حراجی های استانبول؛ اطلاعات و زمان حراج برندها در فصول مختلف

4.8
از 13 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
همه‌چیز درباره حراجی‌های استانبول ترکیه و زمان حراج برندها
14 دی 1402 08:00
6

حراجی های استانبول فرصت یک خرید استثنایی را در اختیار مسافران این شهر قرار می‌دهد. به همین دلیل، بسیاری از دوستداران گشت‌و‌گذار در مراکز خرید و بازارها، تمایل دارند بهترین زمان خرید ارزان در استانبول را بدانند تا با استفاده از این حراجی‌ها، از سفرشان بیشتر لذت ببرند و کالاهای باکیفیت را با قیمت مناسب بخرند. اما حراجی های استانبول در چه تاریخ‌هایی برگزار می‌شود و بهترین زمان خرید در استانبول، چه فصلی است؟ در این مطلب از بلاگ لست‌سکند به این پرسش‌ها، پاسخ خواهیم داد.

(01-04-22) (13).jpg

بهترین زمان خرید در استانبول

با توجه به اینکه استانبول یک شهر توریستی مهم در منطقه به شمار می‌آید و در همه روزهای سال، میزبان گردشگرانی از سراسر جهان است، مراکز خرید استانبول در تمام فصول، حراجی‌هایی برگزار می‌کنند. این عمل، برای جذب گردشگر و ایجاد خاطره‌ای خوش از سفر به استانبول انجام می‌شود تا مسافران ضمن بازدید از جاهای دیدنی استانبول، از یک خرید تمام‌عیار هم لذت ببرند. به‌غیر از مواردی خاص و مشخص، نمی‌‌توان گفت که حراج استانبول یا فصل حراج در استانبول، تاریخ دقیقی دارد. هر زمان که به استانبول سفر کنید، در هر گوشه از مراکز خرید و بازارهایش، فروشگاه‌هایی را خواهید یافت که اجناس خود را حراج کرده‌اند.

برخی از فروشگاه‌ها، به‌دلیل عرضه محصولات جدید، تمایل دارند محصولات قدیم خود را بفروشند. به همین دلیل در زمان نامعینی از سال، اجناس خود را با تخفیف‌های خوبی به فروش می‌رسانند. همچنین در مراکز خریدی مانند فروشگاه‌های خیابان استقلال، به‌دلیل رفت‌وآمد همیشگی توریست‌ها، تقریباً در هر زمانی از سال حراج وجود دارد. فقط کافی است کمی در این مراکز بگردید تا اجناس مد نظر خود را با قیمت مناسب بیابید.

istiklal street sale.jpg
خیابان استقلال، محل برخی از حراجی های استانبول

فصل حراج در استانبول چه زمان‌هایی است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، در تمام سال حراجی‌های پراکنده‌ای در مراکز خرید و بازارهای شهر استانبول برگزار می‌شود و هر زمان که به این شهر سفر کنید، می‌توانید با کمی جست‌وجو، اجناسی را با قیمت مناسب پیدا کنید. برخی از برندهای مطرح مانند ال سی وایکیکی، دیفکتو و ماوی جین نیز در پایان هر فصل، تخفیف‌های مناسبی را روی اجناسشان می‌گذارند. خرید کردن از حراجی‌ها، برای عده‌ای از دوستداران پاساژگردی نوعی تفریح هم محسوب می‎‌شود.

تفریحات متنوع استانبول

در زمان حراج‌های سراسری استانبول که در تاریخ‌های خاص اتفاق می‌افتد، خرید‌های بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری انجام می‌شود؛ زیرا امکان مقایسه و بررسی اجناس در فروشگاه‌های مختلف و از میان برندهای متنوع وجود دارد که قدرت تصمیم‌گیری را افزایش می‌دهد. در ادامه، تعدادی از حراجی های استانبول را که در تاریخی خاص در اغلب فروشگاه‌های این شهر برگزار می‌شوند، معرفی می‌کنیم تا اگر قصد دارید در زمان حراج به استانبول سفر کنید، از زمان دقیقشان باخبر شوید.

