جاهای دیدنی قائم شهر؛ معرفی بهترین‌ها با آدرس و عکس

5
از 1 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی قائم شهر + عکس و آدرس
23 شهریور 1403 08:00
0

جاهای دیدنی قائم شهر، لذت سفر به این شهر را چندین برابر می‌کنند. قائم شهر، یکی از مقصدهای محبوب برای سفر است که جاذبه‌هایی چشمگیر دارد. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، مکان های دیدنی قائم شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا به‌خوبی با جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی قائم شهر آشنا شوید.

جاهای دیدنی قائم شهر که نباید از دست داد

  • پارک جنگلی تلار

  • دریاچه گل پل

  • جنگل کوتنا

  • منطقه حفاظت‌شده شیرگاه

  • رودخانه تلار

  • موزه قائم شهر

  • پل آجری خرماکلا

مشاهده قیمت روز انواع تورهای قائم‌شهر

پارک جنگلی تلار

وقتی صحبت از جاهای دیدنی قائم شهر در میان باشد، جنگل، یکی از اولین زیبایی‌هایی است که به ذهن افراد خطور می‌کند. پارک جنگلی تلار در انتهای جاده‌ای قرار دارد که به جاده نظامی معروف است. آب‌وهوای خوش، جنگل‌های انبوه و رودخانه‌‌ای که در این پارک جنگلی جریان دارد، اینجا را به یکی از محبوب‌ترین دیدنی های قائم شهر تبدیل کرده است. عکاسی، پیک‌نیک، پیاده‌روی و کمپ از تفریحاتی است که می‌توانید در این جای دیدنی قائم شهر تجربه کنید.

  • آدرس پارک جنگلی تلار: 10 کیلومتری قائم شهر، جاده نظامی

چه وسایلی برای کمپینگ لازم است؟

موقعیت دقیق پارک جنگلی تلار روی نقشه

پارک جنگلی تلار.jpg
عکس جاهای دیدنی قائم شهر، پارک جنگلی تلار در فصل پاییز

دریاچه گل پل

دریاچه گل پل در قسمت جنوب‌شرق قائم شهر قرار گرفته و وسعت آن 5 هکتار است. این دریاچه در دل جنگل‌های سرسبز و انبوه قرار دارد و مناظر اطراف آن حیرت‌انگیز و خیره‌کننده‌اند. آب این دریاچه، شیرین است و به همین دلیل هم اینجا زیست‌بوم ماهی‌ها و پرندگان متنوع است. اگر از مسافران تور استان مازندران هستید و به‌دنبال جایی می‌گردید که از هیاهوی شهر دور باشید و چند ساعتی در آرامش به صدای پرندگان و آب جاری گوش دهید، توصیه می‌کنیم بازدید از دریاچه گل پل را از دست ندهید.

  • آدرس دریاچه گل پل: جنوب‌شرق قائم شهر، روستای برنجستانک

موقعیت دقیق دریاچه گل پل روی نقشه

دریاچه گل پل.jpg
دریاچه گل پل، از جاذبه های گردشگری قائم شهر

جنگل کوتنا

جنگل کوتنا در روستای کوتنا قرار دارد و این روستا، 6 کیلومتر از قائم شهر فاصله دارد. برای رسیدن به این جنگل، از دل روستایی عبور می‌کنید که پر از شالیزارهای سبز است و همین زیبایی مسیر، لذت بازدید از این جای دیدنی قائم شهر را دوچندان می‌کند. آب‌وهوای خوش، مناظر بکر، چشمه‌های جاری و جنگل‌های سرسبز از زیبایی‌های جنگل کوتنا هستند. اگر از مسافران تور ایران‌گردی هستید، بابت اقامت در این روستا نگران نباشید؛ چراکه در دل روستای کوتنا، اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیاری وجود دارد.

  • آدرس جنگل کوتنا: روستای کوتنا

همه‌چیز درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی

موقعیت دقیق جنگل کوتنا روی نقشه

کوتنا.jpg
جنگل کوتنا از جاهای گردشگری قائم شهر

منطقه حفاظت‌شده شیرگاه

برای عاشقان طبیعت و مسافران تور شمال، قائم شهر بهشت کوچکی روی زمین است. منطقه حفاظت‌شده شیرگاه یکی از سبز‌ترین دیدنی های قائم شهر است و در مسیر جاده تهران به قائم شهر قرار دارد. در این منطقه، گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب و متنوعی مثل آهو و شوکا زندگی می‌کنند و مناظر بسیار بکری در این نقطه انتظار شما را می‌کشند. پیک‌نیک، طبیعت‌گردی، عکاسی و پرنده‌نگری، از تفریحاتی هستند که می‌توانید در این جای دیدنی قائم شهر تجربه کنید.

  • آدرس منطقه حفاظت‌شده شیرگاه: جاده قائم شهر به تهران

شیرگاه کجاست؟ راهنمای کامل سفر به شیرگاه

موقعیت دقیق منطقه حفاظت‌شده شیرگاه روی نقشه

شیرگاه.jpg
منطقه حفاظت‌شده شیرگاه، یکی از مکان های دیدنی قائم شهر

منطقه حفاظت‌شده خیبوس

خیبوس، منطقه‌ای کوهستانی است و جزو مناطق حفاظت‌شده ایران محسوب می‌شود. این منطقه، بخشی از جنگل‌های ارزشمند هیرکانی به شمار می‌آید و پر از درختان و گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب است و حیواناتی مثل مارال، شوکا، پلنگ و خرس در این منطقه زندگی می‌کنند. اگر به پرسه در طبیعت علاقه‌ دارید، منطقه حفاظت‌شده خیبوس می‌تواند جذاب‌ترین جای دیدنی قائم شهر برای شما باشد.

