موزه مولانا، پرجاذبه‌ترین مقصد گردشگری ترکیه

5
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
16 آبان 1389 00:00
0

موزه مولانا ترکیه با جذب یک و نیم میلیون گردشگر داخلی و خارجی طی 10 ماه گذشته، پرجاذبه ترین مقصد گردشگری این کشور شناخته شد.

به گزارش میراث آریا(Chtn)،‌ مقامات موزه مولانا اعلام کردند، تعداد گردشگرانی که در فاصله ماه‌های ژانویه تا اکتبر از این موزه دیدن کرده اند با رشدی 15 درصدی به یک میلیون و 400 هزار نفر رسیده است که در مقایسه با سال گذشته 300 هزار نفر افزایش داشته است.

مسئولان موزه انتظار دارند، در ماه دسامبر که مصادف با برگزاری جشن‌هایی به منظور بزرگداشت مولانا خواهد بود، بیش از 250 هزار گردشگر دیگر نیز از این موزه بازدید کنند. پیش بینی می‌شود شمار بازدید کنندگان موزه تا پایان سال به یک میلیون و 700 هزارنفر برسد.

موزه مولانا در شهر استان کونیا در مرکز ترکیه قرار داشته و به بقعه سبز یا گنبد سبز نیز شناخته شده است. این موزه که مکان اصلی آیین صوفی مولوی بوده، مقبره و آرامگاه این شاعر بلند آوازه ایرانی را نیز در خود جای داده است.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.