مسابقه نقد و بررسی هتل ها : معرفی برنده مردادماه

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
05 شهریور 1392 00:00
0

سلام به تمامی دوستان. با جمع بندی و نتایج دومین قسمت از مسابقه نقد و بررسی هتل ها (مردادماه )در خدمت شما عزیزان هستیم. در مجموع اول بیش از 320 نقد و بررسی در قسمت مربوطه توسط کاربران وارد شده است . البته با توجه به این نکته که تقریبا نیمی از دوستان واچر یا مدرکی مبنی بر حضور در هتل ارسال ننمودند مجبور شدیم فاکتور ارسال واچر را به یکی از امتیازات در جمع بندی اضافه نماییم . به این معنی که تمامی دوستانی که واچر یا مدرک خود را ارسال نمودند +1 امتیاز برای آنها در نظر گرفته شد.


تعداد نقد و بررسی هایی که نمره بین 9 الی 10 گرفته بودند (سقف امتیازات 10 است) تقریبا تعداد 6 نقد و بررسی بود که با هم به رقابت پرداختند. البته تقریبا 95% نقد و بررسی های نوشته شده کاملا ارزشمند و حاوی نکات بسیار مهمی بوده اند که همین جا از تمامی شما دوستان که قبول زحمت کردید و برای به اشتراک گذاری تجارب خود وقت گذاشته اید تشکر مینماییم و امیدوار هستیم این روند را با قدرت و سرعت بیشتری ادامه دهید و حتی دوستان و نزدیکان خود را دعوت به انجام این کار نمایید.


برخود لازم میدانیم از دوستانی مانند : آقای مهدی ک، خانم نازی خلیلی،آقای آرش آمد،خانم فریناز اطمینان، خانم مهسا اسدالله، خانم زهره تخیری، خانم ناهید عباسی، آقای مانی سید محمد قوامی و خانم فریما پناهی و ... تشکر و قدردانی نماییم که جزء پرکارترین کاربران در ماه مرداد بوده اند و با عشق و علاقه مثال زدنیشان نسبت به اشتراک گذاری دانش و تجربشان حظور فعالی در سایت و مخصوص بخش نقد و بررسی هتل ها داشته اند.


البته دوستان دیگری بودند که تعداد نقد و بررسی هایشان بالا بود اگر نام شما از قلم افتاده است عذرخواهی ما را پذیرا باشید. همچنین تغییراتی در بخش نقد و بررسی هتل داده شده است که از مهمترین این تغییرات میتوان به نمایش عکس (اواتار) برای هر کاربر، نمایش تعداد نقد و بررسی های نوشته شده توسط هر کاربر، تعداد +  - های هر کاربر اشاره نمود.

معرفی کاندیدها


تعداد 6 نقد و بررسی به مرحله نهایی رسیدند و واقعا کار بسیار سختی برای انتخاب برندگان داشتیم . به جهت زحمت بسیار زیادی که این دوستان برای نقد و بررسی های خود کشیده اند لازم میدانیم که این 6 نقد و بررسی را برای شما بازگو نماییم تا شما نیز بتوانید با نحوه قضاوت . سلیقه تیم داوری آشنا شوید تا برای ماه های آینده و مسابقات بعدی آماده تر باشید.

خانم نازی خلیلی : نقد و بررسی هتل توپکاپی ، آنتالیا

هتل توپکاپی تقریباً در انتهای خط ساحلی لارا کندو قرار دارد و بین هتل مردان پالاس و کرملین پالاس قرار گرفته است. در اصل زیر مجوعه یwow hotelsl است و خواهر هتل کرملین می باشد. شما با رفتن به هر کدام از این هتل ها از امکانات هر دو می توانید بهره ببرید. در هر کدام از این دو هتل که اتاق بگیرید انگار مسافر هر دو هتل هستید.

هتل توپکاپی معماری عثمانی دارد و لابی آن در بدو ورود قدری دلگیر به نظر می رسد اما با گذشت زمان پی به عظمت آن خواهید برد. هتل خیلی بزرگی است و فضای آن نسبت به کرملین بزرگتر است. قبل از ساعت چک این و بعد از چک آوت استفاده از خدمات هتل مجانی است. در ضمن از دستبند هم خبری نیست که خودش امتیازی است. اتاق ها در شش بلوک واقع شده اند و شماره اتاق ها از 1000 شروع می شد و تا 6000 هم رسیده بود اما دقیقاً نمی دانم چند اتاق داشت.

