کشف لوازم بازی چهار هزار ساله در دره سند

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
24 بهمن 1389 00:00
0
باستان‌شناسان در دره سند پاکستان موفق به کشف سکونتگاهی چهار هزار ساله شدند که مملو از وسایل و لوازم بازی بوده است.

دانشمندان سوئدی در تازه ترین اکتشاف خود در ویرانه‌های موجود در دره سند دریافتند، فرهنگ بازی‌های رقابتی در این منطقه به حدود چهار هزار سال پیش باز می‌گردد.

باستان‌شناسان در کاوش‌های خود در شهر تاریخی موهنجو دارو در پاکستان امروزی که روزی یکی از سکونتگاه‌های مهم تمدن سند بود، دریافتند از هر 10 یافته باستانی، یک اثر متعلق به یک بازی مخصوص بوده است.

به گفته باستان‌شناسان، این یافته‌ها که شامل تاس و دیگر لوازم بازی بوده به صورت متناوب در مناطق مختلف این سکونتگاه یافت می‌شده و نشان دهنده این واقعیت بوده است که شهر تاریخی موهنجو دارو منطقه‌ای اعیان نشین با ساکنانی علاقمند به این گونه بازی‌ها بوده است.

شهر تاریخ موهنجو دارو در حدود 2600 سال پیش ازمیلاد بنا شده و در نخستین دوران شکوفایی خود بزرگترین سکونتگاه منطقه در عصر برنز بوده است.

باستان‌شناسان رود سند امیدوارند آثار به دست آمده اطلاعاتی تازه از ساختار اجتماعی این شهر را پیش از متروک شدن آن در سال 1500 پیش از میلاد در اختیار آنها قرار دهد.

+منبع
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.