سقوط هواپیمای تهران ارومیه با 105 سرنشین

4.7
از 3 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
19 دی 1389 00:00
0

فارس: هواپیمای تهران به ارومیه با 105 سرنشین سقوط کرد

غلامرضا معصومی، رئیس اورژانس کشور با تأیید این خبر گفت: جزئیات بیشتر درباره این حادثه متعاقباً اعلام می‌شود.

این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بود که امروز از تهران به مقصد ارومیه به پرواز درآمد و حدود ساعت 19:45 دچار سانحه شد و سقوط کرد.

جزئیات بیشتری از سقوط هواپیمای مسافربری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس مصیبی مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگوی زنده با اخبار 21 شبکه اول سیما گفت: یک فروند هواپیمای بوئینگ 727 ایران ایر در ساعت 19:45 امروز یکشنبه 19 دی‌ماه سال‌جاری در نزدیک روستای کلیسا کندی ارومیه سقوط کرد.

وی افزود: ستاد بحران استان آذربایجان غربی بالافاصله تشکیل جلسه داد و مأموران امداد و نجات در محل سانحه حضور پیدا کردند و اطلاعات بعدی از طریق این ستاد اعلام خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تعداد مسافران این هواپیما را 95 نفر اعلام کرد و گفت: این هواپیما با یک ساعت تأخیر از تهران به مسیر ارومیه پرواز کرده بود که ظاهراً به دلیل شرایط نامناسب جوی دچار سانحه شده است.

این مقام مسئول در مورد تعداد تلفات ناشی از این سانحه سخنی به میان نیاورد.

50 مصدوم حادثه سقوط هواپیما در ارومیه زنده خارج شدند


غلامرضا معصومی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: تعداد مسافران این هواپیما بین 92 و 97 نفر بوده و 8 نفر خدمه نیز داشته است بنابراین تعداد سرنشینان این هواپیمای فوکر 100 بین 100 تا 105 نفر بوده است.

وی گفت: با مدیریت ستاد عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تمام نیروهای امدادی اعم از اورژانس، هلال احمر و نیروهای امدادی نظامی در محل حادثه که یک روستا در نزدیکی ارومیه است مشغول امدادرسانی به مصدومان احتمالی این حادثه هستند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: تنها مشکل در امدادرسانی به مصدومان این حادثه برف سنگینی است که حدود 70 سانتی متر در محل حادثه بر زمین نشسته است.

وی گفت: تا این لحظه مورد فوتی از این حادثه به بنده گزارش نشده است و با توجه به اینکه نیروهای امدادی اول به سراغ افراد زنده و مصدومان می روند تاکنون 50 مصدوم این حادثه از هواپیما خارج شدند.

به گفته وی، تمام بیمارستان‌های ارومیه در حال آماده باش و آماده خدمت‌رسانی به مصدومان این سانحه هوایی هستند.

36 مصدوم حادثه سقوط هواپیما به بیمارستان منتقل شدند

غلامرضا معصومی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: هنوز مورد فوتی از این حادثه به بنده گزارش نشده است اما مأموران اورژانس، هلال احمر و نیروهای نظامی به خصوص 100 سرباز وظیفه در محل حادثه که بیش از 70 سانتی متر برف انباشته است در محلی انباشته از گل و لای با پوتین مشغول انتقال مصدومان این حادثه با برانکارد به آمبولانس هستند.

وی گفت: تمام بیمارستانهای دولتی و خصوصی ارومیه و حتی تبریز با فراخوان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و تبریز در آماده باش کامل هستند و تخت‌های اورژانس و اتاق عمل را برای پذیرش مصدومان حادثه سقوط هواپیما خالی کرده‌اند.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز درمانی برای درمان مصدومان این حادثه مشکلی ندارند.

اسامی مجروحان حادثه سقوط هواپیمای تهران - ارومیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اسامی مجروحان حادثه سقوط هواپیمای تهران - ارومیه را اعلام کرد.

نصرت الله ملازاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: غلام پناهی، مجید باقری، مریم سقاتربتی، علی افسری، مونس مظفری، مریم کمالی، شیرزاد حسن زاده، مریم ملامحمدی، منصوره دباغ زاده، رضا جبارپور، حسین حقیقی، زهرا تصوی، محمد سنگی، سیاوش سیاوش، جوانشیر بایرامی، محمد دیلمی، راضیه امیر زمنی، معین اصغرزاده، یعقوب مزراعلی، عبدالله محمد، جمیل دهقان، تیمور مختارزاده، نصیر فتاح زاده، مهدی غفوری، امیر اشکی، نرگس ضرغامی، شوان کامیاران، مهدی رضایی، بهنام اسماعیلی، زهرا آهویی مجروحان حادثه اخیر هستند که در شش بیمارستان ارومیه تحت درمان قرار دارند.

وی همچنین یادآور شد: محمدحسین افشاری یکی از مصدومان این حادثه دقایقی پیش بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

به گفته ملازاده، هویت دو نفر دیگر از مصدومان مشخص نیست.

یک فروند بویینگ 727 به شماره 277 ساعت 19.30 امشب در مسیر تهران - ارومیه در نزدیکی فرودگاه ارومیه سقوط کرد که در این سانحه تاکنون 77 نفر جان خود را از دست داده و 33 نفر مجروح شده اند.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.