بهترین اوت لت های استانبول برای خرید ارزان + ساعت فعالیت

4.9
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ارزان‌ترین اوت‌لت‌های استانبول برای خرید کدام‌اند؟
21 آبان 1402 08:00
1

برای گردشگرانی که عاشق سفر، خرید و پاساژگردی هستند، استانبول یک مقصد ایدئال به شمار می‌رود. شهری که با داشتن برندهای مطرح مختلف و مراکز خرید هیجان‌انگیز، انتظار هر توریستی را برآورده می‌کند. ممکن است با ورود به خیلی از پاساژها و مراکز خرید استانبول و مواجه شدن با قیمت‌های نجومی کالاها، نتوانید راحت خرید کنید. اینجاست که اوت لت‌ های استانبول می‌تواند یک گزینه مناسب و اقتصادی‌ محسوب شود. بسیاری از کسانی که به استانبول سفر می‌کنند، قصد خرید دارند، پس چه‌بهتر که خریدی مقرون‌به‌صرفه را در بهترین اوت لت استانبول تجربه کنند. کافی است کار با استانبول کارت را بلد باشید تا به‌راحتی با مترو و اتوبوس خودتان را به بهترین اوت لت های استانبول برسانید. برای شناخت این اوت لت‌ها در این مطلب با ما همراه باشید.

09.jpg

بهترین اوت لت های استانبول کدام‌اند؟

اپتیموم اوت لت، اوت لت استار سیتی، استانبول پاور اوت لت 212، اوت لت ایرپورت سنتر، آدیداس فکتوری اوت لت، اوت لت کاله، اوت لت ویاپورت، اوت لت سنتر اولیویوم، اوت لت ونیزیا مگا، اوت لت دپوسایت، اوت لت آرمونی پارک سنتر، اوت لت آسیا پارک و استانبول اوت لت پارک، همگی به‌عنوان بهترین اوت لت های استانبول شناخته می‌شوند. این مجموعه‌ها به مخاطبان خود امکان خریدی به‌صرفه را می‌دهند. به همین دلیل در میان مسافران ایرانی بسیار طرف‌دار دارند و ما در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

اوت‌لت چیست؟

اپتیموم اوت لت (Optimum Outlet)

اپتیموم اوت لت در منطقه آتاشهیر در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. این اوت لت استانبول از شناخته‌شده‌ترین مراکز اوت لت در استانبول است که بازدید از آن به‌صورت خانوادگی پیشنهاد می‌شود. در این مرکز خرید 5 طبقه، برندهای بین‌المللی چون US Polo ،H&M، آدیداس و زارا فعالیت می‌کنند و بسیاری از مردم آن را به‌عنوان اوت لت زارا در استانبول می‌شناسند. به‌علاوه اینکه 11 سینما، پیست اسکیت روی یخ و فودکورت نیز در اپتیموم اوت لت استانبول پیدا می‌شود. کافه‌ها و رستوران‌های این اوت لت استانبول شامل برندهای مطرحی مانند آلاتورکا، آربیز، بای دونر، برگر کینگ، کارلز جونیور، چوکانت، قهوه‌مانیا، کورن این کاپ، ادیرنه کرکپینار لوکانتاسی، هاریبو، هاستا، جویس پلنت، مک‌دونالد، کی اف سی و کوفتچی رامیز می‌شود.

اگر با تورهای استانبول که مدت‌زمان بیشتری دارند، سفر کنید، می‌توانید برای بازدید از همه اوت لت‌های استانبول برنامه‌ریزی کنید؛ اما اگر تعداد روزهای اقامتتان کوتاه است و با توری مانند تور استانبول ۴ شب و ۵ روز سفر می‌کنید، بهتر است چند تایی را از لیست بهترین اوت لت های استانبول انتخاب کنید.

  • ساعت کاری اپتیوم اوت لت: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس اپتیموم اوت لت: محله آتا شهیر، خیابان دموکراسی

 موقعیت دقیق اوت لت اپتیموم 

optimum_02.jpg
اوت لت اپتیموم، بهترین اوت لت استانبول

اوت لت استار سیتی (Starcity Outlet)

یکی از محبوب‌ترین و ارزانترین اوت لت های استانبول میان گردشگران خارجی و ساکن ترکیه، اوت لت استار سیتی است. در اوت لت استار سیتی اجناس مختلفی ازجمله لباس، کفش، اکسسوری، عطر و تجهیزات ورزشی فروخته می‌شوند که برخی از آن‌ها برندهای کاملاً شناخته‌شده‌ای هستند. این اوت لت استانبول محصولات برندهای معروف دنیا را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در فصل‌های خلوت به این شهر بروید و مثلاً از تور استانبول آبان استفاده کنید، در حراجی‌ها احتمالاً قیمت‌های مناسب‌تری را پیدا می‌کنید.

