بهترین شهربازی و تم پارک های استانبول + قیمت و عکس

4
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
لیست کامل شهربازی ها و پارک های موضوعی استانبول + هزینه و ساعت کاری
25 بهمن 1401 08:00
0

شهربازی های استانبول و تم پارک های این شهر، توسعه بسیاری خوبی طی سال‌های اخیر داشته‌اند و حرف‌هایی برای گفتن دارند. استانبول به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای ترکیه، تفریحات فراوانی را در خود جای داده است. تعدادی از بهترین شهربازی های استانبول و بهترین تم پارک های استانبول، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بین برترین شهربازی‌ها و پارک‌های موضوعی اروپا و جهان قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر با تور استانبول به این شهر سفر می‌کنید، حتماً پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی استانبول، سری هم به این‌گونه تفریحات آن بزنید.

اگر نمی‌خواهید سفر شما صرفاً محدود به بازدید از موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر شود، شهربازی های استانبول بهترین گزینه پیش روی شما هستند. در بهترین تم پارک ها استانبول به‌خوبی کار کرده است و شهربازی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که می‌توانید در هر کدام از این دو شاخه، تفریحات هیجان‌انگیز و جذاب گوناگونی را بیابید. پس با این مطلب از مجله لست سکند همراه شوید تا تفریحات و سرگرمی‌های این شهربازی‌ها و پارک‌های موضوعی را با هم بررسی کنیم و اطلاعات بازدید و هزینه هر یک را جداگانه عنوان کنیم.

تم پارک ویالند (اسفانبول)

ویالند از اولین تم پارک های استانبول است که ترکیبی از فروشگاه‌های مختلف، بازی‌ها و سرگرمی‌های گوناگون است. بیشتر افراد، اینجا را برای مجموع همین کارها می‌شناسند. علاوه بر مردم ترکیه، مردم کشورهای همسایه ترکیه هم که به استانبول می‌آیند، سعی می‌کنند به این مجموعه سری بزنند. مجموعه ویالند استانبول با مساحتی 600 هزار مترمربعی، امکانات بسیاری را برای بازدیدکنندگان و کسانی فراهم کرده است که به‌دنبال تفریح و خرید کردن هستند. در اینجا می‌توانید به بیش از 200 فروشگاه با معماری‌های جذاب بروید و از سوی دیگر از بازی‌ها و تفریحات متنوع پارک موضوعی آن لذت ببرید.

در پارک موضوعی اسفانبول (ویالند) می‌توانید به برج عدالت سری بزنید و از ارتفاع 50 متری و از زاویه دید یک پرنده، آدرنالین خونتان را با حرکت‌های هیجانی دستگاه، افزایش دهید. با رولر کوستری که به‌عنوان چهارمین رولرکوستر هیجان‌انگیز جهان شناخته می‌شود و ظرف مدت سه ثانیه به سرعت 110 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اوج هیجان را لمس کنید. داخل محفظه‌ای شوید که در دستان کینگ کونگ قرار دارد و مدام در حالت حرکت است. بازی‌ها در این پارک بسیار متنوع هستند و تقریباً برای هر سلیقه، یک بازی جذاب وجود دارد. ویالند در سال 2013 فعالیت خودش را شروع کرد و دو بار هم در بین 10 پارک موضوعی برتر اروپا قرار گرفته است.

  • ساعت بازدید تم پارک ویالند: روزهای هفته از 10:00 تا 18:00 و آخر هفته‌ها از 11:00 تا 19:00
  • هزینه لازم برای ورود به ویالند: به‌ازای هر بزرگ‌سال، 349 لیر
  • وب‌سایت ویالند: vialand.com

بهترین تفریحات استانبول

موقعیت دقیق ویالند روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusementpark-vialand.jpg
بخش‌های مختلف ویالند استانبول

شهربازی ویاسی (ViaSea)

ویاسی از شهربازی های استانبول محسوب می‌شود و از جمله مکان‌هایی است که چند سرگرمی را در خود جای داده است. این شهربازی یا به تعبیری این پارک موضوعی استانبول، از سال 2015 فعالیتش را شروع کرده است و بیش از 28 قسمت دارد. ویاسی مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز، جمعی و دوستانه، بازی‌های کامپیوتری و...، را در یک فضا گرد هم آورده است.