sale in istanbul 3.jpg
حراجی های استانبول در مراکز خرید

حراجی های استانبول در فصل بهار

حراجی های استانبول در فصل بهار به‌ویژه در فروردین، بسیار محدود است و در برخی از فروشگاه‌ها برگزار می‌شود؛ زیرا در این ماه، برندهای مطرح و فروشگاه‌های ترک، به‌تازگی اجناس جدید خود را در معرض فروش گذاشته‌اند. در این فصل، حراج فقط در مراکزی اتفاق می‌افتد که قصد دارند کالاهای قدیمی خود را بفروشند تا جا برای فروش اجناس جدید باز شود. البته در اوایل فروردین و در ادامه حراج زمستانی، روی اجناسی که از نظر سایز و رنگ ناقص‌اند هم تخفیف‌های خوبی زده می‌شود. درمجموع، اگر در فروردین و با تور استانبول نوروز به این شهر سفر می‌کنید، شانس کمتری برای یافتن کالاهای مد نظرتان با قیمت‌های مناسب خواهید داشت.

حراج‌های بهاری معمولاً در خرداد یا ماه ژوئن با پایان فصل برگزار می‌شود و رفته‌رفته با نزدیک شدن به پایان این ماه، کالاها ناقص می‌شوند و شانس خرید خوب کاهش می‌یابد؛ بنابراین بااینکه بسیاری از گردشگران در این فصل به استانبول سفر می‌کنند، زمان مشخصی برای حراج وجود ندارد؛ مگر آنکه یک فستیوال خرید هماهنگ در این فصل اتفاق بیفتد تا همه فروشگاه‌‌ها مجبور به حراج کالاهایشان شوند.

big sale in istanbul.jpg
حراج در استانبول

حراجی های استانبول در فصل تابستان

حراج تابستانی استانبول، زمانی شروع می شود که دمای هوا رو به افزایش است. این فروش‌های فوق‌العاده، در بازه زمانی ابتدای ژوئن یعنی 11 خرداد تا هفته اول ژوئیه یعنی 15 تیر آغاز می‌شود که رفته‌رفته افزایش می‌یابند. پیشنهاد ما این است که خریدتان را در تیرماه انجام دهید؛ زیرا اگر در هفته اول ژوئیه برای خرید بروید، بهترین خرید تابستانی را در استانبول خواهید داشت و با تخفیف‌ها و اجناس بهتری مواجه خواهید شد.

تا اواسط اوت، یعنی 25 مرداد، حراج تابستانه استانبول به اوج می‌رسد و کم‌کم هرچه از زمان آغاز حراجی‌ها می‌گذرد، کالاهای مناسب از نظر سایز و رنگ ناقص می‌شوند و خریداران شانس کمتری برای یافتن کالای مورد نظرشان خواهند داشت. بنابراین می‌توان گفت، بهترین زمان خرید ارزان در استانبول، فصل تابستان است. 

big sale in istanbul 2.jpg
حراج در فروشگاه‌های استانبول

حراجی‌ های استانبول در فصل پاییز

در فصل پاییز، حراج اجناس به‌ندرت رخ می‌دهد؛ مگر کمپین جدیدی از حراج پاییز استانبول، برنامه‌ریزی و به فروشگاه‌ها اعلام شود. تخفیف‌های جمعه افسانه‌ای (Legendary Friday) و جمعه شگفت‌انگیز (Wonder Friday) از زیباترین شگفتانه‌های پاییز استانبول هستند. این کمپین‌ها، معمولاً در آخرین جمعه آبان برگزار می‌شوند. پس اگر قصد سفر به استانبول در پاییز را دارید، انتظار نداشته باشید حراجی‌های هماهنگ و زیادی را در مراکز خرید ببینید. حراج پاییز استانبول، تنها به فروش فوق‌العاده چند مغازه و فروشگاه محدود می‌شود. گفتنی است که اگر به‌دنبال تور ارزان استانبول هستید، تورهای پاییز و زمستان به‌دلیل سرد شدن دمای هوای استانبول، این ویژگی را دارند.