اکثر بلوک ها دید دریا ندارند و دید باغ و یا استخر دارند که البته آنها هم زیبا هستند .البته اگر پول بیشتری بدهید دید دریا هم دارند. در کل تمام هتل و فضای سبز آن زیباست و اگر دید دریا هم نداشته باشید زیاد مهم نیست. هر بلوک 6 طبقه است که دو اسانسور شیشه ای هم دارد در طی یک هفته ی اقامت ما یک روز آسانسور خوب کار نمی کرد اما بقیه روزها مشکلی نبود. اتاق ها روشن و به اندازه ی کافی بزرگ هستند تلویزیون ال سی دی ، سشوار و چای سازدر اتاق موجود است اما از اطو ، دمپایی مسواک و خمیردندان خبری نیست. که البته هتل های ترکیه همگی همین طور هستند.

مینی بار به طور رایگان هر روز شارژ میشود شامل یک عدد لیموناد و دو عدد پپسی و آب معدنی. در ضمن چای کیسه ای و نسکافه هم در اتاق موجود است. شامپو صابون مایع ، جامد، گوش پاک کن، پد پاک کننده آرایش، شانه ، کلاه دوش هم هر روز شارژ می شود. هر روز اتاق ها نظافت می شود و یک روز درمیان ملافه ها عوض می شوند. این هتل دوست دار محیط زیست است و تفکیک زباله در آن انجام می پذیرد و از مهمانان خواسته شده که زباله ها ی خشک را در سطل داخل اتاق بریزند و زباله های تر را در سطل سرویس بهداشتی.

کولر اتاق مرکزی است اما می توان درجه ی آن را تنظیم کرد و یا آن را خاموش کرد. بالکن هم دارد . رستوران هتل معماری عثمانی دارد و بسیار بزرگ است. دو قسمت بیرونی و درونی دارد. در قسمت درونی انواع غذاها و دسر ها و نان قرار دارد. در قسمت بیرونی انواع تنور ها وجود دارد و غذاهای کبابی سرو می شود. قسمت ماکارونی هم در این قسمت بیرونی است. همیشه در منو ی غذا چند نوع کباب وجود دارد. ماهی جگر استیک و آدانا کباب و دیگر غذاهای کبابی به طور متناوب در منو جای دارند. در کل کیفیت غذای خوبی داشت و حاصل آن اضافه وزن است!

هتل دارای چندین رستوران آلاکارته است که فقط یکی از رستورانهای عثمانی یا دریایی در طول یک هفته اقامت یکبار رایگان است که با رزرو قبلی از طریق guest relation در لابی هتل امکان پذیر است. برای بقیه آلاکارته ها باید 5 یورور برای هر نفر پرداخت و بچه ها مجانی هستند که البته این قدر هتل غذاهای جور واجور دارد که نیازی به آلاکارته نیست. استخر اصلی هتل بسیار بزرگ است و نیز یک استخر عمیق هم دارد و استخری نیز در پشت هتل قرار دارد که قدری کوچکتر است. در فضای عمومی هتل دور استخر ها سرویس های بهداشتی به همراه دوش و رختکن نیز وجود دارد و نیازی نیست شما به اتاقتان مراجعه کنید .

جهت مطالعه ادامه نقد و بررسی کلیک کنید ...



آقای مهرداد گرامی : نقد و بررسی هتل یاسمین ریزورت ، بدروم


نیمه دوم تیرماه امسال قصد سفر به ترکیه را داشتم که با مطالعه مقالات و جداول تورهای سایت لاست سکند تصمیم سفر به شهر زیبای بدروم گرفتم معیارهای من برای انتخاب هتل این موارد بود:

پنج ستاره یوآل ، داشتن مساحت بزرگ وساحل اختصاصی ، امکانات و راحتی بالا و همچنین موارد قابل توجه برای راحتی و سرگرمی خانواده ام که با جستجو در سایت و مشورت با آژانس ، هتل یاسمین را انتخاب کردم.

1- ظاهر هتل و اطاقها: پس از طی یک سربالایی وارد یک سراشیبی شدیم که ساختمانهای اصلی ، ویلاها و ساحل زیبای آن ظاهر گشت که منظره آن فوق العاده است ، بخاطر طبیعت خاص بدروم قانونی وضع شده که ساختمانها نباید بیش از سه طبقه باشد و رنگ همه کاملا سفید ، این هتل هم استثنا نبود ، تعداد زیادی ویلاروم در قسمت شرقی روی تپه ها قرار گرفته که با گلهای کاغذی ارغوانی پوشیده شده و برای جابجایی مسافرین در آن قسمت خودروهای کوچک شبیه آنچه در زمینهای گلف استفاده میشود قرار داده شده ، اطاق ما که از نوع فامیلی روم بود دارای دو اطاق بزرگ ، دو تلویزیون ، کمد جادار ، بالکن رو به دریا و کف تمام پارکت بود ، نظافت و نظم و ترتیب هم در حد مطلوب.

