بهترین رستوران های معروف مارماریس

4.3
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بهترین رستوران های مارماریس کجاست
01 خرداد 1402 07:00
0

گاه غذاخوردن در بهترین رستوران های مارماریس، تبدیل به خاطره‌ای می‌شود که به تمام لحظات خوش سفر می‌ارزد. هر شکم‌گَردی که به این شهر رویایی در جنوب ترکیه سفر می‌کند، نباید از امتحان کردن غذاهای این رستوران‌ها جا بماند، چراکه سرآشپزان این رستوران‌ها تبحر خاصی در معرفی غذای دریایی و غذای ترکیه به مردم جهان دارند. در این مطلب قرار است 10 تا از رستوران های خوب مارماریس را معرفی کنیم تا در تور مارماریس بتوانید خوش‌طعم‌ترین غذای شهر را بچشید.

بهترین رستوران های مارماریس کدامند؟

به‌طور کلی، رستوران‌های پاین اپل، پوکا، سوییت کورنر و رستوران او یس از بهترین رستوران های مارماریس هستند؛ اما نباید فراموش کرد که رتبه‌بندی رستوران‌های یک شهر، درست مثل یک موجود زنده، روزبه‌روز درحال تغییر است. بنابراین به‌جز رستوران‌هایی که معرفی می‌کنیم، رستوران‌هایی هم هستند که در بین مردمان محلی مشهورند و برای کشف آن‌ها در طول سفر به مارماریس، باید از تجربه افراد محلی استفاده کنید.

1. رستوران پاین اپل (Pineapple Restaurant)

پاین اپل یکی از بهترین رستوران های مارماریس در بخش جنوب غربی شهر است که از سال 1998 میلادی تاکنون، سابقه خوبی را در کیفیت و طعم غذایش ثبت کرده است؛ فرقی نمی‌کند که طرفدار غذای سنتی کشور ترکیه باشید یا غذای جهانی، درهرصورت می‌توانید بهترین غذاهای مدیترانه‌ای و ترکی را در این رستوران امتحان کنید.

جدا از کیفیت غذا و تجربه 25 ساله این رستوران، یک باغ خوش‌منظره و چشم‌اندازهای زیبای دریا هم در آن دیده می‌شود. زمانی که مشغول غذاخوردن در این رستوران هستید، می‌توانید رفت‌وآمد قایق‌ها در بندرگاه را تماشا کنید. خبر خوش رستوران پاین اپل برای شب‌گردهای مارماریس این است که این رستوران بعد از نیمه‌شب هم به فعالیتش ادامه می‌دهد.

  • ساعت کاری رستوران پین اپل: از ساعت 09:00 تا 01:00

  • سطح قیمت رستوران پین اپل: متوسط

  • آدرس رستوران پین اپل: جنوب غربی مارماریس، بندرگاه شهر

موقعیت رستوران پین اپل در نقشه مارماریس

پین  اپل.jpg
رستوران پین اپل مارماریس

2. رستوران بونو گود تایمز (Bono Good Times)

رستوران بونو گود تایمز دو شعبه دارد که در امتداد خط دریا واقع شده‌اند. نام این دو شعبه، رستورانِ بونو گود تایمز «مارینا» و دیگری بونو گود تایمز «بیچ» است. غذای مدیترانه‌ای این رستوران‌ها بسیار تعریفی هستند و منویشان به حدی متنوع است که این دو شعبه را می‌توانیم در لیست بهترین رستوران های مارماریس برای خوردن صبحانه، میان‌وعده و حتی نوشیدنی معرفی کنیم. یکی از رموز موفقیت این دو رستوران، رفتار حرفه‌ای و صمیمی کارکنانش است و در این رستوران همه‌جوره به رفاه مشتریان اهمیت داده شده است. مثلاً در کنار هر میز، صندلی مخصوص کودکان وجود دارد. جالب است بدانید که این رستوران هم تا ساعات بعد از نیمه‌شب باز است.