از جمله بازی‌های هیجانی آن می‌توانیم به رِدفایِر (Red Fire) اشاره کنیم که از بزرگ‌ترین ترن‌های هوایی اروپا محسوب می‌شود. چرخ گردان با گردشی 360 درجه که هنگام سوار شدن، استانبول را دور سرتان می‌گرداند، ماشین‌های برقی، ماشین‌های کوبنده، سقوط آزاد از ارتفاع 9 متری و بسیاری از انواع بازی‌های دیگر در ویاسی منتظر شما هستند.

در این مجموعه یک آکواریوم هم قرار دارد که در آن بیش از 12 هزار گونه جانوری جای داده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند آن‌ها را از طریق یک تونل بلند زیرآبی مشاهده کنند. بازی‌های کامپیوتری متنوع که هم‌زمان بیش از تقریباٌ 100 نفر می‌توانند با آن‌ها بازی کنند، از دیگر قسمت‌های مجموعه ویاسی هستند. اگر به هیچ‌کدام از سرگرمی‌هایی که تا الان به آن‌ها اشاره کردیم، علاقه‌ای نداشتید، می‌توانید از قسمت بولینگ ویاسی استفاده کنید. جایی که برای شادی کردن، گوش دادن به موسیقی، غذا خوردن و بولینگ بازی کردن مناسب است.

  • ساعت کاری تم پارک ویاسی: از 12:00 تا 23:00
  • هزینه بلیط برای بزرگ‌سالان: 299 لیر
  • هزینه بلیط برای کوکان بین 3 تا 12 سال: 239 لیر
  • وب‌سایت ویاسی: kursanadasituzla.com

موقعیت دقیق ویاسی روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-viasea.jpg
نمایی از ویاسی استانبول

تم پارک موی پارک (Moipark)

تاب‌های غول‌پیکر، شاتل‌های پرسرعت، بازی‌های هیجانی، اولین هتل ترسناک استانبول، همه‌وهمه بخش‌هایی از موی پارک استانبول هستند. موی پارک یکی از بهترین تم پارک های استانبول است و به ادعای این پارک، اینجا بزرگ‌ترین پارک موضوعی سربسته اروپا است. بخش‌های مختلف این شهربازی استانبول به‌خوبی از یکدیگر تفکیک شده‌اند و بزرگ‌سالان و کودکان می‌توانند به‌راحتی تفریح مناسب خودشان را پیدا کنند. یکی دیگر از مزایای این پارک، تفریحاتی است که برای خانواده‌ها در نظر گرفته‌اند.

مساحت موی پارک حدود 12 هزار متر مربع است و در دو طبقه طراحی و ساخته شده است. با ورود به این شهربازی استانبول ترکیه، می‌توانید دنیایی رنگارنگ و پر از بازی را مقابل خود ببینید.

  • ساعت کاری موی پارک: از 12:00 تا 22:00
  • هزینه ورودی موی پارک: هر بازی، هزینه‌ای جدا
  • وب‌سایت موی پارک: moipark.com.tr

موقعیت دقیق موی پارک روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-moipark.jpg
فضای موی پارک استانبول

شهربازی بستانجی (Bostancı)

بستانجی، زمانی یکی از بهترین شهربازی های استانبول بوده است. این بدان معنا نیست که در حال حاضر این شهربازی در استانبول طرفدار خاصی ندارد، بلکه همچنان رونق خودش را حفظ کرده است. برای بسیاری از ترکیه‌ای‌ها، این شهربازی فضایی نوستالژی دارد و آن‌ها با رفتن به اینجا، یاد و خاطره گذشته برایشان زنده می‌شود. شهربازی بستانجی در منطقه کادیکوی از محله‌های معروف استانبول قرار گرفته است.