Istanbul.Cevahir.sale.jpg
حراج در مراکز خرید استانبول

حراجی های استانبول در فصل زمستان

حراج زمستانی استانبول همراه با هیجان سال جدید آغاز می‌شود. زرق‌وبرق ویترین‌ها همراه با ازدحام جمعیتی که در جست‌وجوی سوغات ترکیه و هدیه سال نو هستند، رنگ‌وبوی تازه‌ای به زمستان استانبول می‌دهد. به همین دلیل، حراج زمستانی استانبول، بهترین زمان خرید ارزان در استانبول محسوب می‌شود. اگر قصد دارید به استقبال تعطیلات سال نو در استانبول بروید، با جشنی بزرگ روبه‌رو خواهید شد. فروش زمستانی از اواسط دسامبر، یعنی اواخر آذر یا از اوایل ژانویه، یعنی اواسط دی شروع می‌شود. معمولاً تخفیف‌ کالاها از حدود 30 درصد آغاز می‌شود و تا حدود 50 درصد افزایش می‌یابد. اگر با تور استانبول دی سفر کنید، از این حراجی‌ها بهره‌مند خواهید شد.

برخی از برندها فقط در همین بازه، تخفیف حراج زمستانی خود را ادامه می‌دهند؛ اما برخی دیگر از برندها، موج دوم تخفیف خود را نیز روی کالاهایشان اعمال می‌کنند که اغلب 45 یا 50 درصد کاهش قیمت را در پی خواهد داشت. البته تعداد محدودی از فروشندگان، برای خلاص شدن از کالاهای زمستانی که فصلشان در حال اتمام است، تا آخر ماه آوریل، یعنی اواسط اردیبهشت، از 30 تا 70 درصد تخفیف در نظر می‌گیرند. بهترین زمان برای خرید در زمستان، اوایل حراج زمستانی استانبول است؛ زیرا با گذشت زمان طلایی خرید، برخی از سایزها مانند مدیوم و لارج که تقاضای زیادی دارند و سریع‌تر از بقیه به فروش می‌رسند، نایاب می‌شوند. 

winter sale in istanbul.jpeg
حراج زمستانی استانبول

حراجی های استانبول در روزهای خاص

علاوه‌بر فصل حراج در استانبول، در برخی از مناسبت‌ها و روزهای مهم در فرهنگ مردم استانبول نیز می‌توان، شاهد فروش فوق‌العاده بسیاری از فروشگاه‌های استانبول بود. این حراجی های استانبول، تنها فروش‌های فوق‌العاده در این شهر هستند که تاریخ مشخصی دارند و زمان آغاز و پایان آن‌ها معین است. در روزهای خاصی مانند ولنتاین (14 فوریه)، روز مادر (دومین یکشنبه ماه می) و روز پدر (سومین یکشنبه ماه ژوئن) تخفیف‌های درخور توجهی در فروشگاه‌های شهر استانبول برای مشتریان در نظر گرفته شده است. همچنین در تعطیلات عید فطر که یکی از مهم‌ترین اعیاد برای مردم مسلمان استانبول است، حراج عید فطر استانبول برگزار می‌شود. حراج سه‌روزه عید قربان استانبول نیز به‌صورت سراسری برگزار می‌شود و کالاهای تخفیف‌خورده مناسبی در این زمان به فروش می‌رسد.

جالب است بدانید که این تخفیف‌ها به‌اندازه‌ای گسترده و جذاب‌اند که گاهی موجب افزایش قیمت تور می‌شوند؛ چون افراد زیادی برای استفاده از حراج‌ها به استانبول سفر می‌کنند. در تعطیلات کریسمس و آغاز سال نوی میلادی، می‌توانید خرید مناسبی در شهر استانبول داشته باشید. فروشگاه‌های ترکیه مانند سایر نقاط جهان، همراه با حال‌وهوایی شاد، اجناس خود را با تخفیف‌های شگفت‌انگیزی می‌فروشند تا مردم بتوانند لباس‌های جدید و هدایای سال نو را بخرند و این ایام را به شادی بگذرانند.

