بهترین جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی کجاست؟

4.5
از 11 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در حوالی شیشلی استانبول چه دیدنی‌هایی وجود دارد؟
18 شهریور 1402 08:00
3

اگر در آستانه سفر به استانبول هستید یا اکنون در خیابان‌های این شهر قدم می‌زنید، ممکن است قصد داشته باشید از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی بازدید کنید. شیشلی یکی از مناطق تاریخی استانبول است که در قسمت اروپایی این شهر و در انتهای پل بسفر قرار دارد. این منطقه، بخش اروپایی را به بخش آسیایی استانبول وصل می‌کند و از 25 محله کوچک تشکیل شده است.

گرچه شیشلی را اغلب به‌عنوان یکی از مناطق لوکس و بهترین محله های استانبول می‌شناسند، اما این منطقه چیزهای بیشتری برای عرضه دارد؛ مثل موزه‌ها‌، کلیساها و دیگر جاهای دیدنی. شیشلی از سمت شرق با بشیکتاش، از سمت شمال با میدان تکسیم، از سمت غرب با کائیت‌هانه و از سمت جنوب با بی‌اوغلو همسایه است. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، شما را با دیدنی های شیشلی استانبول آشنا می‌کنیم تا در سفر به این شهر، از جاهای دیدنی منطقه شیشلی غافل نشوید.

دیدنی های استانبول نزدیک شیشلی کدام‌اند؟

از جاهای دیدنی نزدیک شیشلی استانبول می‌توان به موزه نظامی استانبول، موزه آتاتورک، کاخ ایهلامور، یادبود آزادی، مسجد شیشلی، مسجد تشویکیه، کلیسای جامع روح‌القدس، کلیسای ایا دیمیتری، گالری هنر مدرن ماچکا، پروژه هنری بوزلو، مرکز خرید جواهیر، مرکز خرید کانیون، مرکز خرید متروسیتی، برج سفیر استانبول و پارک ماچکا اشاره کرد.

ازآنجاکه جاهای دیدنی استانبول کم نیست، ممکن است فهرست این مکان‌های دیدنی فقط در نزدیکی یکی از مناطق شهر، شما را نگران کمبود وقت کند. اگر با تور استانبول ۵ شب و ۶ روز عازم ترکیه شوید، احتمالاً خواهید توانست همه یا تعدادی از این جاهای دیدنی را در برنامه خود بگنجانید. برای آشنایی بیشتر با این مکان‌ها، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

موزه نظامی استانبول (Istanbul Military Museum)

یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی، موزه نظامی استانبول است. این موزه، بیشتر از 50 هزار اثر جنگی دارد که قدمت اغلب آن‌ها به دوره عثمانی می‌رسد. تنوع سلاح‌ها در موزه نظامی استانبول به‌قدری است که آن را در شمار دقیق‌ترین موزه‌های نظامی در جهان قرار می‌دهد. بنای این موزه در اواخر پادشاهی عثمانی، مدرسه‌ای نظامی بوده است. با اینکه سلاح‌ها وسایل اصلی موزه هستند، اما جلیقه، زره، سپر، کلاه ایمنی، چادر، بنر و اشیای گوناگون مربوط به تاریخ نظامی را هم می‌توانید در موزه نظامی استانبول ببینید.

  • قیمت بلیط موزه نظامی استانبول: 200 لیر
  • ساعت بازدید از موزه نظامی استانبول: همه‌روزه، به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا ساعت 4:30 بعدازظهر

موقعیت موزه نظامی استانبول

lastsecond.ir Istanbul Military Museum.jpg
نمایی از داخل موزه نظامی استانبول

موزه آتاتورک (Ataturk Museum)

نمی‌شود از دیدنی های استانبول نزدیک شیشلی صحبت کنیم، اما موزه آتاتورک را نادیده بگیریم. این موزه که به‌زیبایی آن را بازسازی کرده‌اند، روزگاری خانه مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار ترکیه مدرن بوده است. بنابراین با دیدن این موزه و آشنایی با زندگی آتاتورک، می‌توانید به درک عمیق‌تری از گذشته ترکیه برسید. آتاتورک تا سال 1919 در اینجا سکونت داشت. این خانه در سال‌های پایانی جنگ جهانی اول، محل ملاقات‌های مهم آتاتورک و هم‌رزمانش بود و نقش ویژه‌ای در فتح مجدد استانبول داشت.