2- غذا : رستوران بزرگ هتل شامل دو سالن و دو تراس بزرگ بود که یکی رو به دریا با چشم انداز فوق العاده ، صبحانه مفصل با بیش از 14 نوع پنیر و 15 مدل کالباس ، ماستهای میوه ای ،میوه و سبزیجات انواع چای ، قهوه ، نسکافه ، آبمیوه ، املت و نیمروی داغ ، انواع عسل و مربا و شکلات و البته پنکیک داغ و خوشمزه که پای ثابت صبحانه مابود . ناهار هم شامل انواع غذاهای گیاهی و دریایی و گوشتی که برای اکثر سلیقه ها آماده شده بود در اول سالن هم خوراک داغ تنوری که با خمیر نان و مخلفات آماده میشد به شما میدادند که ترکیبات و طعم آن هر روز تغییر میکرد،

انواع سالاد با سس های گوناگون ، انواع نآپ پرتغال و مدلهای گوناگون دسر.شام هم با تنوع زیاد همراه بود ضمن اینکه فکر بیماران نیز بودند مثلا خوراک ماهی هم کبابی بود ، هم سرخ شده و هم آبپز ، شب سوم هم کشف کردم که در یکی از تراسها باربی کیو قرار دارد که گوشت یا مرغ را کباب میکردند و خوراک داغ و خوشمزه ای به شما میدادند ، بستنی هم با طعمهای مختلف بعد از ناهار و شام مجانی سرو میشد که خیلی دلچسب بود ، اسنک بار هم در کنار ساحل در ساعاتی از روز طبق جدول زمانبندی کار میکرد و انواع آپ پرتغال و همبرگر و مخلفات و میوه را سرو میکرد که پس از شنا اگر حال رفتن به رستوران هتل را نداشتید ، پذیرایی در این قسمت خیلی میچسبید.به جز این هتل یاسمین سه رستوران دیگر (یکی در هتل و دو رستوران زیبای دیگر در ساحل) داشت که باید رزرو میشد و پولی بود.

3-تفریحات : پارک آبی دارای سه سرسره در قسمت شرقی و دور از استخرها در دل طبیعت بسیار زیبا قرار داشت ، برای رفتن به بالای سرسره ها زمین را با موکت نرم سبز رنگ پوشانده بودند که از میان راهرویی که دوطرفش با گلهای طبیعی پرشده بود عبور میکردید، دو استخر با عمق متفاوت و استخر کودک با عمق نیم متر با برنامه های تفریحی که جدول آن مشخص شده بود لحظات هیجان انگیزی را رقم میزد ، گیم سنتر هتل هم شامل انواع بازیها با دستگاه یا کامپیوتر و بیلیارد که همگی پولی بود که با توجه به استاندارد بالای دستگاهها ارزشش رو داشت ، در قسمت غربی ساحل زمین والیبال ساحلی و انواع تفریحات آبی موتوری قرار داشت که هزینه داشت ، این هتل سالن فوتبال و بستکتبال و زمین تنیس هم داشت. سالن بدنسازی با امکانات فراوان در طبقه همکف هتل قرار داشت.

4- نمایشها : هر شب در سالن روباز نمایشهای متنوع برگزار میشد از قبیل : رقص سنتی ترکی ، آکروبات بسیار جالب ، نمایش کمدی ، مسابقه با جوایز و غیره ، یک شب درمیان هم موزیک زنده در محوطه کنار استخر همراه با رقص و مسابقه ، یکشب هم باله آبی در استخر برگزار شد.

5- برنامه ویژه کودکان : مینی کلاب که در ساعات مشخص شده در صبح و عصر کار میکرد شامل پارک کودک و اطاقهای نمایش و نقاشی و غیره بود جالب اینکه دوربینهای مداربسته مینی کلاب روی دوکانال تلویزیون اطاق شما قابل نمایش بودند و میتوانستید همیشه خبر کودک خود را داشته باشید ، با هماهنگی مسئولان این قسمت با کودکان کار میشد و از آنان در یک نمایش کوتاه قبل از پخش نمایش اصلی شب استفاده میشد وبه بچه ها و والدین جایزه اهدا میکردند.

جهت مطالعه ادامه نقد و بررسی کلیک کنید ...



آقای مهدی شاهسوندی : نقد و بررسی هتل کروانسرای لارا ، آنتالیا


من به همراه همسر و پسر 6 ساله ام حدود 6 روز در اواخر تیر 92، در این هتل اقامت داشتیم.