جالب است بدانید که برای استفاده از وسیله‌های بازی این شهربازی استانبول باید نسبتاً هزینه کمتری را بپردازید. بنابراین اگر سفری اقتصادی را ترتیب داده‌اید و با تور اقساطی استانبول به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید تفریح در بستانجی را هم جزو برنامه‌هایتان بگذارید.

چرخ و فلک، تونل وحشت و گاندولا، از جمله بازی‌های این شهربازی هستند. موقعیت جغرافیایی بستانجی به‌گونه‌ای است که در وسط شهر قرار گرفته و راه دسترسی به آن هم به همین سبب راحت‌تر است.

  • ساعت کاری شهربازی بستانجی: روزهای هفته از 12:00 تا 01:00 و آخر هفته‌ها از 11:30 تا 01:00
  • هزینه ورودی شهربازی بستانجی: 10 لیر برای هر بازی
  • وب‌سایت بستانجی: bostancilunapark.business.com

موقعیت دقیق شهربازی بستاجی روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-bostanci.jpg
نمایی از شهربازی نوستالژی بستانجی

تم پارک مینیاترک (Miniaturk)

یکی دیگر از تم پارک های استانبول، پارک مینیاترک است. در این پارک، بناهای تاریخی و معروف ترکیه را در ابعادی کوچک ساخته‌اند و در معرض نمایش قرار داده‌اند. این بناهای کوچک حدوداً در مقیاس یک به 25 هستند. در واقع اگر می‌خواهید اندازه واقعی هر کدام از آن‌ها را بدانید، باید آن بنای مینیاتوری را 25 برابر بزرگ کنید!

پارک موضوعی مینیاتورک به شکلی طراحی شده است که بتوانید به‌راحتی با خانواده و کودکان خود در آن قدم بزنید و اطلاعات خودتان را افزایش بدهید. در این تم پارک حدود 114 بنای مینیاتوری قرار داده شده است که هر کدام در بخشی از کشور ترکیه هستند. اگر به‌دنبال رستوران یا خرید وسیله‌ای می‌گردید، می‌توانید از فروشگاه‌های داخل پارک و همچنین از رستوران‌های آن استفاده کنید.

  • ساعت کاری مینیاتورک: از 09:00 تا 19:00
  • هزینه ورودی مینیاتورک: 150 لیر
  • وب‌سایت مینیاتورک: Miniaturk.com.tr

موقعیت دقیق مینیاترک روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-miniaturk.jpg
نمایی از بناهای مینیاتوری ساخته شده در پارک

پارک ساحلی مالتِپه (Maltepe Beach Park)

پارک ساحلی مال‌تِپه استانبول، جایی برای انجام کارهای هیجان‌انگیز و سرگرمی‌های مختلف است و در دسته تفریحات رایگان استانبول جای می‌گیرد. در این پارک می‌توانید خرید کنید و غذا بخورید و به انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های مختلف بپردازید. در مالتپه امکان کرایه کردن دوچرخه دارید و می‌توانید فعالیت‌های ورزشی دیگری هم انجام دهید. همه این‌ها در حالی است که منظره‌ای روبه اقیانوس و جزیره‌های پرنس دارید. مالتپه برای جمع خانواده و دوستان، بسیار مناسب است. با تور استانبول نوروز بهترین فرصت را برای خودتان مهیا می‌کنید تا از هوای بهاری استفاده کنید و به پارک ساحلی مال تپه بروید.

  • ساعت کاری پارک ساحلی مالتپه: 24 ساعته
  • هزینه ورودی پارک ساحلی مالتپه: رایگان

موقعیت دقیق مالتپه روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-maltepe.jpg
نمایی از ساحل مال تپه

تم پارک اکستریم اونچرز (Xtrem Aventures)

تصور کنید که برای طی کردن برخی مسیرهای مشخص شده در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین، به خودتان بند متصل کنید و در فضاهایی معین حرکت کنید. این، توصیفی برای انجام یکی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز اکستریم اونچرز است. قسمت‌های مختلفی که در پارک اکستریم اونچرز در نظر گرفته شده، آدرنالین خون شما را به بالاترین سطح خودش می‌رساند. در این پارک فضایی نشاط‌آور ایجاد کرده‌اند که به محض ورود، انرژی آن را به‌خوبی درک می‌کنید.