در سال 1942، این خانه سه‌طبقه به موزه تبدیل شد و در اواخر دهه 1950 بازسازی شد؛ اما چند سال بعد آتش‌سوزی جزئی در آن رخ داد. پس از بازسازی کامل، این موزه در سال 1981 به‌مناسبت صدمین سالروز تولد آتاتورک بازگشایی شد. اگر علاقه دارید تا از فرهنگ و تاریخ ترکیه بیشتر بدانید، از موزه آتاتورک بازدید کنید.

  • قیمت بلیط موزه آتاتورک: رایگان
  • ساعت بازدید از موزه آتاتورک: همه‌روزه، به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

موقعیت دقیق موزه آتاتورک

lastsecond.ir Ataturk Museum.jpg
تصویری از داخل موزه آتاتورک، از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی

کاخ ایهلامور (Ihlamur Palace)

یکی دیگر از مکان های دیدنی استانبول نزدیک شیشلی، کاخ ایهلامور است؛ کاخی تابستانی و یکی از کاخ‌های محبوب عثمانی. سلطان عبدالمجید اول، پادشاه عثمانی، دستور ساخت این کاخ را داد. قدمت کاخ ایهلامور به قرن نوزدهم می‌رسد و معماری سبک باروک در آن دیده می‌شود. این کاخ دو عمارت دارد که عمارت بزرگ‌تر، تشریفاتی و مخصوص به سلطان بوده و عمارت کوچک‌تر، به اعضای خانواده یا اطرافیان سلطان که او را همراهی می‌کردند، اختصاص داشت.

درحال‌حاضر، یک کافه در عمارت کوچک‌تر و بخشی از باغ مستقر است که می‌توان با هماهنگی در آنجا پذیرایی خصوصی برگزار کرد. در محوطه‌ای که در گذشته محل اقامت کارمندان بوده است، یک ساختمان جدیدتر دایر شده که محل برگزاری دوره‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و نمایش برای کودکان است.

  • قیمت بلیط کاخ ایهلامور: 60 لیر
  • ساعت بازدید از کاخ ایهلامور: همه‌روزه، به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 5:30 عصر

موقعیت دقیق کاخ ایهلامور

lastsecond.ir Ihlamur Palace 2.jpg
تصویری از کاخ ایهلامور، از مکان های دیدنی استانبول نزدیک شیشلی

یادبود آزادی (Monument of Liberty)

ممکن است همین‌طور که در شیشلی قدم می‌زنید، با بنایی بلندبالا مواجه شوید. بنای یادبود آزادی، به افتخار سربازانی ساخته شده که در سی‌ویکم مارس برای دفاع از پارلمان عثمانی در برابر نیروهای شورشی کشته شدند. بعدها در این مکان که یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی است، چهار مقام بلندپایه عثمانی دفن شدند. می‌توان گفت بنای یادبود آزادی که اکنون نماد مدرنیسم، دموکراسی و لائیسیته در ترکیه است، به‌عنوان نقطه کانونی تجمع‌های عمومی و مراسم رسمی در استانبول شناخته می‌شود.

  • قیمت بلیط: رایگان

موقعیت دقیق یادبود آزادی

lastsecond.ir Monument of Liberty.jpg
یادبود آزادی، از جاهای دیدنی نزدیک شیشلی استانبول

مسجد شیشلی (Sisli Mosque)

حالا که گرم تماشای دیدنی های استانبول نزدیک شیشلی هستید، وقتش رسیده تا شما را با یکی دیگر از مکان‌های دیدنی این منطقه آشنا کنیم. مسجد شیشلی یکی از مساجد مدرن استانبول و اولین بنای مذهبی‌تاریخی این شهر در دوره جمهوری‌خواهان است. این مسجد که در سال 1969 به سبک معماری ترکیبی و با تلفیق عناصری از سنت‌های شرقی و غربی ساخته شده، نخستین مسجد در تاریخ استانبول است که با حمایت سلطان یا دولتمردان بنا نشده، بلکه با تلاش جمعی مردم ساخته شده است.