هتل کروانسرای لارا، در منطقه لارا قرار گرفته است. این هتل حدود 10 الی 15 دقیقه بوسیله اتوبوس تا شهر آنتالیا فاصله دارد. ما با اتوبوس شماره KL07 و با کرایه 1.75 لیر برای هر نفر،به آنتالیا می رفتیم. ایستگاه اتوبوس نیز روبروی هتل قرار دارد و از نظر رفت و آمد هیچ مشکلی متوجه ما نبود و به راحتی در منطقه تردد می کردیم. با اتوبوس طلایی KL08 نیز بعد از پیاده شدن از KL07 در یکی از ایستگاههای مشترک، به بسیاری از نقاط مهم آنتالیا از جمله کاله ایچی و .... می رفتیم.

اطراف هتل جاذبه خاصی وجود ندارد. به جز چند فروشگاه و پمپ بنزین و یک آژانس مسافرتی با یک مدیر هلندیِ مسلط به زبان انگلیسی (که می توانید تورهای داخل شهری آنتالیا را با قیمت مناسب از او تهیه کنید).

و اما داخل هتل:
در بدو ورود، لابی بزرگ و زیبای هتل را دیدیم که متاسفانه بسیار گرم بود و چنانچه شما مجبور به انتظار کشیدن تا ساعت 14 برای دریافت اتاق باشید، بهتر است به لابی سفیر بروید که هم بتوانید کمی بخورید و بیاشامید و هم از هوای مطبوع آنجا استفاده کنید.

آسانسورها و اتاق:
اتاقی که ما در آن اقامت داشتیم در طبقه نهم (بالاترین طبقه) و در سمت غربی بود. به علت U شکل بودن ساختمان هتل، تمامی اتاقها دید دریا دارند، حال چه دریای روبروی هتل و چه در سمت شرق و غرب آن. ولی چنانچه بخواهید ساحل و فضای هتل را ببینید، باید اتاقهای شرقی و بهتر از آن مرکزی را بخواهید.

از لابی هتل بوسیله 8 دستگاه آسانسور به طبقات می رفتیم. آسانسورها بواسطه شیشه ای بودن دیوارهای آن و آفتاب گیر بودن فضای داخلی هتل به همراه راهروها، کمی گرم هستند. (مخصوصا در فصل تابستان). ولی هوای اتاقها کمی مطبوع تر است. درکل، در ترکیه به علت گران بودن انرژی، نباید انتظار هوای بسیار سرد در اتاقها را داشت. به خصوص هنگام ظهر که ما مجبور می شدیم از تهویه ها صرف نظر کنیم و درب تراس را برای ورود هوای آزاد باز کنیم. ولی در سایر اوقات روز و شب وهنگام خواب، تهویه مناسب بود.

اتاق ما تمیز و مرتب بود. با تجربه ای که از سایر هتلهای 5 ستاره در سایر کشورها داشتیم، امکانات اتاقی و سرویسی این هتل کمی ضعیف به نظر میرسید. چون این سفر، اولین سفر ما به ترکیه بود، درباره مقایسه وضعیت کلی اتاقهای این هتل با دیگر هتلهای ترکیه، اظهار نظری نمی توانم بکنم. ولی در مقایسه با سایر کشورها، اظهار نظرم درست است. به عنوان مثال بعد از ورود به اتاق مشاهده کردیم که دمپایی حمام، مسواک و خمیردندان در اتاق نیست. ولی بعد از درخواست، آنها را به ما تحویل دادند. البته کمی با تاخیر. مینی بار خوب بود ولی هر روز تعویض نمی شد. مگر اینکه می خواستیم. امکانات خواب خوب بود و ما خواب راحتی داشتیم. پشه در اتاق ما، کمی وجود داشت که توانستم مشکل آنها را حل نمایم. در طبقه ما هنگامی که درب تراس بسته میشد، هیچ صدایی از بیرون شنیده نمیشد. ولی در صورت باز بودن درب تراس، صدای برنامه های هتل ها به وضوح شنیده می شد. کلا در اتاق مشکل حاد و خاصی نداشتیم.

رستورانها:
هتل، یک رستوران اصلی به نام آکوامارین دارد که با فضایی بسیار زیبای داخلی و خارجی، از ساعت 7 صبح تا 1 نیمه شب به همراه رستوران ساحلی، به غیر از چند ساعت محدود، همواره در خدمت مسافران است تا هیچ لحظه ای احساس گرسنگی نکنند. حتی برای آنهایی که عادت به زود غذا خوردن ندارند. تنوع غذایی در رستوران اصلی بسیار بالاست. ولی شخصا انتظار کیفیت بهتری از آشپزهای ترک داشتم. این قضیه بواسطه ذائقه مشکل پسند ما ایرانیهاست. سایر کشورها، بسیار از مزه و کیفیت غذا راضی بودند. هرچند این قضیه برای ما وجود داشت، ولی باعث نشد تا ما نتوانیم از غذا لذت ببریم و بسیار هم پرخوری کردیم. یعنی اینکه اگر هم مشکل پسند هم باشید، نباید اصلا نگران باشید و مطمئنا چیزی مناسب خود برای خوردن پیدا خواهید کرد.