یکی دیگر از حراجی‌هایی که در یک روز و هماهنگ با سایر نقاط جهان در استانبول اتفاق می‌افتد، حراج جمعه سیاه (Black Friday) است. در این روز، کالاهای برندهای مطرح نیز به‌صورت سراسری تا 70 درصد تخفیف می‌خورند و به فروش می‌رسند. البته باید در نظر داشت که در این روز، ازدحام جمعیت به‌ویژه در فروشگاه‌های مطرح بسیار زیاد خواهد بود و اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید کالای مورد نظرتان را در میان انبوه تقاضا، خریداری کنید.

black friday in istanbul.webp
حراج بلک فرایدی در استانبول

حراج همیشگی در فروشگاه‌های اوت‌لت استانبول

همان‌طور که می‌دانید، فروشگاه‌های اوت‌لت، فروشگاه‌هایی هستند که محصولات انواع برندهای مطرح و غیرمطرح را با تخفیف و قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسانند. کالاهای این فروشگاه‌ها، معمولاً به دلایلی مانند نقص، از مد افتادن و تک‌سایز شدن با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود؛ اما ارزان بودن این کالاها به این معنی نیست که اجناس خوبی در اوت‌لت‌های استانبول وجود ندارد. کالاهایی از برندهای مطرح ترکیه مانند مانگو و زارا نیز در این اوت‌لت‌ها به فروش می‌رسد. همچنین در این فروشگاه‌های همواره‌تخفیف استانبول، می‌توانید در تمام سال، کالای مد نظرتان را با تخفیف‌های مناسبی خریداری کنید. 

بهترین اوت‌لت‌های استانبول را بشناسید

out let in istanbul.jpeg
اوت‌لت‌ها، حراجی‌های همیشگی استانبول

فستیوال‌های خرید در استانبول

علاوه‌بر حراجی ‌های استانبول که در ماه‌ها و فصول مختلف سال برگزار می‌شوند، از سال 2011 هر سال فستیوال‌های حراج هماهنگ نیز در ترکیه برنامه‌ریزی می‌شود. این فستیوال‌ها معمولاً با جشن و نمایش‌های گوناگون همراه هستند. تاریخ فستیوال حراج در استانبول از قبل تعیین می‌شود و به اطلاع عموم مردم می‌رسد؛ مثلاً در یک روز خاص، فقط شلوار جین و در روز دیگر، لوازم‌خانه یا لوازم‌آرایشی با تخفیف عرضه می‌شود. این فستیوال‌های خرید، تاکنون 7 بار در استانبول برگزار شده است.

Istanbul-Shopping-Fest (1).jpg
فستیوال خرید در استانبول

بهترین حراجی های استانبول کجاست؟ 

یکی از مواردی که باید قبل از شروع خرید در نظر بگیرید، انتخاب مراکز خرید ارزان در استانبول است. با بررسی بهترین مراکز خرید استانبول و اطلاع از ویژگی‌ آن‌ها، می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای حضور در حراجی های استانبول داشته باشید و وقتتان را در فروشگاه‌های گران‌قیمت هدر ندهید. بهترین حراجی های استانبول، اغلب در مراکز خرید مال آف استانبول، فروم استانبول، اوت‌لت اوپتیمیوم، اوت‌لت اولیویوم، اوت‌لت استار سیتی، بازار بی اوغلو ایش مرکزی، فروشگاه‌های خیابان استقلال، ویاپورت استانبول، پاساژ ترکوز، سینان پاشا بشیکتاش، اوپرا اونور کادیکوی و بازار بزرگ استانبول برگزار می‌شود. همچنین برای خرید عمده در حراجی های استانبول، می‌توانید به دو بازار معروف عمده‌فروشی آکسارای و مرتر مراجعه کنید.