مسجد شیشلی به‌وسیله معمار معروف ترک، تورگوت کانسور، طراحی شده و از زمان تکمیل آن تاکنون، یکی از عبادتگاه‌های مهم استانبول به شمار می‌رود. این مسجد بیشتر به محیط داخلی پرنور، سقف گنبدی‌شکل و چهار گالری موجود در آن شناخته‌شده است. علاوه‌بر این‌ها، بلندگوهای بزرگ مسجد که اذان را در سراسر محله‌های شیشلی پخش می‌کند، باعث شهرت این مسجد شده است. اگر با روش‌های حمل و نقل عمومی در استانبول آشنا باشید، علاوه‌بر اینکه دسترسی به این مسجد از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی برایتان بسیار آسان می‌شود، می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

  • قیمت بلیط مسجد شیشلی: رایگان
  • ساعت بازدید از مسجد شیشلی: دوشنبه تا جمعه از ساعت 7 صبح تا 9 شب. شنبه و یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب

چگونه ارزان به استانبول سفر کنیم؟

موقعیت دقیق مسجد شیشلی

lastsecond.ir Sisli Mosque.jpg
نمای بیرونی مسجد شیشلی

مسجد تشویکیه (Tesvikiye Mosque)

یکی دیگر از مساجد استانبول در منطقه شیشلی، مسجد تشویکیه است. این مسجد که قدمتش به قرن هجدهم می‌رسد، به فرمان سلطان سلیم سوم ساخته شد؛ اما بسیاری از قسمت‌های آن در دوران سلطان عبدالمجید اول در قرن نوزدهم تکمیل شد. این مسجد باشکوه در محلی دور از بوتیک‌ها و رستوران‌های مجلل ساخته شد تا از ازدحام جمعیت در امان باشد.

مسجد تشویکیه مسجدی ویژه پادشاهان و شاهزادگان بود. نمازخانه بزرگ، سقف‌های قوسی‌شکل و منبر چوبی، بیانگر اعتبار و عظمت این مسجد هستند. اگر از علاقه‌مندان به ادبیات باشید، جالب است بدانید که اورهان پاموک، نویسنده مشهور ترک و برنده جایزه نوبل، در یکی از کتاب‌هایش از این مسجد یاد کرده است.

  • قیمت بلیط مسجد تشویکیه: رایگان
  • ساعت بازدید از مسجد تشویکیه: 24ساعته

موقعیت دقیق مسجد تشویکیه

lastsecond.ir Tesvikiye Mosque.jpg
نمایی از داخل مسجد تشویکیه، از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی

کلیسای جامع روح‌القدس (Cathedral of the Holy Spirit)

در مسیر تماشای جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی، نوبت به معرفی یک کلیسا می‌رسد که در چهل سال گذشته، چهار پاپ از آن دیدن کرده‌اند. کلیسای جامع روح‌القدس که در ترکی با نام کلیسای جامع سنت اسپریت شناخته می‌شود، دومین کلیسای بزرگ کاتولیک رومی در استانبول است. این کلیسا که در سال 1846 به سبک باروک و در منطقه شیشلی بنا شد، یکی از کلیساهای پربازدید است و گردشگران بسیاری برای تماشای آن می‌روند. مراسم کلیسای جامع روح‌القدس به زبان‌های ترکی و ایتالیایی برپا می‌شود. این کلیسا مراسم کریسمس را هر سال برگزار می‌کند که در این مراسم، دعاهای دسته‌جمعی به زبان‌های ترکی، ایتالیایی و انگلیسی خوانده می‌شود و گردشگران فراوانی در آن شرکت می‌کنند.

کلیسای جامع سه شبستان دارد و در حیاط آن، مجسمه پاپ بندیکت پانزدهم دیده می‌شود. این مجسمه را به یاد حمایت پاپ از سربازان ساخته‌اند. وقتی قدم به کلیسای جامع می‌گذارید، تماشای نقاشی‌های چشم‌نواز آن را از دست ندهید. کلیسای جامع روح‌القدس با فراهم کردن محیطی آرام، به بازدیدکنندگان فرصت می‌دهد برای لحظاتی از هیاهوی روزمره بیرون بیایند و در پناه هنر، آرامش را تجربه کنند. بنابراین فرقی نمی‌کند شما فردی دوستدار معماری باشید یا فردی در جست‌وجوی آرامش؛ این کلیسا برای شما جالب خواهد بود.