در اوت لت استار سیتی صدها برند بزرگ جهانی مانند 5M Migros ،Ebebek ،Bellona ،Tekzen ،Beymen Outlet ،Boyner Outlet ،Network ،Derimod ،Columbia Vepa Outlet ،Adidas Outlet و Tommy Hilfiger حضور دارند. همچنین در اوت لت استار سیتی، کودکان می‌توانند از محوطه بازی اختصاصی استفاده کنند و افراد دیگر هم از سینما، فست‌فود، کافی‌شاپ‌ها و امکانات دیگر بهره ببرند.

  • ساعت کاری اوت لت استار سیتی: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس اوت لت استار سیتی: محله ینی بوسنا، خیابان دگیرمان باغچه

حراجی‌های استانبول چه زمانی است؟

موقعیت اوت لت استار سیتی 

11835_star-city-1.jpg
استار سیتی، از بهترین اوت لت های استانبول

استانبول پاور اوت لت 212 (212 Istanbul Power Outlet)

اگر عاشق تخفیف‌های هیجان‌انگیز هستید، مرکز خرید اولت لت 212 را از دست ندهید. این اوت لت در سال 2009 افتتاح شد و اکنون یکی از ارزانترین اوت لت های استانبول به شمار می‌آید. در این پاساژ، انواع‌واقسام کالاها با مارک‌های متنوع مانند Fashion Republic Watsons ،Nine West ،Cacharel و Polo به فروش می‌رسد و فودکورت مجموعه برای یک استراحت کوتاه در طول خرید، مکان مناسبی است. کافه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای مانند Mado و Brown Planet Coffee نیز در فودکورت این مرکز خرید حضور دارند و بد نیست بدانید که تنها 175 فروشگاه به فروش لباس و اجناس چرمی مشغول‌اند که در طول سال تخفیف‌های گوناگونی را به مشتریانشان ارائه می‌دهند. به‌غیر از فروشگاه‌ها، در اوت لت سنتر 212، سالن بولینگ، سینما 3 بعدی و پیست اسکی وجود دارد.

  • ساعت کاری اوت لت سنتر 212: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس اوت لت سنتر 212: محله محمود بی، تاش اوجاعی

 

موقعیت دقیق اوت لت سنتر 212 

big_617-02.jpg
اوت لت 212، از ارزانترین اوت لت های استانبول

اوت لت ایرپورت سنتر (Airport Outlet Center)

اوت لت ایرپورت سنتر یکی از ارزانترین اوت لت‌های استانبول است که برندهای ترکی در آن دیده می‌شود. اجناس این مرکز خرید که شامل لباس، کفش، لوازم آرایشی، و جواهرات هستند، با قیمت معقولانه‌ای به فروش می‌رسند و برخی از برندها نیز به‌طور دائمی در 12 ماه سال، اجناس خود را با تخفیف می‌فروشند. اوت لت ایرپورت سنتر در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آتاتورک واقع شده است. شاید نتوانیم نام این مرکز خرید را در لیست بهترین مراکز خرید استانبول جای دهیم؛ اما اگر شما از کسانی هستید که نمی‌توانید از خرید در این شهر دل بکنید، این مجموعه جای خوبی است تا چمدانتان را سنگین‌تر از همیشه کنید.

  • ساعت کاری اوت لت ایرپورت سنتر: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس اوت لت ایرپورت سنتر: فرودگاه بین‌المللی آتاتورک

 موقعیت دقیق اوت لت ایرپورت سنتر

2560px-Duty_free_shops_-_Istanbul_Airport.jpg
اوت لت ایرپوت سنتر، از بهترین اوت لت های استانبول

آدیداس فکتوری اوت لت (Adidas Factory Outlet)

آدیداس یکی از معدود برندهای بین‌المللی شناخته‌شده‌ای است که اجناسش را در مراکز خرید اوت لت یا آدیداس فکتوری اوت لت با قیمت مناسب می‌فروشد. اوت لت‌های آدیداس فکتوری از بهترین اوت لت های استانبول محسوب می‌شود که در محله‌های مختلفی از شهر استانبول وجود دارد.

