6 نکته ضروری و کاربردی هنگام اجاره ویلا و سوئیت های شخصی

5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بدون رعایت این 6 نکته، ویلا اجاره نکنید!
06 شهریور 1400 13:36
2

سفر و گردشگری انواع مختلفی دارد که هر شخص با توجه به انتظارات خود، شرایط فعلی، بودجه در نظر گرفته شده و ده‌ها فاکتور دیگر گزینه مناسبش را انتخاب می‌کند. اقامتگاه مناسب در سفر یکی از شرط‌های موثر در هزینه‌ها و کیفیت سفر ماست. در دهه‌ اخیر تقاضای اجاره ویلا و سوئیت برای بازه‌‌های زمانی کوتاه بین 3 تا 14 روز بسیار بالا رفته و گردشگران زیادی برای سفرهای خود، به ویژه در شهرهای توریستی شمال کشور به اجاره ویلا تمایل پیدا کرده‌اند، امّا فکر می‌کنید هنگام اجاره ویلا و سوئیت شخصی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در مطلب پیش رو به برخی از نکات مهم اجاره ویلا و سوئیت و علت اهمیت این نکات اشاره می‌کنیم. همراه لست سکند باشید.

البته فراموش نکنیم که در حال حاضر و در شرایط کرونایی، مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم، سفر نرفتن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است امّا پس از بهبود شرایط اگر تصمیم گرفتیم در ویلا یا سوئیت شخصی اقامت کنیم، رعایت مواردی که در این مطلب از آنها می‌گوییم، ضروری است.

12.jpg

نکاتی مهم درباره اجاره ویلا یا سوئیت

به طور عمومی اجاره ویلا یا سوئیت مناسب کسانی هست که تصمیم دارند به صورت دوستانه یا خانوادگی مدتی را در سفر باشند و حریم شخصی بیشتری نسبت به هتل در اختیار داشته باشند. اما فاکتورهای متعدد دیگری در این مسئله وجود دارد که اگر قصد اجاره ویلا یا سوئیت را دارید حتما باید از آن آگاه‌ باشید.

اجاره ویلا شمال

عکس از وبسایت انتخاب | عکس ویلای شخصی در شمال

1. زمان مسافرت

فراموش نکنید که بسیاری از شهروندان، مثل شما در تعطیلی‌ها و فواصل مناسب به دنبال سفر و ماجراجویی هستند، بنابراین در پیک‌های مسافرتی مانند تعطیلات نوروزی به دلیل افزایش تقاضای اجاره ویلا، قیمت‌ها نیز در مقاصد گردشگری پرتقاضا افزایش پیدا می‌کند.

2. امنیت ویلا

با افزایش محبوبیت اجاره ویلا در میان مردم، ساخت و ساز آن نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته است. بنابراین پیش از اقامت در ویلا یا سوئیت مدنظرتان، تا جای ممکن از امنیت، دسترسی کامل به آب گرم، برق و ... اطمینان کسب کنید.

3. تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام اجاره ویلا باید به خاطر داشته باشید، همراه داشتن لوازم مورد نیاز سفر و اقامت است. ضمن اینکه این مورد با توجه به موقعیت و نوع ویلایی که برای اجاره مد نظر دارید متفاوت است.

4. از املاکی‌های مطمئن اقدام کنید

اگر معرف یا آشنایی برای اجرای ویلا سراغ ندارید خیلی مهم نیست، اما مهم است که از طریق املاکی‌هایی به دنبال ویلا بگردید که قابل اعتماد باشند. در حال حاضر به غیر از مغازه‌های املاکی محلی، وب‌سایت‌های متعددی هم در این راستا فعال هستند، امّا پیش از استفاده از وبسایت‌ها حتما از اعتبارشان مطمئن شوید.

5. امکانات ویلا یا سوئیت

به دلیل تنوع بالای سوئیت و ویلاهایی که در مناطق گردشگری پرطرفدار ساخته می‌شوند، گردشگران انتخاب‌های فراوانی دارند. از ویلاهای لوکس چند طبقه گرفته تا سوئیت‌هایی که دارای انواع امکانات تفریحی مانند استخر و میز بیلیارد هستند. در این مورد بودجه سفر شما حرف اصلی را می‌زند.

6. بهداشت را در اولویت قرار بدهید

با شیوع کرونا، رعایت مسائل بهداشتی بیش از هر مورد دیگری اهمیت پیدا کرده است. پیشنهاد می‌شود ضمن مطالعه مطلب «5 نکته مهم برای داشتن سفر ایمن‌تر» از مالک خانه یا اشخاص واسطه، درباره تمیزی ویلا به ویژه سرویس‌ بهداشتی، تخت‌ها و آشپزخانه پرس‌وجو کنید و همچنین در صورت امکان تصاویر به روزی از محیط داخلی درخواست کنید.