  • آدرس منطقه حفاظت‌شده خیبوس: شیرگاه

موقعیت دقیق منطقه حفاظت‌شده خیبوس روی نقشه

خیبوس.jpg
منطقه حفاظت‌شده خیبوس، یکی از مکان های دیدنی قائم شهر

سد زمزم

سد زمزم، یکی از دیدنی های قائم شهر است که در روستای برنجستانک قرار دارد. این سد برای ذخیره‌‌سازی آب احداث شده است و در زمان کم‌‌آبی، زمین‌های کشاورزی و شالیزارهای اطراف را با آب داخل آن آبیاری می‌کنند. این سد در محیط جنگلی قرار گرفته است و اطراف آن محیط دل‌چسب و زیبایی وجود دارد که محبوب مسافران و گردشگران است. پیک‌نیک، طبیعت‌گردی و عکاسی از تفریحاتی است که می‌توانید در این جای دیدنی قائم شهر تجربه کنید.

  • آدرس سد زمزم: روستای برنجستانک

موقعیت دقیق سد زمزم روی نقشه

سد زمزم.jpg
سد زمزم، از مکان های دیدنی قائم شهر

تپه باستانی گردکوه

تپه باستانی گردکوه، یکی از جاهای تاریخی قائم شهر است. قدمت این تپه را تا ۲۵۰۰ سال تخمین می‌زنند. این تپه در حکومت‌ها و سلسله‌های پارتی و ساسانیان، محل سکونت اقوام ایرانی بوده و در اکتشافات باستان‌شناسی، اشیای ارزشمندی مثل ظروف سفالی و ابزارهای سنگی در این منطقه پیدا شده است. در زمان حمله اعراب به ایران هم این تپه، کاربردهای نظامی داشته و تاریخ پرفراز‌ونشیبی را پشت‌سر گذاشته است. گفتنی است که این تپه به‌عنوان میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • آدرس تپه باستانی گردکوه: منطقه جمنان

موقعیت دقیق تپه باستانی گردکوه روی نقشه

تپه گردکوه.jpg
تپه باستانی گردکوه، از جاذبه های گردشگری قائم شهر

رودخانه تلار

رودخانه تلار، از ارتفاعات رشته‌کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه، از جنوب قائم شهر عبور می‌کند و در منطقه دو آب با رودخانه کبیر ترکیب می‌شود و تا شهرستان سیمرغ ادامه پیدا می‌کند و در نهایت به دریای خزر منتهی می‌شود. طبیعت اطراف این رود بسیار زیباست و برای پیک‌نیک، کمپ، پیاده‌روی و عکاسی، گزینه بسیار خوبی است. آب‌وهوای اطراف این رود هم بسیار مطبوع است و حتی در تابستان‌ها هم هوا در این جای دیدنی قائم شهر بسیار خنک و دل‌چسب است.

  • آدرس رودخانه تلار: سوادکوه، جاده گنج‌افروز

موقعیت دقیق رودخانه تلار روی نقشه

رودخانه تلار.jpg
رودخانه تلار، از جاهای دیدنی قائم شهر

موزه قائم شهر

موزه قائم شهر، یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های این شهر برای علاقه‌مندان به تاریخ است. این موزه در ساختمان قدیمی قائم شهر که قدمتی حدود ۱۰۰ سال دارد، احداث شده و شامل بخش‌های مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و کتابخانه است. این موزه را می‌توان یکی از زیباترین موزه‌های مازندران و یکی از جاهای تاریخی قائم شهر دانست.

  • آدرس موزه قائم شهر: خیابان امام‌خمینی، خیابان راه‌آهن، خیابان خدایاری

موقعیت دقیق موزه قائم شهر روی نقشه

موزه قائم شهر.jpg
موزه ساختمان شهرداری، یکی از دیدنی های قائم شهر

پل آجری خرماکلا

پل آجری خرماکلا یکی از جاهای دیدنی قائم شهر است که قدمت آن به دوره صفویه برمی‌گردد. این پل، در روستای خرماکلا واقع شده است و هنگام بازدید از این جای دیدنی قائم شهر می‌توانید از این روستای زیبا هم دیدن کنید. گفتنی است که این پل آجری در سال ۱۳۳۷ به‌عنوان میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • آدرس پل آجری خرماکلا: روستای خرماکلا

موقعیت دقیق پل آجری خرماکلا روی نقشه

پل خرما کلا.jpg
پل آجری خرما کلا، یکی از جاهای دیدنی قائم شهر

سفر به قائم شهر با تور لست‌سکند

اگر تصمیم دارید که سفری به قائم شهر داشته باشید و از دیدنی‌های آن بازدید کنید و برای این سفر به‌دنبال تور مناسب می‌گردید، کافی است در قسمت تورهای وبگاه لست‌سکند، عبارت تور قائم شهر را جست‌وجو کنید. در این بخش، فهرستی از تورها به مقصد قائم شهر را می‌بینید و می‌توانید از بین آن‌ها، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم فهرست کاملی از جاهای دیدنی قائم شهر را در اختیارتان بگذاریم تا اگر به‌زودی عازم سفر به این شهر هستید، بتوانید به‌راحتی برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید و مکان های دیدنی قائم شهر را ببینید. فراموش نکنید که لذت چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای محلی مازندران می‌تواند سفرتان را دل‌چسب‌تر کند. اگر تابه‌حال به قائم شهر سفر کرده‌اید، بازدید از کدام دیدنی های قائم شهر را به مسافران این شهر شمالی پیشنهاد می‌کنید؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.