  • قیمت بلیط کلیسای جامع روح‌القدس: رایگان
  • ساعت بازدید از کلیسای جامع روح‌القدس: دوشنبه تا شنبه از ساعت 6 صبح تا 9 شب. یکشنبه از ساعت 7 صبح تا 9 شب

موقعیت دقیق کلیسای جامع روح‌القدس

lastsecond.ir Cathedral of the Holy Spirit.jpg
تصویری از کلیسای جامع سنت اسپریت، از دیدنی های شیشلی استانبول

کلیسای ایا دیمیتری (Aya Dimitri Kilisesi)

در مسیر تماشای مکان های دیدنی استانبول نزدیک شیشلی، می‌توانید به کلیسای ایا دیمیتری هم سری بزنید. بنای تاریخی این کلیسا که بر روی ویرانه‌های حمام رومی ساخته شده است، به دوره بیزانس مربوط می‌شود. این کلیسا که در نزدیکی موزه آتاتورک قرار دارد، پس از اینکه در سال 1917 دچار آتش‌سوزی شدید شد، در سال 1949 بازسازی شد. در سال 1988، کلیسای ایا دیمیتری در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار گرفت.

  • قیمت بلیط کلیسای ایا دیمیتری: رایگان
  • ساعت بازدید از کلیسای ایا دیمیتری: همه‌روزه از ساعت 8:30 صبح تا 12 شب

موقعیت دقیق کلیسای ایا دیمیتری

lastsecond.ir Aya Dimitri Kilisesi.jpg
نمای داخلی کلیسای ایا دیمیتری، از مکان های دیدنی استانبول نزدیک شیشلی

یکی از دیدنی های شیشلی استانبول، گالری هنر مدرن ماچکا در نزدیکی پارک ماچکاست. این گالری پذیرای رشته‌های گوناگون هنری است و رویکردی نوآورانه به مجموعه آثار هنری دارد. اگر از هنردوستان هستید، در این گالری می‌توانید آثار هنری مدرن و معاصر را از هنرمندان مشهور ترکیه ببینید.

گالری هنر مدرن ماچکا با برگزاری نمایشگاه‌های منظم و روش‌های تبلیغاتی متفاوت، کمک می‌کند که هنرمندان برجسته، نه‌فقط در سطح محلی، بلکه در سطوح بالاتر به رسمیت شناخته شوند. اگر گمان می‌کنید فرصتتان در سفر به استانبول ممکن است برای بازدید از این نوع دیدنی‌ها محدود باشد، می‌توانید با انتخاب تور استانبول ۴ شب و ۵ روز با خیال آسوده برای تماشای جاهای دیدنی برنامه‌ریزی کنید.

  • ساعت بازدید از گالری هنر مدرن ماچکا: همه‌روزه، به‌جز یکشنبه و دوشنبه از ساعت 12 ظهر تا 7 عصر

موقعیت دقیق گالری هنر مدرن ماچکا

lastsecond.ir Macka Modern Art Gallery.jpg
تصویری از گالری هنر مدرن ماچکا، از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی

پروژه هنری بوزلو (Bozlu Art Project)

پروژه هنری بوزلو که در سال 2013 راه‌اندازی شده، در پی آن است که دیدگاهی فراتر از گروه‌های معمولی، به آثار هنری ارائه دهد. هدف این پروژه، توسعه گفتمانی جایگزین درباره همه عناصر هنر است. پروژه هنری بوزلو طبق اصولی که در زمان افتتاحش مشخص شده، سعی می‌کند تا با برگزاری نمایشگاه‌هایی هدفمند، تفسیرهای گوناگونی را در خصوص دیدگاه‌های موجود عرضه کند. یکی از مأموریت‌های اصلی پروژه بوزلو، ایجاد طرح‌هایی برای بالا بردن دید ملی و بین‌المللی هنرمندانی است که با آن‌ها کار می‌کند. اگر به هنر و گفتمان هنری علاقه‌مندید، می‌توانید هنگام بازدید از جاهای دیدنی شیشلی، به پروژه هنری بوزلو سری بزنید.

  • قیمت بلیط پروژه هنری بوزلو: رایگان
  • ساعت بازدید از پروژه هنری بوزلو: همه‌روزه، به‌جز یکشنبه و دوشنبه از ساعت 10 صبح تا 5:30 عصر

موقعیت دقیق پروژه هنری بوزلو

lastsecond.ir Bozlu Art Project.jpg
تصویری از ساختمان پروژه هنری بوزلو

مرکز خرید جواهیر (Cevahir Shopping Center)

اگر از خریددوستان هستید و جاذبه مراکز خرید برایتان کمتر از آثار تاریخی و فرهنگی نیست، جواهیر مال را هم در فهرست جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی قرار دهید. مرکز خرید جواهیر یا جواهر که یکی از مراکز بزرگ خرید و سرگرمی در دنیاست، در سال 2005 افتتاح شده است. این مرکز خرید از ابتدا پذیرای برندهای شناخته‌شده جهان بوده و با بیش از 200 برند، سال‌هاست میزبان گردشگران است. اگر در یکی از بهترین هتل های شیشلی استانبول اقامت داشته باشید، با پیمودن مسافتی کوتاه به‌راحتی می‌توانید به این مرکز خرید بروید و از خدمات گوناگون آن بهره‌مند شوید.