شما می‌توانید بین درختان و با فاصله از زمین حرکت کنید و تجربه‌ای متفاوت را رقم بزنید. فعالیت‌های مختلفی برای شما در این پارک طراحی کرده‌اند که مطمئناً از امتحان هرکدام از آن‌ها لذت می‌برید. فراموش نکنید که این فعالیت‌ها فقط برای افراد بالای 8 سال امکان‌پذیر است.

  • ساعت کاری اکستریم اونچرز: روزهای هفته از 10:00 تا 18:00 و آخر هفته‌ها از 10:00 تا 19:00
  • هزینه ورودی اکستریم اونچرز: بسته به مسیر فعالیت انتخابی، متفاوت است
  • وب‌سایت اکستریم اونچرز: Xtremaventures.com.tr

موقعیت دقیق پارک موضوعی اکستریم اونچرز روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-xtrem-aventures.jpg
نمایی از قسمت‌های هیجان‌انگیز اکستریم اونچرز

سرزمین ژوراسیک (Jurassic Land)

ژوراسیک لند یا سرزمین ژوراسیک، در واقع ترکیبی از موزه و تم پارک است و به همین خاطر می‌توانیم آن را بین تم پارک های استانبول قرار دهیم. در صورتی که بخواهید در زمان دایناسورها زندگی کنید و از نحوه زیست آن‌ها سر در بیاورید، سرزمین ژوراسیک بهترین محل برای شماست. این محل برای کوچک و بزرگ مناسب است و در آن بخش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید در آنجا فیلم 4 بُعدی ببینید، اسکلت دایناسورها را در ابعاد واقعی مشاهده کنید و علاوه بر تفریح، آگاهی‌تان را بیشتر کنید.

ژوراسیک لند، بزرگ‌ترین شبیه‌ساز چهاربعدی در ترکیه را دارد که همین امر بر هیجان‌انگیزتر شدن ماجرا بیشتر کمک می‌کند. سرزمین ژوراسیک، هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌سالان مناسب است.

  • ساعت کاری سرزمین ژوراسیک: از 10:00 تا 20:00

موقعیت دقیق ژوراسیک لند روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-jurassic-land.jpg
بخشی از پارک موضوعی سرزمین ژوراسیک

تم پارک فورستانبول (Forestanbul)

فورستانبول، وسط شهر قرار گرفته است و با این حال برای انجام کارهای ماجراجویانه و جذاب، گزینه بسیار خوبی است. در این پارک می‌توانید کارهایی انجام دهید که به نوعی مربوط به طبیعت می‌شوند. می‌توانید مانند تارزان بین درختان حرکت کنید یا فعالیت‌هایی شبیه به فعالیت‌های ایندیانا جونز انجام دهید. دست شما برای انتخاب باز است، پینت‌بال بازی کردن، تیراندازی با تیر و کمان و...، همگی از جمله کارهایی هستند که می‌توانید در فورستانبول انجام دهید.

  • ساعت کاری فورستانبول: از 10:00 تا 19:00

موقعیت دقیق فورستانبول روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-forestanbul.jpg
نمایی از تفریحات هیجان‌انگیز پارک موضوعی فورستانبول

شهربازی پارک آدا (ParkAda)

شهربازی های استانبول تنوع خوبی را دارند و شما می‌توانید با بودجه‌ای که دارید، یکی از آن‌ها را برای گذران اوقاتتان انتخاب کنید. شهربازی پارک‌آدا یکی از شهربازی های استانبول است که با بودجه‌های نه‌چندان زیاد هم می‌توانید از بازی‌های آن استفاده کنید. این درحالی است که امکان پیک‌نیک هم در اطراف دریاچه پارک آدا وجود دارد و در حالی که کودکان شما با وسایل شهربازی مشغول هستند، شما می‌توانید از استراحت کردن در اطراف دریاچه لذت ببرید. به این حال و فضا، کافه‌ها، بولینگ و...، را هم اضافه کنید که گزینه‌های پیش روی شما را بیشتر می‌کنند.

