خطرناک ترین شهرهای آسیا + تصاویر

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
خطرناک ترین شهرهای آسیا + تصاویر
21 شهریور 1395 10:39
18

با هر هدفی (زندگی، گردشگری، تجارت و ...) که به سفر می روید، باید ایمنی و امنیت خود را نیز مدنظر داشته باشید. به همین منظور شاخص های جرم و جنایتی تعریف شده اند که بر اساس سطح نسبی بزهکاری، ایمنی و قانون به مقایسه ی شهرهای بزرگ می پردازند. این آنالیزهای چند عاملی ملاحظات مختلفی را در نظر می گیرند که از آن جمله می توان به احساسات مردم در مورد سطح خلافکاری، امنیت تنها راه رفتن، ترس از حملات و سرقت های خیابانی، امنیت وسایل نقلیه، تهدید به حمله، مورد آزار، اذیت، توهین و گدایی واقع شدن، عدم تحمل ویژگی های نژادی، قومی، مذهبی و تهدید به سرقت اموال اشاره نمود. بر اساس آنچه گفته شد، خطرناک ترین شهرهای قاره ی آسیا را برای شما انتخاب نموده ایم. لازم به ذکر است که آنچه در اینجا مطرح می شود صرفا مقایسه ای از داده های آماری می باشد و هیچ کدام از شهرهای آسیایی در لیست خطرناک ترین شهرهای جهان قرار ندارند. گفتنی است که این مطلب معیار مقایسه ی خوبی در مورد شهرهای آسیایی (به استثنای مناطق جنگ زده) از نظر جرم و جنایت در اختیار شما قرار می دهد. ‏

10- جوهور باهرو Johor Bahru، مالزی

‏جوهور باهرو پایتخت ایالت جوهور و دومین شهر بزرگ مالزی است. این شهر همچنین مرکز فعالیت های مجرمانه نیز می باشد که همین موضوع آنرا در جایگاه دهم از خطرناک ترین شهرهای آسیایی قرار داده است. روزنامه ی چینی شین مین لیستی از 10 منطقه ی پر جرم و جنایت این شهر تهیه نموده که از آن جمله می توان به ترمینال اتوبوس لارکین (بدنام به خاطر جیب بری های گاه به گاه)، مناطق خریدی چون تامان جوهور جایا و تامان سنتوسا (با موارد قاپ زنی توسط دزدان موتور سوار) و حتی منطقه مسکونی تامان پلانگی (با گزارش های متعدد ماشین دزدی) اشاره نمود. ‏

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

9- شهر کزون Quezon City، فیلیپین

کزون پرجعیت ترین شهر فیلیپین بوده و بخشی از شهر مانیل (منطقه ی پایتخت ملی فیلیپین) محسوب می شود. این شهر یکی از بیشترین آمارهای جرم و جنایت را در آسیا داشته و از جرم خیزترین مکان ها در منطقه ی پایتخت ملی محسوب می شود. از جمله موارد معمول می توان به قتل مردان بین 25 تا 50 سال، قتل افراد بیکار، زاغه نشین و آنهایی که در کافه های کارائوکه درگیر مشاجره می شوند اشاره نمود. اوقات بین غروب خورشید و نیمه شب جز خطرناک ترین زمان هاست و گمان می رود که احتمال رخ دادن قتل و جنایت در این زمان از بقیه ی اوقات بیشتر است. به هر صورت، آدمکشی، کیف قاپی، دزدی و تجاوز اغلب در کزون گزارش می شوند. هرچند گزارش های اخیر نشان می دهند که نرخ جرم و جنایت به میزان قابل توجه 31% کاهش داشته و از 27554 مورد جنایی در سال 2014 به 19053 مورد در سال 2015 رسیده است.

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

8- مانیل Manila، فیلیپین

مانیل یکی از مقاصد محبوب گردشگری است، اما این شهر همچنین دارای نرخ بالای جرم های خشونت آمیز می باشد که بیشتر نیز گردشگران را هدف خود قرار می دهند. در وقایعی همچون سرقت با خشونت و ضرب و جرح بیشتر باندهای محلی و گاهی نیز اوباش به صورت منفرد دست دارند. از طرفی مالکیت گسترده سلاح های گرم که به درستی نیز تحت نظارت قرار نمی گیرند، آتش زیر خاکستر را شعله ورتر نموده و جرم و جنایت را افزایش داده است. رفتارهای خشونت آمیز تصادفی، ربودن خارجی ها، دعواهای خیابانی و جرایم خشونت آمیز بخاطر مصرف بالای الکل در این شهر بسیار رایج است. به گردشگران مانیل توصیه می شود که همواره گوش به زنگ بوده و مراقب نوشیدنی های خود باشند که چیزی در آنها ریخته نشود. این پدیده با نام drink spiking شناخته می شود و به این معنی است که با ریختن دارو و مواد مخدر در نوشیدنی افراد آنها را بیهوش کرده و قربانیان را مورد غارت و آزارهای جسمی قرار می دهند.