mall of istanbul sale.jpg
مال آف استانبول

مزایای خرید از حراجی های استانبول

فرقی نمی‌کند که شما در کدام‌یک از بهترین هتل‌های استانبول اقامت دارید؛ اگر جویای حراجی‌ها باشید، در هر فصلی از سال می‌توانید به مطلوبتان برسید و با خریدی به‌صرفه، لذت سفرتان را دوچندان کنید. خرید از حراجی های استانبول، علاوه‌بر شادی و لذت روحی، مزایای دیگری هم دارد که باعث می‌شود تجربه خوبی را از گشت‌وگذار در مراکز خرید استانبول به دست آورید. این مزایا عبارت‌اند از:

  • کارمزد پایین‌
  • خرید محصولات باکیفیت با قیمت مناسب
  • کاهش هزینه‌های سفر

به همین دلایل است که بسیاری از افراد سعی می‌کنند در زمان حراجی های استانبول سفر کنند و آنچه را لازم دارند، در این حراجی‌ها تهیه کنند.

big sale in istanbul
حراج در فروشگاه‌های استانبول

نکات مهم در زمان خرید از حراجی های استانبول

اگر برای خرید به استانبول سفر می‌کنید، احتمالاً زمان زیادی را در خیابان‌ها و مراکز خرید بزرگ این شهر خواهید گذراند. هرچند برای برخی، خرید آن‌قدر لذت‌بخش است که متوجه گذر زمان نخواهند شد، اما مواردی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها کیفیت این تجربه را بالا می‌برد و به شما این امکان را می‌دهد که از زمان خود بهترین بهره را ببرید و خرید موفق‌تری داشته باشید. پس قبل از مراجعه به حراجی های استانبول، موارد زیر را به خاطر داشته باشید.

  1. لباس و کفش راحت بپوشید. تعداد مراکز خرید استانبول بسیار زیاد است. همچنین برخی از آن‌ها، فروشگاه‌های زیادی دارند. پس قبل از اینکه خرید خود را آغاز کنید، از راحت بودن کفش و لباس خود مطمئن شوید؛ زیرا یک کفش نامناسب می‌تواند شما را از رفتن به خرید منصرف کند و فرصت خرید در روزهای آینده را نیز از شما بگیرد. بابت تردد در شهر، نگران نباشید؛ زیرا با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی استانبول می‌توانید از جایی به جای دیگر بروید.
  2. بهترین مراکز خریدی را که در آن‌ها حراجی های استانبول برگزار می‌شود، از نظر منطقه دسته‌بندی کنید. مراجعه به مراکز خرید لوکس که در آن‌ها حراج اتفاق نمی‌افتد، فقط وقت شما را برای یک خرید عالی در زمان حراج استانبول هدر می‌دهد.
  3. با توجه به اینکه برای یک خرید خوب، به صرف زمان زیادی نیاز دارید و با توجه به قیمت غذا در ترکیه، می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، همراهتان آب‌معدنی و غذا ببرید. این کار، شما را از مراجعه به رستوران‌ها بی‌نیاز می‌کند و هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد.
  4. شاید شما هم قانون «از اولین مغازه خرید نکنید» را شنیده باشید. مهم نیست اولین جایی که در حراجی های استانبول به آن مراجعه می‌کنید، برای اجناسش چه مقدار تخفیف در نظر گرفته است. برخی از فروشگاه‌ها برای فریب مشتریان، قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند و سپس روی آن قیمت‌ها تخفیف می‌زنند. بهتر است ابتدا همه مغازه‌ها را ببینید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. سپس برای خرید اقدام کنید. البته اگر این کار از حوصله شما خارج است، می‌توانید از این قانون صرف‌نظر کنید و هر کالایی را که قیمتش برایتان مناسب است، بخرید.
  5. بااینکه بسیاری از مغازه‌دارهای ترک، با برخی از کلمات فارسی آشنا هستند، اگر می‌خواهید تخفیف خوبی در حراجی های استانبول بگیرید، از کلمه ترکی «ایندیریم» به معنای «تخفیف» استفاده کنید.
  6. به این نکته توجه داشته باشید که در زمان حراج در یک فروشگاه، امکان گرفتن تخفیف بیشتر وجود ندارد؛ ولی در زمانی که اجناس فروشگاه با قیمت اصلی خود به فروش می‌رسند، می‌توان قیمت‌ها را با هنر چانه‌زنی کاهش داد.
sale in istanbul 5.webp
خرید در استانبول