جهت مطالعه ادامه نقد و بررسی کلیک کنید ...



آقای محمد افراشته : نقد و بررسی هتل یاسمین ریزورت ، بدروم

ابتدا توضیح بدم که بنده و همسرم از 10 تا 17 مرداد 92 بعد از کنسلی سفر به پوکت، به این هتل سفر کردیم. برخی توضیحات رو که دوستان دادن ازش صرف نظر می کنم برخی جزئیات رو هم شاید واسه برخی دیگر مفید و جدید باشه، بهشون اشاره میکنم. هتل دارای خدمات Ultra All Inclusive بوده به این معنی که تمامی موارد ذکر شده بجز آنهایی که هزینه جدا داشتن و در متن اشاره شده، در پکیج خریداری شده بوده و هزینه ای در بر ندارد (از جمله: غذا – میان وعده- آپ پرتغال – اتاق و اقامت)

قبل سفر بین انتخاب هتل Yasmin و wow مردد بودیم که در نهایت این هتل را بخاطر آرامش بیشتر آن نسبت به هتلهای داخل شهر و ساحل زیباش که طی جستجو در وب مشاهده کردیم و البته نیازمون به آرامش و استراحت بعد از یکسال کاری، انتخاب کردیم. یعنی از ابتدا برنامه گشت و گذار و خرید در شهر رو از برنامه حذف کردیم. همچنین رضایت از امکانات هتل هم در روز اول، نهایتا برناممون رو تثبیت کرد. اضافه کنم که این هتل واسه کسایی که به شهر بدروم و استفاده از امکانات و گردش شبانه در آن علاقه دارن، هزینه رفت و آمد 15 دلاری (سرویس مستقر در خود هتل) و زمان 30 دقیقه ای رو تحمیل میکنه.

موقعیت:
طبق نقشه گوگل مپ این هتل در انتهایی ترین بخش شبه جزیره بدروم قرار دارد و بهمین خاطر تقریبا دنج هستش. البته دنج نه به معنای دور افتاده. فواصل رو توی توضیحات سایت نوشته ولی اگه قرار باشه با اتوبوس از شهر بگذرید (در ابتدا و انتهای سفر حین ترانسفر فرودگاهی) و از جاده نوار ساحلی عبور کنید (بمنظور رساندن مسافرین سایر هتلها) شاید 1 ساعت تا 1.5 ساعت طول بکشه. برای تورهایی که میگیرید و رفت و آمد در طول اقامت چون از ون یا دولموش و جاده مستقیم استفاده می کنید زمان به حدود30 دقیقه و کمتر کاهش پیدا می کنه. چشم انداز هتل به دریا اگه اغراق نکنم از بهترین چشم اندازهای منطقه هست که میتونید در همین سایت، عکسهاش رو مشاهده کنید.

غذا و رستوران:
رستوران اصلی با غذاهای مختلف، گوشتی، گیاهی-رژیمی و ماهی با مخلفات بسیار متنوع و عالی، با دسرهای بسیار خوشمزه به مسافرین سرویس می دهد. امتیاز: انواع پیش غذا و سالاد: 9.5 - کیفیت غذا: 9 - تنوع غذا در روز: 9 - دسرها و شیرینی: 9.75 - تنوع غذا طی هفته: 8

سه رستوران سفارش از منو (A La'Carte) که از سیستم رایانه ای مستقر در لابی (کنار آسانسور) شخصا توسط مسافر، بر مبنای تاریخ ورود و شماره اتاق از چند روز قبل رزرو میشه (در این هتل حتی یه روز قبل هم میشد ولی خیلی هتلها اگه روز اول رزرو نکنی دیگه جا نمیده) هر یک دارای 3 غذا در منوی اصلی به علاوه پیش غذا و دسر و آپ پرتغال های محلی می باشد . رستوران ترکیشو حتما برید چون میتونید کباب کوبیده و چنجه خودمون رو (البته با اسم ترکی که یادم نیست) نوش جان کنید که خیلی هم با کیفیته. توجه کنید که هیچ کدوم برای بار اول هزینه ای در بر ندارد.

