ترکیه چهره‌ای متفاوت در گردشگری به ثبت رساند

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
14 دی 1389 00:00
0

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در اظهار نظری مدعی شد، ترکیه تنها کشور در بین 10 مقصد برتر گردشگری جهان است که با رشد گردشگری در سال گذشته روبه‌رو بوده است.

به گزارش میراث آریا(Chtn)، ‌ارطغرل گونای با اشاره به عملکرد این کشور در سال 2010 افزود: رشد ثابت صنعت گردشگری ترکیه نشان می‌دهد این کشور جایگاه خود را به عنوان مقصدی پیشرو در بازار گردشگری که در چند سال اخیر به درآمدی هزار میلیارد دلاری دست یافته، مستحکم‌تر کرده است.

وی یکی از دلایل اظهارات خود را رشدی سه درصدی ترکیه در حوزه گردشگری در سال 2009 عنوان کرد. دورانی که به گفته وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه،‌ بازار جهانی به دلیل مواجه با بحران مالی دچار رکودی چهار درصد شده بود.

وی با اشاره به ورود 13 میلیون گردشگر به این کشور در سال 2003 و رشد 100 درصدی آن با ثبت رکوردی 28 میلیونی در سال 2010 خاطر نشان کرد:‌ در پایان سال 2010، ترکیه در رده هفتم مقصدهای گردشگری در بخش جذب توریست و رده نهم در بخش کسب درآمد قرار داشت درحالی که این درآمد در سال 2009، نزدیک به 21 میلیارد دلار بوده و در سال گذشته به بیش از 23 میلیارد دلار رسید.

به همین منظور دولت ترکیه به منظور بهرمندی بیشتر از صنعت گردشگری،‌ درصدد است به سیاست‌های جدیدی در این حوزه روی آورده و تمرکز خود از مناطق ساحلی را بر دیگر جاذبه‌های این کشور بسط دهد.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.