رشد 11 درصدی گردشگری تایلند

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
24 بهمن 1389 00:00
0
وزارت گردشگری تایلند اعلام کرد حضور گردشگران خارجی در این کشور طی یک ماه نخست سال نسبت به سال گذشته بیش از 11 درصد رشد داشته است.

پس از رکود صنعت گردشگری خود به دلیل نا‌ آرامی‌های سیاسی بانکوک درماه‌های آوریل و مه سال گذشته با مدیریت صحیح در جذب گردشگر موفق به رشدی 12 درصدی در جلب گردشگر شد.

به گزارش بانک تایلند،‌ صنعت گردشگری این کشور که شش درصد از درآمد ناخالص ملی آن را نیز تامین می‌کند از نیمه دوم سال 2010، سریع‌تر از حد پیش بینی شده رشد داشته است.

این رشد به اندازه‌ای بوده که در پایان سال 2010، ورود گردشگر به "سرزمین لبخندها" با رشدی 12 درصدی به 16 میلیون نفر رسید که 51 درصد آنرا گردشگران آسیای شرقی، همچون مالزی، چین و ژاپن تشکیل داده، 21درصد گردشگران نیز اروپایی بوده و پنج درصد نیز از قاره امریکا مسافرت کرده بودند.

تایلند در نظر دارد با جذب هفت درصد گردشگر بیشتر از کشورهای خارجی شمار آنها را به 15 میلیون رسانده و درآمدی 25 میلیاردی به دست آورد.

+منبع
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.