امتیاز: (رستوران سلطان: 9 – رستوران ایتالیایی: 7.5 – رستوران دریایی: نرفتیم)

اسنک بار کنار استخر (وعده های بین المللی) و دیگری کنار ساحل (وعده های محلی) نیز در طول روز از صبح تا 7 عصر انواع وعده های سبک مثل پیده، همبرگر، سیب زمینی سرخ شده مخصوص، ماکارونی، انواع سالاد و میوه جات با شارژ دائمی دارد و شما تقریبا هیچگاه با ظرف خالی مواجه نخواهید شد. رستوران اصلی از 12 نیمه شب تا 1 صبح چند وعده سبک غذایی رو سرو میکنه.
لابی بار بصورت شبانه روزی، بار ساحل و استخر تا 7 غروب به شما سرویس می دهند تا تشنه نمونید.

برنامه ها:
3 شب در هفته اجرای موسیقی زنده البته بیشتر بزبان ترکی (بدروم شهریست که ترکها برای سفر داخلی خود انتخاب می کنن و بیش از هرجای دیگه در ترکیه، شما ترک ها رو خواهید دید، مثل شمال واسه نزد ایرانیا)- یک برنامه باله در استخر توسط تیمی از اروپای شرقی – شوهای تیم انیمیشن در آمفی تئاتر که چنگی به دل نمیزد بجز شوی کمدیش – اجرای آکروبات مغولی –کلاب داخل ساختمان اصلی و کلاب ساحلی نیز از 12 شب به بعد خدمات می دهند. ضعف عمده برنامه های هتل رو می تونم تیم انیمیشن ضعیفش بدونم که در برابر درخواست برخی از هموطنان مبنی بر پخش موسیقی ایرانی که همه جای ترکیه مرسومه جبهه گیری نمودن.

جهت مطالعه ادامه نقد و بررسی کلیک کنید ...


آقای یداله کاشی: نقد و بررسی هتل گرند رینگ ، آنتالیا

چند هفته پیش سفرنامه ام رو براتون فرستادم. اینم نقد هتل

سلام من خرداد 92 به همراه همسر و دختر 4 ساله ام به مدت یک هفته در این هتل اقامت داشتیم. من بطور ناگهانی راهی این سفر شدم و فقط هفته اول خرداد را میتونستم به مسافرت برم. تو این سایت بررسی کردم که تو اون تاریخ فقط یکی از آژانسهای این سایت تور آنتالیا داشت و اون هم لحظه آخری. پس فقط میتونستم از هتلهایی که این آژانس ارائه میده استفاده کنم. بین هتلهایی که این آژانس ارائه میکرد با توجه به قیمت و امکاناتشون که تو اینترنت جستجو کردم ، هتل 5 ستاره گراندرینگ رو انتخاب کردم و از انتخابم کاملاً راضی هستم.

دلیلم از نقد این هتل این بود که هتل به این خوبی کمتر معرفی شده یا لااقل تو این سایت نقد نشده.
در ابتدا از خوانندگان پوزش میخواهم که نوشته‌هام را بصورت عامیانه نوشتم.

1ـ معرفی هتل:
این هتل در سال 2006 و با تعداد 281 اتاق ساخته شده است و در 15 کیلومتری آنتالیا در منطقه بلدیبی قرار دارد که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به کوههایی با پوشش کم گیاهی قراردارد.

2ـ دسترسی به شهر و مراکز تفریحی و تجاری:
برای رفتن به شهر باید دم هتل منتظر میموندیم و دلموش(مینی بوس) سوار میشدیم و خیلی راحت میرفتیم تو شهر که کرایش از دم هتل تا شهر 5 لیر بود. البته تاکسی هم بود ولی خیلی گران بود.در اطراف هتل بازارهای کوچکی وجود داشت که میتوانستیم از آنها خرید کنیم.البته داخل هتل نیز فروشگاههایی بودند که میتوانستیم لوازم ضروری را از آنجا بخریم.

3ـ رستوران هتل:
این هتل دارای یک رستوران بزرگ بود که قسمتی از میز و صندلیها بیرون از رستوران در محیط باز قرار داشت که میتونستیم غذامون را به دلخواه بیرون یا داخل رستوران سرو کنیم.

ساعات کار رستوران بدین ترتیبه که همگی سلف سرویسه :
07:00-10:00 صبحانه
10:00-10:30 صبحانه دیر وقت برای کسایی که خواب موندن
12:30-14:30 ناهار
16:30-17:30 عصرانه(چای و شیرینی)
19:00-21:00 شام
23:00-24:00 سوپ برای کسانی که گرسنه ماندند
کیفیت غذاشون از نظر من خوب بود. و تنوع غذا سبب میشد که ذائقه همه را جواب بدهد. هر روز موقع ناهار و شام انواع میوه از قبیل زردآلو ، سیب ، پرتقال و هندوانه های خوشمزه تو رستوران بود ، که قاچ کردن هندوانه ها توسط گارسون به صورت ماهرانه خودش دیدنی بود.