  • ساعت کاری شعبه بونو گود تایمز بیچ: از ساعت 09:30 تا 01:30

  • آدرس شعبه بونو گود تایمز بیچ: بلوار کمال سیف الدین، نرسیده به خیابان آتاتورک

  • ساعت کاری شعبه بونو گود تایمز مارینا: 09:00 تا 02:00

  • سطح قیمت رستوران بونو گود تایمز: ارزان و متوسط

  • آدرس شعبه بونو گود تایمز مارینا: جنوب شرقی مارماریس، خیابان بارباروس، خیابان 17

موقعیت رستوران بونو گود تایمز مارینا در نقشه

4-marmaris-bono-good-times-marin.jpg
رستوران بونو گود تایمز مارینا
بونو گود تایمز.jpg
رستوران بونو گود تایمز بیچ

3. رستوران تپه (Tepe Restaurant)

بهترین رستوران مارماریس در منطقه آرموتالان شهر، رستوران تپه است که اتفاقاً در یکی از بهترین پارک های آبی مارماریس قرار دارد. تعادلی که بین غذاهای محلی ترکیه و غذای بین‌المللی در منوی این رستوران برقرار شده، انتخاب‌های بسیاری را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. در رستوران تپه حتی غذاهای تایلندی، ژاپنی، چینی و آمریکایی هم سرو می‌شود و بیشتر کارکنان این رستوران به زبان انگلیسی و اسپانیایی هم مسلط هستند.

  • ساعت کاری رستوران تپه: از ساعت 09:00 تا 00:00

  • آدرس رستوران تپه: آرموتالان، بلوار جمهوریت

  • سطح قیمت رستوران تپه: متوسط و گران

موقعیت رستوران تپه در نقشه

تپه.jpg
رستوران تپه

4. رستوران تاج محل (Taj Mahal Restaurant)

این رستوران، بهترین غذاهای هند را به خاک ترکیه کشانده و اگر قرار است مدت زیادی در ترکیه بمانید، برای تنوع هم که شده می‌توانید نگاهی به منوی آن بیندازید. محیط رستوران تاج محل آن‌قدر هنرمندانه چیده شده است که هم برای یک شام رمانتیک و هم برای یک جمع دوستانه و حتی تک‌نفره کاملاً مناسب است. حتی منوی این رستوران هم انعطاف دارد و هرکس می‌تواند اندازه غذا و مخلفاتش را تغییر دهد. 

رستوران تاج محل به‌جز غذاهای هندی، غذای معروف سایر کشورهای آسیایی مثل چین را هم سرو می‌کند، ضمن اینکه اگر عاشق طعم برخی از غذاهای تاج محل شده باشید، می‌توانید ادویه‌جات و بعضی از مواد اولیه خاصش را از همین رستوران خریداری کنید تا بعد از بازگشت به ایران، از آن‌ها استفاده کنید.

  • ساعت کاری رستوران تاج محل: از ساعت 13:00 تا 23:00

  • سطح قیمت رستوران تاج محل: متوسط

  • آدرس رستوران تاج محل: منطقه سیتلر، بلوار کمال سیف الدین الگین

موقعیت رستوران تاج محل در نقشه مارماریس

رستوران تاج محل.jpg
رستوران تاج محل

5. رستوران کارن براسری (Karen Brasserie)

کارن براسری، بهترین رستوران مارماریس برای کسانی است که برای خوردن یک میان‌وعده ناب، پا به غذاخوری‌های شهر می‌گذارند. البته این بدان معنا نیست که منوی این رستوران در سرو وعده‌های اصلی ضعف داشته باشد، بلکه در طبخ غذاهای ترکی و بین‌المللی بسیار خوش‌نام است. طبق نظراتی که مشتریان کارن براسری در صفحات مجازی نوشته‌اند، چیز‌برگر رستوران کارن براسری بسیار تعریفی است. در آخر باید اشاره کنیم که رستوران کارن براسری فاصله بسیار کمی از ساحل دارد و اگر بعد از لذت بردن از تفریحات ساحلی، بخواهید خستگی در کنید، می‌‌توانید در اسرع وقت خود را از ساحل به این رستوران برسانید.