  • ساعت کاری مرکز خرید جواهیر: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید جواهیر

lastsecond.ir Cevahir Shopping Center.jpg
نمای داخلی مرکز خرید جواهیر، از دیدنی های شیشلی استانبول

مرکز خرید کانیون (Kanyon Shopping Center)

یکی دیگر از مراکز خرید در منطقه شیشلی، مرکز خرید کانیون است. این مرکز خرید، علاوه‌بر اینکه بیش از صد فروشگاه و چندین کافه و رستوران دارد، هر ماه محل برگزاری رویدادهای بسیاری است و سالن سینمای آن میزبان فیلم‌دوستان است. گرچه کانیون مال به بزرگی جواهیر مال نیست، اما در این مرکز خرید هم می‌توانید برترین برندهای محلی و جهانی را ببینید و با مقایسه کیفیت‌ها و قیمت‌ها، خریدی دل‌چسب را تجربه کنید.

نخستین چیزی که با نزدیک شدن به مرکز خرید کانیون توجه شما را جلب می‌کند، ساختمان بلند و باشکوه آن است. معماری منحصربه‌فرد کانیون مال موجب شده این مرکز خرید از سایر بناهای اطرافش متمایز شود. مرکز خرید کانیون در واقع مجموعه‌ای بزرگ است که از چند ساختمان تشکیل شده است. همچنین طراحی داخلی کانیون هم تحسین‌برانگیز است و تقریباً در هرجا از این مرکز خرید بروید، منظره‌ای از بیرون، مقابل چشمانتان خواهید داشت.

  • ساعت کاری مرکز خرید کانیون: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید کانیون

lastsecond.ir Kanyon Shopping Center.jpg
تصویری از مرکز خرید کانیون

مرکز خرید متروسیتی (Metrocity Shopping Mall)

در عبور از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی، نوبت به معرفی یکی از مراکز قدیمی خرید در این شهر می‌رسد. مرکز خرید متروسیتی در سال 2003 افتتاح شده و بیش از صد فروشگاه دارد که برندهای داخلی و جهانی را پوشش می‌دهند. پوشش خاص سقف این مرکز خرید به‌گونه‌ای است که به بازدیدکنندگان احساس خرید در محیط باز و زیر نور روز را می‌دهد.

همان‌طور که از نام این مرکز خرید پیداست، متروسیتی به یکی از ایستگاه‌های مترو متصل است. اگر مطلب جاهای دیدنی استانبول با مترو را خوانده باشید، می‌دانید که ایستگاه متروی لونت شما را به متروسیتی می‌رساند. در شیشلی و اطراف آن، بیش از این‌ها مرکز خرید وجود دارد. اگر با هدف خرید عازم استانبول شده‌اید، می‌توانید پس از شناخت مراکز خرید این شهر، برنامه خریدهایتان را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که بهترین استفاده را از زمانتان داشته باشید.

  • ساعت کاری مرکز خرید متروسیتی: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

بهترین مراکز خرید استانبول

موقعیت دقیق مرکز خرید متروسیتی

lastsecond.ir Metrocity Shopping Mall.jpg
مرکز خرید متروسیتی، از دیدنی های استانبول نزدیک شیشلی

برج سفیر استانبول (Istanbul Sapphire)

اگر از طرف‌داران دیدنی‌های مدرن هستید، آسمان‌خراش سفیر استانبول یکی از جاهایی است که می‌توانید از آن بازدید کنید. این برج که از آسمان‌خراش‌های مشهور استانبول است، 64 طبقه دارد که 10 طبقه آن زیر زمین است. این برج از یک مرکز تجاری گسترده، یک پارکینگ و 47 طبقه مسکونی تشکیل شده است.

می‌توان برج سفیر استانبول را ساختمانی دوستدار محیط‌زیست نامید؛ زیرا سامانه ویژه‌ای برای جذب نور خورشید و اشعه ماورای بنفش دارد که به‌صورت خودکار و براساس فصل، روز و ساعت کنترل می‌شود. شما می‌توانید در ارتفاع 236 متری این آسمان‌خراش، به سکوی رصد 360 درجه‌ای بروید و مناظر حیرت‌انگیزی از استانبول را تماشا کنید.