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

7- اولان باتار Ulaan Baatar، مغولستان

پایتخت مغولستان، اولان باتار دارای آمار جرم و جنایت بالایی است. در حالیکه در سال 2013 نرخ جرم و جنایت در مغولستان 15% افزایش یافت، اولان باتار شاهد افزایش 19 درصدی این نرخ بود. در این میان دزدی با نرخ افزایشی 37% بیشترین میزان را از آن خود نموده، ضرب و جرح و تجاوز نیز با افزایش 19% و 17% از دیگر موارد عمده ی مجرمانه گزارش شده می باشند. پیش از این، جنایت علیه خارجی ها در درجه اول به جیب بری و دزدی مربوط می شد و طبیعتی غیر خصمانه داشت. هرچند، رشد جنبش کوچک ملی گرایانه در مغولستان و ترس آنها از غارت مغولستان و منابع طبیعی آن توسط شرکت های خارجی، منجر به افزایش آمار حملات فیزیکی به خارجی ها در اولان باتار شده است.

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

6- داکا Dhaka، بنگلادش

داکا پایتخت بنگلادش، یکی از بیشترین آمار جرم و جنایت در دنیا را دارد. این شهر اغلب از حملات مجرمانه ی خشن شامل خشونت سیاسی و مذهبی رنج می برد. فقر، شکاف اجتماعی-اقتصادی بین شهروندان و فشار جمعیت در حال رشد از جمله عوامل دخیل در نرخ بالای جرم و جنایت داکا می باشند. حضور نیروهای پلیس فاسد باعث شده که دولت مجبور به اعزام نیروهای ارتش و شبه نظامی برای رسیدگی به فعالیت های مجرمانه در مقیاس بزرگ شود. پرونده های جنایی داکا به طور عمده مربوط به سرقت، راهزنی، خشونت ناشی از فقر و گرسنگی، تجاوز و آدم ربایی، قتل، تصرف زمین و خشونت های همراه با آن، قاچاق زنان و کودکان، مالکیت و حمل غیرقانونی اسلحه گرم و مواد مخدر می شوند.

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

5- کلانگ Klang، مالزی

کلانگ شهری در مالزی است که در 32 کیلومتری غرب کوآلالامپور و 6 کیلومتری شرق بندر کلانگ واقع شده است. وجود تعداد زیادی گروه های جنایتکار در کلانگ همواره گزارش می شود که درگیری های خشونت آمیز بین آنان امری کاملا رایج است. بسیاری از این گروه ها توسط چینیان و هندیان ساکن مالزی اداره می شوند. با توجه به تحولات اقتصادی منطقه و تغییر در سیاست های صنعتی، تعداد زیادی از کارگران هندی از مزارع لاستیک آواره شدند و همین امر منجر به افزایش فعالیت های گانگستری در میان این کارگران محروم شده است. گمان می رود که این گروه های جنایتکار ابتدا برای رهبران چینی این منطقه کار می کردند، هرچند بیشتر این هندیان امروز به صورت خودمختار گروه های جنایی خود را اداره می کنند.

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

4- گورگائون Gurgaon، هند

گورگائون شهری در هند است که از نظر جرم و جنایت بسیار بدنام است. تعداد سرقت ماشین و دزدی از 247 و 11 مورد در ماه دسامبر 2014 به 286 و 17 مورد در ژانویه ی 2015 افزایش یافته است. هرچند، تعداد این جرائم تنها مورد تکان دهنده ی آنها نیست و طبیعت انجام این جرائم نیز به همان میزان شوکه کننده است. به عنوان مثال 10 دزدی در ژانویه ی 2015 شامل اشرار مسلحی می شد که در میان ساکنان شهر وحشت زیادی را برانگیخت. سطح ایمنی زنان در شهر نیز بسیار رقت انگیز است. با گزارش های متعدد تجاوزهای وحشیانه، سلامت به خانه رسیدن یکی از چالش های زنان در گورگائون است. موارد زیادی از آزار و اذیت زنان و حتی آزار جنسی در خیابان ها هر ماه گزارش می شود. سرقت و قاپ زنی نیز از جمله موارد رو به افزایش در گورگائون هستند.