  • ساعت کاری رستوران کارن براسری: از ساعت 09:00 تا 01:00

  • سطح قیمت رستوران کارن براسری: متوسط

  • آدرس رستوران کارن براسری: منطقه چیلدیر مارماریس، خیابان 207

موقعیت رستوران کارن براسری در نقشه مارماریس

کارن.jpg
رستوران کارن براسری

6. رستوران سوییت کورنر (Sweet Corner)

اگر دنبال رستوران ارزانی باشید که کم بودن قیمت منوی آن به کیفیت غذایش لطمه نزند، سوییت کورنر بهترین رستوران مارماریس برای شماست. منوی غذای رستوران سوئیت کورنر کمی‌پیچیده و صد البته کامل است. مثلاً برخی از غذاهای سنتی ترکیه در این منو، با غذاهای مدرن ترکیب‌شده‌اند؛ اما خیالتان از بابت طعم دل‌پذیر غذا در این رستوران راحت باشد. این نکته را هم فراموش نکنید که اگرچه رستوران سوییت کورنر عموماً ارزان است، برخی از اقلام منوی آن ممکن است قیمت گرانی داشته باشند.

  • ساعت کاری رستوران سوییت کورنر: از ساعت 09:00 تا 00:30

  • سطح قیمت رستوران سوییت کورنر: ارزان

  • آدرس رستوران سوییت کورنر: تقاطع بلوار کمال سیف الدین الگین، یونوس نادی

موقعیت رستوران سوییت کورنر در نقشه مارماریس

سوییت.jpg
رستوران سوییت کورنر

7. رستوران سامر رین (Summer Rain Restaurant)

سامر رین، در زمینه انتقال طعم اصیل غذای ترکیه به غذای مدرن، بهترین رستوران در مارماریس است. منوی این رستوران هم اقلامی دارد که در منوی بسیاری از رستوران های مارماریس کم‌یاب است. مثلاً صبحانه انگلیسی و غذای خیابانی دو مورد از آن‌ها هستند. اگر نگران قیمت غذا در ترکیه هستید، باید بدانید که این رستوران از نظر قیمت هم با جیب بسیاری از گردشگران سازگاری دارد.

  • ساعت کاری رستوران سامر رین: 08:30 تا 23:30

  • سطح قیمت رستوران سامر رین: ارزان

  • آدرس رستوران سامر رین: مرکز مارماریس، خیابان حسن ایشیک

موقعیت رستوران سامر رین در نقشه مارماریس

سامر رین.jpg
رستوران سامر رین

8. رستوران پوکا (Pukka Marmaris)

این رستوران فاصله کمی از ساحل اوزونیالی در مرکز مارماریس دارد و به‌جز شهرت چشمگیری که در زمینه سرو غذا کسب کرده، به‌عنوان یک کافه هم ایفای نقش موفقی داشته است. اگر در بین بهترین رستوران های مارماریس، دنبال جایی می‌گردید که غذای مدیترانه‌ای خوبی داشته باشد، رستوران پوکا، پیشنهاد لست سکند به شماست. این را هم بگوییم که رستوران پوکا منظره گیرایی از دریا را به نمایش می‌گذارد و به‌دلیل نزدیکی‌اش به ساحل، محل همیشگی رفت‌وآمد گردشگران است. این رستوران علاوه بر اینکه برای صبحانه‌خوردن آماده خدمت‌رسانی است، تا ساعات بعد از نیمه‌شب باز است و برای کسانی که به زندگی شبانه علاقه‌دارند یک پاتوق تمام‌عیار محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری رستوران پوکا: 08:30 تا 02:00