  • ساعت کاری پارک آدا: از 09:00 تا 24:00

موقعیت دقیق پارکادا روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-parkada.jpg
نمایی از قسمت‌های مختلف پارک آدا

اسنو پارک (Snow Park)

اسنوپارک در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول قرار گرفته است. این مرکز خرید، توریوم نام دارد. اسنو پارک به سبکی طراحی شده است که منطقه‌های قطبی را تداعی می‌کند. در این پارک که 1400 متر مربع مساحت دارد، می‌توانید ورزش‌ها و تفریح‌های مربوط به یخ و برف انجام دهید. اسنوبرد، حرکت روی پل‌های معلق، جستجو در غارهای یخی، اسنوموبیل و اسکی، از جمله این ورزش‌ها و تفریحات هستند.

برای اینکه به اینجا بروید، حتماً باید لباس گرم همراه خود ببرید. در کنار اسنو پارک، یک موزه هم هست که برای یادگیری مطالب مربوط به مناطق سرد در کره زمین می‌توانید به آن مراجعه کنید. اگر با تور استانبول اسفند سفر می‌کنید، خودبه‌خود لباس گرم همراهتان هست، پس دیگر نیازی نیست که جداگانه لباس گرم ببرید و بارتان را بیشتر کنید.

  • ساعت کاری اسنو پارک: از 12:00 تا 20:00
  • وب‌سایت اسنوپارک: torium.com.tr

موقعیت دقیق اسنوپارک روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-snowpark.jpg
نمایی از اسنوپارک در مرکز خرید توریوم

کیدزانیا (Kidzania)

نمونه این پارک در تهران هم هست. در کیدزانیا کودکان می‌توانند تجربه‌های عملکردی داشته باشند. اینجا، بیشتر مخصوص کودکان بین 4 تا 14 سال است و در آن حرفه‌هایی را در قالب بازی و به‌صورت عملی تجربه می‌کنند که بزرگ‌سالان به‌عنوان حرفه و شغل آن‌ها را انجام می‌دهند. برای مثال کودکان می‌توانند مانند یک آتش‌فشان، آشپز یا دکتر، باشند.

مساحت کیدزانیا حدود 8 هزار متر مربع است و در آن حدود 70 فعالیت مختلف انجام می‌شود. قسمت‌های جالبی هم مطابق با این فعالیت‌ها ساخته شده‌اند. بیمارستان، ایستگاه پلیس، رستوران و...، از جمله این فضاها هستند.

  • ساعت کاری کیدزانیا: از 10:00 تا 20:00
  • هزینه ورودی کیدزانیا: برای کودکان غیر ترکیه‌ای 900 لیر
  • وب‌سایت کیدزانیا: Istanbul.kidzania.tr

موقعیت دقیق کیدزانیا روی نقشه

Lastsecond.ir-theme-park-and-amusement-park-kidzania.jpg
نمایی از کیدزانیا و کودکان آتش‌فشان

سخن آخر

در استانبول می‌توانید تجربه‌های بسیار متفاوتی را رقم بزنید. جاهای دیدنی استانبول کم نیستند؛ اما شما برای اینکه ریتم سفرتان را کمی از یکنواختی خارج کنید و اندکی هیجان و شور و شوق آن را بیشتر کنید، راه‌های زیادی دارید.

شهربازی های استانبول و تم پارک هایش، دوتا از مناسب‌ترین راه‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. به هر ترتیب پیش از هرچیز، بهتر است که برای رفتن به شهربازی و پارک موضوعی، ابتدا برنامه‌ریزی کنید و بودجه‌تان را بررسی کنید تا همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!