اگر شما در جست‌وجوی اوت لت های استانبول نزدیک تکسیم باشید، باید بدانید که کار سختی در پیش دارید. به همان اندازه که مراکز خرید گران‌قیمت و لوکس در این محدوده به‌وفور پیدا می‌شوند، مراکز خرید اوت لتی در این منطقه تعداد کمی دارند؛ اما در میان پاساژهای اوت لت، آدیداس فکتوری کمترین فاصله را با میدان تکسیم دارد و با کمتر از نیم ساعت رانندگی می‌توانید به آن برسید.

  • ساعت کاری اوت لت آدیداس فکتوری: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس اوت لت آدیداس فکتوری: یشلیجه و یشیل باغلار

مراکز خرید نزدیک تکسیم کدام‌اند؟

 موقعیت دقیق یکی از اوت لت‌های آدیداس در استانبول 

اوت لت آدیداس
اوت لت آدیداس، از اوت لت های استانبول نزدیک تکسیم

اوت لت کاله (Kale Outlet Center)

یکی دیگر از اوت لت‌های معروف استانبول، اوت لت کاله است که از سال 2007 افتتاح شده است. اوت لت کاله به‌عنوان مرکز خرید لوازم ورزشی معروف شده؛ زیرا برندهای معروف در زمینه تجهیزات ورزشی مثل نایک، دفاکتو و آدیداس در آن حضور دارند. در این اوت لت علاوه‌بر فروشگاه‌های خرید، سینما و رستوران هم وجود دارد. این اوت لت در یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های استانبول واقع شده و با خط تراموا هم می‌توانید خود را به آن برسانید.

  • ساعت کاری اوت لت کاله: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس اوت لت کاله: منطقه گون گورن استانبول

موقعیت دقیق اوت لت کاله 

kale outlet mohammad shams2.jpeg
نمای بیرونی اوت لت کاله، عکس از آرشیو لست‌سکند، محمد شمس
kale outlet mohammad shams.jpeg
نمای بیرونی اوت لت کاله، یکی از ارزانترین اوت لت های استانبول

اوت لت ویاپورت استانبول (Viaport Asia Outlet Shopping)

اوت لت ویاپورت را می‌توان بهترین اوت لت استانبول دانست که در آن انواع پوشاک، لوازم‌آرایش و حتی سوغات با قیمت مناسب برای خرید فراهم است. این اوت لت در مسیر فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن قرار دارد. علاوه‌بر فروشگاه‌های متنوع، می‌توان در این مرکز خرید، پارک موضوعی، پیست اسکیت روی یخ، یک حوضچه و چندین رستوران و کافه مشاهده کرد. پس در کنار خرید می‌توانید این مراکز خرید هم به عنوان تفریحات استانبول به حساب آورید.

  • ساعت کاری اوت لت ویاپورت: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس اوت لت ویاپورت: محله ینی شهیر، خیابان دده پاشا

 موقعیت دقیق اوت لت ویاپورت 

viaport outlette.jpg
ویا پورت، از بهترین اوت لت های استانبول

اوت لت سنتر اولیویوم (Olivium Outlet Center)

اگر مناسب بودن قیمت اجناس نسبت به لوکیشن و زیبایی یک مرکز خرید برای شما اولویت بیشتری دارد، می‌توانید نگاهی به اولیویوم، یکی از ارزانترین اوت لت های استانبول بیندازید. اوت لت اولیویوم سنتر یکی از مراکز خرید محبوب میان ایرانیان هم محسوب می‌شود که علتش می‌تواند همین قیمت مناسب و البته تخفیف‌های هفتگی اجناس این پاساژ باشد. به‌غیر از فروشگاه، در این مرکز خرید 6 سالن سینما، سالن تئاتر، سالن بولینگ و فودکورت وجود دارد.

  • ساعت کاری اوت لت اولیویوم: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس اوت لت اولیویوم: محله زیتون بورنو، پروفسور موامر آکسوی

موقعیت دقیق اوت لت اولیویوم 

اوت لت اولیویوم
اولیویوم، از ارزانترین اوت لت های استانبول

اوت لت ونیزیا مگا (Venezia Mega Outlet)

ونیزیا مگا اوت لت که با نام ویاپورت ونیزیا نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین اوت لت‌های کنونی ترکیه است. جایی که برای گردشگران علاوه‌بر خرید با قیمت مناسب، دکوراسیون و فضای جذاب هم برای تماشا دارد. اوت لت ونیزیا مگا همان‌طور که از نامش مشخص است، با الهام گرفتن از شهر ونیز، معماری بسیار متفاوتی دارد. علاوه‌بر آن به‌دلیل اوت لت بودن ونیزیا مگا، شما می‌توانید اجناس را با تخفیف و قیمت مناسب خریداری کنید. در واقع تفاوتی ندارد که شما با چه توری به این شهر سفر کرده باشید، چه با تور استانبول ۵ شب و ۶ روز و چه با تورهای دیگر، این اوت لت به‌اندازه‌ای برای مسافران جذابیت دارد که حتماً سری به آن می‌زنید.