زمان حراج زارا در استانبول 

برند زارا، یک فروشگاه زنجیره‌ای اسپانیایی است که در صنعت مد و پوشاک فعالیت دارد و شعبه‌های آن در سراسر جهان وجود دارد. شعب زارا در استانبول، معمولاً در مراکز خرید این شهر قرار دارند و قیمت اجناس آن‌ها در مقایسه با شعبه‌های اروپایی، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. زارا به‌عنوان یک فروشگاه لباس و اکسسوری محبوب در جهان، یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرطرف‌دارترین برندهای لباس میان گردشگران شهر استانبول است.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به این فروشگاه هستید، باید بدانید که زمان حراج زارا در استانبول معمولاً مانند باقی فروشگاه‌های بین‌المللی، به‌صورت هم‌زمان و در مناسبت‌های ذکرشده اتفاق می‌افتد. به‌طور کلی این فروشگاه به‌صورت سراسری میان شعب خود نیز تخفیف‌های خوبی را بر اجناسش اعمال می‌کند؛ اما این تخفیف‌ها زمان مشخصی ندارد و معمولاً بر روی اجناسی که تک سایز شده‌اند، فصل آن‌ها گذشته یا مشکل جزئی دارند، گذاشته می‌شود. اگر می‌خواهید خریدی مناسب از فروشگاه‌های این برند داشته باشید، در حراج‌های سراسری به آن‌ مراجعه کنید.

lastsecond.ir-zara.webp
فروشگاه زارا

خرید تور استانبول

همان‌طور که می‌دانید، بهترین راه سفر به استانبول، خرید تور آن است. این روش، برای کسانی مناسب است که قصد دارند بدون دغدغه و به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده به این شهر زیبای ترکیه سفر کنند. اگر قصد مراجعه حضوری به آژانس‌های گردشگری را ندارید، می‌توانید با بررسی صفحه تور استانبول در وبگاه لست‌سکند و با استفاده از فیلترهای گوناگون، تور مورد نظرتان را پیدا کنید. علاوه‌بر این، اگر نمی‌خواهید تمام هزینه‌های تورتان را به‌صورت یکجا بپردازید و ترجیح می‌دهید طی زمان و با چند قسط آن را پرداخت کنید، با انتخاب تور اقساطی استانبول می‌توانید سفری دل‌خواه را تجربه کنید.

سخن آخر

همان‌طور که توضیح دادیم، برای استفاده از حراجی های استانبول نمی‌توان زمان خاصی را در نظر گرفت. در هر فصل از سال، با رفتن به خیابان‌ها و مراکز خرید این شهر، می‌توانید کالاهای تخفیف‌خورده را پیدا کنید؛ اما اگر فقط به قصد خرید به این شهر سفر می‌کنید، این مطلب می‌تواند برای اطلاع از بهترین زمان خرید در استانبول، تا حدودی شما را راهنمایی کند. این حراج‌ها در وبسایت‌های فروش آنلاین ترکیه هم دیده می‌شود و امکان خرید غیرحضوری را برای مشتریان فراهم می‌کند. لازم نیست برای شرکت در حراجی های استانبول، تعداد روزهای زیادی اقامت داشته باشید. شما حتی با تور استانبول 5 شب و 6 روز هم می‌توانید فرصت خوبی برای حضور در انواع حراجی ها پیدا کنید. اگر تجربه خرید از حراجی های استانبول را دارید، می‌توانید آن را در قسمت نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!