قیمت سفرهای جاده‌ای، فعلا گران نمی‌شود

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
قیمت سفرهای جاده‌ای، فعلا گران نمی‌شود
20 مهر 1389 00:00
0

افزایش بهای بلیت هواپیما و قطار، این نگرانی را در میان فعالان صنعت گردشگری ایجاد کرده، که هزینه حمل و نقل جاده‌ای مسافر نیز افزایش یابد. این در حالی است که مدیران شرکت‌های مسافربری جاده‌ای معتقدند، با اینکه افزابش بهای حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند به بهبود کیفیت سفر کمک کند، اما قبل از برداشته شدن یارانه سوخت، افزایش بهای حمل و نقل جاده‌ای بعید است.
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ افزایش 30 درصدی بهای سفر هوایی و به تبع آن رشد 8 تا 10 قیمت بلیت قطار، این دغدغه را برای فعالان حوزه گردشگری پدید آورده که به دنبال آن قیمت حمل و نقل جاده‌ای مسافر نیز افزایش یافته و قیمت تمام شده تورهای گردشگری به شدت گران شود.

شکو مطلق، مدیر تعاونی مسافرتی تورنگ سیر با تاکید بر اینکه قیمت سفرهای جاده‌ای تغییری نکرده و افزایش بها نداشته، به CHN گفت: بهای بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری تاکنون هیچ افزایش بهایی نداشته است، اما بدون شک با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و برداشته شدن یارانه‌ سوخت، افزایش قیمت چشمگیری را در این بخش شاهد خواهیم بود.

لباف، از دیگر مدیران تعاونی‌های مسافربری نیز به CHN گفت: در حال حاضر قیمت بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری با توجه به خدماتی که ارائه می‌کنند، رقم مناسبی است، اما نباید فراموش کرد که افزایش بها بلیت اتوبوس می‌تواند تا حد بسیار مطلوبی کیفیت خدمات را افزایش دهد.

وی همچنین به گرانی بهای بلیت هواپیما و قطار اشاره کرده و افزود: طی روزهای گذشته شنیده شده که این گرانی می‌تواند متقاضیان سفرهای جاده‌ای را افزایش دهد، اما در پاسخ به این سوال باید گفت که هواپیما مشتری خود را دارد و اتوبوس مشتری خود؛ بنابراین با 30 درصد گران شدن هواپیما مسافر آن به سمت سفر با اتوبوس نمی‌رود.

مشکلات با توجه مسئولان مرتفع می‌شود نه افزایش بها احمدرضا عامری، مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری وضعیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در قیاس با دیگر ناوگان‌های حمل و نقل ریلی و هوایی هم به لحاظ نوسازی ناوگان و هم به جهت خدمات‌دهی از وضعیت بسیار مطلوب‌تری برخوردار است ضمن‌ آنکه ناوگان حمل و نقل ریلی به تناسب دو بخش دیگر مورد حمایت‌های تسهیلاتی و خدماتی نیست.

وی تأکید کرد: شرکت‌های اتوبوس‌رانی با توجه به شرایط موجود کشور که تحت تأثیر تحریم‌ها و تبعات ناشی از آن هستند، ضمن آنکه در مسیر تجهیز ناوگان حمل و نقلی به ملزومات بهینه خدمات‌دهی، چندان توقعی از مسئولان امر ندارند اما انتظار دارند به تناسب توجهی که به ناوگان‌های هوایی و ریلی می‌شود نیم‌نگاهی هم به ناوگان جاده‌ای توجه شود چرا که بررسی‌ها نشان‌دهنده تردد بخش عظیمی از مسافران از طریق مسافرت‌های جاده‌ای است.

به گفته عامری مشکلات این صنعت حمل و نقلی با توجه مسئولان مرتفع می‌شود و نه افزایش بها بلیت، از اینرو فعلا قیمت سفرهای جاده‌ای، فعلا گران نمی‌شود.

وی از مهمترین مشکلات مسافربری جاده‌ای را به جهت تأمین مسافر دانست و گفت عرضه بیش از تقاضاست.

عامری تاکید کرد: البته در طول سال نه تنها با کمبود وسائط نقلیه مسافربری مواجه نیستیم، بلکه در حال حاضر عرضه بیش از تقاضاست به عبارتی اکثر اتوبوس‌های جاده‌ای با کمتر از ظرفیت‌های تکمیلی مسافت‌های بین‌شهری را طی می‌کنند.

منبع: chn.ir

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.