از امروز برای سفر بعدی پول جمع کن!

4.5
از 19 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
25 اردیبهشت 1395 15:00
0

سفر کردن و دیدن شهرها و کشورهای مختلف آرزوی خیلی از افراد است. اما هر بار که شرایطی پیش میاد تا به سفرهای آرزوهامون برسیم، نگاهی به جیب هامون میندازیم و با صحنه دلنشینی مواجه نمیشیم. همین میشه که این اتفاق به ماه ها و حتی سالهای بعد موکول می شه، به امید روزی که "پولدار" شده باشیم و دیگه هیچ نگرانی ای برای هزینه ها وجود نداشته باشه. چیزی که باید پذیرفت اینه که این شرایط غیر ممکن نیست، اما خیلی به ندرت اتفاق میفته. تو مدتی که هنوز به اون نقطه از درآمد نرسیدیم، باید با عمر و جوونی مون چه کنیم؟

خیلی از آدمهایی که کلی از شهرها و کشورهای دنیا رو دیدن، آدمهای ثروتمندی نبودند، اما کنار گذاشتن پول برای سفرهاشون، از اولیت های زندگیشون بوده. اگه همه مون منطقی به این قضیه نگاه کنیم، میبینیم خیلی از خرج ها و هزینه هایی که در طول روز برای اتفاقات زندگی شهری می پردازیم رو میتونیم برای یه سفر بی کم و کاست و ایده آل که قراره توی آینده داشته باشیم کنار بگذاریم. مثلا به جای هزینه کردن برای یه وعده غذای فست فود، از خونه با خودتون غذا بیارید یا به جای گرفتن آژانس برای رسیدن به مقصد، از وسایل نقلیه ی عمومی استفاده کنید. بعد، پولی که برای این موارد در نظر گرفته بودین رو برای سفر بعدی کنار بگذارید.

برای این کار بهتون توصیه می کنیم یک شیشه مربا، جعبه، یا هر چیزی که همیشه جلوی چشمتون میتونه باشه رو در نظر بگیرید و پولهاتون رو توش نگهداری کنید. این کار باعث میشه انگیزه تون برای سفر بعدی همیشه سر جاش بمونه و برای هدفتون بیشتر تلاش کنید. با هر بار رد شدن از کنار این شیشه، کمی از پول خردهاتون رو – حتی در حد یکی دو هزار تومن – داخلش بندازید. این مبلغی نیست که توی زندگی روزمره شما تاثیر خاصی بذاره، اما بعد از یه مدت به خودتون میاید و می بینید کلی پول برای سفر هیجان انگیز بعدی تون جمع کردید. مرحله ی بعدی میشه پیدا کردن یه تور معتبر و دلخواه، یا دعوت کردن دوستان یا فامیل برای رفتن به سفر دسته جمعی!

جمع کردن پول برای سفر و داشتن زندگی دلخواه، کار سختی نیست و کافیه که به این هدف اهمیت و اولویت بدیم. دوست داریم همه ی مشکلات و موانع سر راه رو برای ماجراجویی و دیدن جذابیت های دنیا براتون برداریم. شما چه ایده هایی دارین که کمک می کنه سریع تر هزینه مسافرت ها و برنامه های ماجراجویی جمع بشه؟ نظراتتون رو با ما در میون بگذارید.

از الان برای سفر بعدی پول جمع کن


منبع:gerdali.com
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.