جواهرات پنهان ساحل آمالفی

4.6
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جواهرات پنهان ساحل آمالفی + تصاویر
13 مهر 1395 08:00
0

شهرهای معروف ساحل آمالفی مانند پوزیتانو، آمالفی و سورنتو بدون شک بسیار زیبا هستند، اما این مناطق گردشگری در تابستان بسیار شلوغ می باشند. برای اینکه منطقه ی شگفت انگیز la dolce vita را بهتر درک کنید، این جاذبه های بزرگ توریستی را از یاد برده و سفری به مناطق کوچک تر و کمتر شناخته شده ی آن بیندازید. ‏

1- کونکا دی مارینی Conca dei Marini

‏دهکده ی ماهیگیری کوچک و فریبنده ی کونکا دی مارینی بین دو شهر ساحلی معروف آمالفی و پوزیتانو واقع شده و به همین دلیل معمولا مورد کم توجهی گردشگران قرار می گیرد. برعکس این شهرهای معروف ساحلی، کونکا دی مارینی هیچ شباهتی به یک مقصد گردشگری ندارد. این روستا مجموعه ای از خانه های کرم رنگ و قدیمی است که در پای صخره ای قرار گرفته و در یک مسیر مارپیچ به سمت خلیج کوچکی در دریای تیرنی پیش می روند. در این روستا رستوران های عالی (رستوران Risorgimento ریزوتوی دریایی بسیار خوشمزه ای را به شما ارائه می دهد)، یک کلیسای کوچک، برج دیده بانی قرن شانزدهمی و ساحل آرامی وجود دارد که از هجوم گردشگران بیشمار مصون مانده است.

اگر به کونکا دی مارینی سفر کردید فراموش نکنید که از غار دریایی شگفت انگیز گروتا دلو ازمرالدو Grotta dello Smeraldo دیدن کنید. این غار با ارتفاع 100 پایی در صخره های لب ساحل حک شده و به خاطر سایه ی سبز زمردی آب های این منطقه ازمرالدو نام گذاری شده است. ‏

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

2- موناسترو سانتا روسا Monastero Santa Rosa

موناستروو سانتا روسا صومعه ای قرن هفدهمی است که روی تپه هایی مشرف به کونکا دی مارینی واقع شده و اخیرا به یک هتل لوکس تغییر کاربری داده و مانند جواهری می درخشد. این هتل 4 سال است که کار خود را آغاز نموده و دارای 20 اتاق می باشد. هر چند اینجا شهرت هتل کروسو شهر راولو یا لا سیرنسه شهر پوزیتانو را ندارد اما آنچه آن را متمایز و برجسته می کند جذابیت صمیمانه ای است که آنرا در هیچ هتل دیگری در ساحل آمالفی پیدا نخواهید کرد. در بدو ورود ناقوس این صومعه به افتخار شما به صدا در آمده و در طول اقامت خود با غذاهای خانگی تهیه شده از گوجه ها و آرتیشوهای تازه باغ هتل پذیرایی می شوید. ضمن اینکه در هر اتاق کاسه ای لبالب از لیموهای آمالفی قرار دارد و رفتار خدمه ی هتل نیز به گونه ای است که احساس در خانه بودن می کنید. اما قسمت هیجان انگیز ماجرا کجاست؟ استخر بی نهایت این هتل که در لبه ی صخره ای واقع شده و بهترین دید را به ساحل فراهم می آورد.

اگر گذرتان به این هتل زیبا افتاد یادتان باشد که در رستوران هتل به نام Il Reffetorioحتما غذا میل کنید. سرآشپز این هتل کریستوف باب در بشقاب های غذای مدیترانه ای خود تنها از مواد محلی و ارگانیک که عمدتا از باغ سبزیجات و گیاهان هتل بدست می آید استفاده می کند.

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

3- دا ادولفو تراتوریا Da Adolfo Trattoria

مانند هر مقصد گدرشگری دیگری، ساحل آمالفی پر از رستوران های گران و متوسطی است که به طور خاص به خارجی ها سرویس می دهند. منوهای انگلیسی را رها کرده و مستقیم به دا ادولفو بروید. دا ادولفو رستورانی کوچک و ارزان در ساحل لوریتو Laurito است که با ده دقیقه قایق سواری از پوزیتانو می توانید به آن برسید. سخت است اگر بخواهیم این غذاخوری 40 ساله قدیمی را شیک قلمداد کنیم! برای درک این موضوع بهتر است به پیش خدمت های پابرهنه، ماسه لابلای انگشتان پا، رومیزی های کاغذی و منوی نوشته شده روی تخته سیاه فکر کنید. اما غذاهای این رستوران به راستی عطر و طعم آمالفی را دارند که از آن جمله می توان به موتزارلای کباب شده بر روی برگ های لیمو، اسپاگتی با اختاپوس تازه و کدو، انچوویز مخلوط شده با فلفل سبز و صدف در سس گوجه فرنگی تند اشاره نمود. طعم این غذاها به قدری عالی است که می تواند به تنهایی جبران تمام رستوران های گرانی که تا به حال رفته اید باشد.

فراموش نکنید که پس از ناهار در تخت خواب های ساحلی رستوران چرتی زده و به استراحت بپردازید. (پس از خوردن تعداد زیادی از لیمونادهای خانگی خوشمزه ی این رستوران شما به این استراحت نیاز دارید، شک نکنید!)

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

4- پرایانو Praiano

مانند کونکا دی مارینی، پرایانو نیز یک دهکده ی کوچک ماهیگیری زیبا است که مورد غفلت گردشگران واقع شده است. برعکس منظر کرم رنگ و یک شکل کونکا دی مارینی، پرایانو دارای مجموعه ای از کلبه های رنگارنگ زیبا ، هزارتوهای رنگارنگ و زیارتگاه های کاشی کاری شده است که مردم محلی برای حفاظت از خانه های خود بنا کرده اند. این شهر را به خاطر پله های آن می شناسند، راه پله های شیبدار در سراسر پرایانو وجود دارد که 300 پا پایین تر از مرکز شهر، شما را به ساحل آرام وتیکا Vettica رهنمون می کند. همچنین این راه پله ها به سمت بالا شما را به پیاتزا سن گننارو Piazza San Gennaro می رسانند جایی که می توانید از مناظر همه جانبه ای به ساحل آمالفی و کاپری لذت ببرید. اما آنچه شما بخاطر آن تمام این پله ها را تا بالا پیموده اید چیزی نیست جز منظره ی غروب آفتاب بی نظیر پرایانو! غروبی که به گفته ی محلی ها بهترین در ساحل آمالفی است و این مسئله نیز مدیون موقعیت قرارگیری رو به غرب این شهر می باشد.

اگر به پرایانو سفر می کنید بازدید از تنها ساحل آن یعنی La Cala Gavitella در ساحل آمالفی را از دست ندهید، این ساحل تا غروب آفتاب بدون سایه باقی می ماند.

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

جواهرات پنهان ساحل آمالفی

جواهرات پنهان ساحل آمالفی



منبع : fodors