  • سطح قیمت رستوران پوکا: متوسط

  • آدرس رستوران پوکا: ساحل اوزونیالی

موقعیت رستوران پوکا در نقشه مارماریس

رستوران پوکا.jpg
رستوران پوکا

9. رستوران او یس (O’yes Restaurant)

به‌جز غذا و منوی رستوران او یس، اولین ویژگی مهمی که باعث شده این مکان به‌عنوان بهترین رستوران در مارماریس شناخته شود، موقعیت و چشم‌انداز ویژه آن است که نمایی زیبا از بندر و دریا را به نمایش می‌گذارد. طعم سالادها و غذاهای دریایی رستوران او یس، در هیچ‌یک از بهترین رستوران های مارماریس تکرار نمی‌شود و کارکنان این رستوران حدود 20 سال است که تجربه پخت چنین غذاهایی را دارند.

  • ساعت کاری رستوران او یس: از ساعت 11:00 تا 23:00

  • سطح قیمت رستوران او یس: متوسط و گران

  • آدرس رستوران او یس: منطقه تپه، سمت غربی بندر مارماریس، خیابان بارباروس

موقعیت رستوران او یس در نقشه مارماریس

او یس.jpg
رستوران او یس 

10. رستوران کرجیجگی (Kircicegi)

برخلاف بسیاری از رستوران های مارماریس که در کنار ساحل ساخته شده‌اند، کرجیجگی فاصله بیشتری با ساحل دارد. از نظر ساعات فعالیت، این رستوران، بیشترین تناسب را به زندگی شبانه دارد و علاوه بر آن، صبحانه‌تان هم می‌توانید در این رستوران میل کنید. منوی رستوران کرجیجگی، غذاهای ویژه‌ای را برای گیاه‌خواران در نظر گرفته است. همچنین، بهترین فست‌فود‌ها، کباب‌ها و غذاهای سنتی را در این رستوران خواهید یافت.

  • ساعت کاری رستوران کرجیجگی: از ساعت 09:00 تا 04:00

  • سطح قیمت رستوران کرجیجگی: متوسط

  • آدرس رستوران کرجیجگی: منطقه تپه، خیابان کوبیلای آلپوگان

موقعیت رستوران کرجیجگی در نقشه مارماریس

کیرجیجگی.jpg
رستوران کرجیجگی

سفر به مارماریس با تور

با جست‌وجوی تور ترکیه در لست سکند، می‌توانید قیمت انواع و اقسام تورها را مقایسه کنید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با انتظارات شما از یک سفر خوب دارد. در نهایت هم می‌توانید تور مد نظرتان را تهیه کنید. اگر هم توری را که می‌خواستید در لیست لست سکند پیدا نکردید، نگران نباشید. سرویس سفرساز به شما این امکان را می‌دهد که مشخصات تور را با پشتیبان‌های ما در میان بگذارید و تورهای مشابه با سفر مدنظرتان را پیدا کنید.

سخن آخر

با مرور 10 تا از بهترین رستوران های مارماریس، در می‌یابیم که رستوران‌های این شهر تنوع خوبی دارند. از آنجایی که شرایط هر رستوران، روزبه‌روز، یا حتی ساعت‌به‌ساعت متغیر است، سعی کنید به رستوران‌هایی بروید که شلوغ‌تر هستند و توجه افراد محلی را به خود جلب کرده‌اند. اگر مشکلی در ارتباط‌گرفتن با افراد محلی ندارید، می‌توانید از آن‌ها بپرسید که بهترین رستوران در مارماریس کدام است. درصورتی‌که سابقه غذاخوردن در هر یک از رستوران‌هایی را داشته‌اید که در این متن معرفی کردیم، می‌توانید نظراتتان را با سایر کاربران لست سکند به اشتراک بگذارید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.