4ـ کافی شاپ:
این هتل 5 بار(کافی شاپ) داشت:
10:00-24:00 بار داخل هتل
10:00-18:00 بار کنار استخر اصلی
10:00-18:00 بار کنار استخر روباز دومی که کنار ساحل نیز هست
10:00-18:00 بار کنار استخر سرپوشیده در صورت نامساعد بودن هوا
23:00-24:00 بار


در تمام طول مدت کار این بارها چای و قهوه و کلیه آپ پرتغال بصورت رایگان موجود بود. آب معدنی هم هر موقع میخواستیم میتونستیم از یکی از این بارها بگیریم. از ساعت 11 تا 12 صبح بستنی رایگان کنار ساحل بود. از ساعت 2 تا 4 بعدازظهر هم پیتزا تو بار کنار ساحل موجود بود. تمام طول روز ذرت آبپز هم کنار استخر بود که پولی بود.

جهت مطالعه ادامه نقد و بررسی کلیک کنید ...



آقای محمد حسن صفری: نقد و بررسی هتل اونریا کلاروس ، کوش آداسی

موقعیت هتل:
هتل اونریا کلاروس (Onyria Claros Beach & Spa Resort) در منطقه Ozdere قرار دارد و فاصله آن تا شهر کوشی آداسی 40 دقیقه و تا فرودگاه ازمیر 50 دقیقه است. این هتل پنج ستاره مدرن دارای وسعت بسیار زیادی است و با امکانات رفاهی و سرگرمی متنوع در خدمت مسافران است.

هر چند اونریا کلاروس از مرکز شهر و مراکز خرید کمی دور می باشد ولی در موقعیت بسیار خوبی دارد و از یک طرف مشرف به تپه های سرسبز خلیج کلاروس و از طرف دیگر رو به دریای اژه است و دارای ساحل بسیار زیبا و کاملاً اختصاصی است. شفافیت آب و پاکیزگی ساحل آن چشم نواز است. در لابی بسیار بزرگ این هتل می توانید از آپ پرتغال رایگان و اینترنت بی سیم به صورت رایگان استفاده نمایید.

اتاق ها:
اتاق ها بسیار تمیز و همه آنها دارای بالکن اختصاصی هستند. اگر اتاق رو به دریا نصیب شما نشد ناراحت نباشید چرا که اتاق های سمت دیگر نیز چشم انداز زیبایی از تپه های سرسبز را به شما هدیه می دهند. کلیه اتاق ها دارای تجهیزات کافی از جمله تلویزیون تخت متصل به ماهواره، یخچال، سشوار، صندوق امن، وان، کولر و ... می باشد. اتاق ها و وسایل آن بسیار تمیز بوده و حوله ها هر روز تعویض می گردند. اگر بخواهید در اتاق خود از اینترنت استفاده نمایید باید هزینه پرداخت نمایید.

ساحل و استخرها:
این هتل دارای چندین استخر و یک پارک آبی برای بزرگسالان با پنج سرسره است که البته سرسره ها در ساعات محدودی کار می کنند. هتل دارای محوطه ویژه بازی کودکان به نام مینی پارادایس است که دارای چند استخر ویژه خردسالان و سرسرهای آبی کوچک است.

هتل اونریا کلاروس دارای دو ساحل است؛ یک ساحل عمومی و دیگری ساحل ویژه بزرگسالان (محدوده آرام). لازم به ذکر است در کنار استخرها و ساحل امکاناتی چون: تخت، چتر، حوله، دوش، دستشویی و رختکن فراهم شده است تا میهمانان با خیالی آسوده از امکانات آبی هتل و ساحل استفاده نمایند.

تعدد استخرها و وجود ساحل تمیز و آرام باعث شده که در استخرها با شلوغی مواجه نشوید. البته باید گفت که این هتل استخر بزرگ ندارد و استخرهای آن کوچک و یا متوسط هستند.در انتهای ساحل مرکز تفریحات آبی قرار دارد قایق پایی و کانوی آن رایگان بوده و از سایر موارد مانند جت اسکی، شاتل و غواصی با پرداخت هزینه می توانید بهره مند شوید.

همچنین هتل دارای استخر سرپوشیده، جکوزی، سونا، حمام ترکی و مرکز تناسب اندام (وسایل ورزشی) و دو زمین تنیس نیز می باشد. با پرداخت هزینه می توانید از SPA و ماساژ های متنوع(هندی و ژاپنی) این هتل استفاده کنید.

