پارک ملی تارانجیر در تانزانیا!

5
از 1 رای

پیش از هر چیزی از تعداد گونه‌های جانوری این پارک صحبت می‌کنیم. این که چرا نمی‌توان یک عدد مشخص را به گونه‌های جانوری تانزانیا نسبت داد به این دلیل است که در فصل‌های مختلف تعداد گونه‌های جانوری این منطه کاملا تغییر می‌کند. به این صورت که در فصول بارانی تعداد زیادی از جانوران از تارانجیر کوچ می‌کنند و در فصل‌های خشک به این پارک بازمی‌گردند.

بنابراین از ماه های ژوئن تا اکتبر حدود 250.000 جانور از مناطق اطراف به این پارک بازمی‌گردند، به دلیل استقرار حیوانات در نزدیکی رودخانه، تماشای آن‌ها در این ماه‌ها آسان است، تعداد پشه‌ها کمتر است و شانس ابتلا به مالاریا نیز کمتر خواهد بود. هرچند در این ماه‌ها هوا می‌تواند بسیار سرد باشد.

در ماه‌های نوامبر تا می، شرایط کمی متفاوت‌تر است. زیرا طبیعت تارانجیر در سرسبز ترین حالت ممکن خود قرار دارد، تعداد بازدیدکنندگان نسبت به ژوئن تا اکتبر کمتر می‌شود و البته که کوچ پرندگان که در این ماه‌ها انجام می‌شود می‌تواند منظره‌ای کم نظیر را برای شما رقم بزند.

مار پایتون، فیل، گورخر، شیر، گوزن یال‌دار، بوفالو، زرافه و اسب آبی از جمله حیواناتی هستند که در این پارک یافت می‌شوند. اما به غیر از گونه‌ حیوانی منحصر به فرد، در پارک ملی تارانجیر فرصت دیدن درخت بائوباب وجود دارد.

با ما همراه باشید تا در این ویدئو سری به این منطقه شگفت انگیز بزنیم! برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید مطلب محبوب ترین مقاصد سافاری جهان از نظر کاربران را نیز مطالعه کنید.

اطلاعات کاربردی پارک ملی تارانجیر :

  • موقعیت: تانزانیا
  • وسعت: 2850 کیلومتر مربع
  • سال تاسیس: 1970
  • گونه‌های جانوری: متغییر با توجه به فصل و آب و هوا
  • بهترین زمان بازدید: ژوئن تا اکتبر

منبع: Youtube