب هم، مناسک و اماکن مذهبی خاص خود را دارند؛ همین تنوع به یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های هند تبدیل شده است. در این ویدئو به سراغ یکی از معابد در هند رفتیم.

معابد در هند، کشور هفتاد و دو ملت

یکی از عناوینی که هند به آن معروف است، کشور هفتاد و دو ملت است. هند در کنار جشن‌های جالب و دیدنی مثل جشن دیوالی هند و یا جشن رنگ هولی، که هر یک به تنهایی به یک جاذبه برای جذب توریست از سراسر جهان تبدیل شده است؛ تنوع زیادی در آیین‌ها و اماکن مذهبی دارد. معابد هندو در هند، یکی از این اماکن مذهبی هستند که بازدید از آنها برای هر مسافری می‌تواند یک تجربه جذاب و به یاد ماندنی باشد. در این ویدئو به سراغ معبد گانشا رفتیم. 

معبد گانشا یکی از معروفترین معابد هند است. گانشا، یکی از خدایان مهم در دین هندو و نیایشگر خوشبختی و برکت است. در این معبد هندو، علاوه بر اجرای مراسم مذهبی، طبخ و سرو غذا هم صورت می‌گیرد. سرو غذا در معابد گانشا می‌تواند شامل انواع غذاهای نباتی و سالادها باشد. از آنجایی که گانشا یکی از خدایان مهم هندو است و طرفداران زیادی در هند و سراسر جهان دارد، بسیاری از مردم هندو نیز به عنوان یک بخش مهم از عبادت و پیروی از دین خود، غذاهای نباتی مصرف می‌کنند. سرو غذا در معابد هندو ممکن است به صورت رایگان و توسط داوطلبان و سرپرستان معبد فراهم شود. در برخی موارد، طرفداران گانشا نیز ممکن است به صورت خودجوش برخی از غذاها و نذورات خود را به معبد بیاورند و آنها را در آیین‌ها و مراسمی که در معبد برگزار می‌شود، تقدیم کنند.