  • ساعت کاری اوت لت ونیزیا مگا: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس اوت لت ونیزیا مگا: محله کارادنیز، خیابان اسکی ادرین

موقعیت دقیق اولت لت ونیزیا مگا

اوت لت ونیزیا مگ.jpg
اوت لت ونیزیا مگا، بهترین اوت لت استانبول

اوت لت دپوسایت (Deposite Outlet Mall)

یکی دیگر از بهترین اوت لت های استانبول مرکز خرید دپوسایت یا دپوزیت است. این اوت لت به تخفیف‌های فصلی مناسب، موقع حراجی‌های استانبول و فروشگاه‌های لوازم ورزشی‌اش مشهور است. در اوت لت دپوسایت، مانند سایر موارد مطرح‌شده در این مطلب، گردشگران با برندهای شناخته‌شده مواجه می‌شوند. در مرکز خرید دپوسایت، محوطه باز جذابی ایجاد شده است که بوفه و مغازه‌های اغذیه‌فروشی مانند استارباکس دیده می‌شود و در کنار مراکز تجاری، دفترهای اداری هم در سایر طبقات وجود دارد.

  • ساعت کاری اوت لت دپوسایت: 10 صبح تا 10 شب
  • آدرس اوت لت دپوسایت: منطقه باشاک شهیر، محدوده صنعتی Ikitelli OSB

موقعیت دقیق اولت لت دپوسایت 

اوت لت دپوسایت.jpg
اوت لت دپوسایت، بهترین اوت لت استانبول

اوت لت آرمونی پارک سنتر (ArmoniPark Outlet Center)

اگر مد و فشن برایتان مهم است و دوست دارید اجناس دل‌خواهتان را با قیمت‌های ارزان‌تر بخرید، در سفرتان به استانبول، سری به اوت لت آرمونی پارک سنتر بزنید. مرکز خرید بزرگی که به‌عنوان یکی از بهترین اوت لت های استانبول شناخته می‌شود و حدود 100 فروشگاه در آن وجود دارد. علاوه‌بر فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده در این اوت لت، تئاتر، چندین سالن سینما، شهربازی و فودکورت هم قرار داده شده است.

  • ساعت کاری آرمونی پارک اوت لت سنتر: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس آرمونی پارک اوت لت سنتر: کوچوک چشمه جه، خیابان هالکالی

موقعیت دقیق اوت لت آرمونی پارک سنتر 

آرمونی پارک اوت لت.jpg
اوت لت آرمونی پارک سنتر، از بهترین اوت لت های استانبول

اوت لت آسیا پارک (Asya Park Outlet Mall)

اوت لت آسیا پارک در منطقه Dudullu استانبول واقع شده است. این منطقه به‌دلیل صنعتی بودن در سمت آناتولی استانبول مشهور است. اوت لت آسیا پارک، وسعت زیادی دارد و اغلب افراد محلی به آن مراجعه می‌کنند. این اوت لت، انواع برندها را در خود جای داده که کالاهای باکیفیت را با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسانند. وجود کافه‌ها و رستوران‌های ترکی و انواع غذاهای محلی در این مرکز خرید به گردشگران این امکان را می‌دهد که خریدی لذت‌بخش را در یکی از بهترین اوت لت های استانبول تجربه کنند.

  • ساعت کاری اوت لت آسیا پارک: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس اوت لت آسیا پارک: عمرانیه، منطقه دودولو، خیابان آلمدا

موقعیت دقیق اوت لت آسیا پارک

lastsecond.ir- istanbul outlets.jpg
اوت لت آسیا پارک، یکی از ارزانترین اوت لت های استانبول

استانبول اوت لت پارک (İstanbul Outlet Park)

استانبول اوت لت پارک، یک مرکز خرید کامل با فروشگاه‌های متنوع است که امکان خریدی مقرون‌به‌صرفه را در اختیار علاقه‌مندان به پاساژگردی می‌گذارد. این مرکز خرید از مرکز شهر استانبول فاصله زیادی دارد؛ اما دسترسی به آن از راه‌های مختلف مانند اتوبوس و مترو به‌راحتی امکان‌پذیر است. استانبول اوت لت پارک یکی از بهترین اوت لت های استانبول محسوب می‌شود که در منطقه بویوک چکمجه قرار دارد. این مرکز خرید، شامل مغازه‌های فروش کالاهای اوت لت با قیمت مناسب و فودکورت با کافه‌ها و رستوران‌های متعدد است.

