چین با پشت سر گذاشتن اسپانیا سومین مقصد گردشگری جهان شد

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
24 بهمن 1389 00:00
0
به گزارش فرانس پرس براساس آخرین بررسی های اعلام شده ازسوی سازمان توریسم جهانی سال گذشته چین با جذب نزدیک به 56 میلیون توریست بین المللی و ده درصد رشد بیشتر در این زمینه کشور اسپانیا را پشت سر گذاشت و پس از فرانسه و امریکا در ردیف سومین کشور توریستی جهان جای گرفت.

طبق همین آمارها فرانسه همچنان با جذب نزدیک به میلیون78.95 توریست درسال 2010 در ردیف اول و امریکا با جذب 60.88 میلیون توریست و رشد 10.9 درصدی در ردیف دوم جدول توریستی ترین کشورهای جهان جای دارند.

در سال 2008 امریکا موفق شده بود با غلبه بر اسپانیا عنوان دوم را در این جدول کسب کند.

سازمان توریسم جهانی پیش از این اعلام کرده بود که صنعت گردشگری درسطح جهانی با 6.7درصد جهش در سال 2010 و به یمن اقتصاد های نوظهور نظیر چین به روند قدرتمند بهبود اقتصادی بازگشته است.

طالب رفاعی دبیر کل سازمان توریسم جهانی درهمین زمینه اعلام کرد:«این نکته ای کاملا آشکار است که بازیگران قدرتمند جهانی در آسیا نه تنها چین بلکه به ویژه چین همچنان به نقش خود به عنوان بازیگران قدرتمند جهانی ادامه می دهند.

وی افزود:«دنیا و نقشه ژئوپلتیک جهان در دست تحول است و قطب های جاذبه نیز در حال تغییر هستند. درچنین شرایطی نمی توانیم متوقع باشیم که صنعت توریسم از این تحولات بدور بماند.»

+منبع
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.