اجاره سوئیت
عکس از ایسنا | سوئیت شخصی

قوانین اجاره سوئیت و ویلاها یکسان نیست!

تقریبا همه با قوانین هتل‌ها مانند Check in و Check out کردن، هزینه کنسلی، حداکثر ظرفیت مجاز افراد در هر اتاق و ... آشنایی داریم؛ این قوانین در اجاره سوئیت و ویلاهای شخصی هم وجود دارد، اما با کمی تفاوت. همانطور که در هر هتل ممکن است برخی از این قوانین (مانند بازپرداخت هزینه کنسلی) متفاوت باشد، در اجاره ویلا و سوئیت نیز این موارد وجود دارد. با این اختلاف که امکان دارد تمامی قوانین در اجاره نامه‌ها مکتوب نشده باشد، بنابراین مهم است که پیش از اجاره هر نوع اقامتگاه شخصی، یک سری از مسائل را بین صاحب ملک و خودتان شفاف کنید. برای مثال چندی از قوانین و نکات مهم اجاره ویلا که باید از آن آگاه باشید عبارتند از:

  • به طور کامل درباره هزینه کنسلی اجاره ملک، چه از جانب شما و چه از طرف صاحب ملک پرس و جو کنید.
  • پیش از  توافق رسیدن با صاحب ملک در قیمت اجاره ویلا، در صورت کم شدن نفرات از کاهش هزینه یا استرداد مبلغ، سوال کنید.
  • اگر ویلا یا سوئیت شما شامل تجهیزات مختلفی مانند استخر، ماشین لباسشویی، کولر گازی و... می‌شود اطمینان حاصل کنید که این تجهیزات سالم هستند و در صورت عیب و نقص امکان تغییراتی در توافق نامه وجود داشته باشد.
  • ضمن آگاهی از زمان ورود و تخلیه (همانند چک این – چک اوت) درباره نیم‌ شارژهای ورود و خروج نیز به توافق برسید تا در صورت تخلیه دیرتر یا زودتر از زمان موعد، وضعیت مشخصی داشته باشید.
  • در برخی از ویلا و سوئیت‌ها امکان به همراه داشتن حیوان خانگی، استعمال دخانیات، مهمانی گرفتن وجود ندارد. این شرایط را هم در صورت لزوم از صاحب ملک جویا شوید.
قوانین اجاره ویلا
عکس از خبرگزاری فارس | نکات مهم اجاره ویلا

چرا باید هنگام اجاره ویلا یا سوئیت به نکاتی توجه کنیم؟

شرایط اجاره ویلا یا سوئیت شخصی با انواع دیگر اقامتگاه اندکی متفاوت است؛ از این جهت که ارگان و صنف مشخصی برای نظارت روی آنها وجود ندارد و فرد ناظر در واقع خود شما هستید و باید تمام موارد لازم را بررسی کنید؛ بنابراین، اگر در اجاره ویلا یا سوئیت شخصی دقت لازم را به خرج ندهید، ممکن است این مسئله برایتان خسارت ایجاد کند. به عنوان نمونه، بسیار پیش آمده که افراد بعد از پرداخت هزینه و هماهنگی با مالک، وارد ویلا شده‌اند، امّا امکانات لازم را دریافت نکرده‌اند و پس از آن مالک هزینه را برنگردانده است یا اصلا ملکی در کار نبوده است! 

بنابراین، پیش از پرداخت هزینه، حتما به مواردی که در بالاتر عنوان شد توجه کنید که بعدا پشیمان نشوید. بدون شک همه افرادی که یا همراه با دوستان و خانواده یا انفرادی، ویلا و سوئیت شخصی را برای اقامت انتخاب می‌کنند، انتظار دارند اوقات خوشی را در آن بگذرانند و با توجه به هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اند، امکانات دریافت کنند؛ امّا اگر قرار باشد این اجاره ویلا همراه با دعوا با صاحب ملک یا مشکلات دیگر همراه شود، آن سفر به خاطره ناخوشایندی تبدیل می‌شود. در صورتی که با اندکی دقت می‌توان لحظات بی‌نظیری را در ویلاها و سوئیت‌های شخصی تجربه کرد.

 

سخن آخر

امّا حالا به این سوال می‌رسیم از بین اقامت در هتل و اجاره ویلا یا سوئیت شخصی انتخاب شما کدام است؟ آیا به این نکاتی که گفته شد، در اجاره ویلا یا سوئیت شخصی توجه می‌کنید؟ فراموش نکنید که اگر ویلا یا سوئیت شخصی را انتخاب کردید، حتما نکاتی که در این متن به آنها اشاره شد را رعایت کنید و به دیگران هم گوشزد کنید تا لذت بیشتری از سفرتان ببرید.

 

تالیف: لست سکند

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.