  • ساعت کاری استانبول اوت لت پارک: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس استانبول اوت لت پارک: استانبول، بویوک چکمجه، خیابان جمهوریت

موقعیت دقیق استانبول اوت لت پارک

lastsecond.ir- istanbul outlets 3.jpg
استانبول اوت لت پارک، بهترین اوت لت استانبول

اوت لت اوزدیلک پارک (‏OzdilekPark‏‏‎)

این مرکز خرید به‌صورت رسمی عنوان اوت لت را به دوش نمی‌کشد؛ اما گاهی مغازه‌های آن کالاهای مناسب اوت لت را ارائه می‌دهند و از طرف دیگر در برخی مواقع شما می‌توانید تا 70 درصد از برندهای محبوبتان در هنگام خرید تخفیف بگیرید. اوزدیلک پارک، 170 مغازه و فروشگاه را در خودش جای داده است و امکانات مختلفی را برای مخاطبانش تدارک دیده است؛ از پارک بازی برای بچه‌ها گرفته تا کافه و رستوران. اگر هم قرار باشد از برندهای مختلف این مجموعه نام ببریم، می‌توانیم به برندهای آدیداس، اچ اند ام، دیفکتو، کوتون و منگو اشاره کنیم.

  • ساعت کاری اوزدیلک پارک: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس استانبول اوزدیلک: خیابان بویوکدره

موقعیت دقیق اوزدیلک پارک

ozdilekpark-nilufer-bursa.jpg
نمایی از مرکز خرید اوزدیلک پارک

سایر اوت لت‌های استانبول

تا اینجای مطلب از مراکز خرید نسبتاً بزرگی گفتیم که به خودشان لقب اوت لت داده‌اند؛ اما اوت لت‌های استانبول محدود به این مراکز خرید نمی‌شوند و تعداد زیادی از آن‌ها که شهرت کمی هم ندارند، در واقع مغازه‌های بزرگی در قسمت‌های مختلف شهر هستند که شما می‌توانید در آن‌ها خرید کنید. در ادامه، تعدادی از اوت لت های مشهور استانبول را نام برده‌ایم:

  • پرا اوت لت (pera outlet)

  • یونایتد اوت لت (united outlet)

  • مارکا گاراج استانبول (markagaraj outlet)

  • اوت لت میا (Miya Outlet)

  • مارکاکاده (MarkaCadde Premium)

خرید تور استانبول

خرید، جزو یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌ها در سفر به ترکیه و به‌خصوص استانبول است. البته وقتی که مسافران می‌دانند در مقصد، مخارج زیادی در انتظارشان است، مدیریت هزینه‌های سفر هم بر عهده‌شان خواهد بود. یک تور مناسب می‌تواند سهم بالایی در مدیریت هزینه‌های سفر شما داشته باشد، به همین دلیل هم پیشنهاد ما به شما این است که با رفتن به صفحه تور استانبول لست‌سکند، پکیج‌های گوناگون با قیمت‌های مختلف را ببینید و پکیجی متناسب با بودجه مورد نظرتان پیدا کنید. شما می‌توانید در سفر به استانبول، با استفاده از تورهایی مثل تور اقساطی استانبول به‌جای پرداخت هزینه‌های یکجا برای پرواز و محل اقامت در ابتدای سفر، به سراغ خریدی با بالاترین کیفیت، مقرون‌به‌صرفه و مطمئن در این اوت لت‌ها بروید.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی تعدادی از ارزانترین اوت لت های استانبول پرداختیم که در آن‌ها می‌توانید اجناس خوبی را با قیمت مناسب بخرید. به‌طور کلی در استانبول مراکز خرید متنوعی وجود دارد که بخشی از آن‌ها اجناس گران‌قیمتی دارند و برخی دیگر مانند اوت لت‌های نام برده، مقرون‌به‌صرفه‌اند. همچنین، خرید از بهترین اوت لت استانبول برای کسانی مناسب است که وقت گشت‌وگذار در همه مراکز خرید استانبول را ندارند و مدت‌زمان اقامت کوتاه‌تری دارند. اگر شما هم تجربه خرید از این مراکز خرید را داشته‌اید، می‌توانید نظرتان درباره بهترین اوت لت استانبول و تجربه خرید از آنجا را با ما به اشتراک بگذارید.

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.