مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

4.5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
14 آبان 1395 09:00
0

فضانوردان هنگامی که از فضا به زمین خیره می شوند ترسی عمیق را احساس می کنند چرا که تغییر در پرسپکتیو مشاهده می تواند از نظر روانی تغییری تمام عیار را به دنبال داشته باشد. تماشای زمین از فاصله ای دور باعث می شود که درک ما از زندگی و انسانیتمان دستخوش تحولی شگرف شود.

تصاویری که در این مطلب به شما نشان می دهیم آثار بنجامین گرنت هستند که در کتابی با نام Overview گردآوری شده اند، لازم به ذکر است که هر کدام از این عکس ها از ترکیب چندین تصویر بدست آمده اند. در ادامه برخی از جالب ترین تصاویر این کتاب را به شما معرفی می کنیم:

1- کلیسای سن پیتر St. Peter’s Basilica، رم

اولین چیزی که در تصاویری از این دست به چشم ما می آید، زاویه ی معماری است که ممکن است برایمان آشنا باشد. به عنوان مثال، پلان کلیساهای زیادی شبیه به صلیب است. تماشای این تصاویر و درک تصمیمات معماری از این دست می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. مورد دیگری که در این تصویر می توان دید سقف های نارنجی- قرمز شهر رم است که تماشای آن از چنین زاویه ای بسیار شگفت انگیز است.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

2- مسجدالحرام Masjid al-Haram، مکه، عربستان سعودی

در کتاب اصلی تصویر مکه دقیقا در صفحه ی مقابل کلیسای سنت پیتر قرار گرفته و این موضوع از نظر قرار گرفتن مقدس ترین مکان های دو مورد از بزرگترین ادیان دنیا بسیار زیبا و جالب توجه است.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

3- سد هوور Hoover Dam، نوادا

دیدن یک سد از این زاویه نه تنها مقیاس بزرگ آن را آشکار می کند بلکه تلنگری برای ذهن ماست تا متوجه شویم برای ساخت چنین شاهکاری تعداد بسیاری از انسان ها باید درگیر شوند.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

4- پالمانووا Palmanova، ایتالیا

پالمانووا یکی دیگر از نمونه های خارق العاده ی این مجموعه می باشد که سال ها پیش ساخته شده است. به طور حتم در زمان ساخت، مردم فکر نمی کردند که پس از گذشت سال ها نیز این شهر از بالا چنین شگفت انگیز و جالب به نظر رسد. در حقیقت به دلایل دفاعی، شهر بدین صورت ساخته شده و در هنگام حمله، مردم شهر می توانستند از هر کدام از راس های ستاره مهاجمان را هدف شلیک قرار دهند. البته از نقطه نظر برنامه ریزی شهری، تنها مشکل این است که چنین فرمی امکان گسترش فراتر از دیوارهای خود را ندارد و احتمالا به همین دلیل است که بیشتر شهرها نیز بدین صورت ساخته نشده اند.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

5- آرامستان بانوی ما از آلمودنا Our Lady of Almudena Cemetery، مادرید، اسپانیا

در این آرامستان 4 میلیون سنگ قبر وجود دارد که از جمعیت فعلی مادرید بیشتر است! تماشای تصویر این آرامستان از بالا یادآوری بر گذر زمان بوده و در عین حال نشان می دهد که ما انسان ها مساحت زیادی را به دفن کردن مردگانمان اختصاص می دهیم و درک این مقیاس تنها با تماشای تصاویری از این دست امکان پذیر است.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

6- فستیوال گلستون بری Glastonbury، پیلتون، بریتانیا

تماشای این تعداد کثیر آدم مخصوصا وقتی در چادر اقامت دارند بسیار آسان تر است. لکه های موجود در تصویر چادرهایی هستند که افراد زمانی که در گلستون بری هستند از آنها برای اقامت و کمپ کردن استفاده می کنند. دیدن چنین تصاویری نشاندهنده ی جشن های بی نظیری است که ما انسان ها می توانیم در آنها مانند یک شاهکار هنری به نظر رسیم.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

7- پل دروازه ی طلایی Golden Gate Bridge، کالیفرنیا

برای بالا بردن درجه ی رویت پذیری در مه، این پل به رنگ نارنجی درآمده و همین موضوع آنرا بسیار خاص، قابل تشخیص و بی همتا کرده است. دیدن چنین تصویری از پل دروازه ی طلایی از این نظر قابل توجه است که در مورد موضوعی آشنا، زاویه ی دید بدیعی ارائه می دهد.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

8- باغ های ورسای Gardens of Versailles، فرانسه

این تصویر ما را به دوران گذشته برده و سبکی از زندگی را یادآور می شود که دیگر وجود خارجی ندارد. شکوه، جلال و زیبایی ایجاد شده از ثروت فراوان است که امروز افراد را برای بازدید از ورسای به این منطقه می کشاند. برنامه ریزی، نگهداری و طراحی چیزی است که بیش از سایر موارد در این تصویر به چشم می آید. در این تصویر شما همچنین می توانید کانال بزرگ و چگونگی گسترش و امتداد آن را در فضای پشت قصر مشاهده کنید.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

9- دنیای فراری Ferrari World، ابوظبی، امارات

این عکس بسیار عجیب است چرا که در نگاه اول شبیه به یک مینیاتور به نظر می رسد و کمی طول می کشد تا متوجه شوید که این سازه چه اندازه بزرگ است. نظرات مردم در مورد معنی و نیاز ساخت چنین چیزی متفاوت است. به هر حال از نقطه نظر معماری این ساختمان بسیار خاص و قابل توجه می باشد.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

10- دهلی Delhi، هندوستان

تماشای شهر دهلی از چنین زاویه ای شما را در این اندیشه فرو می برد که زندگی کردن در این مکان بدون درخت خفقان آور چگونه می تواند باشد. تماشای چنین تصویری به افرادی که در مکان هایی با تراکم کمتر و فضای سبز بیشتر زندگی می کنند نشان می دهد که تا چه اندازه خوش شانس هستند. این عکس به خوبی نشان می دهد که تراکم بالا به معنی واقعی کلمه چه معنایی داشته و زندگی کردن در چنین فضایی چگونه می تواند باشد.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

11- طاق پیروزی Arc de Triomphe، پاریس، فرانسه

تماشای این تصویر به شما پتانسیل های نهفته در عکس ها را یادآور می شود. مباحث طراحی و برنامه ریزی شهری از این زاویه بسیار شگفت انگیز هستند و نگاه کردن به این پلان که مانند پره های چرخ است هر بیننده ای را به خود جلب می کند و این نکته را یادآور می شود که تا چه اندازه ما به شهرهایی با طراحی خوب نیازمندیم.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا

12- آنکور وات Angkor Wat، کامبوج

آنکور وات یکی از مکان هایی است که بی شک تعداد بیشماری از شما قصد بازدید از آن را دارید، مکانی که از نظر سازه و معماری قطعا بسیار شگفت انگیز است. فکر اینکه این مکان قرن ها پیش ساخته شده و انسان ها در آن زمان قادر به ایجاد چنین سازه و تعادلی در طراحی بوده اند هوش از سر هر کسی می برد. دیدن تصاویری از این دست باعث می شود که توجه ما به دنیای اطرافمان جلب شده و تمایل اکتشاف موقعیت های بیشمار موجود را در سر بپرورانیم.

مناظر و نشانه های مشهور قابل رویت از فضا



منبع : thrillist
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.