  • قیمت بلیط برج سفیر استانبول: رایگان
  • قیمت بلیط سکوی رصد برج سفیر استانبول: 15 لیر
  • ساعت کاری برج سفیر استانبول: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق برج سفیر استانبول

lastsecond.ir Istanbul Sapphire.jpg
نمای بیرونی برج سفیر استانبول

پارک ماچکا (Macka Park)

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی، پارک ماچکا مشهور به پارک دموکراسی است. شما می‌توانید در این پارک که یکی از تفریحات رایگان استانبول به شمار می‌رود، ضمن لذت بردن از منظره‌های چشم‌نواز طبیعت، ماجراجویی‌های خاطره‌انگیزی مثل تله‌کابین را امتحان کنید و لحظاتی دل‌چسب و هیجان‌انگیز را در حافظه خود به یادگار بگذارید.

ازآنجاکه پارک ماچکا به جاذبه گردشگری تبدیل شده است، شهرداری توجه ویژه‌ای به این پارک دارد. این پارک با داشتن مسیرهای پیاده‌روی و زمین بازی کودکان، محیط مناسبی برای خانواده‌هاست. اگر با تور استانبول مهر عازم سفر می‌شوید، قدم زدن میان انواع گوناگون درختان شاه‌بلوط، صنوبر، لیمو و هم‌نشینی با گل‌های باطراوت پارک ماچکا، می‌تواند یک عصر دل‌انگیز پاییزی را برایتان بسازد.

  • قیمت بلیط پارک ماچکا: رایگان
  • ساعت بازدید از پارک ماچکا: 24ساعته

موقعیت دقیق پارک ماچکا

lastsecond.ir Macka Park.jpg
پارک ماچکا، از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی

سفر به استانبول با تور

سفر به استانبول ممکن است در نگاه اول آن‌قدر ساده به نظر بیاید که ترجیح دهید صفر تا صد کارهای مربوط به آن را خودتان انجام دهید؛ اما عهده‌دار شدن همه برنامه‌ریزی‌های سفر، علاوه‌بر اینکه انرژی فراوانی از شما می‌گیرد، ممکن است شما را با چالش‌هایی روبه‌رو کند. لست‌سکند به شما این امکان را می‌دهد تا با مراجعه به صفحه تور استانبول و استفاده از فیلترهای کارآمد، ضمن مقایسه قیمت‌ها، بهترین انتخاب را داشته باشید و کمترین انرژی را صرف کنید. اگر هم شرایط اقساط برایتان بهتر است، گزینه تور اقساطی استانبول هم می‌توانید داشته باشید و هزینه‌هایتان را بهتر مدیریت کنید.

سخن آخر

در این مطلب با معرفی جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی کوشیدیم تا کمی از دغدغه‌های شما در سفر به استانبول کم کنیم و بتوانید با صرف چند دقیقه زمان تصمیم بگیرید از چه جاهایی بازدید کنید. برای اینکه در سفر به استانبول آسوده‌خاطر باشید و نهایت استفاده را از زمان ببرید، با مطالعه راهنمای سفر به استانبول می‌توانید پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود را بگیرید و سفری لذت‌بخش داشته باشید. اگر به استانبول سفر کرده‌اید، چه جاهای دیگری در نزدیکی شیشلی سراغ دارید که بازدید از آن‌ها برایتان جالب بوده است؟

شیما جایز
شیما جایز

در روزگار مشغله‌ها و شتاب‌زدگی‌ها، در آغوش کلمات پناه گرفته‌ام. کارشناسی‌ارشد ادبیات فارسی خوانده‌ام و سال‌هاست به شعر دچارم. سفر را دوست دارم و در پی آنم تا کلمه‌ها را به سفرها پیوند بزنم. نوشتن، همهٔ دارایی من در سفر زندگی است. آن را در چمدانم می‌گذارم و این‌گونه حتی روزهایی که در سفر نیستم، باز هم در سفرم. معتقدم که مرهمی اگر برای دردهای مشترک وجود داشته باشد، جز نوشتن نیست. و نوشتن مگر چیزی است جز یک‌جان‌شدن با کلمات؟

مرا در خنده‌های عمیق، ابرها، رودها و کلمات جست‌وجو کنید.