بار و اسنک بار:
هنگامی که در استخر یا ساحل هستید به هیچ وجه گرسنه یا تشنه نخواهید شد چرا که اسنک بار در آنجا با میوه، ماکارونی، همبرگر، سیب زمینی و .... از شما پذیرایی خواهد کرد. اسنک بار ساحلی از ساعت 10 تا 17 کار می کند.قابل توجه است که انواع آپ پرتغال هم در لابی هتل و هم در کنار ساحل به صورت رایگان و نامحدود در اختیار شما قرار می گیرد.

کلاب روم:
اگر طالب آرامش بیشتری هستید می توانید از club roomها که از ساختمان اصلی دورتر هستند استفاده نمایید. این کلاب روم ها ارزان تر و با همان امکانات رفاهی می باشند. البته تعدادی ویلای VIP با استخر اختصاصی که قیمت بالایی دارند هم وجود دارد.

جهت مطالعه ادامه نقد و بررسی کلیک کنید ...



معرفی برنده :

با توجه به فاکتورهایی که برای انتخاب برنده اعلام کرده بودیم تقریبا تمامی دوستان بالا شانس برنده شدن را داشتند و دو فاکتور "ذکر نقاط مثبت و منفی و نتیجه گیری شخصی و آپلود واچر" وجه تمایز اکثر نقد و بررسی های بالا با بقیه موارد بوده است . البته این مورد ارزش کار دیگر دوستان را نمی کاهد اما به هر حال مسابقه است و داوران میبایست بر اساس چهارچوب مشخصی که اعلام کرده بودند قضاوت مینمودند.

به هر حال بعد از چندین روز بررسی و تبادل نظر بین داوران به این نتیجه رسیدیم که آقای محمد افراشته (نقد و بررسی هتل یاسمین ریزورت بدروم) را بعنوان نفر برگزیده اول انتخاب و اعلام نماییم. طبق اعلام قبلی جایزه ایشان دوربین دیجیتال کامپکت (تا سقف 500000 تومان) میباشد که بعد از هماهنگی به ایشان در محل شرکت تقدیم حضور ایشان خواهد گردید.


اما برای نشان دادن حسن نیت مان تصمیم گرفتیم برای دور دوم نیز مشابه با دور اول این مسابقه از دو شرکت کننده دیگر هم به شکلی ویژه تشکر نماییم :

نفر اول خانم فریناز اطمینان هستند که به خاطر تلاش بسیار زیاد و تعداد نقد و بررسی های بسیار بالایی که انجام داده اند (بیش از 10 نقد و بررسی) و با توجه به زحمات ایشان در ترجمه مقالات "نکاتی در مورد دادن انعام " و "ده چیزیکه هیچ وقت نباید در یک سفر خارجی بپوشید " تصمیم گرفته ایم بدون اعلام قبلی جایزه ای به ارزش 300000 تومان به ایشان اهدا نماییم.

نفر بعدی آقا مهرداد گرامی میباشند که اتفاقا ایشان هم مشابه نفر برگزیده اول نقد و بررسی هتل یاسمین ریزورت بدروم را نوشته اند و البته همراه با این نقد و بررسی به صورت مجزا سفرنامه خود را به همراه عکسهایی بسیار زیبا و حرفه ای در اختیار ما قرار داده اند و البته پیگیری و پاسخگویی ایشان به سئوالات مطرح شده در صفحه مربوط به سفرنامه خود (جهت مشاهده سفرنامه اینجا کلیک کنید). برای ایشان نیز جایزه ای به ارزش 250000 تومان در نظر گرفته ایم.

نحوه تحویل جایزه :

از تمامی برندگان دعوت میکنیم بعد از دریافت ایمیل حاوی جزییات بیشتر با مراجعه به محل شرکت جوایز خود را دریافت دارند تا بتوانیم با گرفتن عکسی یادگاری از این عزیزان و انتشار آن در وب سایت در هنگام تحویل جوایز خیال تمامی دوستان را از واقعی بودن مسابقات و تحویل جوایز آسوده نماییم.

مسابقه شهریور ماه :

طبق وعده ای که داده بودیم این مسابقه برای شهریور ماه نیز در جریان است و با توجه به این نکته مه سلیقه داوران و فاکتورهای مهم برای شما مشخص شده ایند میتوانید نقد و بررسی های بعدی خود را با توجه به نقد و بررسی های برتر تیرماه تهیه و تنظیم نمایید تا شانس برنده شدن خود را افزایش دهید.

البته هرگز این نکته را فراموش ننمایید که فلسفه این مسابقات تنها به اشتراک گذاری تجربیات شخص شما به دیگر مسافران است.



لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.