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

3- پتالینگ جایا Petaling Jaya، مالزی

پتالینگ جایا یکی از شهرهای مهم مالزی در منطقه ی پتالینگ سلانگور می باشد. هرچند این شهر ابتدا به صورت یک شهرک اقماری توسعه یافت، اما در سال 2006 شهریت آن به رسمیت شناخته شد. جمعیت متراکم این شهر، جامعه ی بزرگ کسب و کار و تعداد زیاد جوامع شناور نسبت به مناطق دیگر، محتمل ترین دلایل برای جذب مجرمان به این شهر هستند. علاوه بر این موارد، سرقت، دزدی، قتل و جنگ های بین باندی نیز در پتالینگ جایا رایج هستند. در سمیناری با میزبانی شورای شهر پتالینگ جایا مشخص شد که این شهر بیشترین نرخ جرم و جنایت را در ایالت سلانگور مالزی دارد.

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

2- کوآلالامپور Kuala Lumpur، مالزی

کوآلالامپور، پایتخت مالزی شهری بسیار پرجمعیت با میلیون ها گردشگر و تاجر است که هر ساله از این شهر بازدید می کنند. این شهر همچنین از نرخ بالای جرم و جنایت نیز رنج می برد و همین موضوع آن را به دومین شهر خطرناک آسیایی تبدیل کرده است. در این شهر همچنین آمار جرم بالایی نسبت به خارجی ها گزارش شده است. قاپ زنی توسط اراذل و اوباش با پای پیاده یا سوار بر موتور در خیابان های کوآلالامپور بسیار رایج است. تاکسی های این شهر نیز بخاطر شفاف نبودن در بیان قیمت ها بسیار بدنام هستند و همین امر باعث می شود که گردشگران ساده دل کرایه ی بیشتری بپردازند. جیب برها و کلاه برداران هنرمند هر روز در خیابان های کوآلالامپور سرازیر شده و از هر فرصتی برای غارت یک گردشگر یا محلی استفاده می کنند. علاوه بر این جرائم کوچک، جرائم جدی مانند خشونت فیزیکی، قتل، تجاوز و دزدی نیز معمولا گزارش می شوند. بنا به گزارش های وزارت امور خارجه ی آمریکا، در سال 2014 جرم و جنایت به طور چشمگیری در کوآلالامپور افزایش یافته است که این موضوع به موارد فراوان ضرب و جرح و سرقت مسلحانه مربوط می شود.

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

1- کراچی Karachi، پاکستان‎‏‎‎

کراچی بزرگترین شهر پاکستان و همچنین بزرگترین بندر و مرکز اقتصادی آن می باشد. کراچی به خاطر آمار سرسام آور جرم و جنایت خود بسیار بدنام بوده و در آن همواره تهدید بزرگی از جانب تروریسم و خشونت فرقه ای حاکم است. در سال های اخیر کراچی شاهد سناریوهای جرم و جنایت بسیار وحشتناکی از جمله تیراندازی باندها، خشونت سیاسی و حتی بمب گذاری های انتحاری بوده است. آمار به قتل رسیدن در این شهر چیزی در حدود 12.3 نفر از هر 100000 نفر ساکن است. قاتلان هدفمند شهر و تروریست های موتورسوار مسئول تعداد زیادی از قتل های هدفمند هستند که شامل پلیس، تجار، مخالفان سیاسی و معترضان روزمره می شوند. برای ساکنان کراچی جرم و جنایت تبدیل به بخشی از زندگی روزمره شده است. در سال 2013، 2700 نفر از مردم این شهر کشته شدند. امروز در کراچی موج وحشتی از ناامنی وجود دارد و همین امر سبب شده که ثروتمندان در خانه های خود محافظان شخصی مسلح داشته و حتی نانوایی ها و سایر مکان ها در مناطق خوب و ممتاز شهر مجهز به دستگاه شناسایی کننده ی فلز باشند.

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا

خطرناک ترین شهرهای آسیا



منبع : worldatlas