توریسم ترکیه با سریع‌ترین میزان رشد، خاورمیانه را پشت سرگذاشت

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
17 فروردین 1390 00:00
0

طبق گزارش های اعلام شده ازسوی موسسه تحقیقات صنعت توریسم ترکیه RNCOS، این کشور با سریع ترین و بیشترین میزان رشد در صنعت توریسم دیگر کشورهای خاورمیانه را پشت سر گذاشته است.

طبق همین گزارش دولت ترکیه با انجام تلاش‌های گسترده و متنوعی از جمله سرمایه‌گذاری‌های سنگین در اجرای پروژه‌های توریستی جاری، ترکیه را به عنوان یک مقصد توریستی امن و بی خطر برای توریست‌های خارجی معرفی کرده است. دولت همچنان می‌کوشد تا سرمایه گذاری های بیشتری با مقادیر بسیار بالاتر انجام دهد چنانکه قصد دارد در آینده نزدیک 22 تفرجگاه ساحلی دیگر را در کشور ایجاد کند و هدف نهایی از این تلاش ها نیز آن است که با سرعت بیشتری بتواند کشورهای روسیه و چین را پشت سر بگذارد.

این بررسی ها با اتکا به تجزیه تحلیل های دقیق در زمینه صنعت توریسم ترکیه روشن می کند که حمایت دولت در کنار طیف متنوعی از دیگر عوامل نقش مهمی در تسریع روند رشد هم در بخش توریسم و هم در دیگر بخش های مرتبط با این صنعت دارد.

علاوه بر این ترکیه در تلاش است تا با اجرای طرح های گسترده، خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مقاصد توریسم برای دوستداران ورزش گلف در اروپا مبدل کند. درحال حاضر ترکیه بیش از ده زمین مناسب گلف دارد و طرح هایی نیز برای توسعه بیشتر در دست اقدام دارد که می تواند این کشور را به یک مقصد برتر ورزشکاران گلف مبدل کند. برنامه‌ریزان صنعت توریسم ترکیه انتظار دارند که تعداد توریست های خارجی که سالانه به این کشور سفر می کنند در فاصله 2011 تا 2014 ده درصد رشد متوالی داشته باشند.

موسسه تحقیقات توریسم ترکیه که این گزارش را منتشر کرده می افزاید:« برای ارائه این گزارش تحقیقات جامعی در زمینه های مختلف از جمله صنعت هتلداری در ترکیه انجام داده ایم که مهم ترین بخش حامی صنعت توریسم ترکیه است. همچنین با استفاده از جزییاتی از انواع گوناگون توریسم دراین کشور از جمله توریسم سلامت و درمان ؛ توریسم زمستانی ، توریسم فرهنگی و اکوتوریسم، گزارش تهیه شده است.»

این موسسه همچنین تاکید کرده که «گزارش تهیه شده با عنوان تجزیه و تحلیل صنعت توریسم ترکیه از طریق بررسی و ارزشیابی تحیلیل براساس داده های آماری معتبر از سوی فعالان صنعت توریسم ترکیه تهیه شده است. تجزیه و تحلیل های آماری نیز با توجه به فاکتورهایی چون تعداد توریست های خارجی، توریست های وارد شده به کشور، میزان پول خرج شده توسط توریست های خارجی طی مدت اقامت در ترکیه و نیز براساس بخش های دیگر مرتبط با این صنعت صورت گرفته است تا چشم انداز دقیقی از این صنعت در اختیار فعالان قرار گیرد.»

این گزارش با هدف ارائه چشم انداز معتبری از صنعت توریسم ترکیه در شرایط کنونی و نیز چشم انداز آینده آن برای مخاطبان داخلی و خارجی با هدف ارتقای این صنعت تهیه شده است.

موسسه RNCOS در ترکیه خود را موسسه تخصصی فعال درحوزه تحقیقات و راه کارهای خلاق و هوشمندانه برای صنایع و بخش های مختلف کسب و کار در ترکیه معرفی کرده است که با انجام مطالعات جامع سالانه درباره رفتار متغیر بازارهای داخلی و خارجی، گرایش‌ها و عملکرد آن را مورد بررسی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده در این بررسی ها به مسائلی چون مدیریت زمان و نیز قیمت گذاری سودمند توجه دارد و در حمایت از مشاوران و به منظور تحقق اهداف مورد نظر به گونه ای به موقع ، روزآمد و با حداقل هزینه صورت می گیرد.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.